• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
greentjeonatrip

Greentje taking another level, Organic meets coconut water with 3x Blue forest berry and 1x Orinoco

Recommended Posts

Het lijkt me een goed idee om al eens voorzichtig vooruit te blikken op het eindresultaat en nu ook al aanhalen wat beter kan, misschien goed voor de zelfreflectie. :P

* Licht. Als er een ronde is geweest, waarin ik het meest gedimd heb, dan is het wel dit rondje geweest. Ik ben volledig gedimd begonnen en (uit mijn hoofd) heb ik pas in de 2e week 12/12 de lamp bijna vol open gegooid, om vervolgens na circa 4 weken deze weer te dimmen. Dit is ook meteen de laatste ronde geweest, waarin ik het stroomverbruik niet gemeten heb. De volgende keer komt er zo'n klokje in, kom even niet meer op de naam, had het linkje van @sunbeam. Mocht ik er dit keer een getal aan hangen, zou ik meteen roepen dat de lamp op gemiddeld max 180 watt gedraaid heeft, waarschijnlijk minder, maar het is mij om het even.... Toch gaan  we dit de volgende keer anders aanpakken en gaan we de lamp gewoon sneller opendraaien. We werken immers nog met zaad en de insteek is dan ook om de koelcapaciteit van onze zaailingen te gaan vergroten en gaan we z.s.m. de lichtintensiteit vergroten. Als we het in opbrengstverhogend willen zoeken, dan is deze factor hier zeker aan de orde dit keer.  https://www.canna.nl/download_file/974/516/

* Temperatuur. Ik heb dit rondje de hele cyclus hogere nachttemperaturen ingestuurd. Overall, hebben de dagtemps gelegen tussen de 24 en 27 graden en de nachttemps tussen de 21 en 24 graden. Het verschil is bijna nooit hoger geweest dan 4 graden. De inspiratie daarvoor, vond ik onder andere hier http://www.just4growers.com/stream/temperature-humidity-and-c02/understanding-the-optimum-temperature-for-plants.aspx , hier http://www.just4growers.com/stream/ventilation-and-environmental-control/how-raising-nighttime-temperatures-helps-to-keep-plants-squat-and-mildew-free.aspx en hier https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/4835-houd-uw-internodes-kort-door-hoge-nachttemperaturen/. De planten zijn ook gewoon laag gebleven. In het begin begreep ik het niet eens, totdat ik mij later realiseerde, dat vooral in de groei het verschil tussen dag- en nacht miniem was en het misschien best wel eens zou kunnen zijn dat dat dit laag blijven gewoon het gevolg is van die hogere nachttemps, maar laten we elkaar niet echt voor de gek houden mensen, want we hebben de dames natuurlijk ook gewoon getopt. En toch.....gaan we dit ook weer het volgende rondje doen !

* Toppen. 2 dames 2x getopt en 2 dames 1x. Het bevalt mij heel goed om gewoon met node 2 en 3 verder te gaan. Qua afstand tussen die nodes was daar weer geen speld tussen te krijgen. Een mooie korte sapstroom,mooie toppen en dit kunstje van Monty gaan we zeker nog eens herhalen.

* Medium. In de 18L gaan we vooralsnog de Palmboomas iets verhogen en misschien zelfs de fishmix. Die fish-pure-power:rofl gaat er ook weer in de voorgroei komen. We gaan wel nog eens goed kijken naar die verhoudingen in die voorgroeipotjes, want ik kan achteraf niet ontkennen, dat we het daar toch ook wel  overdreven hebben. Voor de rest bevalt het hoofdmedium tot nu toe goed. De jongedame in het huidige rondje had het opperbest, alleen de big sisters die wilde toch wat meer bigg:P. Hoe dan ook, vanaf nu gaan alle verhoudingen in elk medium gelijk blijven.

* Voorgroei. Ja, ja, ja....Hier gaan we meer aandacht aan besteden dan ooit tevoren. Ik had zelf wel altijd de indruk dat de meeste stress bij jongedames wel lag in het overpotten. Die mening heb ik inmiddels wel herzien. Ik kan hier ook wel Everest in volgen http://www.just4growers.com/stream/propagation/understanding-and-avoiding-transplant-shock.aspx en zie ik veel meer in de stress die de kleintjes ondergaan bij de verandering in hun omgeving en dan met name die van de luchtvochtigheid. De babies gaan next time in een fatsoenlijke propagator, waarin we ook de luchtvochtigheid kunnen gaan regelen aan de hand van 'schuifjes'. Als het gaat om de ontwikkeling en het eindresultaat, dan is dit de 2e factor waar ik het in ga zoeken.

