• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Rabarbarbaar

Buiten zadenkweek vragen.

Recommended Posts

Ik wil een hele kleine zadenkweek in de tuin doen, het idee was:

Eind juni 4 dame blanche regulier in 1 grote speciekuip (500 liter ?)

Laten groeien tot ik een man en vrouw heb, die 2 andere kunnen dan om.

Het is de bedoeling dat ze klein blijven, vandaar redelijk laat gezaaid.

Kan dat nog later ? Hoe korter ze er staan des te meer kans op slagen dacht ik zo.
4 in 500l, gaat dat goed totdat ze geslacht laten zien ? Of zelfs te weinig voor 2 ?

Hee @Rabarbarbaar die NDB blijft sowieso klein. Groter als 1,70 worden ze geloof ik niet.
Zelf nooit gezet maar kan mij niet heugen dat deze erg vroeg was.

500 liter is meer dan plenty. De helft is ook meer dan genoeg..

Zelf zou ik ze niet zo laat pas zetten. Eind mei kiemen en dan lekker veel toppen vanaf 50 cm of zo?

Wel tof dat je ze bij gaat maken :) Ze zijn redelijk schaars geloof ik? De echte.. Ook daar zit btw verschil in. Ben het vaker tegen gekomen dat er over verschillende versies werd gesproken. Heb jij de originele van Dame Blanche ?

• Like 1

Ik heb ze van BB, die zei dat ze zeldzaam waren en dat velen er op jagen.
Dus of het de echte is weet ik niet, maar genoeg reden om ze te vermeerderen.

Van BlackBut ? (Rip*)

Dan zijn het vast en zeker de echte ja ;) Zuinig op zijn. Zou die andere 2 er ook echt niet bij weg trekken mocht je 1 man en 3 vrouwen treffen. En beter nog stekken nemen ervan als het lukt..  :) 

• Like 1

Ja BlackBut, daarom wil ik er extra voorzichtig mee zijn.
2 of 3/4 dames is natuurlijk ook goed.
Ideaal dat ze klein blijft.
Klein dingetje is dat ik van 30 mei tot 4 juni weg ben, da's wel een cruciale periode dacht ik zo.
Dus liever morgen of 5 juni ?

Oké !
Die had mooie in handen. Hij stond op het punt mij nog zeldzame Megalomania zaden te sturen waar hij er nog 6 van had liggen maar helaas werd hij toen net enorm ziek :( 

da's maar 5 dagen.. niet echt een ramp toch ;) Dat komt echt wel goed. Wat kan er mis gaan?

Ik zeg, liever morgen.. krijg je ook een beter beeld van de plant zelf qua in bloei gaan etc..

Gr!

• Like 1

Dus als ze alle 10 groen zijn kan ik er vrij zeker van zijn dat het de orriginele is ?

Twijfel enorm of ik die bananen onzin er op moet testen of niet.

Als de mythe waar is zou het bevordelijk zijn.. maar of ik dat aandurf.

Ik heb alleen recovery NDB zaden , maar mijn maatje heeft volgens mij ook de echte , die zijn goud waard .

Nergens meer aan te komen , ik meld me aan als zaad tester voor @Rababarbaar hahahahahahah 

Ik zou ze ook nu al ontkiemen en in een kuip zetten , ik 500 liter kan je makkelijk 8 planten kwijt hoor , als er dan twee dames bij zitten 

die je regelmatig topt , en de vroege man laat staan , tenminste de mooiste , dan kan het niet mis gaan .

Ook in die paar dagen niet , anders wil ik er wel voor zorgen hoor , ik weet waar je woont hahahahahaha 

Zo heel vroeg beginnen die volgens mij niet te bloeien , ik dacht tweede derde week juni , dan waren ze klaar eind aug begin sept .

Maar dan ook kant en klaar 

• Like 1

Hahaha bedankt w61.

Zit nog met 1 dingetje, ik mocht geen enkel zaadje delen of verkopen.

Dat wil ik zeker in ere houden.

Maar zou hij die 10 bedoelen of de hele strain ?

Lijkt me ergens heel mooi voor BB en DB dat de strain straks door de ouwe vertrouwde in de guerrilla hoek wordt gebruikt.

Zou dus de zaden in de kweek graag willen delen, maar wil niet dat een of andere zadenboer er straks mee staat te pronken.

Lastig, lastig.

• Like 2

6 minutes ago, Rabarbarbaar said:

Hahaha bedankt w61.

Zit nog met 1 dingetje, ik mocht geen enkel zaadje delen of verkopen.

Dat wil ik zeker in ere houden.

