• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Meek Mill

25x PP dimlux 1000w

Recommended Posts

28 minutes ago, growermike said:

hee man, ziet er wel goed uit?? let wel op met voeden, minder=beter. watergift bepalen aan de hand van het gewicht van je potten. 

ja geef nog niet heel veel, maar wel voeden toch of bedoel je niet voeden?

800 watt is echt zonde van je stroom als je in mijn kweekverslag kijkt heb ik gisteren foto's gepost

Staan vier weken in de bloei,

die heb ik de eerste maand op 400 watt gehad dat is zat ouwe

Indicas blijven altijd bossig en gedrongen die gaan goed zo

Wat betreft die voeding ik zou de komende twee weken 1x voeding geven ec 1,4 max en als ze dan wat groter zijn je voeding opvoeren je moet niet blind uitgaan van je voedingsschema maar ook naar de kleur van je plant kijken

Toppen kan je doen op het moment dat je plantje vijf internodes heeft ik zelf wacht meestal iets langer (7/8)

5 hours ago, Meek Mill said:

gister toch voor het eerst 200ml water met voeding volgens het schema ik ben dit nu van plan om dit om de dag te doen.

Hou er wel rekening mee des te groter de plant des te meer dat ze gaat drinken.. 200 ml is misschien nu genoeg voor 2 dagen. maar zal al snel te weinig worden ;)... 

Blijf het knap vinden hoe ze 1 voedingsschema voor zoveel verschillende soorten cannabis kunnen maken.. ;) koop gewoon een fertometer en geef voeding naar behoefte van de plant, en niet volgens een voor geschreven schema :) 

Toppen zou ik nu doen, en dan alleen de eerst groeischeut er uit halen..  planten nog een dang of 3 herstel geven en dan over op 12/12

54 minutes ago, AlleenMaarHaze said:

800 watt is echt zonde van je stroom als je in mijn kweekverslag kijkt heb ik gisteren foto's gepost

Indicas blijven altijd bossig en gedrongen die gaan goed zo

Wat betreft die voeding ik zou de komende twee weken 1x voeding geven ec 1,4 max en als ze dan wat groter zijn je voeding opvoeren je moet niet blind uitgaan van je voedingsschema maar ook naar de kleur van je plant kijken

Toppen kan je doen op het moment dat je plantje vijf internodes heeft ik zelf wacht meestal iets langer (7/8)

oke zal het verlagen naar 600watt lager kan ik helaas niet.

en bedankt voor de andere tips!

47 minutes ago, Wiekspiet said:

Hoe lang ga je voorgroeien?

geen idee denk ongeveer tot dat iemand hier zegt dat het genoeg is haha:P

58 minutes ago, AlleenMaarHaze said:

Dat ligt er geheel aan wat je aan het doen bent en wat je doel is, 

als je de planten wilt groeien en je hebt veel tijd, dan is veel wattage niet nodig, heb je maar beperkt tijd en wil je toch snel groeien is meer wattage een uitkomst hoe meer licht hoe meer groei.  Zelf ben ik er van overtuigd dat je vanaf dag 1 bloei tot vrijwel de laatste dag van de bloei het beste volle vermogen licht kan geven.  Het is de energie die een plant juist gebruikt in het begin om te groeien, later word de energie van het licht gebruikt voor het aanmaken van de toppen en later natuurlijk voor de hars productie.. In mijn ogen is licht in alle fases van de bloei de belangrijkste voedingsbron 

LOL jij weet ook niet wat je wilt,..  nou het verhoogt wel je opbrengst opzicht omdat je planten wat breeder worden.. kijk anders ff in mijn topic waar ik nu mee bezig ben.. (ik zal straks ff mijn handtekening veranderen ;) ) .. ach ik post hier het filmpje nog wel een keer :) 

op 30 sec, van onderstaande filmpje laat ik zien hoe je moet toppen..  en vanaf 1 minuut en 30 sec kan je zien hoe ik de planten breder maak met LST 

• Like 1

Ikzelf top altijd.

Ongetopte planten zien er mooi uit, maar worden zeeer topzwaar en dus kans op omknakken, en dikke toppen heb je ook meer kans op toprot.

zoals karel al zei, wattage maximaal wat je planten/Temp aankan.

je planten passen zich daar op aan qua blad en drinken

• Like 1

1 hour ago, karel kweker said:

@Meek Mill 3 posten terug heb ik een filmpje gezet , als je dat filmpje ff kijkt op 30 sec, van dat filmpje laat ik precies zien hoe en ook waar je een wietplant topt ;) 

ja maar daar heb je 2 duidelijke stronken en daar tussen knip je het weg. Bij mij zie ik dat niet

oke heb ze getopt, niet allemaal want bij sommige kon ik het echt niet zien en wou daar geen risico meenemen. en sommige heb ik meerdere weggehaald weet niet of dat kan?

wanneer denken jullie dat ik kan gaan omschakelen naar 12/12

Update tijd!

18/6 dag 8

temperatuur

lamp aan: 29 graden

lamp uit: 26 graden

luchtvochtigheid rond de 30%

planten zijn gister getopt en geef ze nu elke dag ongeveer 300ml water per plant met voeding 2 uur na het licht is aangegaan.

lamp staat meestal op 800watt maar vandaag bijvoorbeeld 1000watt, verschilt want wil de temperatuur onder de 30 graden houden.

