• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sarah1970

Autoflower in kas laten drogen?

Recommended Posts

Een kennis van mij laat zijn autoflower in de kas “drogen”. Dit gaat natuurlijk niet goed neem ik aan. Hoe kan ik uitleggen wat er gebeurt als je niet oogst maar het op deze manier laat drogen? Dan worden de werkzame stoffen toch steeds minder?

Er zat ook eerst luis in de plant maar die is nu (?) verdwenen. Misschien door een speciale olie die hij gebruikt heeft tegen de luizen. Is dit nog wel te roken en/of zou je er nog olie van kunnen maken?

Zie foto:

IMG-20180806-WA0009.jpg

Het droogt te snel, dat smaakt minder lekker want het chlorofyl kan niet voldoende ontsnappen.
(zon)Licht maakt ze minder sterk.
Zelfs indirect licht, laat staan de felle zon.

https://scholar.google.nl/scholar?q=The+stability+of+cannabis+and+its+preparations+on+storage&hl=en&as_sdt=0&as_vis=1&oi=scholart

Zonder water dan ?
Als de aarde kurkdroog is dan denk ik dat het hetzelfde is als de hele plant omkappen en op zijn kop hangen.

Zo niet dan geen idee wat een plant zonder bladeren nog doet.

Maar goed, het is niet gek veel, er zitten waarschijnlijk luizen geplakt aan de toppen, wordt te warm en in het licht gedroogd en het zit nog in de aarde.

Is die speciale olie tijdens het bloeien gebruikt, en wat zit er allemaal in die olie ?

Ben zelf niet zo kieskeurig maar deze zou ik overslaan.

Ik denk zonder water idd. 

Het waren etherische oliën of zoiets, kan nu even niet vragen wat precies. Maar wat gebeurt er met de werkzame stoffen als je het te warm en in het licht droogt? Of welke gevolgen zijn er?

Te snel (warm)  drogen laat chlorofyl in de plant, smaakt niet lekker.
En het zonlicht breekt de werkzame stoffen af.
Dus minder effect en een vieze smaak.

Wat is de gedachte van die vriend eigenlijk ?
Waarom doet hij het zo ?

Hij dacht eerst dat het helemaal verloren was met die luizen dus hij heeft het maar laten staan. Nu blijken de luizen weg te zijn... Denk je dat er nog wel olie van te maken is? Wat fijn trouwens dat je altijd zo actief bent op mijn kweekverslag en vragen! ;-)

• Like 1

Zo op het eerste gezicht zou ik me er niet aan wagen...

Misschien zit er wel schimmel in! :unsure:

Volgende keer moet diegene ook maar het forum lezen, dan had het er waarschijnlijk heel anders uitgezien. ;) 

• Like 1

Geen probleem! Ben gek op buitenkweek en beginners (zoals ik) :D

We moeten elkaar helpen

Zou iets betere fotos van de toppen moeten hebben, zoals oudoor rebel al zegt zou er een schimmel in kunnen zitten.

Ziet er wat bruin uit.

Geen idee wat er qua luis of schimmel in de olie komt, misschien helemaal niets en misschien stoffen die je niet wil innemen.

Zou het zekere voor het onzekere nemen en het niet gebruiken.

Maar ik weet het niet.

Laat die vriend zich maar aanmelden ja, gezellig en leerzaam.

• Like 3

Drogen altijd op een donkere plek , en als het kan niet te warm , en wat wind .

Door een waaier of iets anders , met dit weer van afgelopen weken is het droog in twee dagen .

Zelfs waar ik altijd droog was het 30 graden , dat word dus niks .

• Like 1

Goh...kan je dat roken? Of kan je hiervan olie maken? Allicht wel.

Of het goed zal smaken om te roken daar heb ik mijn twijfels aan maar kan altijd verbeteren met te laten rijpen.

Ik zou de toppen in een weckpot stoppen en ze 4 à 6 weken laten rijpen. Regelmatig de pot luchten en eens ruiken of er beterschap hierin komt.

Voor de toekomst zou ik die persoon aanraden om zijn plant te knippen en ondersteboven ophangen in een donkere plaats om te drogen.

Of de toppen nat knippen en deze dan op een net in het donker laten drogen.

Zoals hier vermeld is een windje in het hok/tent zeker een aanrader om wat luchtcirculatie te hebben en de kans op rot te verminderen.

Zoals al hierboven beschreven: Ik denk dat hij dacht dat het sowieso verloren was door die luizen en het daarom heeft laten staan. Maar toen de luizen weg waren dacht ik het is misschien toch nog ergens bruikbaar voor..........

En hij weet op zich hoe hij het moet drogen.

• Like 1

Idd wie weet kan je het nog gebruiken.

Als je het niet probeert dan weet je het niet hé.

Dat snap ik.... Maar een beetje zonde van de olie. alcohol, tijd en moeite als het zeker niet meer gebruikt kan worden. Ik ga het morgen even bekijken bij hem. ;-)

Inderdaad helemaal niks mis mee om in olie te verwerken hoor, zelfs roken zal nog wel gaan ondanks dat in het volle licht drogen niet goed is.