• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
DeVos

geen hek tegen herten en zwijnen

Recommended Posts

https://wildundhund.de//wild-und-hund-jagdpraxis-allgemein-5044/

ik zie... de link werkt niet lekker...google met....wc steine gegen wildschweine

dan kom je er wel....

het komt er op neer.....een boer had 5 percelen van 100x100 meter.....

hij hing neer bij 4 percelen   rond om om de 20 meter...1 wc blokje van 1 euro...dus rond om 18 stuks per perceel....kosten 18 euro..

hij had hier succes mee...het 5e onbeschermde perceel bleef niet lang onbeschermd...die beschermde 4...bleven heel lang vrij van vraat....maar net als bij afschrikken van vogels bij Schiphol moet je meerdere dingen inzetten om de schade te beperken....

ik wilde dit even delen want ik liep tegen het volgende probleem.

op wat spots heb ik herten  en daar gebruikte ik een Duits afweer middel tegen..zat ik een blikje van 2 liter...dat was een soort wildschrik. ik deed een beetje van dat stinkende spul op een groen stukje textiel van 20x5 cm...bond het met binddraad aan een takje welke ik naast het plantgat in de grond stak... zodat die kon wapperen vrij van de grond....hoefde het maar 1x te herhalen per kweek....het regende niet uit...en als ik het ruiken kon...konden de dieren het zeker;)..helaas is dat middel niet meer te koop...en ik zocht dus een alternatief....

ik zat eerst te denken aan de goedkoopste wc spuitbus van action als vervanging...maar denk dus nu voor de wc blokjes te gaan.....want die kunnen heel veel regen hebben..in mijn wc krijgen ze een dagelijkse regenbui:D...en vrij van de grond staan ze weken te stinken... denk ik....:lol:...moet werken tegen konijnen ook denk ik....?

goede idee ? 1 euro per plantgat moet kunnen toch?..die boer had er maar 1 elke 20 meter...hebben we een discussie ?

ps: ik heb geen wildkooien....ik werk het liefst met plantgaten om de 4a5 meter....ook zonder gaas...

ps. met het Duitse afweer middel had ik zelfs een spot waar 4 reeën lagen te slapen 10 meter bij de plantgaten vandaan...en geen vraat....daarvoor was ik 75% van de plantgaten kwijt aan vraat.....het is geen bewijs uiteraard...maar wel een feit....

0-piek_wc_blokjes_citroen_40_gram.jpg

random foto gepakt....een gemiddeld blokje van 50 gram zit rond de 1 euro...

btw...kwam dit net tegen op een site van een natuurgebied...

NPZUIDKENNEMERLAND10311_800x220.jpg

Het is bronsttijd voor de damherten. Mannetjes imponeren de vrouwtjes én elkaar met hun gewei en lokroep. Nationaal Park Zuid-Kennemerland leeft!

Deze bijzondere twee uur durende wandeling is voor volwassenen.

We gaan met een klein groepje op pad, zodat we meer kans hebben om de herten te horen en te zien. Vol = vol, want met een grote groep hebben we minder kans.

Burlen

In hun zoektocht naar een geschikt vrouwtje vullen de mannetjes de herfstige lucht met hun lokroep: het burlen. Samen met de boswachter ga je tijdens deze wandeltocht op zoek naar 'burlende' herten. De boswachter vertelt ondertussen ook over de rol van de damherten in het duingebied en hun leefwijze. Een onvergetelijke ervaring!

Pas je aan

Je wandelt over, maar soms ook buiten de normale paden. Trek dus stevige en comfortabele schoenen aan. Doe 'stille' kleding aan en gebruik zo min mogelijk parfum en deodorant; :wub:de damherten moeten ongestoord hun gang kunnen gaan.

Tips

• kom op tijd want de zonsondergang wacht niet op ons
  • vergeet je verrekijker niet
  • honden mogen niet mee
  • deze tocht is voor volwassenen
  • deze tocht is niet geschikt voor mensen die moeilijker lopen

Klik hier om te reserveren

37 minutes ago, boswandeling said:

Ik ben een beetje sceptisch. Maar aangezien jij er ervaring mee hebt is het het proberen waard. 

tuurlijk snap ik je reactie....:D

ik lees dat meerdere kwekers, die een hek bouwen weleens beukende herten hebben, die het fort proberen te betreden.....misschien doen ze dat niet meer als je 2 wc blokjes aan je hekwerk hangt.....??...:huh:

Kijk Haha dat gaan we volgend jaar gewoon doen! Moet zeggen dat ik in het gebied waar m'n planten staan, ook de paden waar ik zelf loop, veel sporen van herten zie maar echt rondom het hek en dus dicht bij de planten zie ik geen sporen. 

