• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Gerrit Groenevinger

De ideale micro kweekkast voor bloei

Recommended Posts

Hallo,

ik ben bezig de voor mij ideale kweekkast te maken, ik ben redelijk gelimiteerd in ruimte. De ruimte ie ik heb is 120x70x140. Dit is de totale ruimte dus niet de binnenmaat vd kast. 

Een opbrengst van 100g per 12 weken is ruimschoots voldoende.

er zijn een aantal zaken die ik al verzameld heb namelijk :

4 x Citizen CLU058-1825C4 35*M2M2-F1 3500K 80CRI.

4x passieve heatsink 140 mm 

1x meanwell hlg 240h 1050b

25 x samsung lm 561c s6 ledstrips.

2x meanwell hlg 320h 24b drivers

6x pc fan in maten 80, 100, 140

2x 4 kanaals fan controller.

1x badkamer buis vent 100mm

1x canfan koolstof filter 125 m3

1x automatisch temp controller voor de afzuig fan.

2x petfles lucht bevochtiger

2x hygrostaat voor het reguleren vd luchtvochtigheid.

Ik zit nog in dubio over het ontwerp van de ledlamp, hierover een post in het ledbouw deel van t forum.

het grootste probleem met de vorige kast was de luchtvochtiheid die niet boven de 40% kwam en meestal ong. op 25% zat. Dit wil ik veranderen zodat ik een nette lv kan behouden.

heeft er iemand suggesties, ervaringen en goede ideeen voor het ontwerp van deze nieuwe kast? Ik ben benieuwd

de maten zijn  groot genoeg om daar 100 gramm vandaan te halen

mijn hokje is 45cm bij 90 cm

de  laaste ronde haalde ik daar 190 gram

de citizen ken ik verder niet ik heb gewoon de cree 3590 

zie anders eens de laaste topic van mij

greets jengen

Hey,

ik laat de citizens per stuk op 50 watt draaien. En de 25 strips leveren zon 250 watt als ik ze dim. Ik heb voor grotere drivers gekozen zodat ik later uit kan breiden. Ook al is dat waarsch. Niet nodig.

Hehe 900 watt zou idd well wat veel zijn.

de enige reden waarom ik die led strip erbij will is dat ik met de lasersnijder een lamp wil uitsnijden zoals de quantumcanopy van growmau5

Bouw plannen vorderen. Zit alleen nog in dubio over de ventilatie. 

Ik wil graag een zo stil mogelijke ventilatie

In principe 2 opties.  

1. Een standaard bouwmarkt badkamer vantilatr van 125 mm doorsnee. Niet dimbaar dus draait op vol vermogen.

2. Ik heb een s- vent bk 150  https://www.rajatrading.nl/bku-150-buisventilator.html maar die bromt als je hem dimt met de ingebouwde dimmer. Ik wilde hem dimmen met een variac. Kan dit? En is it zonder brom?  Ik zou hem dan op een lage stand laten draaien. 

Maten van t kastje zijn 120*50*110 cm. 

Wat denken jullie dat de beste optie is?

om te starten heb ik een Garden Highpro vent GH-V-117 van €13 gekocht http://www.gardenhighpro.com/productos.php?op=productsDetail&id_articulo=25 die blijkt fluisterstil te zijn en die is perfect te dimmen met deze regelaar van €4: https://www.aliexpress.com/item/High-Quality-Voltage-regulator-Voltage-Speed-Controller-SCR-Dimmer-Shell-AC-220V-4000W/32701225444.html zonder dat er ook maar iets van brom op zit. 
misschien heb ik geluk gehad en zijn ze niet allemaal zo

• Like 1

Een beschaafde afzuiging, die fluisterstil èn traag kan. Dat is volgens mij een must voor LED growers want ja eenmaal je warmte afgevoerd ben je die kwijt en dat is bij LED vaak zonde, zeker in de beginfase van je grow, dan wil je niet gaan bijstoken alleen maar omdat je afzuiger geen dimmer heeft...
En wat zijn die handige electra dingetjes toch GOEDKOOP he op aliexpress tnx foor de linkjes, daar wordt een nerd blij van

• Like 1

voorlopig (dag 30) zuig ik nog steeds af met een gewone stille 12cm pc ventilator en ga dat blijven doen tot wanneer de geur te doordringend wordt. Nu ruik je natuurlijk ook al wat maar een Ambi Pur in de ruimte waar de kast staat lost dit voorlopig zonder problemen op. Hieronder een foto van mijn dubbele afzuiging.
Wanneer ik mijn "grote" 15W vent met koolstoffilter ga aanzetten kan ik die zonder probleem dimmen tot 8W met die Ali dimmer

large.IMG_20180225_143421077.jpglarge.IMG_20180225_143539071.jpg

• Like 1

Die ambi pur, das echt geen goed spul, heel ongezond, daar zou ik per direct mee stoppen dat zijn allemaal chemicalien. Dat ik het maar ff gezegd heb.

