• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Voor deze ronde heb ik gekozen voor 1 dame Super Silver Haze x Chees Diesel (SSHxCD) , de eerste tijd van haar leven heeft ze door gebracht in een kleine kastje met 100 watt led boven haar hoofd,.. large.20170721_130216.jpg

hier staat ze nog in een klein potje,.. 

large.20170810_144805_001.jpg

Toen ze 1x goed was aangeslagen heb ik haar in een 11 liter pot gezet.. zodat ze nog even iets verder kon groeien.... 

large.20170810_144852.jpg

ze begint al lekker vol te raken ik verwen haar hier ook wel met wat extra N, en hou de 100 watt led er mooi kort op, een cm of 30 

large.20170814_143353(0).jpg

De o-white stek die er naast staat ook maar iets omhoog gebracht om haar niet te veel laten strekken.. hier speel ik even met de gedachten om beide dames af te gaan bloeien en toch voor 2 planten te gaan..

large.20170901_201633.jpg

Vanaf hier was het wel duidelijk dat mijn bloeikast toch echt te klein is voor 2 van deze dames, om de planten goed te kunnen belichten hang ik er 100watt extra led licht bij, waardoor we nu groeien met 200 watt dit heeft ongeveer 3 week geduurd voor dat ze naar de bloeikast ging. 

large.DSC03844.JPG

De bloeikast was leeg,..Deze is nog steeds voorzien van de ledframe van 440 watt :D  voor deze ronde gebruik ik de zelfde aarde,. 

large.DSC03851.JPG

De aarde weer wat opleuken, want de plant heeft het wel aardig leeg trokken,.. 

large.DSC03891.JPG

Meisje voor dat ze haar nieuwe schoen krijgt :) 

large.DSC03904.JPG

blote voeten,. 

large.DSC03916.JPG

De wortels een beetje los proberen te masseren, daar was niet echt een beginnen aan, ik wilde de plant niet gaan beschadigen,..

large.DSC03929.JPG

Dus dan maar zo de aardezak in, laten we haar en dag of 3 extra op 18/6 staan, zodat ze wat extra tijd heeft om de wortel groei weer op te pakken.

large.DSC03938.JPG

Hier nog even zoals ze uit de groeitent kwam. 

large.DSC03944.JPG

Eerste sessie buigen en knakken ook direct maar achter de rug :) de plant is te hoog geworden om haar fatsoenlijk in de scrognet te krijgen, dus nu een ronde met alleen maar buig en knakken. 

large.DSC03982.JPG

Een goed begin

large.DSC04003.JPG

plant een beetje scheef,.. humzzz 

large.DSC04043.JPG

Beetje verder knakken om alles weer recht te krijgen :D

large.DSC04056.JPG

Nou ja recht, zo recht als het gaat 

large.DSC04074.JPG

large.DSC04040.JPG

stammetje :) 

De plant laat ik dus nu nog een paar dagen herstellen ik verwen haar met af en toe wat bladvoeding met extra fosfor zodat ze nieuwe wortelgroei zal stimuleren... :) Daarbij krijg ze u gewoon de basisvoeding mee met het water elke waterbuurt een ec van 1,5 a 1,6. Als de plant goed is aangeslagen, zal ik ook direct de klok op bloei zetten. 

• Like 9

hmm klinkt een lekker soortje :D mooi om te zien hoe je ze voor groeit en dan knakt tot mooi egaal veldje.

ik spring regelmatig langs om te zien hoe de dame verder groeit/bloeit

alvast scces verder :D

Het wonder van die grove cocos grond. Mooie kluit geworden.

Die plant heeft het net in no time vol. Succes weer.

• Like 2

Met die wortels zal het wel een flinke Dame worden (is het al !!) , met een geweldige opbrengst ....:wub:

Ik zal regelmatig komen spieken hoe jullie het ervanaf brengen.

Héél veel succes !!

;)

• Like 1

6 hours ago, karel kweker said:

De wortels een beetje los proberen te masseren, daar was niet echt een beginnen aan, ik wilde de plant niet gaan beschadigen,..