Waarom werk je eigenlijk liever zonder gaas? Ik vind het veel

voordelen hebben. Zo houd het bijvoorbeeld ook goed begroeiing van buitenaf tegen waardoor je minder vaak naar je planten hoeft voor onderhoud.

Hier ook een beetje s(c)eptisch (haha!)

Maar er zit wat in, maar blijven onze planten ongedeerd ?
En is elke sterke lucht goed ?
Kan je misschien ook brandnetelgier gebruiken oid, stinkt ook als de hel.

37 minutes ago, Rabarbarbaar said:

Dat heb ik nooit geprobeerd...maar ik lees ook het gebruikt van neemtonic.....ook nooit gebruikt...dat stinkt ook behoorlijk...zal best wel helpen...

in dat Duitse afweer spul zat ook van alles...ook bio....hoefmeel etc.......het zag eruit als afgewerkte dikke olie..maar dat was het niet....was wel bio.....en regende niet uit.....vandaar dat idee van de wc blokjes....nadat ik het las op die Duitse jacht site...

1 hour ago, Rabarbarbaar said:

ik denk....dat er niet 1 middel is wat werkt....maar een combinatie...

net als bij het afschrikken van meeuwen en andere vogels rond luchthavens en afval bergen....zet men meerdere middelen in....knallen....jagers....vuurpijlen....licht flitsen...laser..stinkende middelen..roofvogels...angst kreten van meeuwen....kortmaaien van gras tegen ganzen....

maw...misschien had ik geluk dat  die Duitse zooi werkte....maar na jaren waren ze er ( waarschijnlijk )  aan gewend geraakt denk ik... ..( herten met zenders uitgerust bleken een behoorlijk vast eigen territorium te hebben, zag ik in een natuur serie.)....net als bij die boer op een gegeven moment die wc blokjes ....maar om de 20 meter vind ik wel spectaculair eerlijk gezegd...

op internationale fora lees is ook dat herten alles vreten als ze honger hebben...ook planten ver in de bloei......in de doodvaardersplassen liepen ze zelfs het moeras in op zoek maar een sprietje groenvoer... en verdronken ze...:wacko:

• Like 1

Bedoel jij niet gewoon hertshoornolie @ devos ?  ;)

Ik weet dat dit spul in grootverpakking te krijgen is (was) in D.l

Dit heb ik ook al eens op een soortgelijke manier toegepast.. van die microvezeldoekjes in reepjes knippen van 30 x 5 cm ong.. (had ik toen)
En dan leg je dat doekje over een stuk waar aarde zit ( ik deed het bij de stam - midden in het gat- daar precies het midden van het strookje de grond in drukken)
Hierdoor gaat het strookje een beetje staan. Beetje dit idee:🐍
Heb er ff geen foto van..
Maar daar drupte ik dan die zooi op en dat liep mooi uit. En wekelijks even wat drupjes erbij al kan het ook wel om de week maar zeker in de kritieke fase niet te veel extra risico's nemen. Zeker als je er toch heen gaat.. het is een kleine moeite.
Dat spul kun je op alles aanbrengen wat enigszins poreus is. Ook rondom de spot spoot ik dat spul in het rond over boomschors en dergelijke.. rotte stammetjes..

• Thanks 1

1 hour ago, Buitenlucht said:

Bedoel jij niet gewoon hertshoornolie @ devos ?  ;)

Ik weet dat dit spul in grootverpakking te krijgen is (was) in D.l

Dit heb ik ook al eens op een soortgelijke manier toegepast.. van die microvezeldoekjes in reepjes knippen van 30 x 5 cm ong.. (had ik toen)
En dan leg je dat doekje over een stuk waar aarde zit ( ik deed het bij de stam - midden in het gat- daar precies het midden van het strookje de grond in drukken)
Hierdoor gaat het strookje een beetje staan. Beetje dit idee:🐍
Heb er ff geen foto van..
Maar daar drupte ik dan die zooi op en dat liep mooi uit. En wekelijks even wat drupjes erbij al kan het ook wel om de week maar zeker in de kritieke fase niet te veel extra risico's nemen. Zeker als je er toch heen gaat.. het is een kleine moeite.
Dat spul kun je op alles aanbrengen wat enigszins poreus is. Ook rondom de spot spoot ik dat spul in het rond over boomschors en dergelijke.. rotte stammetjes..

