• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

Staan er zeer mooi bij Karel.

Ik kan zo op het eerste zicht niet echt een verschil zien qua opbouw en ontwikkeling.

Ik zal er de volgende update even wat meer aandacht aan geven met foto's maken.. ;) 

De 2 90CRI, zitten erg dicht bij elkaar, maar de 80CRI heeft toch wel veel meer strek, En ik  heb het gevoel dat ze kwa ontwikkeling iets voorloopt in de bloei, 

Gaan lekker Karel, zit zo te zien niet heel veel onderling verschil in, maar dat wordt waarschijnlijk pas aan het eind echt duidelijk.

• Like 1

Wel grapoig dat ik nu zo een 2 weken onderzoek ben wezen doen, naar wat te kopen en ik heb voor die 4000k gekozen, vind grappig om te zien dat we hetzelfde idee hebben, zonder dat ik hier heb meegekeken. Beetje dom ook mss, ben heel erg benieuwd.

Zelf heb ik nu skunk#1 onder een oud 3w 100w Chinees paneel, wou ze onder de tl gooien maar ze gaan super mooi, dus heb ze laten staan, ik ben benieuwd naar je bevindingen  

Ja ze gaan lekker vooruit,.. :D 

On 29-11-2018 at 19:28, Stoney said:

Meer ontwikkeling met de 80CRI of de 90CRI?

Meer bij de 90CRI , sneller bij die van de 80CRI ,.. maar op dit moment... :blink: ach kijk zelf maar :D 

Tijd voor een update.. 

Tempertuur is mooi tussen de 17c en de 24C gebleven in de test tent, geen uitschieters gehad voor de rest,..  LV is 44%/58% maar moet zeggen dat de luchtontvochtiger wel elke dag vol zit. en ik de afzuiging nu op 40% heb staan om niet direct alle warmte weg te zuigen.. 

Planten hebben deze week elk 5x 3liter water gehad, hiervan 2x met voeding en een ec van 1.5 (0,3 kraanwater 1.2 basis voeding), en 2x schoonwater (ec 0,3) met humiszuur en fulvinazuur en 1x alleen water (ik was lui, fertometer was nog groen) 

En dan nu tijd voor wat foto's :D 

Vooraan in de tent een mooie dame onder 3500K 80CRI,.. 

IMG_20181204_204054.jpg

IMG_20181204_204224.jpg

IMG_20181204_190613.jpg

IMG_20181204_204814.jpg

Dan komen we nu bij de dame in het midden met de mooie schoenen van het merk speciekuip, het zelfde merk als de andere dames hebben.. :D:P

IMG_20181203_191600.jpg

IMG_20181204_204249.jpg

IMG_20181204_204338.jpg

IMG_20181204_204448.jpg

En het meisje op het einde in haar mooie groene jurk,.. :D onder het zonnetje van 3500K 90CRI

IMG_20181204_205217.jpg

IMG_20181204_205210.jpg

IMG_20181204_205230.jpg

IMG_20181204_205345.jpg

En dan nog de video natuurlijk van rondje door de tent :D

• Like 4

Zien mooi groen je planten .

Lekker toppen aan het opbouwen. Komt goed.

• Like 2

Alweer een week voorbij :) 

Tijd voor een update, 

Van de week dacht ik al dat de spint terug was, maar kon ze ook niet echt vinden, maar gisteren was het zeker. :( Nog niet in hele grote aantallen, maar ja het kan snel gaan met die etters, en de planten moeten nog een weekje of 4 voor we kunnen gaan knippen. Nou ja zoveel mogelijk de planten gezond houden en zorgen dat de etters moeilijk door het blad heen kunnen komen. Roofmijt moet ik nog ff bestellen. Want dit kan ik ook geen 4 week blijven onderdrukken. 

Tempertuur is deze week met de lamp uit : 17,5C op het koudst en het warmst 18.4C

Met de lamp aan 22.3C en 26,2C 

De planten hebben deze week elk 5x 3liter water gehad, hiervan 3x met voeding en een ec van 1.5 (0,3 kraanwater 1.2 basis voeding), De rest van de watergiften hebben ze alleen water gehad met elke eer wat humiszuur en fulvinazuur. Dit ga ik nu naar 1x per week doen aangezien we ook geen overdosering willen. 

De planten opzicht, de verschillen :blink: hug.... tja de 80CRI LIJKT, iets mindere grote topjes te hebben. 