Was het voor de wortels net zo fijn als voor jou ... :D 

Zonder dollen wat een prachtig uitgangsmateriaal showoff.gif

Plantje staat een weekje,. ik heb een klein filmpje in elkaar gefreubeld,.. 

Ik zal morgen ff foto's maken, plantje is vandaag dan ook op 12/12 gegaan ik vond een weekje groei al extreem, maar door dat ik eerst de aarde te droog had gelaten wilde ze niet lekker aanslaan, afgelopen dagen heb ik wel het gevoel dat er wat meer leven in de dame is gekomen. 

• Like 4

Thnx ,.. :D weer een weekje voorbij, en dus tijd voor een update,.. 

Veel valt er niet te zeggen plantje doet het lekker, is mooi aan het groeien, ze heeft deze week om de dag 15 liter water gehad, met een ec van 1,3 

Door het weer buiten word het binnen ook kouder, temperatuur van 17c en 25c en een lv van 53 en 71% deze week. Dus de CV maar weer opengedraaid en hopen dat de lv daarbij ook wat gaat zakken. 

Deurtjes open en daar staat ze dan :D

large.DSC04361.JPG

om alles op de zelfde hoogte te proberen te houden,.. maar ff wat knakjes hier en daar gegeven 

large.DSC04387.JPG

large.DSC04383.JPG

large.DSC04403.JPG

tijd om me meter eens schoon te maken :blink:

Timelapse van de afgelopen week :) 

• Like 4

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By karel kweker
      Beste Lezers, 

In deze topic mag ik een van de MCP uit de serie van rubol reviewen en testen. 
      Hiervoor heb ik de MCP 12 mogen ontvangen het is de 200 watt versie en daarmee de lamp met het minste vermogen uit de serie. 
      Op dit moment zijn er MCP 18 op 320 watt de MCP 12-M op 240 watt en de MCP 12 op 200 watt 

Volgens Rubol is de MCP serie gemaakt voor een hoge efficiëntie , De huidige versies worden geleverd met de Citizen CLU048-1212C4 chips. Door dat deze op lage vermogen te draaien (16,6 watt per cob) en door er zoveel bij elkaar zijn gezet krijg je toch een verblindende lichtbundel die volgens de specs van 2.3424 umol per watt tot wel 2.6237 umol per watt kan leveren afhankelijk welke COB´s je kiest en op welke vermogen je de lamp belast. Hoe minder watt's je gebruikt hoe meer umol je lamp per watt zal geven. 

Het leuke van de MCP vind ik het idee dat je eigen spectrum mee kan samenstellen door dat je de vrijheid hebt om bijvoorbeeld 8 COB's van 3000K en 4 4000K chips er op te zetten.

Wil je helemaal gek doen dan kan je ook in je kast de zon een beetje simuleren als je wat slim bent met een adruino of andere soort van mini pc (zelf gaat me dit nog een stapje te ver) Maar er zijn ook vast wel dimmers op de markt die deze mogelijkheden zullen bieden. Het grote probleem is dat je dan meerder kanalen wilt aan sturen en dan zal je ook meerdere drivers moet gebruiken om de verschillende lichtkleuren en intensiteit te kunnen instellen. Deze DIY set word geleverd met 1 driver wat opzicht logisch is,

De MCP is een DIY set en je krijgt dan ook een pakketje thuis gestuurd wat je zelf normaal nog in elkaar moet zetten. 
      Zelf had ik het geluk dat ik mijn lamp al voor een groot deel gemonteerd kreeg, maar de ervaring met de Josephine zegt me dat het nooit heel moeilijk kan zijn het zelf te monteren. 

De heatsink van de MCP 12 is sd21x34 cm en de plaat van de heatsink is ongeveer een 2mm dik waardoor het een stevige robuuste gevoel geeft als je de lamp in de hand hebt. en qua looks mag de lamp er ook best zijn.. ik vind dit ontwerp een stuk mooier als de Josiphine maar dat is smaak, het gaat natuurlijk om de functionaliteit.  Om de lamp op te hangen zit er op elke hoek een schroefgaatje waar je een bijgeleverde oogje in kan draaien. zodat je de lamp mooi stabiel kan ophangen. Bij mij zaten er ook nog een paar kunststof beugeltjes bij en 2 ijzeren strips zodat ik de driver makkelijk boven de heatsink kunt plaatsen. 