ik weet nog wel dat er op de verpakking stond dat het bereid was met oa hoefmeel...das ook hoorn inderdaad...maar het moest echt vrij wapperen in de wind...dus deed ik het zoals beschreven...maar hing ze ook wel op aan takken van struiken die vlak bij een plantgat stonden.....had jij succes met dat spul van jou?...linkie?

On 6-10-2018 at 17:08, DeVos said:

btw...kwam dit net tegen op een site van een natuurgebied...

NPZUIDKENNEMERLAND10311_800x220.jpg

Het is bronsttijd voor de damherten. Mannetjes imponeren de vrouwtjes én elkaar met hun gewei en lokroep. Nationaal Park Zuid-Kennemerland leeft!

Deze bijzondere twee uur durende wandeling is voor volwassenen.

We gaan met een klein groepje op pad, zodat we meer kans hebben om de herten te horen en te zien. Vol = vol, want met een grote groep hebben we minder kans.

Burlen

In hun zoektocht naar een geschikt vrouwtje vullen de mannetjes de herfstige lucht met hun lokroep: het burlen. Samen met de boswachter ga je tijdens deze wandeltocht op zoek naar 'burlende' herten. De boswachter vertelt ondertussen ook over de rol van de damherten in het duingebied en hun leefwijze. Een onvergetelijke ervaring!

Pas je aan

Je wandelt over, maar soms ook buiten de normale paden. Trek dus stevige en comfortabele schoenen aan. Doe 'stille' kleding aan en gebruik zo min mogelijk parfum en deodorant; :wub:de damherten moeten ongestoord hun gang kunnen gaan.

Tips

• kom op tijd want de zonsondergang wacht niet op ons
  • vergeet je verrekijker niet
  • honden mogen niet mee
  • deze tocht is voor volwassenen
  • deze tocht is niet geschikt voor mensen die moeilijker lopen

Klik hier om te reserveren

ik lees me eigen post even terug....eigenlijk schandalig dat boswachters bezoekers het veld mee innemen....ze waarschuwen geen parfum te gebruiken....maar ze NIET te waarschuwen voor teken !!!:wacko:

Had ik succes? Denk het wel.. al heb ik het niet getest zonder een hekwerk er omheen :P . Maar vaak zie je inderdaad dat herten wel door proberen te breken maar heb dat toen niet meegemaakt.. Ook geen konijnen vraat en dergelijke..

En idd belachelijk dat ze niet waarschuwen voor teken! Van mij mag zo'n bord bij elk bosgebied komen te staan :D
Gevaarlijk!!! - Teken! - betreden op eigen risico.. 
En dan de ziekte van Lyme uitgelicht daar onder.. 'denk dat velen rechtsomkeert zullen gaan :rolleyes:

• Haha 1

bedankt buitenlucht..dat hertshoorolie lijkt me wel wat!!!  THXXX !!

...op paarden fora lees ik dat dit ook gebruikt wordt tegen daasen...maar dat lijkt me sterk...heb altijd geleerd dat daasen op warmte afkomen...en slecht kunnen zien en ruiken...hahaha

schiet me nog te binnen.....ik heb nog wat heeele sterke chloor tabelletten liggen...maar als die in het plantgat komt...weet ik zeker dat je niks oogst..haha

( kzal er 1 buiten leggen ..even kijken of ze tegen regen kunnen...er er 1 in de wc hangen in een wc blokje...lol...wat een mens wel niet probeert ...af en toe....:P

• Like 2

On 6-10-2018 at 15:55, DeVos said:

op wat spots heb ik herten  en daar gebruikte ik een Duits afweer middel tegen..zat ik een blikje van 2 liter...dat was een soort wildschrik. ik deed een beetje van dat stinkende spul op een groen stukje textiel van 20x5 cm...bond het met binddraad aan een takje welke ik naast het plantgat in de grond stak... zodat die kon wapperen vrij van de grond....hoefde het maar 1x te herhalen per kweek....het regende niet uit...en als ik het ruiken kon...konden de dieren het zeker;)..helaas is dat middel niet meer te koop...en ik zocht dus een alternatief....

