• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Rabarbarbaar

Buiten zadenkweek vragen.

Recommended Posts

20180506_210807.jpg

En achterop staat... 2008 :o

Hopen op het beste,
Eerst even een uurtje of 2 laten weken.

20180506_210833.jpg

Het zijn er trouwens 12.

20180508_014625.jpg

Nu is het wachten en hopen.

• Like 2

Mooi dat je de DB terug wil growen.

Ik hoop voor jou dat het lukt.  succes.

• Like 2

Helemaal geen :(

Maaarr, ik geef nog eventjes niet op, las dat het wel 7 dagen kan duren tot ontkiemen, en dan natuurlijk nog een dag of 2 om boven te komen.

Als er zondag geen teken van leven is doe ik er ander zaad in bovenop de oude DB zaadjes, wie weet komt er nog een eigenwijze db boven.

Zijn ze al boven gekomen , hahahahahah , ik zal de recovery eens gaan testen volgend jaar , en vermeerderen , en

selecteren , dan hebben we er weer zat ,daar ben ik van overtuigd .:P

Jammer joh... 

Is er ook niemand die de echte dame blanche zaden heeft vermeerderd? Je zou toch denken dat zo'n soortje wel in stand gehouden wordt door de die-hards

under construction...nog niet reageren aub....

even wat recht zetten over de nalatenschap van ook mijn grote held Jan Veen aka DAME BLANCHE.

Gestorven op 19 november 2007.

hij is vooral bekend van de volgende soortjes:...(maar ook Mrs X, Nederlandse Afgaan en vele andere)

1 ...Dame Blanche....van hem zelf..100% groene van hem zelf....klaar medio oktober.

2  ..Nieuwe Dame Blanche...de 100% groene van hem zelf ( gemaakte tussen 2000 en 2004) klaar medio oktober 

3...Nieuwe Dame Blanche...de 100% groene van hem zelf ( gemaakte tussen 21 juni 2005 en zijn dood op 19 nov 2007) klaar 10 sept.

4...Nieuwe Dame Blanche .....de groenen en paarse variant gemaakt door wierieman in 2007 door bestuiving met de one van sannie.

5...Recovery Dame Blanche...by omni

ps het soortje New Dame Blanche bestaat niet...Jan Veen had een grondige hekel aan de Engelse kreten van de commerciële zaadbanken.

volgens de overlevering gehoord van wierieman is de nr 1...geheel verloren gegaan door politie invallen bij hem op de boerderij.

om te voorkomen dat dit nogmaals gebeuren zou...heeft hij een poging gedaan zijn soortje weer te maken.....onder de project naam NDB...Nieuwe Dame Blanche...en ging gratis zaden delen aan mensen oa via forum....zodat hij nooit meer echt zonder zijn genetica zou komen zitten...

Wierieman is de kweekzoon en guerrilla maat van wijlen Jan veen.

• Like 1

Hier een oude PM van Jan Veen aan La Cucharacha betreft de NDB die La Cucharacha en vele anderen toen hebben gekregen :

Je vraagt wat de vader en moeder is van de NDB.Natuurlijk is dat mijn uitgangspunt,vooral de (oer)moeder die heb ik door gericht kruissen verkregen.

Sinds 2000 ben ik bezig geweest en ik heb van veel rassen iets genomen om dit te krijgen.

Ook veel indoorrassen heb ik gebruikt maar in 2005 is de doorbraak gekomen toen had ik ineens een witte man die al bloeide op 21 juni(langste dag) en daar heb ik alles wat ik toen al had mee bevrucht.

Dus is het heel moeilijk om precies te omschrijven waar de genen wegkomen want er is ook veel toeval bij.

Wel kan ik je nog wel wat namen geven waar ik kris kras genen heb gebruikt:

SW,Special,Purple P,PPP Citrol,Orange Bud,Big Bud en Afghan.

Maar ook naamloze soorten van vroegrijpe soorten die vrienden van mij elk jaar zelf doorkruissen waar je niet meer van weet wat de oorsprong was.

