• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
jnwllm

Autoflower in kleine pot voorgroeien?

Recommended Posts

Vraagje: ik lees tegenstrijdige berichten. Enerzijds kom ik de 'regel' tegen dat je autflowers NOOIT moet verpotten, maar gelijk in de uiteindelijke pot moet zetten. Anderzijds lees ik dat voorgroeien (binnen) in een kleinere pot moet, omdat het kleine plantje anders te veel water krijgt. Praktisch gezien zou ik van ontkiemen (in koffiefilter) liefst naar een klein potje voor het raam gaan, anders past het niet echt lekker. Na ijsheiligen naar buiten in de 25l-smartpot. 

Vragen:

1. Is laatst genoemde voorstel oké (of toch gelijk de grote pot in)?
  2. En zo ja, in wat voor formaat potje laat je de plant dan voorgroeien voor het raam?
  3. Ik heb ruimte om te voorgroeien op een erg lichte zolderverdieping met dakramen aan de noordkant, dus veel licht maar geen/weinig direct zonlicht. Is dat te doen?
Edited by Tune
PM even voorstellen.

Ik zet nu al mijn planten na het ontkiemen in hun definitieve pot.

Ik deed het vroeger ook na het kiemen in een pot van 3,5L en dan in hun definitieve.

Gewoon geen zin meer om veel te verpotten en ik heb de plaatst ervoor.

Voorgroeien voor de raam kan zekers, let wel als ze niet veel zonlicht krijgen dat ze gaan strekken.

Dit kan je dan weer opvangen als je ze in de grote pot zet om ze dan terug wat in te graven.

• Like 1

Ik zou voorgroeien voor het raam toch nooit aanraden, heb het zelf ook geprobeerd voor een raam op het zuiden (veel meer licht dan jij hebt dus) en zelfs toen gingen de plantjes zo ontiegelijk hard strekken dat er niet meer mee te werken viel. 

Die plantjes lekker zo snel mogelijk naar buiten en zoveel mogelijk buiten laten staan. 

Wat tune zegt klopt wel, dat je de plantjes kan ingraven tot de lobbladeren. Maar als je ze voor het raam laat groeien durf ik met 99% zekerheid te zeggen dat ze ook boven de lobbladeren heel hard gaan strekken. 

• Like 1

Jaaa leuk man! Die ga ik zeker volgen hoor. 

Mijn plantjes staan al een goeie 3 weken buiten en die hebben al heel wat voor hun kiezen gehad maar doen het nog prima :)

succes ermee !!

1 hour ago, boswandeling said:

Jaaa leuk man! Die ga ik zeker volgen hoor. 

Mijn plantjes staan al een goeie 3 weken buiten en die hebben al heel wat voor hun kiezen gehad maar doen het nog prima :)

succes ermee !!

Ook jij succes dan. Keep you posted!