ps: ik heb geen wildkooien....ik werk het liefst met plantgaten om de 4a5 meter....ook zonder gaas...

ps. met het Duitse afweer middel had ik zelfs een spot waar 4 reeën lagen te slapen 10 meter bij de plantgaten vandaan...en geen vraat....daarvoor was ik 75% van de plantgaten kwijt aan vraat.....het is geen bewijs uiteraard...maar wel een feit....

ahhh...het bestaat nog....het heet arbin :D

https://www.duenger-shop.de/Vergraemung/Wildabweiser/Wildabweiser-Arbin-500-ML.html

Arbin hält Rehwild, Rotwild, Hasen und Kaninchen von Flächen sicher fern

neoarbin.jpg

Dr. Stähler Wildabweiser Neo-Arbin Duftzaun

Neo-Arbin ist ein Duftzaun zur Gebietsabgrenzung.
Eigenschaften: o gebrauchsfertiger Duftzaun o verfügt über eine Wirkung von ca. 3 Wochen, abhängig von Witterung und Jahreszeit o auszubringen über Lappen oder Schwamm
Anwendungszeitraum: Januar - Dezember
Inhaltsstoffe: Paraffinum, Tallöl, Isovaleriansäure, Raucharoma, Hilfsstoffe

Abpackung: 500 ml-Kanister

Gebrauchsanweisung: Lappen oder Schwämmchen (ca. 20 ml/Lappen) mit dem Öl tränken und an ca. 0,5 bis 1m hohen Latten oder Zaunpfosten befestigen, die in ca. 3 bis 6 m Abstand um den gewünschten Bereich in den Boden geschlagen werden. Bei Nachlassen des Dufts kann die Tränkung der Lappen oder Schwämmchen wiederholt werden. Neo-Arbin nicht auf lebende Pflanzenteile sprühen oder tropfen lassen.

Zur Beachtung: Das Produkt soll weder auf Haut noch auf Pflanzen gelangen. Zum Tränken der Duftträger Schutzhandschuhe aus Nitril-Kautschuk anziehen. Wir empfehlen, das Präparat nicht in Windrichtung von Balkonen und Terrassen auszubringen und nur nach Absprache mit den Nachbarn anzuwenden. Man sollte auch Abstand von Gegenständen, Kleidung oder Pflanzen halten, die den Geruch anhaltend annehmen können. Tipp aus der Praxis: Gegen Mader bei Autos ein Schälchen mit 20 ml unter den Motorraum stellen, vertreibt Mader wirksam!

Biozide sicher verwenden. Vor Gebrauch stets Kennzeichnung und Produktinformation lesen. 

Paraffine en tall olie zal tegen het wegspoelen zijn lijkt me, om het rookaroma vast te houden ?
Het kost al niet veel maar misschien best makkelijk zelf te maken.

Gelukkig nog geen last van herten gehad.

• Like 1

24 minutes ago, Rabarbarbaar said:

Paraffine en tall olie zal tegen het wegspoelen zijn lijkt me, om het rookaroma vast te houden ?
Het kost al niet veel maar misschien best makkelijk zelf te maken.

Gelukkig nog geen last van herten gehad.

ik ook niet meer van.. Rehwild, Rotwild, Hasen und Kaninchen met gebruik van dit spul....maar das geen bewijs uiteraard:D....wel een feit...-_-

ik  ging en ga er vanuit dat ze bij de oosterburen meer last en dus ervaring hebben met de  afweer ervan...:huh:

Dit spul ga ik ook gebruiken op een spot , elke keer dat gaas er neer zetten word je ook niet vrolijk van .

• Like 1

Dit is leuk om eens te testen in een gebied waar het druk bewoond wordt door wild. Maar liever niet op mijn eigen spot. Als jullie er een spot aan willen wagen dan kijk ik graag mee :) 
Maar het lijkt me verstandiger om een open plek in een bos te pakken waar de wildsporen je op de oren vliegen.. Eerst enige tijd een wildcam ophangen en nagaan hoeveel activiteit er is voor je het spul inzet.. en dan vervolgens mét dat spul.. Het mooiste is een Wildcam die de foto's doorstuurt naar je mobiel zodat je ook zo min mogelijk de natuur hoeft te storen.
Daaruit moeten toch de echte resultaten rollen denk ik.. 

