• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Test@ment

Nirvana's Jock Horror onder 660W RUBOL

Recommended Posts

Weinig nieuws te melden, afgelopen weekend hebben ze 24uur donker gestaan ivm schilderwerken.

Hou me steeds aan de regel maar 10% van de potinhoud aan water te gieten, dus 1100ml per pot.

20180604_193953.jpg

Nog ff en we gaan weer verpotten en 2de keer toppen.

To be continued 

Groetjes 

Test@

• Like 1

Vanavond was het zover, nieuwe schoenen :D :wub:

20180606_204827.jpg

20180606_204833.jpg

Met de leds aan zien ze er aanzienlijk lichter uit dan ze zijn , mor goe.

Potjes tikkeltje kleiner gemaakt en ipv 100L zijn ze nu 80 liter en mooi passend naast mekaar.

Aarde opgewardeerd met omnipotent aardeverbeteraar op halve sterkte.

20180606_194859.jpg

Ff goed mengen en tadaaaaaa

20180606_204322.jpg

20180606_213158.jpg

En klaar is Test@ voor vandaag.

To be continued 

• Like 3

Aaahhhh...de grote potten! Gaan ze wel leuk vinden.

Dat ze die maar snel doorwortelen.

1 hour ago, gezelligheidsroker said:

onderhoud zal gedaan worden door staatsbos beheer ? :)

Wat hopen we wel ja ?

• Like 1

Ff updaten.

Afgelopen dinsdag nog een keertje getopt en ze zijn weer vertrokken, helaas een toch behoorlijk verschil tussen de dames maar dat mag de pret niet drukken.

Ze drinken nu een liter of 2 water alle 3 dagen dat een ec van 1.0 en ph??? (Rond de 6) heeft.

20180614_130320.jpg

20180614_130509.jpg

De grootste van de 2 wil echter meer, aan de rand van de pot gemeten geeft de fertometer 14u na laatste voedingsgift weer geel. Dus straks wat bladvoeding extra en bij de volgende watergift omhoog naar 1,2.

Verder gaat alles heel leuk tot hiertoe.

Max temperaturen rond de 28° en min 21 a 22°

Lv steeds tussen de 40 en 60%.

Laat maar lekker draaien dus.

Groetjes

Test@

Ja gaat mooi hier. Blijven nog altijd mooi gedrongen.

Wanneer ga je op 12/12? 

Wil alle ruimte benutten @Tune

Ga nog 1 keer de 4 hoofdtoppen eruit halen en dan nog ff tot de rand van de potten laten reiken voor ze op 12/12 gaan.

• Like 2

Voorr dde mmensen diie dachtenn dat ze wel wwat bleeeekjes zijn.

Met licht aan.

20180614_130313.jpg

Zonder

20180614_165412.jpg

Groetjes

Test@

• Like 2

Dan pikken ze uit de snoepkast ?? 

Van mij hebben ze amper wat gehad tot hiertoe.

Is natuurlijk ook wel een flinke kluit aarde al geeft de grootste dame aan dat ze ook de rand van de pot ondertussen oranje laat kleuren als ik met ferto ga checken.

Net voor de laatste keer getopt, we gaan voor 32 knuppels dit keer.

• Like 3

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Dub
      Tijdens de zomervakantie kon ik het niet meer houden, ik moest weer gaan kweken. Ik vape er behoorlijk wat door heen en dat kost een aardig centje bij de shop. Los hiervan vind ik kweken heel leuk en heb dit 14 jaar gemist. In mijn tienerjaren en begin 20 heb ik diverse kweekjes gedraaid waaronder bij mijn ma op zolder, die is niet zo moeilijk ;-) Aangezien ik vape en vanuit mijn ideologie wil ik graag biologisch geteelde wiet kweken en gebruik ik na goede ervaring de Canna Bio lijn.

Hieronder heb ik e.e.a. opgesomd en uitgeschreven. De ventilatoren die er de eerste weken in hingen bevielen niet en heb ik terug gestuurd. De Arctic ventilatoren zijn veel stiller en verbruiken aanzienlijk minder stroom. Misschien zal ik dit in een later stadium beter specificeren maar daar heb ik dit weekend i.i.g. geen tijd voor.

