• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Hallo, hallo allemaal! 

Ben al lange tijd een cannabisfan, en laatst dacht ik: waarom niet? Ik kweek gewoon mijn eigen wiet! 

En hier ben ik dan nu, met mijn allereerste kweekje. Ik vond het een leuk idee om dat eens mooi bij te houden in een verslag. Hopelijk kan ik hierdoor ook nog wat goede tips meepakken, ze zijn altijd welkom. 

De eerste zaadjes die ik kocht waren Royal dwarfs, want die stonden erom bekend makkelijk te kweken te zijn. 

Hierbij kreeg ik 3 gratis zaadjes, 2 Northern lights auto's en een Automazar. 

Het begin verliep echter niet zo soepel als gehoopt. Om te ontkiemen had ik de natte-papiermethode gebruikt. Er ontkiemden er 4 van de 6! Dolblij dat ik was zette ik ze in 20 liter potjes met wat folie eroverheen. Ik was te ongeduldig, graafde de zaadjes na twee dagen op en zorgde er uiteindelijk met mijn domheid voor dat er maar 1 zaadje, de Northern Lights, boven de grond kwam. 

Ik heb nieuwe zaadjes, de blue power van vision seeds, gekocht en ben die nu aan het ontkiemen in turfpotjes in een propagatorboxje, met de hoop dat dit beter werkt. 

15283957021031937776611780679800.jpg

Terug naar de Northern Lights. Ze is sinds 30-05 boven de grond gekomen en groeit geweldig!

Snapchat-646722794.jpg

Ze staat elke dag lekker in het zonnetje, het weer zit goed mee. Ik geef haar nu gewoon water dat afgezuurd is naar pH 6.3. Geen voeding. Vooralsnog gaat alles naar mijn inzien zeer goed met haar en ik hoop dat dat ook zo zal blijven.

Ben benieuwd of jullie nog enige tips hebben, ook voor in de toekomst! 

Snapchat-1288254140.jpg

Snapchat-1785604828.jpg

Snapchat-1173540156.jpg

Snapchat-1223414022.jpg

Snapchat-219453230.jpg

Snapchat-517398953.jpg

Snapchat-1731455642.jpg

Edited by Tune
Even voorstellen
  • Like 1

Ziet er al goed uit.

Geduld is een mooie deugd...maar ook een mooie leerschool.

• Like 1

Gaat lekker zo.
Dat opgraven deed ik ook de eerste keer, ook meteen spijt ook al ging het goed.
Les geleerd en op naar de volgende fout :D

• Like 2

We zijn weer een weekje verder en het is weer tijd voor een update! 

De week verliep soepeltjes voor m'n Northern Light, ze is weer een stuk gegroeid:

Snapchat-2093535484.jpg

Snapchat-866630668.jpg

Snapchat-142970413.jpg

Ondertussen was ik ook nog bezig met het ontkiemen van nieuwe zaadjes in de propagator. Ze kwamen allemaal wel boven de grond, maar door 't zwakke ledlampje zijn ze meteen gaan strekken en kreeg ik hele zwakke lange plantjes, op ééntje na dan die ik uiteindelijk wel in een pot heb gezet:

Snapchat-1134751581.jpg

Snapchat-947596458.jpg

Snapchat-87642743.jpg

Na dat de blue powers ontkiemd waren had ik, jawel, nog meer zaadjes die ik kon ontkiemen. Heb vervolgens dus 2 Automazars en een Critical in de propagator gedaan en ze deze keer wél optijd eruit gehaald voordat ze konden gaan strekken.

Ik heb er nu geen foto van maar ze gaan binnenkort in potjes en dan zit ik toch (eindelijk) aan m'n max van 5 plantjes. 

De Northern Light begon het einde van deze week al een. lichte geur af te geven, en ik kan bijna niet stoppen met ruiken ?. 

Ik ga haar vandaag beginnen te low stress trainen, eens kijken hoe ze daarop reageert. 

Fijn weekend!

Snapchat-142970413.jpg

• Like 2

Daar ben ik weer met een update!