• Like 1

12 hours ago, Buitenlucht said:

Dit is leuk om eens te testen in een gebied waar het druk bewoond wordt door wild. Maar liever niet op mijn eigen spot. Als jullie er een spot aan willen wagen dan kijk ik graag mee :) 
Maar het lijkt me verstandiger om een open plek in een bos te pakken waar de wildsporen je op de oren vliegen.. Eerst enige tijd een wildcam ophangen en nagaan hoeveel activiteit er is voor je het spul inzet.. en dan vervolgens mét dat spul.. Het mooiste is een Wildcam die de foto's doorstuurt naar je mobiel zodat je ook zo min mogelijk de natuur hoeft te storen.
Daaruit moeten toch de echte resultaten rollen denk ik.. 

Ik vind het eigenlijk ook nogal wat om een spot eraan te wagen , ik ben er nog niet helemaal uit .

• Like 1

2 hours ago, Buitenlucht said:

Nee snap ik.. spots zijn er niet in overvloed.
Wat ik beschreef is wel het veiligst.. kun je nog voor het nieuwe jaar testen eventueel :) 

hmmmm....kweet niet of het zo werkt.....alles heeft een gewenning denk ik.....en herten zijn behoorlijk gebied gebonden blijkt uit halsband zender waarnemingen.( daarom is het goed dat er wolven komen:lol:...)

als je elke dag op Schiphol met knalpistolen de vogels verjaagt.....dan hebben ze er na 2 weken maling aan.....

dus de truuk zit hem daar in afwisseling...en dat doen ze daar ook.....vuurpijlen....gras kortmaaien....roofvogels....angst kreten van meeuwen....etc etc....

dus ze reageren denk ik tijdelijk...op een nieuwe geur...die ze niet aanstaan..bang maakt.....net als dat verhaal met die gasten in het maisveld in het begin van de topic....

dus op 1 spot zou ik het uittesten...in de winter...met die camera.....en dan daadwerkelijk op een heel andere gaan gebruiken....

gr

Voske

ps. met het Duitse afweer middel ARBIN  had ik zelfs een spot waar 4 reeën lagen te slapen 10 meter bij de plantgaten vandaan...en geen vraat....daarvoor was ik 75% van de plantgaten kwijt aan vraat.....het is geen bewijs uiteraard...maar wel een feit....:rolleyes:

1 hour ago, DeVos said:

dus op 1 spot zou ik het uittesten...in de winter...met die camera.....en dan daadwerkelijk op een heel andere gaan gebruiken....

Ja dat is exact wat ik zei hahah :P 

Een boxje neerzetten en aansluiten op een accu, zodat het boxje zeg 2 weken mee gaat. En hierop mensen geluiden zetten.. en alle natuurlijke vijanden van reeën en konijnen.. en dit elk halfuur voor 10 seconden aanzetten  - moet werken :) 
En dan zo'n brise erbij op elke hoek van je spot die elk half uur een geurspoor geeft.. als je dat goed afstelt kun je dus elke 7,5 minuut een geurspoor verspreiden.. Met een beetje geluk kun je zelf die zooi samenstellen (mengen)

• Like 1

geen verkeerd plan.....

iets anders....wat ik me ook afvraag...in topics met hekken zit altijd het watergat binnen het hek....

komen die beesten nu af op de geur van water...of de planten?....ik denk de eerste....:rolleyes:

das ook te testen toch?

jup... Dat trekt ze aan ja.. 
Maar doe je hem buiten het hek dan vallen ze erin en komen ze er niet meer uit. Beter een Ford Nox maken.. / Beuk bestendig hekwerk :) 

Dit valt te testen door inderdaad je watergat buiten het hek te doen en daar ook een hek omheen te zetten.. dan kijken bij welk hekwerk meer vandalisme is gepleegd..

Al moet ik erbij zeggen dat; 

Ik ook een haas tussen mijn hekwerk had dit jaar vanwege de droogte. Alleen mijn planten waren nog groen daar (vochtig van binnen) en dat trekt die beesten ook aan. 

• Like 2