• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Boosted

Voeding te kort of toch iets anders ?

Recommended Posts

Beste mannen,  ik ondervind wat problemen met mijn buitenkweekje

Als jullie advies , tips ,hints zou kunnen geven zou ik dat erg waarderen.

Opstelling : 

- 3 x Powerplant (RQSeeds)

- 2 x Blue cheese (RQSeeds)

- Alle 5 staan ze in 18 Liter potten gevuld met Plagron growmix.

- Ze zijn allemaal +- 12 weken oud

- Ik wacht altijd tot de grond droog is en ik heb eigenlijk nooit dat er van onder de pot water uitloopt, naar mij idee dus geen overbewatering

Probleem :

- Bij de 10e week begonnen de planten lichtjes groen te worden met ook 2 a 3 gele blaadjes. 

- Vanaf dat punt ben ik begonnen met voeding (Plagron Grow)

ik gaf elke plant grofweg 1L water met een paar druppels grow om de dag met een EC van 1.2 en PH van 6.0 (kraanwater was 0.4 EC uit zijn eigen)

- Het vergelen werd niet erger maar ook niet minder, planten bleven ook nog steeds lichtgroen.

- Ik heb een Fertometer gekocht en die geeft oranje aan in de aarde. (op een 3 weken oude paprika in 10L growmix gaf de fertometer groen aan, ik gerbuik hem dus wel correct)

- Inmiddels heb ik in 1 week mijn EC verhoogt van 1.2 naar 1.5 tot zelfs 2.0 (nog steeds met plagrow grow, +- 3 ML op 1L water) maar de planten worden maar niet donkerder.

- Fertometer blijft ook nog steeds oranje oplichten. 

Overig : 1 Powerplant vertoont ook rare blad vervormingen sinds een week (zie de laatste foto)

Fotos : large.IMG_20180622_222208.jpglarge.IMG_20180622_222150.jpglarge.IMG_20180622_222133.jpg

Wie o wie zou mij AUB kunnen helpen want ik kom er gewoon niet meer uit.

En ik zou graag de plant in en goede ''staat'' willen hebben voordat hij gaat bloeien.

Mvg ~~Boosted

Inmiddels ben ik wat wijzer over het probleem, 

De planten hebben inderdaad voeding te kort en dan vooral N. 

Bovenop dat gaf ik ook teveel water, ik zal ipv 1L per watering voortaan 0.5L gaan geven.

Ik hou nogsteeds EC 2.1 en PH 6.0 aan tot ik verbetering zie in de bladeren en of de fertometer groen gaat uitslaan ipv oranje. 

Ik zal jullie op de hoogte houden hoe het verder gaat. 

Ps mocht iemand dit nou lezen en denken, die gast heeft geen idee wat hij aan het doen is.... 

Reageer dat aub want ik leer graag bij! 

large.IMG_20180625_201058.jpglarge.IMG_20180625_200825.jpg

large.IM.jpg

Inmiddels dus minder water gegeven en nog steeds met PH van 6.0 en EC van 2.1 (kraanwater 0.4 + 1.7 van Plagron grow)

Helaas worden de problemen niet minder.....

Ik twijfel om nog meer voeding te geven aangezien ik al best hoog zit voor mijn gevoel.

Iemand nog ideeën wat ik het beste kan doen ?

Ze lijken er iets vrolijker bij te staan, maar de vorige fotos waren dan ook in het donker.

Hoop dat iemand je de goude tip kan geven.

Via de chatbox weer een heel stuk wijzer geworden,

Ik zal vanaf nu water geven met een EC van 1.8 en een PH van +- 6.4

Ik zal jullie op de hoogte houden of het beter wordt.

Wat bladeren verliezen doen ze toch wel hoor , zeker met dit warme weer , 

volgend jaar beginnen met een goeie start , kijk eens op de guerilla pagina .

Er staan verschillende recepten van voeding op hoor , als het te duur is wil ik wel wat sturen 

Per zakje voor je pot , als je dan genoeg water geeft krijg je weinig problemen .

• Like 1

Late update, maar goed beter als helemaal niet :P

In de periode 25 tot 30 juni voeding gegeven met 1.8 EC en 6.4 PH

Maar de planten namen gewoon niks op, het werd alleen maar geler met de dag en de groei stond helemaal stil. 

Toen toch maar de gok genomen en op aanraden van @karel kweker speciekuipen van 50L gekocht en ze verpot.

De speciekuipen heb ik gewoon weer gevuld met Plagrow growmix omdat ik niet zomaar wilde switchen van aarde halverwege de groei.

Nou die speciekuipen was het beste idee van 2018 kan ik wel zeggen, de dames zijn prachtige planten geworden. Mooi donkergroen, geen geel blad te herkennen en lekker vol en groot.

Kan geen foto maken op dit moment maar de kleinste is 180cm en de grooste is 240cm B). en toch redelijk ''breed'' het is dus geen lange steel met hier en daar wat blaadjes :P

Wil dit forum en echt bedanken want zonder die speciekuipen was het helemaal niks geworden.

Fotos komen binnekort !

4 hours ago, wiet61 said:

Wat bladeren verliezen doen ze toch wel hoor , zeker met dit warme weer , 

volgend jaar beginnen met een goeie start , kijk eens op de guerilla pagina .

Er staan verschillende recepten van voeding op hoor , als het te duur is wil ik wel wat sturen 

Per zakje voor je pot , als je dan genoeg water geeft krijg je weinig problemen .

De dames houden het redelijk onder de warmte, drinken wel als een gek maar dat is ook wel logisch.

Volgend jaar ga ik het zeker beter/anders aanpakken. Meer bodem leven en minder voeding geven.

Erg bedankt voor je aanbod maar ik ga eerste deze kweek afmaken voordat ik aan volgend jaar ga denken.
Als de tijd zover is dan ga ik meer inlezen in aarde recepten en alles.

• Like 1

Volgende keer de speciekuipen ruim van te voren vullen met aarde en organische producten samen met schimmels, bacteriën en wormen.

Gaten in de bodem en op kale grond zetten waardoor het bodemleven op die manier in de kuipen kan kruipen...kan ook!

FBBE9144-B898-4593-93A4-0F2247867DE1.jpeg