Ik heb het volgende gebruikt voor de kweek:

Kweektentje 60x60x140cm Kweektentje 40x40x120cm 2x Viparspectra P600 LED lamp 2x digitale tijdschakelaar S&P TD 160 silent buisventilator 2x Can Lite 150PL koolstoffilter 10m dubbel laags luchtslang Diverse koppelstukken waaronder terugslagklep AquaForte FC-300 snelheidsregelaar/trafo 4x 21W verwarmingsmat met 2x digitale thermostaat 2x thermo-/hygrometer met bluetooth en app 2x Beurer LB12 luchtbevochtiger 3x Arctic breeze mobile ventilator USB  
      Voeding e.d.:
      ·        Canna Bio Vega
      ·        Canna Bio Flores
      ·        Canna Bio Rhizotonic
      ·        Canna Bio Boost
      ·        Citroenzuur
      ·        Canna Terra Professional aarde
      ·        Stekaarde

Schema:
      Week 1 & 2: Powerplant ontkiemen en eerste groei in kiemkasje. 6x 8cm terracotta potjes met plasticje om makkelijk te verpotten zonder schade, gaatje onderin t.b.v. afwatering overschot. Stekaarde van tuincentrum half uur in de oven op 100° ter sterilisatie. 18/6 licht op 70%. Water PH 6,5, kamertemperatuur. Temperatuur thermostaat warmtematten op 23°. Temperatuur lucht t.h.v. kroon wisselt sterk, afhankelijk van het weer buiten tot max. 30°. Luchtvochtigheid gemiddeld 55%.

Week 3 & 4: Verpotten naar 7,5 liter stoffen potten. 2 plantjes bij elkaar in 1 pot van 11 liter in het kleine tentje. De potten heb ik bewust klein gehouden omdat ik vanwege de beperkte ruimte niet te grote planten wil hebben. Volgende keer ga ik voor grotere potten i.c.m. scrog, eerst maar eens kijken hoe het zo gaat. 18/6 licht geleidelijk verhoogd naar 90%. Dag 19 getopt en gefimt. Begonnen met Canna Bio Vega en Rhizotonic. Ik heb geen zin om nu alle verhoudingen e.d. uit te gaan tikken maar op verzoek kan ik dit wel vermelden. Mijn principe deze kweek is om de dag water en om de keer met voeding. Zo krijgen de wortels op de 2e dag i.i.g. voldoende lucht en hoopt de voeding zich niet op en kan het zijn werk doen in de aarde.

Week 5 & 6: De powerplant zaden zouden regulier moeten zijn maar ik heb het idee dat ze gefeminiseerd zijn. 1 plant vertoont mannelijke trekjes en heb ik in het linker tentje geïsoleerd, ik denk dat het hermafrodiete trekken zijn maar voor de zekerheid maar even apart. De 11 liter pot met 2 planten erin zijn in het grotere tentje gegaan i.p.v. de potentiele man. Scrog net erin op zo’n 25cm hoogte. Maaswijdte 5cm gemaakt met dynema (vliegertouw). 12/12 licht op 100%. Nog steeds enkel Canna Bio Vega en Rhizotonic. Eind week 5 begonnen met Canna Bio Flores en Canna Bio Boost. Eind week 6 gediefd.

Week 7 & 8: Wordt vervolgd…

• By KAYA74
      Zijn we weer.......

Voor degene die het nog niet weten, Kaya start in de regel met een lekker muziekje 

...als t even kan toepasselijk gekozen 

Goed, een topic in "aarde".
      Sterker nog, een semi Hydro topic.
      K zal t ff uitleggen, long story short, begonnen met Hydro, op kleikorrels, failure, zo dom om het nog eens te proberen, met dezelfde successcore, klaar mee, iets anders.
      K zal t later nog wel eens nader toelichten, nu eerst ff t topic van de grond 

Was er al eens eerder langs gekomen, een artikel over "Bio/Hydro", soort van kweken in 2 mediums tegelijk....in dit geval aarde en perliet.
      Het gaat in dit geval om 4 Chunky Cookies, onder 480w qboard. 
      Eerst ff wat foto's van de aanloop naar dit experiment: de Cookies op korrels...

....langzamerhand begonnen ze wat gebreken dan wel overschotten te vertonen.....rondje "Hydro met t handje" werd m niet....lol
      Das een dingetje hier; meten....pH, Ec, ben dr niet zo van eigenlijk.
      Toen ik 4 jaar geleden begon had ik een doel voor ogen, verrekte autist da'k dr ben, ik wilde ZIEN.....zien hoe t er voor stond, zien hoe de plant zich voelde, zien wat ze nodig hebben of juist niet meer willen, zien wat je allemaal kunt met de dames, zonder allerlei technische hulp en meetmiddeltjes, gewoon 1 op 't oog zeg maar .

Goed, ondertussen stond er wel een erg aantrekkelijke strain te soort van groeien.....wat te doen?
      Oplossingen zoeken, denken in mogelijkheden, wat kan wel, wat past bij mij?
      Denk dat we iets gevonden hebben, whoppaaaaa;-)
      Ik ga het bewuste artikel ff opzoeken om de link hier te plaatsen en hieronder vast wat "teaser"pica's droppen.
      Have fun, CUL

Grtz Kaya
  • waterpijp-bong.nl
  • Who's Online   4 Members, 0 Anonymous, 19 Guests (See full list)