Einde pm

• Like 1
  • Thanks 1

sorry... ik ben nog niet klaar met mijn verhaal Rabarbarbaar............under construction...zie mijn bovenste post...

de zaden 2008 die jij had zijn dus niet van Jan Veen zelf....die is overleden in 2007.

zeer waarschijnlijk had jij NR 3...gemaakt door ?? iemand...

de zaden van growweed zijn van gueswho....en ik weet gewoon 100% zeker dat gueswho de zaden direct van Wierieman heeft en dat zijn de nr 4

en daar wordt ik heel blij van !!

deze zaden hebben een heel hoog CBD gehalte.

deze zaden heb ik zelf gehad op guerrilla en probleemloos geoogst en met groene en paarse op mijn spot zag het er van boven heel erg mooi uit en heel erg natuurlijk......er zit verschil van 1 a 2 weken tussen de paarse en groene...maar das top op guerrilla...!!!

Er stonden toen dubble fun naast en die verrotten helemaal weg....jullie weten nog wel...die gehypte zaden van Kees...haha

Dus Grow Weed jij hebt goud in handen...doe er aub een zaden kweek mee en wees er zuinig op.

Er is ergens een topic over het ontkiemen van zeer oude zaden...pm me en ik ga dat topic zoeken oke?

----

hoe kwam the one in de NDB....:nr 3 ?

bij Wierieman heeft een kruisbestuiving plaatsgevonden...een man NDB stond VELE meters weg van een theone man op een guerrilla spot...iets pollen is van de theone is op de NDB man terecht gekomen...en heeft de ellende veroorzaakt... :wub: ..NOU JA ELLENDE..er zijn mensen die dol zijn op de paarse feno... B)..Wierie heeft dus de pollen van NDB meegenomen naar een andere spot met de NDB dames.....

Die kruisbestuiving gebeurde zomer 2007...en wierie kreeg ineens iets paars in zijn NDB 2008 :lol: ....en begreep toen :lol: ...wat er fout was gegaan in 2007.... :lol:

Wierieman heeft in navolging van Jan Veen ook velen waaronder Guesswho? blij gemaakt met gratis NDB zaden....

----

tussendoor nog even leuk om te melden.....een niet al te snuggere binnenstekkeboer in Groningen heeft een winter DB gestekt en hij verkocht ze onder de eigen verzonnen naam White Lady...de moederplanten en stekken stonden onder 24/0....de kwekers die ze kochten en onder 18/6 gingen groeien....waren niet blij...hahaha......had die stekkeboer maar niet ongevraagd de genetica van Jan moeten gebruiken/jatten...hahaha...karma...

---

Omni had de Zaden van de kweker Weetje....en die moet dus NR 2 geweest zijn.....de afbloei datum van medio oktober komen overeen iig...

dus de zaden van RDB die er nog zijn...zouden gekruist kunnen worden met een vroeg soortje...bv GG....Ik ben geen zaadboer...en heb ook geen aspiraties die kant op.

---------

reeds verloren gegaan van Jan Veen... een buitensoort 75% sativa roze/rood ook september klaar en hoge opbrengst en krachtig.(Mrs X ) ..helaas.... Voor guerilla zeer geschikt.

------

LETS KEEP THE LEGACY OF JAN VEEN ALIFE !!!!!   ( hij kijkt nog steeds op ons neer vanuit de eeuwige wietvelden )  RIP Jan !!

meer volgt...ben aan het spitten...

• Thanks 1

heb nog wat gevonden...

post van Jan Veen....11 aug 2007...paar maanden voor zijn dood aan zijn guerrilla maat wieriman...

==

@ WIERIMAN

Ik hoop dat je wat zaad wint van de NDB want ik weet niet of ik 2008 haal,

Je kunt ook wat klonen laten overwinteren,dan ben je er zeker van dat je haar volgend jaar weer hebt.

Als is nog tijd krijg dan wil ik de NDB nog verbeteren,ik vind de indica nog teveel domineren.

DB

==

einde post...:o

• Like 1

nog 1.....omni op een forum over zijn Recovery Dame Blanche...