Maar zou hij die 10 bedoelen of de hele strain ?

Lijkt me ergens heel mooi voor BB en DB dat de strain straks door de ouwe vertrouwde in de guerrilla hoek wordt gebruikt.

Zou dus de zaden in de kweek graag willen delen, maar wil niet dat een of andere zadenboer er straks mee staat te pronken.

Lastig, lastig.

Met mij is dat niet lastig , ze krijgen ze gewoon niet , en daarmee uit , ik  ken BB ook hoor

Jammer dat hij er niet meer is , je kon ermee lachen .

Hij had het niet erg gevonden , dat weet ik zeker , en wat moet jij met duizenden zaden van een strain .

Ik zou ze graag   gaan veredelen , de mooiste eruit zoeken die de naam blackbut krijgt , dat zou de ultime 

naam zijn .

Ik vind het ook zo jammer dat veel strains weg zijn , ik zou er veel van willen , al is het maar om de maker ervan te eren .

Dan hoeven ze nog niet voor de grote massa verkrijg baar te zijn , net als jij zegt , voor een select gezelschap , zo doe ik het met sommige 

soorten ook .

20 hours ago, Buitenlucht said:

Van BlackBut ? (Rip*)

Dan zijn het vast en zeker de echte ja ;) Zuinig op zijn. Zou die andere 2 er ook echt niet bij weg trekken mocht je 1 man en 3 vrouwen treffen. En beter nog stekken nemen ervan als het lukt..  :) 

Anders wil ik er wel stekken van hebben , of maken voor hem .

Ja snap RBBB wel. Zeker nu je het niet meer kunt vragen..
Ben ook zeer benieuwd naar deze soort. Maar met 4 zaden word het nog spannend ook. 

Ik zou niet de naam van BB er aan hangen. Omdat deze soort al aan DB is aangedragen toch. 
Wel weet ik dat hij dat ook wat had bij de Mega. Daar wilde hij ook meer zaden van maar had de plek niet. Ik zou vermeerderen en dan 50/50 met de zaden doen met hem. Hij wist ook dat ze nergens meer te krijgen waren. Alleen nog bij Keesthemad ? Maar die is niet meer online.. onbereikbaar. 

Lastig zulke dingen. Doe wat jij denk dat goed is ;) 

Dan ga ik doen wat ik denk dat goed is.
Sowieso vermeerderen, en de paar mensen die ik vertrouw (en waarvan ik denk dat bb en in het speciaal db ze zou vertrouwen) een handje zaden mogen krijgen omdat de soort gewoon niet mag verdwijnen.
En de zadenboer die ze ineens zou verkopen krijgt... zeg ik niet op het forum.
Heb er 10 van, maar ze zijn 10 jaren oud (of de strain was 10 jaar oud, kan ik niet meer vragen), dus hoeveel er boven komt is nog de vraag.

• Like 1

Kan toch maar 1 keer schieten ?
Alsin, als ze 10 dagen onder de grond zitten en ze komen niet uit kan ik ze toch niet opgraven en in water+peroxide zetten ?

Ja in principe wel ja.. 
Bij zaad waarvan ik weet dat ze moeilijk gaan doe ik bij voorbaat iets van dat spul erbij.

Maar in jou geval weet je dat ook niet. 

• Like 1

Sorry dat ik het gemist heb... ik kan wel wat vertellen over deze genetica... 

BB, heeft de zaden van @omni deze heeft ze via iemand van .nl gekregen het waren de zaden van dame blanche zelf... 

Echter hadden deze zaden een behoorlijke tijd buiten de koelkast gelegen (jaren en jaren) en wilde het spul niet meer kiemen... 

@omni is toen met verschillende middelen bezig gegaan en moeilijk moeilijk moeilijk.. maar toen had hij daaruit dus toch weer een xx aantal planten kunnen krijgen.. daar heeft @omni toen weer een zaden run mee gedaan dat is uit eindelijk de recovery dame blanche geworden... 

@omni kon  dame blanche redelijk zoals ik heb begrepen.. en hem kennende heeft ie vast nog wel een paar 100 in zij vriezer liggen.. pm hem eens ;) 

• Like 4

Die recovery zaden heb ik ook @karel kweker  , ook gekregen van een jongen van het nl , een paar jaar geleden , en die

zijn wel vers , maar een jaar of drie oud hahahahaha .

Die zijn wel vroeg ja , maar ook schimmelgevoelig , maar welke plant heeft dat niet met veel regen op zijn kop .

dan hebben we waarschijnlijk dezelfde zaden alleen van mij zijn niet oud .