• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Bij deze nog even het resultaat..

gewicht 2 planten met toevoeging van molasse: 240gr
gewicht 2 planten zonder molasse: 225gr
gewicht kleine (maar harde) topjes die nog aan de restjes van de 4 planten hingen: 17gr
En dan komt er 34 gram van de eerder geoogste autoflower bij.

In totaal dus 516gr onder een 750W hps. Niet bijster veel natuurlijk, maar heb ook erg veel moeten dimmen. Vooral gedurende de eerste weken 12/12 stond hij vaak op de minimale 400W. Gezien het verloop van de ontwikkeling gedurende de bloeifase had ik er ook niet heel veel meer van verwacht.

Wel opvallend dat de 2 molasse planten meer opbrachten, omdat ik dit op het oog voor het oogsten juist andersom had verwacht. Nou is er van de andere 2 wel nog ca 10 gr weggegooid ivm rot. Het aantal planten is wel veel te klein om te zeggen wat de invloed van de melasse op dit alles is geweest.

Dan de smaak/geur, want daar was het experiment om te doen. Ik heb erg mijn best gedaan, maar kan geen verschil herkennen tussen wel melasse en geen melasse.

Kanttekeningen die hierbij gemaakt kunnen worden is dat ik pas na 4 weken 12/12 ben begonnen met de toediening. Ook heb ik blackstrap melasse gebruikt, waar de 'uitdager' op het andere forum volgens mij een variant gebruikt met een hoger suiker gehalte en een lager mineralengehalte. Grootste nadeel wat dat betreft was dat mijn melasse de ec behoorlijk deed oplopen en de planten toch minder suikers hebben gekregen. Ook hebben alle planten een topbooster met suikers er in gekregen, wat het beeld zou kunnen vertekenen, maar dat was wel onderdeel van de 'uitdaging'.

Verder zijn alle toppen zeer uniform qua structuur en uiterlijk. Zelfs de kleine topjes zijn gewoon hard geworden, maar dat zou ook te maken kunnen hebben met dat alles aan het eind omgedonderd was wat meer penetratie gaf en dat ik de laatste week die ledlamp vanaf de zijkant heb ingezet.

20181014_132243.thumb.jpg.ae66a5143d213c3c1df2cd13b9d0c29f.jpg

Smaak en geur zijn erg fijn. Als ik het zou moeten omschrijven staat het zoet fruitige voorop, maar denk er ook wel sinasappel in te herkennen. In hoeverre dat een confirmation bias vanwege de naam , durf ik niet te zeggen :) Over het effect zal ik niet te veel zeggen, want ik reageer sowieso erg atypisch op wiet :) 

Volgende ronde worden het 4 COP's onder 750W hps en ca 500W aan led(strip)licht. Ben erg benieuwd!!

• Like 2

Weer een mooie oogst die in rook kan opgaan.

Niet veel verschil in gewicht tussen de Molasse en zonder. Ook al niet qua smaak.

Je zou denken van wel...maarja. 

Laat het smaken

• Like 1

On 10/16/2018 at 12:53 PM, Tune said:

Niet veel verschil in gewicht tussen de Molasse en zonder. Ook al niet qua smaak.

Je zou denken van wel...maarja. 

Ja, zou je denken dat je door simpelweg wat melasse aan je voedingswater tvegen een significante meeropbrengst krijgt? Terwijl er in de boosters etc ook al suikers zitten verwerkt. Leek mij niet zo. En mogelijke kleinere verschillen kun je er in een 2x2 opstelling ook niet echt uithalen

On 10/16/2018 at 1:08 PM, Rabarbarbaar said:

Atypisch effect ?

Tijdens mijn tienerjaren van 24/7 wiet roken ben ik steeds slechter op thc gaan reageren. Krijg een erg ongemakkelijk gevoel en ga er zelfs helemaal op somatiseren met allemaal pijntjes overal en een hele hoge spierspanning. Na jaren gestopt te zijn ben ik er achter gekomen dat ik veel beter op cbd rijkere wietjes ga. De CBD auto was dan ook voor eigen gebruik en de COB wiet gaat grotendeels naar vrienden en kennissen.

On 10/16/2018 at 1:08 PM, Rabarbarbaar said:

Mooi topje, volgende keer weer half melasse ?

Denk sowieso niet 50/50. Te veel gedoe met het aanmaken van het vodingswater. Sowieso is een nadeel van melasse toevoegen dat je het niet zo precies doseert en je dus niet onder het meten van je ph uitkomt. Met alleen flesvoeding weet je op een gegeven moment precies op welke ph je zit als je alles in bepaalde hoeveelheden hebt toegevoegd.

• Like 2