De planten moeten nu echt gaan aanzetten en lekker gaan afrijpen.. :D

Vooraan in de tent de plant onder de 3500K 80CRI

IMG_20181211_183424.jpg

IMG_20181211_183508.jpg

IMG_20181211_183444.jpg

IMG_20181211_183533.jpg

De meid in het midden onder de 4000K 90CRI

IMG_20181211_183952.jpgIMG_20181211_183743.jpg

IMG_20181211_183939.jpg

IMG_20181211_183859.jpg

En de sl*t  meid op het einde in de tent 3500K 90CRI

IMG_20181211_184241.jpg

IMG_20181211_184254.jpg

IMG_20181211_184408.jpg

IMG_20181211_184424.jpg

Nou dan nog even een rondje door de tent :)

• Like 2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Test@ment
      Ok daar gaan we voor de volgende ronde.

Potjes zaai/stek aarde met 30% perliet staan in de vochtige perliet op radiator op temperatuur te komen.
      Morgen gaan er 5 zaadjes in van hy seeds(uiteraard) en gaan we alvast wat voorgroeien tot de grote pot leeg is.

Over de strain:
      Power Kush-wietzaden hebben een snelle bloei en een grote oogst van toppen die bedekt zijn met witte en oranje haren.
      Power Kush heeft een rijkelijke lading aan hars met een zoete Skunk-geur en een vleugje sinaasappel en aardbei. Gezien de afkomst is dit logisch, want ze is een kruising van Afghani (indica) en Skunk (sativa/indica). Door het selecteren van, en terugkruisen met nakomelingen met dezelfde eigenschappen is deze kortbloeiende soort ontstaan.
      Deze plant is inmiddels zeer stabiel, bloeit snel en heeft ook nog een hoge opbrengst.
      https://www.hy-seeds.com/nl/gefeminiseerde-zaden/power-kush

Mooie vooruitzichten, snel en veel 😁😁 daar houwe we van.

De setup:
      Zelfde setup enkel denk ik er toch nog een josephine135W extra bij te hangen om de frames toch tikje verder uit mekaar te kunnen hangen. 
      Dus 2 josephines 135W https://www.rubol.nl/product/rubol-josephine-135w-diy-kit/ + de 6x110W set https://www.rubol.nl/product/diy-citizen-clu058-1825c4-660watt-kit-rubol-driver/
      1000m3 softbox met original can filter buiten de tent en ecotechnics evolution climat controller 

Deze word zeker vervolgd 😉😉😊
    • By Mr. Green
      Hier een stukje over het maken van een ledlamp.

Een paar weken geleden heb ik een bezoekje gebracht aan Rubol, ik wilde een nieuwe ledlamp en via Karel kwam ik bij Rubol. Ik had nog wat vragen dus besloot ik daar naar toe af te reizen. Na een goed en verhelderend gesprek met de verkoper van Rubol heb ik besloten voor de Citizen CLU 58-1825 c4  440watt 3500K 90cri kit te gaan met een HLG-480 H - C2100 B driver, de bijbehorende heatsink's meten 160 x 70mm. tevens heb ik er een potentiometer (dimmer) bij gekocht. Om het geheel compleet te maken, heb ik de aansluit draden en snoeren enz. (dat niet meegeleverd werd) gelijk daar aangeschaft.

op de afbeelding staat een A driver ik heb een B, (extra draad voor dimmer).

Weer terug thuis ben ik mij gaan buigen over het ontwerp van een frame, en heb daarvan een tekening gemaakt op schaal.

Om te kijken of de tekening klopt met de wekelijkheid (zekerheid voor alles) heb ik eerst een mal van het frame gemaakt, van  een ijzer vlecht net heb ik een strook afgeslepen in de maat van het frame en dat in de 1 x 1 meter tent gelegen. 

Het zag er uit als op de tekening en de maten kwamen ook overeen dus aan de slag.

Eerst maar een bezoekje gebracht aan de plaatselijke bouwmarkt voor wat aluminium hoekprofielen en een aluminium strip. ik heb gekozen voor een hoekprofiel van 20 x 20 x 2mm en een strip van 30mm. de rest voor de bouw had ik zelf.

De bouw.

Nu de maten leken te kloppen kon ik de hoek profielen op de betreffende lengtes afzagen. Het uiteindelijk frame kan dadelijk in zowel de 80 x 80cm als in de 1 x 1 mtr. tent gebruikt worden.

