• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
DeVos

verduisteren.....wie doet het?

Recommended Posts

ehh echt:huh:?..het verduisteren op zich is max 5 minuten...x 2 per dag.......en de opbrengst doet zeker niet onder voor binnenkwaliteit.

je kuip op wieltjes kan je ook in een donkere schuur rijden natuurlijk....:D bijv een paar uurtjes in de avond om op 12/12 te komen....

tja..op vakantie gaan kan niet met verduisteren of je moet een oppas hebben..

op guerrilla is dat niet echt te doen...in USA / Mexico wel ..maar daar wonen ze op de spot:D

in dit filmpje zie je dat ze op verhoogd kweekbed kweken, daar zullen ze wel goed overhebben nagedacht...

36 minutes ago, boswandeling said:

Zou niks voor mij zijn in ieder geval. Wat een werk is dat zeg....

voor jou is er ook wat:D

kost wat..maar dan heb je wat....ook op zonne energie op guerrilla:rolleyes:

• Like 1
  • Haha 1

Een maand of anderhalf echt elke dag stipt op tijd 2 maal daags aanwezig zijn.. eitje :blink:
Ohhh lees nu pas dat je op de tuin doelde en niet guerrilla.

Ghehe, ik wacht wel op genetica die buiten niet onder doet voor binnen, en dan hoef ik niet lang te wachten :D

ehh.....niks is beter als de zon....daar kan geen hps lamp tegen aan...de zon kan wel tot 1200 watt/m2 geven:wub:

elk binnen soortje kan je verduisteren.

small.gallery_8553_1554_180109.jpg.b04be

Dame Blanche verduisterende in zelfgemaakte tunnelkassen....:wub:

lees maar...

Verduisteringstunnelkas

Voor 2000 had ik dit soort kassen in mijn tuin omdat in 1988,90 en 92 de politie mijn tuin leeghaalde besloot ik noodgedwongen hiertoe.

Materialenlijst per kas: 6 Pvc bedradingsbuizen van 4 mtr per stuk,een vel zwarte landbouw- plastic van 6 x 4,5 mtr ---er waren 2soorten en ik nam de dikste maar GEEN vijverplastic omdat dat te zwaar was en nogal duur.Verder 2 panlatten van 5,5 mtr totaal,hiermee bedoel ik dat wanneer de latten die lengte niet konden overspannen ik die zodanig liet overlappen tot ik 5,5 had.

Dan nog 2 stukken plastic zwart van 2,3 x1,5 mtr

________________________________________________________________________________

______

De bouw:Een stuktuin van precies 2 x 5 mtr werd omgespit en bemest enz.

De pvc buizen op de beide einden met viltstift gemerkt op 20 cm

Op de 2 hoeken aan de einden van het afgebakende werd telkens een buis tot de merkstreep in de grond gedrukt zodat er 2 bogen ontstonden.Daarna kwamen de andere 4 om de meter ook in gebogen stand te staan(Zie mijn fotogalerij waar nog restanten te zien zijn)

Nu het plastic! dit werd uitgelegd op een gazon en aan de 6 mtr zijde werd 1 lat van5,5 1 slag opgerold en de andere lat daarop geschroefd zodat het plastic geklemd zat.

De volgende fase was een sleuf graven aan de lange zijde waar de meest stormen wegkomen ...Zuid Westen dus....

Vervolgens werd het plastic met de lat zijde langs de andere zijde als de sleuf gelegd verzwaard met stenen.

Het plastic vervolgens over de bogen en door de sleuf gelegd en dan strak getrokken en dan met de grond uit de sleuf werd alles aan die zijde ingegraven.

Het laatste waren de halve cirkels aan de einden die gemaakt werden van de kleinere stukken .-iets

ingegraven-

In elke kas verdeelde ik 20 witte indoorklonen over het oppervlak,zodanig dat er iets meer ruimte naar de zijden was omdat de beschikbare hoogte het kleinste was.....6 in de midden op de lengte as....en 2 x 7 uit het midden... op ongeveer 45 cm.

Na een stek hoogte van 25 cm begon ik met verduisteren.

2 x 3 minuten per dag en 8 weken lang en ik werd beloond met een wietje die groener was maar een kwaliteit beter dan indoor.

Dame Blanche

ps: wat DB hier niet vermeld is dat hij ook doorzichtig plastic gebruikte in de eerste ongeveer 3 weken met de kleine stekjes....en ongetwijfeld als er hoos regen bui verwacht was....

ps: aan de korte kanten kan je het folie bij elkaar binden want het is langer als de lengte van de kas. Je kan met een S haak er dan ook makkelijk een emmer water aan hangen. zodanig is de zwarte kas helemaal strak en donker binnen.

