• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Hieronder een paar foto's van mijn wormenhotel. Hier zitten wormen in die ik gezocht heb op een paardenmesthoop (regenwormen werken niet). In het hotel gooi ik een mix van afval: huishoudelijk (koffie, sla, spinazie, etc.), paardenpoep, koeienpoep, etc. 

Het flesje is gevuld met wormen vocht. Voedzaam spul...

IMG_1312.JPG

IMG_1313.JPG

IMG_1314.JPG

• Like 6

Ik begrijp geen klap van de werking :S

Je hebt dus een bak met 'aarde' dat je aanvult met compost en mest. De wormen verteren dan de boel en wat overblijft is dan dat water, wat je weer als voeding gebruikt?

@L3dnov de werking is in het kort als volgt:

bovenop de lekbak (waar het vocht in komt) zit een bak met gaatjes waar de wormen en hun voedsel in komen. De wormen eten het voedsel op en verrijken het voordat ze het weer uitpoepen. Hier komt ook wat vocht (ook wel percolaat) bij vrij (wat in de lekbak komt). Is de bak vol, dan komt de volgende verdieping erop, waar de wormen zich door de gaatjes een weg heeneten. Het hotel heeft een stuk of 5 verdiepingen... wat in de bak achterblijft is wormencompost (en vocht in de bak, wat erg potent is en 1:10 verdund moet worden).

meer informatie kan je bv. vinden op: www.wormenhotel.nl. Ik geloof dat ze tegenwoordig in Amsterdam een paar varianten hebben staan. 

Je kan ook makkelijk zelf zo'n ding bouwen. Erg leuk om te doen.

• Like 2

Stinkt het? Waar heb je dat ding staan? Het lijkt me dat ie wel een beetje warm moet staan?
Ik denk er over ook 1 te bouwen maar dan zet ik die in de badkamer ofzo..

De bak is volledig geurloos. Hij staat nu onder de veranda, maar heeft afgelopen vorstperiode in de garage gestaan. Heb ook wel eens een bak de gehele winter in de garage gehad en heb toen geen geuroverlast gehad. Truc is om niet te overvoeren en als je hem binnen hebt staan een beetje kieskeurig te zijn met wat je er in gooit.

Dit is mijn zelfbouwbak, waarbij de blauwe op een steentje in de groene stond, zodat hij uit kan lekken. Ademende doek erboven, zodat er geen vliegjes oid in kunnen komen.

image.jpg

• Like 1

@Gruis Ik heb er een stuk of 150 ingedaan denk ik. Ze vermenigvuldigen zich totdat er een evenwicht ontstaat, waarbij de jongsten meer eten dan de ouderen. Ik heb het nooit bijgehouden hoe snel ze door een verdieping heeneten... is denk ik afhankelijk van temperatuur (zodra het warmer wordt, worden ze actiever) en wat voor voedsel je gebruikt. Er zijn bijvoorbeeld bakken die draaien op koffiedik, lijkt me behoorlijk snel te gaan. Ook is koffiedik voedzaam....

goed gedaan, vooral zitten de gaatjes mooi in lijn :):)

ik heb ook al een aantal jaar wormenbakken,ik gooi er gebruikte aarde in (waar nog wortels van mn wietplantjes in zitten) om verrijkt te worden,als voeding krijgen ze voor  het grootste gedeelte koffiedik en daarbij allerlei groentes.

geen koolsoorten en citrusvruchten gebruiken.

na verloop van tijd geeft de fertometer rood licht,deze aarde meng ik dan met aarde/compost totdat de fertometer groen licht aangeeft.

volgens mij heb je dan wel een goede start om je wietplantjes  te doen groeien.

het meeste werk is om deze aarde te scheiden van de wormen. 

• Like 2

Een zeef helpt ten dele. Wormeneitjes wil je eigenlijk ook weer teruggooien. Kippen willen nog wel eens helpen om de aarde van onregelmatigheden te ontdoen en mooi schoon te maken (wel in een hoge bak, zodat de aarde in de bak blijft). 

Inderdaad beetje opletten op zuurgehalte en nat/droog. Doe er zelf bv. verder nooit gekookt eten in. Thanks @fsmidt voor de tip van gebruikte aarde, weer wat geleerd! 

Een week of wat geleden heeft onze wormenhotel een broertje gekregen. Gisteren hebben we de ouders ook maar ff gehaald ? Van de bak met rode deksel hebben we er twee staan....

IMG_1484.JPG

IMG_1483.JPG

• Like 2

Mooi en interessant stukje Sebas, misschien ook maar eens gaan proberen,

kan een mooie aanvulling zijn op je kweekmedium.👍

• Like 1