Het eerste deel van het frame is af, het gehele frame zet ik in elkaar met popnagels. Als ook het tweede deel af is leg ik de delen kruislinks op elkaar om de inkepingen af te tekenen zodat het dadelijk mooi in elkaar valt. Daarna met een paar popnagels vastzetten.

Ik maak een kruisframe zodat ik de lampen dadelijk makelijk kan stellen voor de desbetreffende tent (80 x 80cm of 1 x 1 mtr.). Ik heb uitgerekend hoeveel de lamp naar binnen geschoven moet worden om de 80 x 80cm tent mooi egaal te belichten, daar heb ik een dwarsstukje gemaakt. Dus tegen de buitenkant aan is 1 x1 mtr. tent, tegen de binnenkant aan is 80 x 80cm tent.

1 x 1mtr. tent

80 x 80cm tent

Nu word het tijd om een plek te creéren voor de driver, ik heb van de aluminium strip een plateau gemaakt voor de driver (rekening houdend met de kabels) en tegelijkertijd het frame verstevigd. De volgende stap, een plekje voor de potentiometer (dimmer) rekening houdend met de lengte van de kabel en voor het bedieningsgemak, plaats ik hem in de binnenhoek.

Al weer tijd voor de montage van de lampen en driver, en daarn de bedrading.

Voor de ophanging heb ik een speciaal blokje gemaakt van een stukje aluminium strip en twee blokjes die je gebruikt om een verwarming aan de muur te bevestigen.

En dan is het nu tijd om te kijken hoe de lamp daadwerkelijk het licht verdeeld, de test vind plaats in de 1 x 1mtr. tent want die is momenteel niet in gebruik. Ik heb de lamp op 40cm van de grond gehangen, en naar mijn mening ziet het er goed uit.

Bij de volgende foto heb ik de lamp even gedimt je kan goed zien (denk ik) dat er geen donker uitziende plekken zijn, dus ik ben tevreden.

Even een foto nu van boven af, voor de volledigheid.

Valt mij niet eens tegen, dus ik ben tevreden, het licht is trouwens nog steeds gedimt. En nu zal ik de lamp een beetje hoger hangen en de dimmer wat hoger zetten.

Ik heb er goede hoop op dat de lamp ook in de 80 x 80cm tent zal voldoen als ik de lampen naar de 80 x 80cm stand verplaats maar dat is nog even afwachten, de tent zal eerst leeg moeten zijn.
      Dit was het mede kwekers ik hoop dat jullie er wat aan hebben of wat mee kunnen.

• By Grow Weed
      Ik heb een keer het genoegen een van de nieuwe paneelen van rubol te mogen testen. 
      van de week een hoop over gehoord van @Lobur  omdat ik niet precies weet wat wel en niet aan details/specsheets gedeeld mogen worden houd ik het hier bij  (deze heb ik iig toestemming voor  om te delen) 

https://www.rubol.nl/product/rubol-mcp-12/

De setup 
      Mamoth pro 75*60*210
      200 watt Rubol mcp led paneel. 
      500 mh3 torin afzuiger 
      450/500 mh3 phres original filter. 

eerst alles maar even ophangen. 

paneel heb ik afgezekerd met keting naar boven toe. moge er wat fout gaan met de 3 rope ratchets tegelijk kan het nooit helemaal naar beneden vallen ( fingers crossed ) 

toen kwam ik op het stukje evsa ophangen. het is niet zoals het hoort... ben nog even aan het brainstomen hoehet beter te plaatsten is.
      er komen nog een baar abs blokjes om de driver vast te zetten. op het paneel

dit backup moedertje heeft het een en ander te verduren gehad de laatste tijd (luis).  ze komt er nu weer aardig boven op  komt vanonder 2 23 watt tci ledstripjes vandaan.  waar ze meermaals is ingegroeid en ik had ineens wat last van beesies . maar die zijn nu weer onder controle.  heb net nog wel preventief weer met natria bespoten.  doel is 5 gezonde stekken waarvan er 4 in het tentje gaan blijven......   

(lv (achtergrond) is nog foutief van het spuiten... ( max waarde) 

de daadwerkelijke test van het paneel begint pas als er 4 mooi gewortelde stekken in mooie grote potten staan 

omdat de plant vanonder zowijnig licht komt hangt het paneel wat hoog op 50-60% vermogen en gaat die morgen pas veder open 

• Alchemistic Seeds
    Growers Choice
    Greensell
  • Who's Online   5 Members, 0 Anonymous, 50 Guests (See full list)