====

mocht je de constuctie nog niet begrepen hebben....

hier nogmaals de uitleg in de eigen woorden van DB

===

Wat het verduisteren betreft, heb ik een goedkope en eenvoudige oplossing uitgedacht. 3 x kwam de politie mijn tuin leeghalen net als ik begonnen was te oogsten .06-09-1988,13-09-1990 en 06-09-1992.Daarom bedacht ik een methode zodat ik half augustus alles kon oogsten en boerenkoolplanten had staan toen de politie langskwam.Welnu zal ik uitleggen wat en hoe ik het deed:In de tuin bakende ik een stuk af van precies 2 meter bij 5 meter.vervolgens kocht ik in de bouwmarkt 6 pvc buizen waar normaal bedrading door gaat,lengte is altijd 4 mtr. Aan de randen van de 5 mtr. stak de buizen 15 cm in de grond (allen gelijke diepte)

Daarna kocht ik plastic(doorzichtig en zwart),beide stukken 6 mtr. lang en 4,5 mtr. breed.Het doorzichtige maakte ik in de lengte richting aan beide zijden panlatten vast(het plastic geklemd tussen 2 panlatten) dus 4 panlatten. Het zwarte plastic maakte ik maar aan 1 zijde vast aan 2 panlatten.Nu kocht ik 20 Citrol stekjes en plante die 15 april in het bed, 3 rijen-in het midden 6 en 0,45 cm van het midden 2 x 7 planten.

De halve cirkels aan de einden maakte ik dicht met zwart plastic.De grond had ik bemest met 50ltr kippenmest. Nu kwam het doorzichtige plastic erover.Ongeveer 10 mei het plastic eraf omdat de planten na 1 x ontkoppen groot genoeg waren.Op de latten werd het plastic opgerold en donker bewaard(onder invloed van licht valt transparant plastic uiteen)Nu groef ik een geul aan een zijde van de koepelkas vervolgens legde ik de lat van het zwarte plastic aan de andere zijde en trok het plastic over de bogen en in de geul,strak gespan nen toen groef ik alles met de aarde van de geul in.In het midden van de uiteinden van het plastic maakte ik met de hand een soort kwast met sterk touw erom en aan dat touw een S vormige haak van ijzerdraad waar ik een emmer met water aan hing.Nu kwam het "werk".Elke dag om 20,00 uur trok ik het plastic over de kas en werden de emmers opgehangen 3minuten werk.Elke morgen om 8,00 uur haakte ik de emmers af en trok het plastic eraf(3 min.)*8 weken lang-56 dagen x 6 min.=336 min of 5,5 uur.In 5,5 uur ruim 2 KG wiet wat beter was dan onder lampen gekweekte.

Succes ermee,

Dame Blanche.

• Like 1

in die 5x2 meter kasjes oogste DB toch  2 kilo droog ...niet verkeerd dacht ik zo......(.en tis mogelijk 2x per jaar...)

====================

nog wat inspiratie...;)

nog een kassie...

med_gallery_5639_1537_17026.jpg

blijkbaar slechte grond...dus besloot de kweker in potten te kweken.....of wie weet..groeide hij binnen voor.... en was dit een extra ronde...hahaha

=====================================================================================================================

er zijn ook mensen die iets knutselen met zonnewering kappen....al dan niet elektrisch:rolleyes:..met tijdschakeling...

• Like 1

Wat is het toch erg dat de topics van db verwijderd zijn! Had graag een verslagje van de beste man gelezen.... 

ps: DB is dus 3 keer gepakt met een tuin met honderden planten maar mocht daar gewoon blijven wonen? Andere tijden? Of hoe zat dat?

• Like 1

idd andere tijden....hij begon met kweken in 1963 !!!....en is begonnen met zaad uit wiet uit Colombia:lol:....hij is er 1 van de pioniers geweest aan de voet van wat later nederwiet is gaan heten......

en dat in een tijd dat niemand wat wist en er geen boeken youtube en internet was...alles was proberen... en regionaal een beetje overleggen van hoe en wat.....vandaar dat DB echt alles heeft geprobeerd aan grond mengsels met alle soorten aarde en doceringen aan alle denkbare organische mest en kunst mest....

maar eigenlijk op een heel nuchtere simpele manier die iedereen kan doen!!!!.....gewoon niets aannemen van iemand.......en zelf uittesten met 50 planten met mengsel A ....en 50 planten met mengsel B.....en dat deed hij zonder ec meter...en zonder ph meter....gewoon kijken wat het plantje lekker vond of niet....en reken maar dat hij ze ook overmesste...en de grens opzocht...:lol:......met alles...

idd andere tijden....:lol:Toen had je nog boeren die mais tussen hun wiet hadden staan....zowel in Groningen als Brabant:lol:

maar er zijn geen KWEEK-topic verwijdert van DB...die zijn er nooit geweest....wel een aantal eigen info topics van hem...en heeeel veeeel advies posts in kweektopics van anderen....totaal iets van 1114 posts.....

Wat wel waar is...DB is ooit door Sannie niet toegelaten als growers choise...dat waren een aantal zaadkwekers die zaden mochten verkopen in sannie-shop. Een er van was bv Basic Sjoerd  (ook RIP)...oa bekend van de Nederlands eirdbei....( en naderhand door Sannie weer uit de groepje is verwijdert).

DB is eigenlijk maar kort lid geweest....ongeveer 1 jaar...dus begrijpelijk was het wel van sannie...dat waren allemaal kwekers met top-topics en 200% serieus bezig met veredelen...en hadden dus ook oer-klonen die ze jaar in jaar uit in leven hielden...mja..DB had ook een oerkloon van zijn Dame Blanche....totdat de politie die in beslag nam.....en toen ging hij een her creatie ervan maken.....dat project was de zgn Nieuwe Dame Blanche...

514-4790.jpg&s=large

deze kc brains foto is legendarisch......de masten die je ziet schijnen ergens in Limburg te staan:lol: