• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
wietplantje

Hoe veel stroomverbruik valt op?

Recommended Posts

Enigste wat je kunt doen zoals mensen hier al aangeven is om er nuchter in te staan en wellicht wat creatiever zijn, misschien dat led strips wat zijn voor je.

een andere vorm van creativiteit ten aanzien van je stroom kan bijvoorbeeld zijn : Pak eens een online stroom/watt-verbruik-per-jaar erbij en kijk

*Of je misschien nog een oud vriezertje hebt staan die al jaren teveel verbruikt en vervang deze. Hetzelfde geldt voor magnetron, koelkast, oven, tv, etc.

*Als je dat al nog niet hebt gedaan, kijk ook eens naar al je 'verlichting' in huis en kijk of hier nog winst valt te behalen, dus gewoon al je stroomverbruikers.

*Kijk eens naar je energieleverancier, hoe staan anderen tegenover deze leverancier, algemeen, ervaringen, heb je digitaal goed inzicht/overzicht bij de leverancier vwb verbruik.

*Vul misschien de volgende keer een 'extra' persoon toe aan je huishouden als het gaat om het 'verbruik invullen bij je energieleverancier'.

En als je af en toe eens van die 'schrijnende' filmpjes ziet die in jouw ogen totaal geen recht doet aan diegene die gestraft wordt, bedenk dan dat het in heel veel gevallen gewoon wel goed gaat en dat de  schrijnende gevalletjes het 9 van de 10 keer gewoon zelf schuld zijn, omdat ze wellicht (zoals eerder hier al aangegeven), al dan niet met enige naïviteit :

* Hun mond niet hebben kunnen houden

* Zich ineens dagelijks verdacht opstellen tegen alles en iedereen, op het para af

* HUN MOND NIET HEBBEN KUNNEN HOUDEN

* Zorgen voor (GEUR)overlast

* Brand, door verkeerd aansluiten elektra bijvoorbeeld, doe het veilig of doe het niet !

Keep it safe. good luck !

1 minute ago, wietplantje said:

Een led lamp geeft 1m2 aan licht een scrog van 1m2 heeft dus een lamp nodig. 

En waarom zou je bvb geen 4 dames per meter zetten? Of wil je je aan de gedoogde 5 houden?

Hoewel ik het al vermoede, blijkt het toch weer waarheid. grootse plannen en nauwelijks kennis van zaken. 
Als dit een plan is snel geld te verdienen kan ik je nu al uit de droom helpen, dat gaat zo niet werken. 

? Ik kweek gewoon voor de hobby en heb geen financiële motieven. We hebben een van de grootste bedrijven van de achterhoek dus waar jij deze informatie vandaan haalt. 

Beste Wietplantje, 

Ik wil je even op onze regels wijzen.

In artikel 12 staat dat we een maximum van 1800W hanteren omdat we een hobbyforum zijn.

Er is geen regel overtreden voor alle duidelijkheid.  Het gaat hier om een hypothetische vraag neem ik aan?  

Guest

Ik zou eerst eens lekker wat kleiner beginnen. Volgens mij weet je er nog vrij weinig van allemaal.

Je hebt je ook nog niet verdiept in Led, anders zou je niet van dit soort opmerkingen maken.

Helemaal niet erg, iedereen is ergens begonnen maar begin eerst eens met je flink inlezen.

Denk dat je jezelf flink gaat mispakken als je 5 scrogs gelijk wil gaan draaien. Ik zou de raad van @Johnny_sack opvolgen en je eens flink gaan inlezen! Heb al wel vaker gasten met grootse plannen flink op hun snuffelaar zien gaan.

heb je zelfs al 'ns één plant gescrogt tot een vierkante meter? en je wilt dat dan nog 5 x doen, en dan nog 'ns indoor?. Enig idee hoe lang je dan bezig bent op één ronde? ;)

23 minutes ago, wietplantje said:

als je de planten buiten voorgroeid hoef je alleen maar 10 weken te bloeien terwijl de volgende ronde buiten groeit.

......:blink:.......serieus?

GRTZ KAYA 

• Like 1

en tijdens het 'voorgroeien' buiten ga je ze ook buiten alvast opbinden zeker ?

nope ook ik ga voor vele die hier zeggen lees je eigen eerst eens in, vragen zijn altijd welkom en goed uiteraard maar lees je iig eens in over de basis.

zonder dat kan ik je vertellen dat het 1 groot fiasco wordt uiteindelijk...

het enige wat je dan nog wilt opbinden uiteindelijk is jezelf....en dat kan niet de bedoeling zijn :)

er is hier genoeg info te vinden en ook op internet op sites als growweedeasy for instance waar de basics uitgelegt worden.

maar zoals ik al eerder zei, je kan altijd vragen stellen :)

Ik zou gewoon lekker beginnen met een tentje met vijf planten erin en 1 lamp, ondertussen beetje info opzoeken en dingetjes vragen.

Zullen er wel wat dingen mis gaan maar daar leer je dan meteen van.

Je leert het toch het beste door het gewoon te doen.

En ohja je kan niet buiten voorgroeien want het seizoen draait gewoon door dus dan gaan je planten in de bloei.

Hypothetisch gezien zou je NU op dit momenr inderdaad buiten kunnen voorgroeien dus dat is helemaal niet zo gek gedacht maar handig is het niet. 

het idee was

als je er in de winter een paar uur een lampje boven hangt gaan ze niet bloeien. Ik zet ze buiten gewoon in  de bak met gaas erboven en zet die als ze bijna volgroeid zijn binnen. 

maar ik wacht er nog even mee.