Het is niet zomaar een week geweest, begin deze week heb ik namelijk nog drie plantjes in 't zonnetje mogen zetten! 

Dan zal ik maar eens bij de Northern Light beginnen:

Snapchat-109644595.jpg

Na zo'n twee weken groei heb ik de beslissing genomen om met low stress training te gaan beginnen, dit omdat het weinig stress oplevert voor 't plantje, maar ook omdat het niet al te veel kennis en ervaring vereist. 

Ik heb de stam aan de onderkant verankerd en heb de stam vervolgens voorzichtig naar links gebogen met behulp van wat touw. 

Snapchat-564026942.jpg

Al na twee daagjes herstelde de plant zich weer snel en keek ze weer 't zonnetje in. 

Snapchat-281614943.jpg

Door 't touwtje na elke twee dagen iets strakker te zetten heb ik er uiteindelijk voor gezorgd dat de stam een mooie bocht heeft gemaakt.

Snapchat-1522116788.jpg

Snapchat-84318972.jpg

Zoals je kunt zien is ze ook een flink stuk gegroeid. Volgensmij gaat 't de goede kant op met haar! 

Dan naar de Blue Power, waar eigenlijk niet zo gek veel over te zeggen is. 

Snapchat-1392426534.jpg

Snapchat-169900434.jpg

Snapchat-2070367713.jpg

Ze groeit volgensmij lekker door voor een photoperiod. Ik ben van plan d'r  vanaf begin juli verduisteren, om er zo voor te zorgen dat ze vooral in de zomer bloeit en niet tot oktober door blijft gaan.

Dan de nieuwelingetjes nog!!! 

Om precies te zijn: twee AutoMazars en een Critical (photoperiod)! 

Snapchat-1472615926.jpg

Snapchat-207411746.jpg

Snapchat-325068722.jpg

De eerste fotos van de nog piepkleine plantjes. 

Snapchat-951817870.jpg

Snapchat-2116574998.jpg

Snapchat-1888031911.jpg

Ze zien er opzich niet verkeerd uit, maar toch valt de groei me (vergeleken met die Northern Light) een beetje tegen... 

Ik hoop dat ze ff een sprintje trekken, wie weet. Het vervelende is dat ik al iets verder in het seizoen zit. Volgend jaar maar een stuk eerder beginnen!

Snapchat-1482555420.jpg

• Like 2

De week is weer snel voorbij gegaan en wat een weertje! 

De plantjes zijn volgensmij erg blij met dat lekkere zonnetje (en ik trouwens ook). 

Van het begin van de week... 

Snapchat-260580616.jpg

... tot het einde van de week... 

Snapchat-466863557.jpg

... is het top weer geweest! 

Je kunt echt zien wat een sprongen de Northern Light gemaakt heeft. Ik heb al wat witte haartjes gespot, dus de bloei zal er wel aan zitten komen. Ze begint ook op haar zijtakjes al veel toppen aan te maken. In totaal tel ik nu zo'n 12 toppen. 

De blue power is ook goed op weg

Snapchat-247619190.jpg

Snapchat-794818795.jpg

Misschien dat ik deze week wel al met LST start. 

De jongste plantjes zijn alweer iets groter geworden, maar niet echt op genoeg tempo. Ik hoop maar dat ze niet te lang doorgaan en ze niet uiteindelijk gewoon verrotten doordat ze te ver in de nazomer nog zouden moeten bloeien. 

Snapchat-105993390.jpg

Snapchat-1387671862.jpg

Snapchat-990903597.jpg

Twee plantjes zijn ongeveer even groot, maar eentje loopt er achter. Normaal zou je zeggen dat een photo period (de critical dus) langzamer groeit dan een autoflower (de automazars). Doordat ik een foutje had gemaakt bij het ontkiemen, waardoor ik niet 100% zeker weet welke soort welke is, laat dit me dan ook denken dat die automazar 2 helemaal geen automazar 2 is, maar eigenlijk de critical is.

