• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
HupHupHolland

Eerste Kweek met Apollo LED 6 en Apollo LED 8

Recommended Posts

Blij met je antwoord (blij dat je de mbar hebt opgeschroefd)

Ik heb het goed bedoeld, altijd, positief kritisch.

Verder probeer ik altijd oprecht goede adviezen te geven uit een juiste bronvermelding 

Well done HHH, well done. Puike prestatie man !

Edit.

1 hour ago, HupHupHolland said:

Ik denk dat ik deze week een dag verlof zal moeten nemen om te knippen

... lol......dat klinkt errrrrrug vervelend :P

GRTZ KAYA 

• Haha 1

Ik doe nu een ronde op 50% korrels op de bodem en 50% coco bovenop.

Zo heb je een handmatig druppelsysteem, ik doe dan wel actief maar in principe zou het vocht doordruppelen als je het coco nat houdt.

Precies ja. Voor de prijs hoef je het iig niet te laten, maar veel belangrijker nog, je kunt ze dan idd veel meer open leggen en dan gaat het vocht gewoon veel gelijkmatiger eruit en hoef je ook niet te schudden (tenzij dit voor iets anders is).

Ook hoef je dan (normaal gesproken, bij een goed verlopen cyclus en afhankelijk van de rv) helemaal geen interne circulatie te gebruiken zoals je nu, naar het schijnt, 2x hebt staan in die tent. Afzuiging op minimale stand is dan gewoon prima en kunnen je toppen echt mooi (lang) drogen, zeker  met het oog op het eventueel curen erna en het medicinale karakter....

het is nogal een shitload aan vocht wat er zich op dit moment in die toppen bevind en in  die netjes kruipen ze (zoals je ziet) dus naar elkaar toe en werkt het alsnog risicoverhogend met het oog op schimmel.

Dat dit bij andere mensen wellicht geen probleem hoeft te zijn, zegt eigenlijk helemaal niets, immers, je kent álle  omstandigheden en (bloei)condities van een andere setup niet....

Goed gezien Testa.

Vanwege de drukval die daardoor ontzettend toeneemt.

De capaciteit van je afzuiging wordt grotendeels bepaald door de filter en slangen.

In de praktijk zal je afzuiging nooit aan de maximale capaciteit kunnen voldoen, omdat je filter en slangen zorgen voor extra weerstand, waardoor je capaciteit al afneemt.

Op het moment dat je een knik of een bocht in je slang hebt, wordt die weerstand al flink wat meer.

Dat geldt ook voor het niet volledig uittrekken van je slang. Whazzup heeft daar ooit een mooi topic over geschreven. Om het in het juiste perspectief te zien : Een slang die voor 5% niet uitgetrokken is, zorgt al voor een verdubbeling van die weerstand.

Je slangen dus altijd volledig uittrekken, zo kort mogelijk houden en zo weinig mogelijk bochten.

Grofweg zou je kunnen stellen dat door die drukval er 75% maximaal benut wordt van een afzuiger.

Met een afzuiger die op papier 400m³ per uur levert, dien je er dus rekening mee te houden dat dit in de praktijk kan leiden tot een maximale prestatie van 300m³.

Hoe meer bochten je hebt, hoe langer je slangen zijn en hoe minder uitgetrokken, hoe hoger die weerstand dus wordt en hoe minder je afzuiger kan afzuigen, of hoe harder deze moet werken.....

31 minutes ago, HupHupHolland said:

@Test@ment

niet eerder aan gedacht , de volgende ronde zal ik het doen .... maar waarom?

Elke night zorgt voor berries in capaciteit did om max uit je afzuiger te halen zo min mogelijk bochten en al helemaal geen korte bochten.

Resultaat

396 Watt aan Chinese LED verlichting

CBD White Widow 1 : 120 gram

CBD Medicall Buddha : 100 gram

CBD Northern Lights : 80 gram

CBD White Whidow 2 : 130 gram

knipafval : 40 gram

430 grammetjes droog

op naar de volgende ronde

• Like 1