(ik ben een deel van de foto's kwijt geraakt op een of andere manier van het in elkaar zetten van de lamp,.. enige punt is dat je ijzeren strips wat moeilijk in gaatjes van de beugel wilde gaan, maar door wat meer kracht te gebruiken is het dan toch gelukt..   ook met het beugeltje kan je da lamp makkelijk ophangen.. ik heb hier boven de gaatjes die daar voor zijn gemaakt niet gebruikt, omdat ik weer te snel wilde. op latere foto's zal je zien dat het wel is aangepast.

lamp op vol vermogen aan..  het geeft me wel een behoorlijke licht bundel..

De test kweek.

Voor deze test kweek maak ik gebruik van de 1x1 tent en de aardezak van 248Liter die wel  bekend is uit andere kweekjes, natuurlijk gebruik ik me eigen voeding (omnipotent) en voor genetica heb ik gekozen voor een zaadje van hy-seeds en wel de Himalaya Kush Dit kweekje loopt al weer een aardige tijdje. Nu de bloei begint en de kweek echt interessant word 

Dit keer heb ik gekozen om direct op 12/12 te gaan het lijkt me een uitstekende manier om voor te doen hoe LST werkt en je de meest opbrengst uit 1 zaadje zonder dat je eerst  een groei periode te geven. 

Om met de kweek te kunnen beginnen moet eerst de oude aarde weer op smaak gemaakt worden...   

248 liter oude aarde... 

500 gram Omnipotent aardeverbeteraar voor de 248liter oude aarde 

Goed door de aarde heen mengen ik heb het in delen gedaan .. door steeds door te mengen en de onderst aarde naar boven te werken.. 

als alle aardeverbeteraar door de aarde zit verwerkt voeg ik 50 liter water toe om de aarde wat vochtiger te maken ... 

zaadje uitzoeken,.. 

en dan in de aarde er mee  

Dag of 3 onder het zeiltje laten broeien... ook zo dat de aarde niet snel uitdroogt door de CV in mijn tent.. 

19 Dec 2018 (dag 1)

22 dec 2018 (dag 3)

27 dec 2018 (8 dagen)
      De plant een douche gegeven van 1 gram pure PK per liter water om de plant wat meer fosfor te geven voor een betere wortelgroei (dit heb ik een keer of 3 gedaan om de 2 dagen) 

30 december 2018 (dag 10)

• By karel kweker
      Minister Opstelten (VVD) van Veiligheid en Justitie wordt steeds meer onder druk gezet om het telen van cannabis te legaliseren, of in elk geval te reguleren. Bij het reguleren van wietteelt wordt er wiet geteeld onder toezicht van de gemeente. Onder anderen de PvdA-fractie in de Eerste Kamer wil dat Opstelten uit zijn ivoren toren komt als het om wietteelt gaat. Eerder drong D’66 in de Tweede Kamer al aan op het reguleren van de wietteelt. Volgens Tweede Kamerlid Magda Berndsen van D’66 is het gebruik van softdrugs in de samenleving nu eenmaal een gegeven en heeft het geen zin om gebruikers van cannabis in hetzelfde hoekje te zetten als criminelen. 

Bron : wietblog
    • By Mr. Green
      Hier een stukje over het maken van een ledlamp.

Een paar weken geleden heb ik een bezoekje gebracht aan Rubol, ik wilde een nieuwe ledlamp en via Karel kwam ik bij Rubol. Ik had nog wat vragen dus besloot ik daar naar toe af te reizen. Na een goed en verhelderend gesprek met de verkoper van Rubol heb ik besloten voor de Citizen CLU 58-1825 c4  440watt 3500K 90cri kit te gaan met een HLG-480 H - C2100 B driver, de bijbehorende heatsink's meten 160 x 70mm. tevens heb ik er een potentiometer (dimmer) bij gekocht. Om het geheel compleet te maken, heb ik de aansluit draden en snoeren enz. (dat niet meegeleverd werd) gelijk daar aangeschaft.

op de afbeelding staat een A driver ik heb een B, (extra draad voor dimmer).

