• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Lantefant

Kweken in een koelkast DWC en cree cxb3590

Recommended Posts

Net nieuw op dit forum en ik zal maar gelijk beginnen met het bouwverslag van mijn kweek koelkast waarin het de bedoeling is dat ik met een dwc systeem ga werken, als zonnetje ga ik 200w dimbaar 4x cree cxb3590 gebruiken. De koelkast heeft een binnenmaat van 54x62 en is al ontdaan van alle componenten die niet nodig zijn voor een kweekkast. Ik ga de gehele onderkant gebruiken als waterbak voor de dwc deze zal dan een inhoud hebben van 97L.

Het rekje op de foto zal nog bedekt worden voor een lichtdichte afsluiting of er komt een mooie plank in.

Tot zover de inleiding, nu eerst een paar foto's.

20180823_172707.jpg

20180823_172731.jpg

20180823_172944.jpg

20180823_172949.jpg

• Like 3

Dit zijn nu de 'dingen' die ik leuk vind om te zien .

Ik wens jou heel veel succes met dit project .....

Heb je al een idee welke soortjes je erin gaat kweken ??

;)

13 hours ago, Lantefant said:

Als soortje wil ik een dr grinspoon doen 

Je kent deze soort? heb je haar vaker gekweekt? het is geen makkelijke dame namelijk ;) 

Voor de rest een super leuk projectje man :D ik volg ook 

Nou ja het is een soort die weinig opbrengt erg lang moet staan (11 week) niet van voeding houd.

Je kan de toppen niet vergelijken met die van andere soorten de dr grinspoon is heel erg open structuur .. vage plant 

En juist omdat het een vage soort is trekt het mijn aandacht. 

Eerst maar eens zorgen dat mijn kweekkastje afkomt.?vandaag ga ik verder met de waterbak, er zal namelijk nog een kraantje oid in moeten komen om de bak makkelijk te kunnen legen. En de bak moet natuurlijk aan de voorkant nog waterdicht gemaakt worden?

Zo.......daar ben ik weer! 

Na een welverdiende vakantie maar weer verder gegaan met de kast.

Ik heb ervoor gekozen om toch een aparte waterbak te plaatsen van 54L.

Hier heb ik 4 AIR-buisjes voor besteld die voor de bubbels gaan zorgen, gelijk ook een bestelling gedaan voor een continu ph-ec meter en een temp/LV meter.

Terwijl ik genoot van mijn vakantie is er een leuk pakketje bezorgd waar de DIY-kit 200w cxb3590 in zat die ik heb besteld bij Kingbrite via Alibaba.

20180924_223611.jpg

En s'avonds maar even geknutseld........20180924_225052.jpg

De cobs worden al voorgemonteerd geleverd.20180924_225027.jpg de rest is allemaal in elkaar te zetten dmv een platte schroevendraaier.20180924_231427.jpg

20180924_231414.jpg

20180925_003951.jpg

Ik moet zeggen dat de kit meer als compleet wordt geleverd met extra connectors, schroeven en 1 extra ophangkabel. 

De kit bevat standaard ook een dimmer.

nu de lamp klaar is ga ik beginnen met de ventilatie van de kast en daar zal ik snel weer een update van posten.

Nu eerst maar eens 1tje roken ?

• Like 6

Vandaag maar eens verder gegaan met de ventilatie, omdat de kast op een plek komt te staan waar het donker is hoef ik geen lichtsluis te maken en kan ik gewone ventilatiekapjes gebruiken. 

20180930_171058.jpg

Vanbinnen 

20180930_171037.jpg20180930_171041.jpg

Ik heb dus 4 ventilatiegaten wat iniedergeval zorgt voor goede luchtdoorstroming;)

Hierna was de ophanging van de lamp aan de beurt en het gat voor de afzuiging.

20180930_171033.jpg

En zo hangt de lamp erin.

20180930_211113.jpg

Ik heb 2 luchtpompjes omdat:  je nooit teveel zuurstof kan geven, 2 pompjes kan ik op een lager vermogen laten draaien zodat er minder resonantie te horen is, en als er 1 kapot gaat heb ik een reserve.20180930_211049.jpg20180930_211124.jpg

PH en EC continu meter is op zijn plek gehangen en aangesloten.

Gelijk even een test gedaan met de luchtpompjes, lamp en afzuiging aan en ik moet zeggen dat hij fluisterstil is geworden. 

Moet ik er wel bij zeggen dat de afzuiging( een winflex 185m3) buiten de kast zit in een andere ruimte.20180930_210521.jpg

Alleen de tem/lv meter, de deksel en het scrog rekje erin en dan kunnen we starten.

Ik had gezegd dat ik ging beginnen met een dr. Grinspoon maar daar ga ik de 2de ronde mee van start. Een maat van mij heeft mij een leuk soortje gegeven om de 1ste ronde mee te gaan draaien.

20180930_212002.jpg

Ik heb er nu al zin in:weed-4:

Tot de volgende update........

20180930_211001.jpg

• Like 3

Rond de 25 graden, als het in de zomer te warm zou worden zou ik altijd nog de driver buiten de kast kunnen monteren. De 1ste 5 zaadjes zijn al aan het ontkiemen. Ik ga snel een verslag openen zodat jullie die kunnen volgen.:D