PC fans zijn in principe optimaal,
Zolang de weerstand van je filter(s) laag genoeg is, werken PC fans juist als de beste!
Ze zijn gebalanceerd, stil, zuinig en goedkoop!

Maar die hoeveelheid leds voor dat hokkie met die drivers?
ff kijken hoor 120x50x110

is 110 de hoogte?

Ik heb qua oppervlak 120x90
Ik heb max 650W
Dat is al veel voor goeie leds.

Ik denk dat jij aan 500W al meer dan genoeg zal hebben.
Jij hebt dikke drivers, die je waarschijnlijk moet gaan dimmen.

En met 110 hoogte dan kan je beter de cobs weglaten..

Wat ik zou doen is die strips met enige tussenruimte zo goed als tegen je plafond plakken gewoon van wand tot wand, ze zijn toch 50 cm lang? nou dat past precies..
De wanden mooi reflecteren. En dan gelijkmatig uitvullen en wellicht ook wat op de zijkanten.
En dan gewoon zo aansluiten dat je iets van 500w mooi verdeeld hebt over de strips.
400W is eigenlijk beter, daarmee kan je volgens mij al blazen, ik kan het mis hebben hoor, maar...
Weet je hoe zuinig die dingen wel niet zijn.... maw hoeveel licht ze wel niet geven per W...

Het probleem met badkamer ventilatorem is dat ze doencwt ze moeten doen. Nameljjk de vochtige lucht weg zuigen. Lv hangt daar door rond de 25 %. 

O

Echter zoek ik wel een afzuig ven. die sterk genpegvis om de tegendruk van t filter aan te kumnen. Hopelijk komt de garden high pro ven snel binnem kunnen we het testen. 

Ik heb de cobs al liggen. Gebruik ik ze niet vind ik t eeuwig zonde. Kans bestaat dat ik ze max terug dim. Ook zal ik de dames kort houden.

8 hours ago, Sunbeam said:

Die ambi pur, das echt geen goed spul, heel ongezond, daar zou ik per direct mee stoppen dat zijn allemaal chemicalien. Dat ik het maar ff gezegd heb.

Valt wel mee, vroeger zaten daar ftalaten in, nu is dat allemaal verboden. Is trouwens maar als ik bezoek verwacht dat die even in zit.
Weet niet of je je wiet rookt Sunbeam maar roken, dat is pas ongezond, daar zitten nog veel meer schadelijke stoffen in die je rechtstreeks in je longen pompt ;) :weed-4:

5 hours ago, wietie said:

Weet niet of je je wiet rookt Sunbeam maar roken, dat is pas ongezond, daar zitten nog veel meer schadelijke stoffen in die je rechtstreeks in je longen pompt ;) :weed-4:

Als je puur rookt schijnt dat toch weer best mee te vallen hoor, ;) je kan beter verdampen, druppelen enz enz... maar wiet roken is niet te vergelijken met tabaks rookt ;) 

• Like 1

Dat valt helemaal niet mee volgens mij.
Endocrin disruptors zitten er in, nano etc etc..

Je kan wel een discussie houden over wat ongezonder is, maar volgens mij moet je het probleem aanpakken bij de bron en niet gaan klooien met nog weer meer geurtjes om de boel te maskeren.
Ik word in elk geval helemaal niet lekker van zulke kunstmatige luchtjes. Ik krijg er ook een droge hoest van, evenals een suf hoofd..

Wiet puur roken?
Ik heb nog nooit zo weinig last gehad juist sinds ik ben gestopt met tabak..
Vapen nòg minder.

stond een smiley achter jongens ;)
Die Ambi Pur staat om de 14 dagen 6 uur aan en dat zal maximum een keer of 4 zijn daarna neemt de koolstoffilter over

Oei oei oei...

Er gaan toch wel een paar dingetjes flink mis in dit topic. Allereerste een totaal niet doordachte setup die je wilt gaan gebruiken. Lijkt wel dat je heb gekeken naar welke vermogen je wilt draaien en niet naar wat je nodig hebt. Of op welke efficiëntie dat wilt doen. Die 4 Citizens zijn al meer dan zat voor je doel, en dan wil je ook nog die Samsung strips gaan gebruiken? Met welk doel? Je oppervlakte is net iets groter dan bij mij en daar heb ik 200 Watt over 8 COBs draaien. Daar kan je al flink mee knallen. 

Een vergelijkbare setup zie je in mijn sig, de Kronocaine kweek. Daar haalde ik met slechts twee planten 170 gram af. Dat was vér boven mijn verwachtingen. Zoiets zou voor jouw dus al ruim voldoende zijn. 

