• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sarah1970

Te weinig water fertometer

Recommended Posts

Wat geeft een fertometer aan als er te weinig water in de aarde zit om een goede meting te doen? Oftewel, hoe weet je of je meting betrouwbaar is?

Ter verduidelijking, hij geeft bij mij nu steeds aan dat er te weinig voeding inzit maar ik geef al de maximale dosis.

Als hij niet nat genoeg is geeft hij inderdaad te kort aan voeding aan dat komt omdat de ferto weerstand meet  water geleid beter als er zouten in zitten , maar je moet wel water hebben aarde geleid niet.

Je geeft water en kan eigenlijk enkele uren nadien meten hoeveel voeding je plant heeft  en dit gegeven meenemen naar de volgende giet beurt

Oké, vandaar ook mijn vraag in mijn kweekverslag hoeveel water ik moet/mag geven. Ik heb niet het idee dat ze te weinig water krijgen, ik kan ze toch niet nog meer water geven om de fertometer te kunnen gebruiken? En te weinig voeding kan het toch ook niet zijn als ik op de maximale dosis zit?

Die heeft 70% nodig maar als ik ze zoveel water geef heb ik het idee dat ik ze verzuip. Anders zouden ze nu toch tekenen van te weinig water moeten vertonen? Ik kom niet verder dan 50% met de vochtigheidsmeter.

Ik ga zaterdag weer foto's maken. De meter die ik heb is gewoon analoog. Geen idee of dat betrouwbare metingen geeft! Morgen extra water geven en dan meten met de fertometer. 

• Like 1

Heb je hier goede ervaringen mee @Grow Weed ? Ik heb een soortgelijke vochtigheidsmeter namelijk  eens ooit getest na hier en daar eerst wat filmpjes te hebben bekeken, eerst op mijn basilicum en daarna bij de dames. Ik heb helaas deze test nooit vastgelegd, maar ik weet wel dat mijn conclusie uiteindelijk was;  "leuk voor je basilicum, maar voor ons geliefd plantje, nee..."

Ik weet wel nog dat ik de vergelijking heb gemaakt ten opzichte van het gebruik van tensiometers, maar of je dit helemaal fair kunt noemen weet ik niet, omdat ik vooral dagelijks doe bewateren en ik kan me voorstellen dat zo'n vochtigheidsmeter wel een leuke indicatie is, wanneer je slechts 1 of 2 keer per week bevloeit.

https://www.hornbach.nl/shop/Ph-meter-Vochtigheidsmeter/6053354/artikel.html