* Luchtvochtigheid. Tsja...dat leek wel bijna vanzelf te gaan deze ronde. Nu heb ik ook wel gemerkt dat ik sowieso weinig last heb van schommelingen, maar zal dit ook  waarschijnlijk  het gevolg van de dag- en nacht zijn geweest, maar over het algemeen heeft het klimaat buiten ook wel een handje geholpen. Ik zit nu in die afbloeifase op een rv van 40%, keurig dus en zoals gezegd, gaan we het vooral in de voorgroei volgende keer nog wat opkrikken, met die propagator dus, minimaal 60% en van daaruit de rv proberen te laten zakken.

* VPD. Hier heb ik ergens in het topic (ik dacht op het ander forum) een stukje over geschreven, om het vooral voor mijzelf ook wat begrijpelijker te maken. Aanvankelijk begreep ik hier niet zo veel van, maar oh,oh,oh.....dit is wel zo'n onderwerp geweest, waar ik gewoon razend enthousiast van ben geworden en heb hier ook met buitengewoon veel plezier over zitten lezen, lezen en....nog eens lezen en ook hier gaan we meer mee aan de slag. Die verdamping hé beste mensen, het proberen te zien vanuit het perspectief van het mooie plantje zélf. De laatste factor om misschien wel de meeste winst mee te pakken, is die van de vpd !

* De strain. Wat heb ik genoten van deze soort zeg....en dan heb ik nog niet eens gesnoept :wub: , maar ik kende de witte kerst eigenlijk vooral van andermans plaatjes. Ik heb nog niet eerder zo'n belachelijk sneeuwveld op mijn toppen gezien als die op mijn Blue Forest Berry, gewoon waanzin :icecream:. Wat ik tot nu toe toch wel opmerkelijk heb gevonden, is dat 1 van de ladies aanvankelijk ook van geslacht wilde veranderen, maar uiteindelijk lijkt het er toch op dat zij een prachtige dame is gebleven. Zou het dan toch met de (bloei)condities hebben te maken jongens ? https://www.alchimiaweb.com/blogen/marijuana-hermaphroditism/ Mocht het toch anders uitwijzen....nou ja....dan ben ik hier vreselijk op mijn bek gegaan en zal hier alleen maar heel hard om gaan lachen, want lachen kost net zo veel, of zo weinig moeite...:lol: 

Bedankt voor deze prachtige zoete strain @growerschoice !

Denk eigenlijk wel dat ik de belangrijkste zaken heb aangekaart.....en heb ook geen zin meer om te schrijven :rolleyes:

• Like 1

@KAYA74. Dat was een goed idee :tu

Ik wilde gauw nog even wat toppen schieten voordat het licht aanging. Ik was een beetje laat en ben maar snel even met de telefoon zo hier en daar gaan flitsen. Foto's zijn niet eens ingezoomd. Ik zal kijken of ik dit nog eens op een andere dag kan doen, want er zijn gewoon topjes bij waar ik me serieus afvraag of ik de muts moet opzetten en handschoentjes aan :icecool

bloeidag 65.

487007186_bloeidag65toppeninthedark(8).jpg.9305bb78860e544ca8c5541deb80b495.jpg1140328219_bloeidag65toppeninthedark(7).jpg.0360c7487f80bd36f990a3e10d843f8f.jpg1959480269_bloeidag65toppeninthedark(6).jpg.d55cd83c284ff087afcc8982b6ec574a.jpg1514942423_bloeidag65toppeninthedark(2).jpg.187cd1f39a39085230d6172e87ebd1cb.jpg190077831_bloeidag65toppeninthedark(1).jpg.9d29b6aa4baa862f2c02ba328100148f.jpg

• Like 2

*Vandaag laatste waterbeurt. 1 dame heeft een shocktherapie gekregen met de laatste watergift, met een temperatuur van 8,4 graden. De overige slechts een graadje lager dan normaal,19 graden.

* Final trichomes check. ^_^

*Vrijdag in het donker

*Zaterdag op de kop in het donker

*Zondag chop chop :D

Notitie.

Vanaf de volgende ronde gaan we definitief en standaard, zowel de afzuiging als de circulatie verminderen in de beginfase, dit om de stress te doen verminderen die ook luchtbeweging met zich meebrengt in de beginfase, waardoor  de worteltjes zich voortaan beter  kunnen concentreren op het vormen van een goed gestel, naast de belangrijke factor van een hogere luchtvochtigheid.