Ik vraag me af of als ze groter zijn over drie weken ofzo, of je dan het verschil zou kunnen zien tussen soorten. Het is namelijk belangrijk aangezien ik de photoperiods die ik heb, rond de derde week van juli wil gaan verduisteren. 

• Like 3

Leuke vooruitgang zo !

Het weer zit inderdaad erg mee, voor de guerilla kweekjes wat minder vanwege de extreme droogte, maar dat terzijde.

Over 3 weken moet je het verschil echt wel kunnen zien hoor.

Mooie meisjes die al al te graag groot willen worden

hahah ik ken het verhaal ik heb het bijna ieder jaar toch wel dat er iets fout gaat met kiemen en labelen lol 

aan die critical ga je veel plezier beleven ook eens gegrowd buiten en die wou wel hihi

veel suc6

greetzz

• Like 1

Oké, daar ben ik dan weer met een update! 

Deze week ben ik (wel wat te laat voor de Northern Light helaas) begonnen met groeivoeding geven. Ik dacht dat ze het wel zouden redden tot de bloei op de voorbemeste aarde, maar dat is niet helemaal goed gelopen, alhoewel de andere plantjes, naast de Northern Light dus, nog geen tekorten laten zien. 

Snapchat-1264792216.jpg

Dit is hoe m'n Northern Light er aan 't eind van deze week bij staat. Ze is al lekker aan 't voor bloeien. 

Snapchat-583977087.jpg

M'n blue power is een beetje zielig: een blaadje is helaas afgebroken. Dit kwam denk ik door een combinatie van lst en wind. Ik heb het nog geprobeerd te redden maar onder andere ook doordat de takjes nog zo klein zijn ging dit moeilijk. 

Snapchat-1353857448.jpg

De critical heeft al echt een sprongetje gemaakt vergeleken met vorige week. 

Snapchat-886982972.jpg

Snapchat-1231426357.jpg

En zo ook de twee automazars! 

Blaadjes die afbreken is niet erg....steeltjes daarentegen is iets anders.

Daar komen nl de knopjes aan.

Als je ze wil knakken dan kan je best eerst het steeltje tussen duim en wijsvinger beetje platten en dan naar de kant knakken waar je ze wil hebben.

Na 1 à 2 dagen is dat helemaal terug geheeld.

Ben je toch te bruut geweest dan zag ik van Kaya een mooie methode om ze proberen te repareren.

Zolang de steel niet volledig af is kan je een stuk rietje nemen en dat overlangs open knippen en rond de steel doen als spalk.

Hallo allemaal, 

Ik heb helaas het verslag verneukt door te lui te zijn om elke week iets te schrijven (oeps).

Maar! Nu probeer ik er toch nog iets van te maken, bijna twee maanden na de laatste upload. 

De Northern Light is uiteindelijk niet verkeerd terechtgekomen, maar ze heeft het gered tot het eind! 

De toppen zijn erg luchtig en smal, dit is wel een beetje jammer. Wat nog vervelender is, is dat ik uiteindelijk een complete rupsen kolonie op m'n plant ontdekte en daarbij dus ook een hoop rupsen poep...

Vandaag is ze geknipt en ze staat nu lekker te drogen in de schuur. 

Snapchat-1622420556.jpg

Snapchat-2057632923.jpg

Snapchat-2147043586.jpg

De AutoMazar #2 (waarvan ik eerst dacht dat het een critical was, maar dat bleek niet zo te zijn) is inmiddels ook klaar en geknipt! Deze heeft wel enkele dikke toppen geproduceerd :)

Snapchat-1627815387.jpg

Snapchat-1017961312.jpg

20180826_185515.jpg

De andere moeten nog eventjes, maar die zien er nu al een stuk beter uit dan deze twee. 

Snapchat-2033799607.jpg

Hierboven de Blue Power 

Snapchat-1664490187.jpg

Automazar #1

Snapchat-1349024170.jpg

En tot slot het plantje dat nog niet in bloei is, maar zeker wel de grootste is, de Critical! 

• Like 2