• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Silas

autoflowers in bak 1.80x40x40

Recommended Posts

Goedemorgen luitjes,ik had een aantal vragen ik heb ondertussen al zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie hehehe.Ik wil dus een aantal Autoflowers in een bak van 1.80x40x40 gaan zetten de bak is nu voor de helft gevuld met potgrond van vorig jaar van de plaatselijke supermarkt ook zitten er kleikorrels in,ik dacht zelf hier moestuinmix en compost van het tuincentrum bij te doen het te mengen dan 5 gaten van 1 liter te maken en te vullen met zaai en stekgrond en klaar is Silas?het liefst zou ik deze Autoflowers dus zonder vloeibare toevoegingen gaan kweken is dat mogelijk met deze combi?

• Like 1

Hummm Ja das best een beetje moeilijk te zeggen, ga jij 5 autoflowers zetten die gigantisch groot worden en snel voeding nemen, dan zal het krab worden.

Worden het mini autoflowers, dan zal je meer als genoeg buffer hebben... 

Misschien is het handig om eens wat te lezen over biologische voeding, dat hoeft niet altijd vloeibaar te zijn, al gaat het stuk daar wel deels over worden ook andere dingen denk ik wel wat duidelijk ;) 

klopt als je nu al compost door je aarde doet kan het leven in de aarde al zorgen dat er stoffen worden omgezet... 

9 minutes ago, Silas said:

ik zal je link ook even doorlezen.

Dan zal je wel veel dingen duidelijker worden.. ;) 

Ik denk dat vijf auto's op 40x40 heel erg krap gaat worden.

Dan kun je qua verdeling misschien beter voor vier stuks gaan.

Je moet rekening houden met het feit dat de aarde van je locale super niet is afgestemd op de planten die je er in wil zetten.

de kans dat er tekorten optreden is zeer waarschijnlijk. Autoflowers hebben niet zoveel nodig dus hou ze goed in de gaten, dan kan je er op inspelen 

3 hours ago, karel kweker said:

Romsel,.. het gaat denk ik om een bak van lengt van 180cm en de breedte 40 en diepte ook 40 cm ;)  

Klopt helemaal Karel het betreft een bak van 180 lang 40 breed en 40 hoog 

1 hour ago, Gerrit Groenevinger said:

Je moet rekening houden met het feit dat de aarde van je locale super niet is afgestemd op de planten die je er in wil zetten.

de kans dat er tekorten optreden is zeer waarschijnlijk. Autoflowers hebben niet zoveel nodig dus hou ze goed in de gaten, dan kan je er op inspelen 

Hallo Gerrit,de bak is nu voor de helft vol met grond van de plaatselijke super ik wil deze gaan aanvullen/mengen met compost en moestuinmix dus er komt even snel berekend nog een goede 100 liter bij bovenop de oude grond 

Ik snap dat er behoorlijk wat volume bij komt maar de kwaliteit van standaard tuincentrum substraten is doorgaans net voldoende om standaard spul te laten groeien en ook dan zal je voor goede resultaten al snel moeten bijvoeden. 

Ik zou zeggen ga er voor en de tijd zal je leermeester zijn.

als je goedkoop wil bijvorden kan je zeewierpoeder en/ of compost thee toevoegen bij hrt voedings water.

• Like 1

Waarom specifiek zonder vloeibare voeding ?
Of bedoel je zonder enige voeding in het algemeen?

Wietplanten lussen nou eenmaal wel wat. Zonder voeding zou ik er niet eens aan beginnen. Ze missen dan toch wat. Net als dat jij nu op witbrood met water moet voor een paar maand. Je overleeft het wel.. maar that's it.. 
Zo'n opgepompte anabolenplant is weer de max.. maar zou er toch wel tussenin gaan zitten.

Autoflowers hoeven op zich niks voor de groei als je goede potgrond hebt. Maar in de bloei zul je toch P en K moeten bijvoeden voor een beetje resultaat.
Ook de vitaliteit neemt sterk toe en dat is bij autoflowers geen overbodige luxe kuch :) 

Een plant moet gewoon goed eten, dan kan ze ook goed groeien :) ze kan echt niet leven van de zon alleen... 

Je kan wel een mooie buffer leggen voor je planten zodat ze de eerste tijd geen voeding nodig hebben,. maar op een bepaalde punt is die buffer leeg of je moet je wel goed hebben in gelezen in welke stoffen in je aardebak moeten zitten en na welke tijd deze vrij komen ;) dan is het zeker wel mogelijk als je daarbij je bodem leven ook nog af en toe wat lekkers te eten geeft dan wil dat wel... 

Maar je begint al met een foute aarde .. je wilt dat je aarde luchtig blijft ook als het nat is geweest , en niet dat het als een blok in elkaar zakt ..