Met een goed ontwikkeld gestel onder deze " zorgeloze condities " zullen zij zich later maximaal en optimaal kunnen inspannen ten aanzien van het transpireren.

Dit transpireren, daar gaat het om, later, maar zeker niet in de beginfase.

Luchtverplaatsing is juist goed voor planten.

Hierdoor gaan ze zich verstevigen zowel boven als onder de grond.

Uiteraard hoeft het geen tsunami te zijn. :)

Dat begrijp ik heel goed @Tune, maar goed dat je het even aanhaalt. Ik denk dat ik wat specifieker moet zijn....

Waar ik op doel, is de beginfase, dat is voor mij de eerste 10 a 14 dagen.

Tot nu toe was mijn voorgroeihok ook tevens mijn bloeihok. Mijn zaailingen hebben vanaf dag 1 in dat hok gestaan, met die afzuiging en circulatie.

Ik heb in alle rondes gestoeid met de afzuiging en circulatie in die eerste fase.

De ronde waarin mijn afzuiging minimaal stond en circulatie uit, dat was de ronde waarin mijn zaailingen het allerbeste en allersnelste wortelden.

Deze ronde had ik van dag 1 de afzuiging vol open en ook de circulatie. Dit bleek het meest moeizaam te zijn voor de worteling.

Het is dus de fase die je dient te vergelijken met een propagator, daar gebruik je ook geen afzuiging en circulatie en wel een hoge luchtvochtigheid.

In die fase van beworteling wil je echt dat je baby zich gaat concentreren op het ontwikkelen van dat gestel.

Door de zaailingen dan al bloot te stellen aan onder andere een aardige luchtbeweging (en te lage luchtvochtigheid), is pure stress. Je kunt en mag niet van deze  verlangen dat zij dan nu al extra hard moeten gaan werken om de transpiratie bij te houden, terwijl er ondergronds eerst nog iets ontwikkelt dien te worden.

Dit is gewoon ronduit stupide geweest van mijzelf en daar ga ik dus in het vervolg op letten.

Volgende ronde komen de zaailingen dus ook waarschijnlijk eerst in een propagator.

Hoop dat het nu wat duidelijker is. :)

Yup...duidelijk.

Bij mij gaat het zo:

De eerste week van de kieming zet ik enkel de afzuig lichtjes op, om temperatuur onder controle te houden.

Ze gaan bij mij in een propagator en daar is het lekker knus 23 à 25 gr.

Eens ze gekiemd zijn gaat de kap van de propa eraf en dan mogen ze nog enkele dagen blijven.

Na een week zet ik ze in de potten en vanaf dan zet ik de box fan aan die halverwege in de tent hangt.

Deze heeft een roterende schijf dus de luchtstroom wordt naar alle kanten geblazen.

• Thanks 1

Ik ben vooral fan geworden van CVault vanwege de optelsom van een aantal 'praktische' overwegingen tegenover een weckpot. Ik ben zeer te spreken over :

* De lichtdichtheid, brengt onder andere het gemak met zich mee dat je het overal kunt opbergen.

* Afhankelijk van de maat CVault, een lekkere rúime opening. Erg prettig om diverse redenen.

* De 'schacht' bovenin het deksel met luchtgaten, in combinatie met bijvoorbeeld een boveda pack, werkt bijzonder efficiënt en prettig.

* Ten aanzien van het oppotten, curen. uitharden, bewaren.....noem het zoals je het noemen wilt....uit dat oogpunt bevalt mij het 'breed en laag' aspect van CVault.

Er is 1 detail, waar ik kritisch naar blijf en dat is die van de luchtdichtheid  ten opzichte van hoe het aangeprezen wordt.

Aan de binnenkant van de deksel zit een tamelijk 'dunne afdichting', die compleet in het niet valt, wanneer je het gaat vergelijken met de  'grootse' afdichting van een fatsoenlijke weckpot.....

...... qua luchtdichtheid, dénk ik, dat de CVault misschien wel onder doet ten aanzien van de weckpot.

In principe heeft de deksel van een CVault 3 sluitingen, omdat de opening ook groter is, daar waar er bij de weckpot 1 degelijke sluiting zit.

De sluitingen bij de CVault vind ik ook prima, maar hoe meer sluitingen, hoe groter het risico op verlies van lucht (denk ik dan)....

^_^