Weer terug thuis ben ik mij gaan buigen over het ontwerp van een frame, en heb daarvan een tekening gemaakt op schaal.

Om te kijken of de tekening klopt met de wekelijkheid (zekerheid voor alles) heb ik eerst een mal van het frame gemaakt, van  een ijzer vlecht net heb ik een strook afgeslepen in de maat van het frame en dat in de 1 x 1 meter tent gelegen. 

Het zag er uit als op de tekening en de maten kwamen ook overeen dus aan de slag.

Eerst maar een bezoekje gebracht aan de plaatselijke bouwmarkt voor wat aluminium hoekprofielen en een aluminium strip. ik heb gekozen voor een hoekprofiel van 20 x 20 x 2mm en een strip van 30mm. de rest voor de bouw had ik zelf.

De bouw.

Nu de maten leken te kloppen kon ik de hoek profielen op de betreffende lengtes afzagen. Het uiteindelijk frame kan dadelijk in zowel de 80 x 80cm als in de 1 x 1 mtr. tent gebruikt worden.

Het eerste deel van het frame is af, het gehele frame zet ik in elkaar met popnagels. Als ook het tweede deel af is leg ik de delen kruislinks op elkaar om de inkepingen af te tekenen zodat het dadelijk mooi in elkaar valt. Daarna met een paar popnagels vastzetten.

Ik maak een kruisframe zodat ik de lampen dadelijk makelijk kan stellen voor de desbetreffende tent (80 x 80cm of 1 x 1 mtr.). Ik heb uitgerekend hoeveel de lamp naar binnen geschoven moet worden om de 80 x 80cm tent mooi egaal te belichten, daar heb ik een dwarsstukje gemaakt. Dus tegen de buitenkant aan is 1 x1 mtr. tent, tegen de binnenkant aan is 80 x 80cm tent.

1 x 1mtr. tent

80 x 80cm tent

Nu word het tijd om een plek te creéren voor de driver, ik heb van de aluminium strip een plateau gemaakt voor de driver (rekening houdend met de kabels) en tegelijkertijd het frame verstevigd. De volgende stap, een plekje voor de potentiometer (dimmer) rekening houdend met de lengte van de kabel en voor het bedieningsgemak, plaats ik hem in de binnenhoek.

Al weer tijd voor de montage van de lampen en driver, en daarn de bedrading.

Voor de ophanging heb ik een speciaal blokje gemaakt van een stukje aluminium strip en twee blokjes die je gebruikt om een verwarming aan de muur te bevestigen.

En dan is het nu tijd om te kijken hoe de lamp daadwerkelijk het licht verdeeld, de test vind plaats in de 1 x 1mtr. tent want die is momenteel niet in gebruik. Ik heb de lamp op 40cm van de grond gehangen, en naar mijn mening ziet het er goed uit.

Bij de volgende foto heb ik de lamp even gedimt je kan goed zien (denk ik) dat er geen donker uitziende plekken zijn, dus ik ben tevreden.

Even een foto nu van boven af, voor de volledigheid.

Valt mij niet eens tegen, dus ik ben tevreden, het licht is trouwens nog steeds gedimt. En nu zal ik de lamp een beetje hoger hangen en de dimmer wat hoger zetten.

Ik heb er goede hoop op dat de lamp ook in de 80 x 80cm tent zal voldoen als ik de lampen naar de 80 x 80cm stand verplaats maar dat is nog even afwachten, de tent zal eerst leeg moeten zijn.
      Dit was het mede kwekers ik hoop dat jullie er wat aan hebben of wat mee kunnen.

• waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 22 Guests (See full list)

There are no registered users currently online