Ik probeer het te begrijpen, alleen ik zie nu voornamelijk een hoop weggegooid geld. Die Samsungs doen (als ik de juiste spec sheets heb gegoogled) 200 mA per stuk. Dan kan je dus per meanwell hlg 320h 24b driver dik 60 stuks er op aansluiten, waarom dan twee drivers? die tweede driver ga je nooit gebruiken! Zelfs niet als je nog eens 25 van die strips zou aanschaffen. 

Dan je LV. Dat jij een lage LV hebt is, als het al een probleem is, een luxeprobleem. De LV vevrhogen is doorgaans makkelijker dan de LV verlagen. Een goede bevochitger doet al wonderen en een hoge(re) LV heb je alleen aan het begin nodig. Voornamelijk met stekjes. Alleen ik merk dat zaailingen een hogere LV ook wel waarderen. Badkamer fan en leuk filtertje, en klaar ben je. 

Ik raad je aan eens een goed plan op te stellen wat je wilt gaan bereiken. OF de COBs gaan gebruiken, OF je Samsungs. Niet en-en. 

En als ik al een voorzet mag geven, verkoop al je drivers (behalve de 240H) en die samsungs. 

Sluit je COBs op de driver aan. Véél plantjes die je gelijk 12/12 zet en je hebt elke 3 maanden een leuke oogst!

• Like 4

Goede info l3dnov. Ik ging uit van 50 watt per vierkante foot. 120 x 60 is 8 foot dus 400 watt. Als ik jou verhaal hoor is dat inderdaad overdreven. Ik ga eerst n rondje met de cobs doen en aan de hand vd resultaten kijken of ik ga uitbreiden. De strips en drivers zullen zowiezo van pas komen desnoods om voor te groeien voor mijn moestuin.

Bedankt voor je inzicht

6 hours ago, L3dnov said:

Oei oei oei...

Er gaan toch wel een paar dingetjes flink mis in dit topic. Allereerste een totaal niet doordachte setup die je wilt gaan gebruiken. Lijkt wel dat je heb gekeken naar welke vermogen je wilt draaien en niet naar wat je nodig hebt. Of op welke efficiëntie dat wilt doen. Die 4 Citizens zijn al meer dan zat voor je doel, en dan wil je ook nog die Samsung strips gaan gebruiken? Met welk doel? Je oppervlakte is net iets groter dan bij mij en daar heb ik 200 Watt over 8 COBs draaien. Daar kan je al flink mee knallen. 

Een vergelijkbare setup zie je in mijn sig, de Kronocaine kweek. Daar haalde ik met slechts twee planten 170 gram af. Dat was vér boven mijn verwachtingen. Zoiets zou voor jouw dus al ruim voldoende zijn. 

Ik probeer het te begrijpen, alleen ik zie nu voornamelijk een hoop weggegooid geld. Die Samsungs doen (als ik de juiste spec sheets heb gegoogled) 200 mA per stuk. Dan kan je dus per meanwell hlg 320h 24b driver dik 60 stuks er op aansluiten, waarom dan twee drivers? die tweede driver ga je nooit gebruiken! Zelfs niet als je nog eens 25 van die strips zou aanschaffen. 

Dan je LV. Dat jij een lage LV hebt is, als het al een probleem is, een luxeprobleem. De LV vevrhogen is doorgaans makkelijker dan de LV verlagen. Een goede bevochitger doet al wonderen en een hoge(re) LV heb je alleen aan het begin nodig. Voornamelijk met stekjes. Alleen ik merk dat zaailingen een hogere LV ook wel waarderen. Badkamer fan en leuk filtertje, en klaar ben je. 

Ik raad je aan eens een goed plan op te stellen wat je wilt gaan bereiken. OF de COBs gaan gebruiken, OF je Samsungs. Niet en-en. 

En als ik al een voorzet mag geven, verkoop al je drivers (behalve de 240H) en die samsungs. 

Sluit je COBs op de driver aan. Véél plantjes die je gelijk 12/12 zet en je hebt elke 3 maanden een leuke oogst!

Het lijkt mij dat de strips de beste keus is, toch, die zijn het zuinigst, en die hebben de beste spreiding

1 hour ago, Sunbeam said:

Het lijkt mij dat de strips de beste keus is, toch, die zijn het zuinigst, en die hebben de beste spreiding

Dat kan ook. Wáár je voor kiest, doet niets af aan het hele verhaal.

Kies je voor strips dan zul je toch daar een plan op moeten maken. En dat is nu gewoon niet het geval. 

• Like 1

14 minutes ago, L3dnov said:

Dat kan ook. Wáár je voor kiest, doet niets af aan het hele verhaal.

Kies je voor strips dan zul je toch daar een plan op moeten maken. En dat is nu gewoon niet het geval. 

Dat klopt er zijj veel ideeen em weimig plannen. Daarom heb ik hier ook de vraag gesteld en om jullie inzicht en suggesties gevraagd. Vele geesten scheppen goede plannen...Ik heb een lijst met de voor mij voor hande zijnde materialen gegeven. Het is geen noodzaak of plan om alles te gebruiken.