• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Milieudelict

2 soorten banaan en 1 Salvia Divinorum

Recommended Posts

Ondanks dat de paprika's vol bloemen zitten en de eerste komkommers ook aan het vormen zijn ziet het niet heel best uit. Paarse vlekken, gele vlekken, omlaag en omhoog krullend blad, en ook de mango heeft paarse stelen en sprieten.

De lv zit al ruim een week op of boven de 50% en toch gaat het steeds slechter.

Nou zit ik er toch aan te denken het hok maar weg te doen en een tentje te proberen om te kijken of dat wel wil werken.

20190106_145506.jpg

20190106_145347.jpg

20190106_145332.jpg

20190106_145616.jpg

20190103_180220.jpg

20190106_145611.jpg

20190106_145542.jpg

20190103_180254.jpg

De bladeren voelen erg hard en stug aan en hebben allemaal bobbeltjes en neigen naar beneden te krullen.

Ik had een van de pepers op de vensterbank gezet en de volgende dag stonden de bladeren mooi omhoog. Toen weer terug in het hok gezet en een dag later stond die er weer net zo bij als de rest.

Zou dat niet de luchtvochtigheid zijn?
Probeer ze om de paar dagen eens te douchen.. de blaadjes benevelen.  En de l.v iets omhoog krikken in je hokkie ?

On 10-1-2019 at 09:30, Milieudelict said:

De bladeren voelen erg hard en stug aan en hebben allemaal bobbeltjes en neigen naar beneden te krullen.

* hard, stug en naar beneden krullen

* bobbeltjes in het blad

Dit zijn termen die rieken naar structureel teveel water = te weinig zuurstof.... en krijg die indruk ook bij foto 5........

.......maar de omgeving is 'alles' voor de plantjes en dáár reageren ze op....

Was jij niet diegene die zowel de in- als de uitblaas op dezelfde hoogte had zitten en tegelijkertijd in dezelfde (kleine) ruimte deed uitblazen, met hooguit een deurtje ergens op een kier......?

Dan zal de omgeving waarschijnlijk het probleem zijn voor ze (o.a. slechte aanvoer verse lucht, slechte afvoer verbruikte lucht), omdat je......

-daarnaast  ook nog eens continue verbruikte co² lucht aan het rondpompen bent,

-samen met wellicht te weinig zuurstof bij de wortels

-en eventueel een fan die van boven naar beneden blaast, waardoor de druk buiten de omgeving te zeer 'duwt' op de tere zieltjes, die liever nog eerst hun worteltjes willen ontwikkelen in de 1e fase .......

Hangt er misschien een cv ketel in die ruimte, of is die ruimte zelf op een bepaalde manier slecht geventileerd ?

Ik vermoed dat de kern van het probleem zit in de ventilatie van de ruimte zelf. 

Wanneer die ruimte bijvoorbeeld een soort van 'berghok' is, kan ik me daar wel wat bij voorstellen, helemaal, wanneer je daar ook in- en uit doet blazen....

De verse lucht aanvoer wordt vandaag geregeld. Ik heb een houten plaat met gat gemaakt voor boven de deur van die kamer en daar wordt de buis van de inlaat op gemonteerd. Dan gaat er in die kamer nog een klapraampje open zodat de uitgeblazen lucht weg kan. En de ventilatie laat momenteel idd te wensen over.

Verder gaat er echt maar heel weinig water in. 1x per week giet ik de bovenlaag nat en de 11L potten zijn heel licht en drogen volgensmij bijna volledig uit. Ik zal ze straks even wegen trouwens maar 1 van de 3 grote potten geef ik wel flink 2 water maar die plant staat er het zelfde bij.

Er is wel volop bloei bij zowel de komkommer als paprika's en de peper.

Wat opvalt is dat ik weer een van de plantjes naar de vensterbank van de woonkamer had verplaatst en die knapte na een dag al op en het blad kwam weer terug omhoog.

Ook heb ik nog 4 paprika kiempjes staan die nog maar 2 blaadjes hebben, de helft staat vochtig en de helft droog. Allemaal krijgen ze een bijna totale paarse verkleuring van hun blaadjes.

• Like 1

Tja... daarom heb ik eerder al de vloer verwijderd en ook de onderliggende oude laag tapijt lijm. Wat een klus was dat pff.... er ligt nu wel laminaat in maar in de woonkamer doen plantjes het immers ook gewoon goed.

En nu ik de inlaat verplaatst heb zuig ik lucht aan uit de rest van het huis dus hopelijk gaat het zo beter.

Wat betreft de rest van die ruimte, sinds de jaren 80 is daar als het goed is niks veranderd. Gipsplaat en behang op de muren die ik zelf geschilderd heb met latex en verder zitten er houten plinten op de muur.

Mijn eerste plantje, een amnees ging perfect zonder een enkel probleem. Ook gaf ik die plant vergeleken met alles erna veel, maar dan ook echt veeeel meer water. De planten erna begonnen problemen te geven en toen heb ik als eerste een nieuw hok gemaakt wat het oude hok was van spaanplaat waarvan de coating los begon te laten.

20190117_200204.jpg

20190117_200707.jpg

En nu de rest... het lijkt toch al weer beter te gaan (misschien wat snel om een conclusie te trekken) maar alles was wel gewoon in de bloei geschoten (paprika, peper en komkommer)

Ook het nieuwe mandarijnen plantje lijkt het goed te doen.

De aardbeien voelen ondanks de terug gelopen lv van afgelopen dagen toch erg zacht aan kwa blad alleen staan ze iets omhoog gericht.

Lychee gaat lekker

Mango gaat lekker en krijgt voor het eerst wat groen in zn blad. Paars beginnen schijnt normaal te zijn.

Verder liggen er in het emmertje wat citroen zaden welke allemaal ontkiemd zijn.

En in die bloempot zit een kokosnoot in dichte zipbag met een puntje water onderin. Helaas komt hier wat lichte schimmel op en tenzij iemand tips ter verbetering heeft ga ik dit er af poetsen denk ik.

Wat erg op valt is dat hoewel de lamp op dik 100cm hoogte hangt alles erg laag bij de grond blijft. En de komkommer top ik trouwens steeds terug als er te lange takken ontstaan.

20190118_143959.jpg

20190118_144210.jpg

20190117_184319.jpg

20190118_144507.jpg

20190118_143928.jpg

20190118_143933.jpg

20190118_143941.jpg

20190117_184252.jpg

20190118_144224.jpg

20190118_144357.jpg

20190118_144407.jpg

20190118_144456.jpg

20190118_143924.jpg

• Like 2

Vindt het leuk om te doen en ik ben nu gestopt met roken maar om de spullen dan maar meteen op te bergen...

Het is een leuke en relatief goedkope hobby en ik ben heel erg benieuwd hoe de vruchten smaken die onder kunstlicht vandaan komen.

• Like 1