• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sam1604

Manier om Autoflower niet te hoeven overpotten?

Recommended Posts

• Goedemiddag, ik heb voor het eerst (autoflower) zaadjes gekocht. Na heel wat gegoogle en zoeken op het forum kom ik er maar niet uit in welke aarde ik de zaadjes moet planten.
    Als ik het zo lees is overpotten niet gewenst bij autoflower dus had ik het volgende bedacht. Een pot vullen met gewone aarde en dan met een kleiner potje een gat maken en daar stekgrond in doen. En daar dan het (ontkiemde) zaadje instoppen. Het lijkt me dat de wortelen dan de eerste tijd nog in de stekaarde zitten en niet teveel voedingsstoffen krijgen. Hoe groot zal het “gat” met stekaarde dan moeten zijn als ik als potgrond de volgende gebruik? En is dit goede grond om te gebruiken?

https://boerenbond.nl/bbs-dcm-kwekerspotgrond-professioneel-5413448121827.html

professionele potgrond

• organisch bemest voor 150 dagen
  • met perliet en kokos voor een luchtige structuur
  • met lava- en zeewiermeel = extra vitamines

Is een mooie manier om het te doen.

De penwortel van het kiempje zal al vlug door de zaaigrond zitten.

Op enkele dagen tijd groeien die wortels als een malle.

Hoe groot gaat de pot zijn waar ze in komen? 11L, 18L, meer???

Probeer eht eens met een potje van een 3.5L die zijn ongeveer 15x15x20cm.

Dank voor je antwoord. Ik ga straks potten kopen dus ik weet het nog niet. Zat zelf te denken aan ongeveer 15 liter..... 

Maar komen ze dan niet te snel in die bemeste aarde terecht? Of moet ik juist een diep, smal gat maken?

En is die potgrond op zich wel goed? Daar hoef ik toch in principe niet mee bij te voeden?

Dat ging bij mij prima, enkel zal de stek en zaaigrond niet lang arme grond zijn ivm diffusie.
Deed het precies op jouw manier om de zelfde redenen bij mijn eerste autoflower.

Zelf had ik 18 liter dacht ik.

Altijd handig om even bij andere te kijken hoe die het doen.

Je zal zekers nog moeten bijvoeden. Die plantjes duwen een hoop voeding achter hun kiez....  euhhhh bladeren? :)

Wat je ook doet de wortels zoeken hun weg en komen snel in aanraking met die potgrond. Of je het nu lang en smal of juist kort en breed maakt.

Hoe groter je pot hoe beter natuurlijk, ik zou voor minimum 18L gaan.

In de Action hebben ze soms van die kleurrijke flexibele wasmanden.

Die zijn een 40L en kosten niet echt veel, maak daar vanonder enkele gaten in met een nagel voor de drainage en je hebt een mooi pot.

4 minutes ago, Rabarbarbaar said:

Dat ging bij mij prima, enkel zal de stek en zaaigrond niet lang arme grond zijn ivm diffusie.

Maar zitten ze dan niet te snel in die bemeste grond?

4 minutes ago, Tune said:

Je zal zekers nog moeten bijvoeden.

Oké, en vanaf welke week zal dat ongeveer zijn? Ik moet me nog gaan verdiepen in verschijnselen die duiden op teveel of te weinig voeding. En ook in  wat voor soort voeding ik dan moet gebruiken. Ik zie soms door de bomen het bos niet meer...

Door diffusie zal de concentratie opgeloste zouten naar een evenwicht streven. Dat "kommetje" krijgt dus heel snel ongeveer de ec van de rest van de aarde die je gebruikt.

- LP

Vandaar mijn vraag of dat dan wel goed is. Of moet ik ze toch eerst in een kleiner potje zetten met alleen stekaarde? Wat levert het meeste "gevaar" op? Overpotten of te vroeg in bemeste grond?

Zelf heb ik er geen problemen van ondervonden.
Ook zijn er genoeg mensen die autoflowers eerst even in een klein potje hebben.

Persoonlijk zou ik voor het overpotten gaan.

Persoonlijk verpot ik autoflowers gewoon hoor. Nu ook. Gewoon in plastic drinkbekertjes met gaatjes erin.. niet al te lang in houden dan kan het best.

yes, of in een grotere pot kan natuurlijk ook. Dit is nu een grote pot, maar ook perfect doenbaar met wegwerpbekertjes

svGRyiL.jpg

Maar ik doe het zelf ook gewoon zoals buitenlucht zegt.

Andere optie: 'peat pot'

6jDC9dV.png

Maar dan moet de pot steeds vochtig gehouden worden.

• Like 1

gewoon in een 0,75 liter potje met zaai en stekgrond en na 8 a 9 dagen in de grote pot waar je vooraf dan de vorm van je 0,75l potje in gemaakt hebt.
Heb het zo bij mijn eerste en tweede grow gedaan en ging prima
de insta transplant oplossing van 912Greenskell is natuurlijk ook een optie

large.IMG_20180216_164418644_HDR.jpg