• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Buitenlucht

Tropisch Nederland - Banaan, Peper, Palm, Agave, Cactus, bonsai and many more !

Recommended Posts

Thanks voor de tip @Sebas ;) Heb je daar een linkje van? Ik kan het niet vinden :o (welke soorten exact).

Maar zit toch wel te twijfelen via internet te bestellen.
Wil dit jaar sambal en poeder er van maken :)  JIj ?

Jalepeno en Carolina Reaper zijn al boven de grond nu. Oja en de Lemon Drop geloof ik.

Morgen staat er weer een dagje zaaien en verpotten op het programma :) 
En ik ben over stag.. De 'zakjes methode' gaat worden toegepast. Ook i.v.m ruimte. En heb niet genoeg chinese bakjes :P 

De Lidl heeft niet veel pepersoorten @Buitenlucht, volgens mij maar 1... ik bestel mijn moestuin zaden altijd bij vanderwal zaden uit Hoogeveen. Mocht je voor de pepers gaan, dan is https://www.vreeken.nl/zaden/groenten-fruit/peper een betere keus. Ik ga voor sambal maken (heb geloof ik al wel een paar recepten gedropt hier), drogen en vermalen (van het jaar Jalapeno gedroogd, gerookt, gedroogd en vermalen) en voor de diepvries voor later gebruik. Veel plezier met het zaaien en verpotten morgen!

• Thanks 1

Erg leuk man @Sebas ! Maak jij ook je eigen zaden altijd ?
Wil ik wel gaan doen. Het lijkt niet heel veel werk en heb je toch elk jaar weer goede verse zaden waarvan je weet wat ze doen :) 
Droog jij geforceerd of gewoon in dozen/ droognet?
Dat roken is ook wel interessant :P zal eens googelen :D 

Vandaag alle palmen en bananen in zip bags gedaan met watten. 'Zag alleen dat ik de Trachicarpus Takil was vergeten (zakje was ergens onder geschoven). Dus deze mag nu alsnog even 2 dagen nat en warm staan.

Ook heb ik nog heel wat pepertjes in de bestelling :) Van alles wat.
Moet ook nog steeds wat bakjes vullen met zaad. De Agaves o.a en aloë, wat bomen en dergelijke. Deze moesten ook eerst de koeling in dus zal ik ook snel even mee bezig. 
Ook nog wat extra cactus en dergelijk .. :) 

Ik maak niet altijd eigen zaden, maar soms kan ik het niet laten. Bij pepers is het niet al te moeilijk idd.... ik droog dat soort dingen geforceerd in een droogmachine. Vorig jaar heb ik eigen chipotle gemaakt (drogen, roken, drogen), weliswaar van gekochte Jalapeno maar dat mocht de pret niet drukken 😋

Wel gaaf wat je allemaal opkweekt!

bananen in Nederland op hydro:lol:...universiteit van Wageningen....bestrijding van blad en een grond schimmel....

kijk maar  binnenste buiten npo 2 van maandag 11-02 op  uitzending gemist