===

HJM...comment...

onder voorbehoud hoor..

is best schimmel gevoelig. Bij mijn maat in de volle zon op het zuiden, ging het vrij goed.

Wel regelmatig gespoten met Teldor en Finesse. En waterglas bij de voeding.

Ik heb veel schaduw van bomen...........en dat gaat fout.

Daarom stond deze op de veranda, die heeft een dak van polycarbonaat.

Zo bleven de koppen droog, maar toch nog een paar plekjes.

Dus nee, ik vind het geen buiten soort. Maar wel erg goed.

===

Tijdje terug nog zaden van NDB uit Denemarken gekregen & naar iemand gestuurd, die er een zadenkweek mee zou doen.De zaden waren uit 2010.

Tot nu toe nog niks gehoord.

Voor het ontkiemen kan je ook eens een oplossing van kokoswater proberen. 15 ml / ltr water.Wel echt kokoswater gebruiken & geen concentraat.

Deze is bijna klaar ( de zaden dan)

image.thumb.png.3f22a9d446c763b407be13d4472556d1.png

• Like 3

25 minutes ago, cengkeh said:

Tijdje terug nog zaden van NDB uit Denemarken gekregen & naar iemand gestuurd, die er een zadenkweek mee zou doen.De zaden waren uit 2010.

Tot nu toe nog niks gehoord.

Voor het ontkiemen kan je ook eens een oplossing van kokoswater proberen. 15 ml / ltr water.Wel echt kokoswater gebruiken & geen concentraat.

Deze is bijna klaar ( de zaden dan)

image.thumb.png.3f22a9d446c763b407be13d4472556d1.png

:wub:

wat ik weet is dat Tanska en zijn zoon Dyer.....NDB  ( Incl paars ) een zaden run mee hebben gedaan in Denemarken.

sinds 2013 lijken deze gasten verdwenen van de fora....dat waren goeie gasten...lieten altijd hun zadenruns zien op guerrilla in topics.

Ik dacht dat ik Dyr nog onlangs op een internationaal forum had gezien.

Santero zal er zekers meer info over hebben.

• Like 1

slappezever said:
Nee alleen de DB, een mooi zakje vol gekregen toen ie nog leefde. Weet niet hoeveel kiemkracht ze nog hebben. DB is later klaar, half oktober ongeveer. En kruisingen maken laat ik aan anderen over. Dat is een vak apart.

jan noemde de soort die jij hebt "special" ;)

het is een indoor soortje

================================================

boven staande pm... is een antwoord van wierieman ( de kweekzoon van DB )  aan Slappezever.......

de conclusie is duidelijk.....De oerkloon van DB is volgens eigen zeggen van DB verloren gegaan door een politie inval....wat de meest logische gebeurtenis is dat Omni via via gekregen heeft de zaden van Dame  Blanche...van 1 van de vele andere creaties van DB...nl het soortje SPECIAL.....

recovery DB  is dus het  indoor soortje "Special"...:rolleyes:....ook de afbloei datum klopt...

de conclusie van omni...

Dus nee, ik vind het geen buiten soort. Maar wel erg goed.

recovery DB ...AKA... Special....moet dus behouden blijven voor de toekomst...imho...

• Like 1

Ik ga dit jaar de originele dam blanche zaden maken , ik heb er een kunnen ontkiemen uit 25 zaden , die ik van 

LBH had gekregen , en hij heeft er nu een stuk of 5 staan die wel ontkiemde , die haal ik op , en die komen bij elkaar te staan .

Hier zal ik ook de foto,s ervan gaan posten , ze staan op een boeren erf , dus nog beschermd ook .

Dus de strain zal niet uit gaan sterven , ik weet dat er vele om zitten te springen ,maar eerst wil ik gaan selecteren als 

dat nodig is , natuurlijk zullen verschillende mensen ze krijgen van ons .

De zaden waren wel 10 tot 15 jaar oud volgens lBH .

• Like 3
  • Thanks 1

Bij mij weten heeft DB er van alles doorheen gekruist, dus wat eruit de f1 zal komen, zullen heel veel verschillende fenotypes zijn.