NU DE BRANDENDE VRAAG WANNEER OVERSCHAKELEN NAAR 12/12???

2e vraag: de fan staat op dit moment uit ik las dat die nodig is om de toppen sterk te laten worden. Dus is die nu nodig om aan te zetten of inderdaad zoals ik van plan was aan te zetten zodra er toppen komen?

IMG_0603.JPGIMG_0605.JPGIMG_0604.JPG

IMG_0606.JPGIMG_0607.JPGIMG_0608.JPG

zelf gemaakte actieve inlaat.

IMG_0609.JPG

Later!

Gaat best lekker zo te zien!

De fan is om ervoor te zorgen dat er geen hotspots ontstaan, er minder kans op het ontstaan van schimmel is en om de takken wat sterker maken, wat op zijn beurt weer grotere toppen kan geven of iig kan ondersteunen. Maar dat laatste gebeurt dus in de groeifase.

enneh.. die "actieve inlaat" gaat precies helmaal niks doen zo :) Die kan op deze manier natuurlijk nooit de druk opbouwen die nodig is om de onderdruk in de tent te doen afnemen. Kan je fan beter in de tent gebruiken dus.

• Like 1

7 minutes ago, Cannarie said:

Gaat best lekker zo te zien!

De fan is om ervoor te zorgen dat er geen hotspots ontstaan, er minder kans op het ontstaan van schimmel is en om de takken wat sterker maken, wat op zijn beurt weer grotere toppen kan geven of iig kan ondersteunen. Maar dat laatste gebeurt dus in de groeifase.

enneh.. die "actieve inlaat" gaat precies helmaal niks doen zo :) Die kan op deze manier natuurlijk nooit de druk opbouwen die nodig is om de onderdruk in de tent te doen afnemen. Kan je fan beter in de tent gebruiken dus.

nee maar is ook om een beetje koude lucht de tent in te blazen voor de temperatuur.

maar wat zeg je dus fan in de tent aan of uit?

2 hours ago, Meek Mill said:

NU DE BRANDENDE VRAAG WANNEER OVERSCHAKELEN NAAR 12/12???

Ja dat is altijd spannend,.. zelf zou ik nog ff dag of 2 a 3 wachten na het toppen zodat ze daar nog even van kunnen herstellen en dan over naar 12/12. Een goede indicatie is als de balderen van de planten elkaar raken, of over de rand van de pot heen zijn gegroeid.. 

2 minutes ago, Meek Mill said:

maar wat zeg je dus fan in de tent aan of uit?

aan maar dan met een doek er voor die je in een emmertje water hebt liggen met 1 uiteinde de andere voor de ingang hangen van je tent en dan met de fan er opblazen ;) ... de fan blaast de doek droog de tent in, en het doek zuigt zich zelf steeds opnieuw vol je luchtvochtigheid in de tent zal stijgen.. :)  want 30 is wel aan de lage kant, je planten zullen er niet heel veel moeite mee hebben maar een 15% hoger zullen ze echt wel kunnen waarderen.. 

De fan in de tent zal ik op de laagste stand zetten ;) je hebt nu niet echt kans op schimmels met een lv van 30% maar je wil wel de warmte van je lamp wat verdelen.. ;) 

12 minutes ago, Meek Mill said:

nee maar is ook om een beetje koude lucht de tent in te blazen voor de temperatuur.

Dat snap ik. Maar technisch gezien blaast een actieve inlaat geen lucht je tent in, maar helpt hij je afzuiger efficienter te werken, door de onderdruk in je tent te verlagen.

Omdat de fan die je nu gebruikt niet eens in het ventilatiekanaal zit, kan hij dus never nooit druk opbouwen en doet hij dus ook helemaal niks. Ook geen lucht inblazen dus

Update tijd!

14 dagen 18/6 gehad

en nu 5 dagen 12/12

lamp hangt op 80 cm met 1000watt(ga ik vanaf zaterdag naar 1200 watt doen)

ik geef nu elke dag 2 uur nadat de lamp aangaat 500 ml water met bloeivoeding volgens het schema

heb ook een netje opgehangen voor de ondersteuning als de toppen komen.

temperatuur lamp aan is rond de 27 graden.

uit rond de 24 graden.

luchtvochtigheid rond de 65%

tot zover de informatie nu natuurlijk de foto's

IMG_0625.JPGIMG_0626.JPGIMG_0627.JPGIMG_0628.JPGIMG_0629.JPG

• Like 2

Tent bomvol, die gaan nog naar 1 kant uit kunnen en dat is naar boven.

Ik zet er 16 op dezelfde oppervlakte en dat is al vol. Ik kijk graag mee naar je vorderingen.

• Like 2

Update tijd!

14 dagen 18/6 gehad

en nu 12 dagen 12/12

lamp staat aan op 1200watt

temperatuur is aan rond de 28/29 graden

uit rond varieert heel erg lichteraan hoe warm het buiten is maar licht altijd tussen de 22 en 26 graden.

luchtvochtigheid rond de 60%

geef nu elke dag 800ml water met bloeivoeding

en heb alle planten gedievt

IMG_0655.JPGIMG_0656.JPGIMG_0657.JPGIMG_0652.JPGIMG_0653.JPG

• Like 1