• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Robijn

Wat is dit??

Recommended Posts

Hallo allemaal! 

Vandaag zag ik dus dat de lobblaadjes van mijn Northern Light autoflower af zijn gestorven. Hiernaast ontdekte ik ook enkele witte stipjes op d'r blaadjes, heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? 

Even wat informatie: ik kweek op universele potgrond in een pot van 20l. Ik heb tot nu toe alleen maar water afgezuurd naar ph 6.3 gegeven. 't plantje is nu al zo'n 3 weken boven de grond. 

Zelf dacht ik aan een voedingstekort? Maar misschien is het ook wel ongedierte? Ik hoop dat jullie meer weten! 

15295005979356927091133419240303.jpg

15295006324735546106676086594915.jpg

15295006472971839640587804421201.jpg

15295006770012267651798648450178.jpg

Die stipjes ?
Beestjes of vuiltjes.
Geen reden tot paniek, het gaat allemaal helemaal top daar.

Blad is mooi groen, niet te groen en niet slap of dik.

Her en der komt er een bruin plekje en een gaatje, helemaal normaal voor een plant die buiten staat.
Het is natuurlijk wel goed om dat in de gaten te houden, een plaag wil je niet hebben.

• Like 1

@Rabarbaar

Dat is fijn om te horen, heb net ff goed gekeken en ben deze twee tegengekomen die behoorlijk geïnteresseerd waren in m'n plantje:

Snapchat-2100552425.jpg

Lijken op vliegjes, hebben vleugels, maar wegvliegen? Ho maar... 

Insecten determineren is zeer lastig zonder loep.
Er zijn ook 100.000.000 soorten om het makkelijk te maken.
Dat kunnen best de boosdoeners zijn, de schade is gelukkig vrijwel niets.

Als je qua voeding je zorgen maakt zou ik de symptomen van overvloed en tekorten van de grote 3 opzoeken (N stikstof P fosfor K potassium/kalium),
Zo weet je een beetje waar je op moet letten,

Growweedeasy.com vind ik een fijne site om alles op te zoeken.
Echt over alles hebben ze een artikel en het is duidelijk geschreven.

Oh, en voor nu is het eigenlijk alleen letten op N.
Misschien heb je iets aan dit plaatje.
De cijfers onderin staan voor de weken maar het is gericht op een binnenkweek, buiten is het iets anders maar in grove lijnen het zelfde.
Het stippellijntje is voor binnen het moment waar ze van 18/6 (licht/donker) naar 12/12 gaan.

Buiten ligt het aan je strain, 12/12 is rond 25 september, maar de ene begint met bloeien als het 11 uur donker is en de andere pas als het 13 uur donker is (kort door de bocht).

large.gallery_38152_17225_15831.png.4879

Zoals ik zie hebben ze in de bloeiperiode veel meer voeding nodig. Zit je dan goed met een all in one bloeimix, zoals iets van plagron? 

Mijn autoflowertje had ik afgebloeid op gewone potgrond en een haffeltje hortensia voeding.
Niet ideaal dus, maar wel een lekker wietje van kunnen roken.
Overvoeden is pas echt zonde, dat is moeilijker op te lossen en kan allerlei ongewenste resultaten opleveren.

Lobblaadjes die afsterven is normaal.

Je kan voorzichtig voeden met bloedmeel (N) beendermeel (P) en hout as (K).
De fertometer geeft aan wanneer ze honger hebben, jij moet dan inschatten waar ze trek in hebben, dat plaatje kan je daar een beetje bij helpen.
Als je dan eventjes wacht met voeden geeft ze vanzelf aan waar ze trek in heeft, de kunst is dat voor te zijn natuurlijk.

Mocht je toch je plantjes willen verwennen zou je een aftreksel van heermoes kunnen maken bijvoorbeeld.

Minder is meer heeft een wijs iemand hier ooit gezegd.

• Like 1

Ik ga het zoals je zegt inderdaad rustig aan doen met voeden, zeker ook omdat het een autoflower is en ik begrepen heb dat die al een hoop stress van zichzelf heeft.

Zo'n fertometer! Nooit van gehoord, wel handig. Ik ga eens kijken of ik zo'n ding aan kan schaffen. Vraag me wel af of je er geen wortels mee kapot maakt?? 

Fertometer is echt reuze handig, ik ben helemaal om.

Je steekt hem niet echt in je wortels, maar naast je plant. hij is best stomp, dus ik denk dat je er eerder wortels mee aan de kant duwt dan doorsnijdt.

Plantjes zien er mooi uit, ik ben jaloers hahaha, die van mij moeten nog kiemen voor buiten :o

Haha bedankt Charlie, veel succes! 

Ik lees op hun website echter wel dat het alleen gebruikt kan worden op goed doorwortelde plantjes. Zou dit betekenen dat ik 'm alleen in de bloeifase kan gebruiken? 

Die grotere hebben nu al een mooi kluitje hoor.
Het is ook wel een goede leerschool om het zonder te proberen.
Aan jou de keuze, komt helemaal goed volgens mij.

• Like 1