• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Rock de Braziliaan

Budgetkweker: De eerste keer! | Hy Kush, 200 watt

Recommended Posts

Gaan lekker daar, zou ze wel hun portie water geven als de lamp net aan is ipv net voor ze uit gaat.

• Like 2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Stoomboot
      Hoi allemaal!

Ik wil een project beginnen maar heb nog een aantal vragen, 

Ik heb nu liggen/staan
      10x Citizen clu048 4000k gen6 http://ce.citizen.co.jp/lighting_led/dl_data/datasheet/en/COB_6/CLU048-1212C4_0069P_201710_180423.pdf
      8x #1 skunk Sensi
      1x Tent 150 bij 90 bij 200cm
      1x 500m3 afzuiger plus 700m3 filter plus controller 
      1x inlaat 185m3
      1x Wilma pot 8x 11 liter
      1x Dutch pro starterspakket hydro/coco

Ben van plan die passieve heatsinks te kopen 133mm, 50 tot 65w.
      Deze aan 2 hoekprofielen te monteren en dan 2 x 5 stuks over 120cm in de lengte te verdelen, aangedreven door een meanwell 600h 36v. 

Ik ben zelf nog aan het twijfelen over hoeveel w ik kan gebruiken in deze ruimte en of 600w wel haalbaar is

De Clu die ik heb geven +- 8000lumen bij 60w en 25c, ook hadden de 3000 en 3500 en 4000k nagenoeg de zélfde kleur eigenschappen, plus meer groen/geel bij de 4000k, maar zelfde blauw als de 5000k en rood als de 3000k en 3500k, vandaar dat ik voor alles in 1 heb gekozen.

Ik loop een beetje vast met hoe Ik alles ga aandrijven, en of dit niet teveel van het goede is, graag zou ik dit met jullie willen brainstormen en hopelijk maak ik dan de juiste keuze.

B.V.D 

• By Vingeralsgroen
      Bij deze na lang research gedaan te hebben hier en op de rest van het internet heb ik de DIY challenge te lijf gegaan en een 250W led lamp gemaakt (Deze loopt niet op volle toeren). 
      Shout out naar @Wietefras  @L3dnov @tune voor de hulp. Deze kweek ga ik me eens wagen aan een iets professioneler setup op coco's waar ik twee autoflowers in aan het groeien ben AK-47 XL van zambeza seeds. De zaadjes lagen al ongeveer 2/3 jaar in de frigo deze ontkiemt met de keukenrol methode duurde even voor dat ze uitkwamen. De eerste 5 dagen hebben ze gewoon water gekregen van de kraan zonder de ph te regelen omdat de post door hevige stakingen hebben getroffen dus heb ik hier twee weken op moeten wachten om dan een defecte toestel die zeer ontregeld werd te krijgen. In week twee een nieuwe gekocht goedkope van bol.com. De plantjes zijn volgens mij zeer traag op gang geraakt jammer genoeg. hier en daar heb ik wel aanwijzingen gezien van probleempjes bij de voeding. Bij het ontvangen van de nieuwe ph meter heb ik een flush gedaan bij beide met een ph van 6.0 en cal/mag van 4 ml/L hier na heb ik ze verpot  naar de grote potten van  11L. 
      Ik denk dat ik hier iets te laat verpot had maar door alle problemen met de post kon ik niet anders. Nu in week vier hebben de drizzy vooral wat probleempjes getoond waar ik foto's zal tonen.

Als ik wat info vergeten ben aarzel niet om iets te vragen of tips and tricks te geven ben hier om te leren en andere uit mijn fouten te laten leren. dit is btw mijn derde grow maar de eerste twee waren alles behalve zeer professioneel

Timeline:

- Boven gekomen op Donderdag 8 Nov 
      - Namen kiki & Drizzy :p
      - Drizzy de iets grotere eind week 3 vrouwelijke kenmerken getoont
      -KIKI een dag later boven gekomen iets kleiner heeft in het begin van week drie al een geurtje losgelaten en vrouwelijke kenmerken vertoont.

Setup:

- 250W led growlight (5x cree cxb3070, 3500k BD, 80RA deze op ideal holders gekoeld door alpine 11 plus cpu koelers en  gedreven door een HlG-240-1400) (led gekocht bij kingbrite)
      - Kleine ventilator bevestigd aan frame van growtent
      - Passieve lucht toevoer
      - Afvoer van lucht word getrokken door vkm 150 toilet buis afvoer met filter
      - Vilt pot en een smart airpot beide  11l +-
      - COCO Plagron gemixt met +- 30 % perlite
      - Growtent 70/70/150+-

Voeding:

- GHE (gro,micro,bloem)
      - Goldlabel coco A&B

Environment:

- Tussen de 40-60% RV (na verpotting naar de grote containers is dit tot 80% gepiekt even)
      - Min Temp 19°+-, max Temp 29°+-
      - Wateren gebeurd nog langzaam om de drie dagen +- in week 4

Foto's volgen

• By KAYA74
      Gaan we weer 

Zoals inmiddels bekend zijn we best gecharmeerd van een beetje knutsel/prutselwerk.
      Na verschillende projecten met diy growlights heb ik gemerkt dat met name de koeling vaak de bottle-neck is.
      Uitgangspunt blijft de kostprijs, m.a.w. het zou natuurlijk mooi zijn als t resultaat uiteindelijk een super efficiënte lamp zal zijn, belangrijkste is een lamp met acceptabele resultaten voor een nóg acceptabeler prijs ;-)

We gaan beginnen met t testen van de koelkwaliteiten van een CPU-cooler, aangeschaft voor maar liefst €5,60......

Dussssss.......eerst maar eens een proef opstellinkje met een 50w 3300K smart-chip
      Kostprijs wel geteld €1,25.

Prettige aan deze chips is het feit dat ze, jawel zónder driver, direct op 220 aangesloten kunnen worden.
      Nadeel is de temperatuur; dié loopt vrij snel op.
      Vandaar dus dat we ons eerst op de koeling gaan richten vóór we een complete armatuur gaan bouwen.

Enfin....test opstelling is een feit

Wat we willen weten: hoe warm wordt de sink ongeveer en hoe warm wordt t onder de lamp?
      Voor meting van de sink gebruiken we een heuse vleesthermometer, waarvan we de pin tussen de ribben plaatsen

Voor de temperatuuronder de lamp pakken we gewoon een temp/LV metertje, ongeveer een 30cm onder de lamp.

Na een uur of 4 draaien is de gemeten temperatuur van de sink zo'n 37°C, de temperatuur op 30cm schommelt rond de 27°C.

Tot nu toe lijkt t dat we de juiste koeling te pakken hebben, vooral omdat de chip nu niet gedimd is, wat we uiteindelijk wél willen gaan doen.

Keep U posted!

GRTZ KAYA 

• Alchemistic Seeds
    Growers Choice
    Greensell
  • Who's Online   5 Members, 0 Anonymous, 31 Guests (See full list)