• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

ooooowwwwwwkaayyyyy daar gaan we weer voor een rondje knutselen.

Wat gaan we doen?

We hebben beslag gelegd op de porcelijnkast zeg maar.

20181103_130414.thumb.jpg.49ed508b255046f73cedf08ba322296c.jpg

deze heeft een binnen afmeting van 105 x 47 x 67cm.

Qua verlichting doen we opnieuw beroep op de RUBOL website . De nieuwe josehine 48W met de citizen CLU048 1212 is prachtig geprijsd en doet het blijkbaar heel goed als ie juist gebruikt wordt.

http://www.rubol.nl/product/rubol-josephine-48w-citizen-clu048-diy-kit/

josephine-clu0481212-50w.thumb.jpg.33a897898fc4d796e4206854bdc1fdf9.jpg

Dus dacht dat 4 of 6 van deze spots een mooi lichtsysteem zullen gaan vormen om het max uit deze kast te halen.

Voor de rest zit ik nog wat te brainstormen over hoe het aanpakken. Zoiezo word het een scrogkast met 1 of max 2 plantjes. Dacht eerst aan een eb/voed systeem maar ook dwc is eventueel een mogelijkheid of mss wel gewoon enkele cogr slabs erin met wat prikkers en een pompje op een timer.

Meedenken word op prijs gesteld 😊

Ook wat betreft afzuiging ben ik er nog niet echt uit, belangrijk is dat alles in de kast kan en deze dus gewoon in de woonkamer kan blijven staan.

To be continued 

• Like 3
  • Haha 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Similar Content

• By Test@ment
      En we zijn weer vertrokken 😊
      De strain: Raspberry cough, RC is 70% sativa dominant. 
      Een kruising tussen Cambodjaanse landras en ICE. Heel geschikt om overdag te roken 😊
      Doelstelling: min 150gr droge kruiden. 

De pot: 30L cocos in smartpot. 

Deze werd eerder heel goed gespoeld en vervolgens weer bijgekruid met omnipotent aardeverbeteraar en enkele dagen afgedekt laten rusten. 
      Het licht: Dít keer de kleine telg uit de Rubol lijn. De 48W Josephines met CLU048 1212 chips

Deze scheetjes hebben voor deze challenge een extra pimpbeurt gekregen.
      Aan gezien de spots in driehoek boven de plant hangen en gekanteld zou er van het beschikbaar licht veel verloren gaan op het plafond, dat willen we dus niet 😎 na een brainstorm sessie of 2 besloten om reflectoren te gaan monteren om het licht te krijgen waar ik het wil, te zeggen op de plant dus.
      Nu blijken die adapters voor de citi niet zo makkelijk vast te krijgen, dan maar aan de slag om de Cree adapters aan te passen. 

Onder de originele, boven de aangepaste. 
      Kuiltje waar de schroeven van de holder inzakken.

En klaar. 

Gisteren 3 zaadjes in de pot gedaan en nu is het wachten. 

To be continued 

• By Test@ment
      Al paar keer viel de vraag of er voor de MCP nergens geen montage handleiding voor handen was, dus ik dacht laat ik die koe eens bij de horens vatten en er leuk topic rond maken. 

Ok je pak is binnen, wat zit erin? 

1 Heatsinks 
      1 driver
      12 cob + holders + grafiet stickers.
      24 schroeven voor cobs
      Dimknop + wago's + kabel
      Verdeel kastje
      Montage beugels voor driver en verdeelbox.

Ikzelf start altijd met het meest vervelende, het kleven van de grafiet stickers 😖
      Ontvet de achterkantjes van alle cobs en kleef de stickers mooi op de cobs, zorg dat je dit in 1 keer goed doet want eens hij hangt  ......

Druk deze stevig aan zodat ze overal contact maken met de cob. 
      Heb je meerdere lichtkleuren gekozen dan is het tijd om nu je loep te pakken en cobs te sorteren. Welk type het is vind je heel  klein op de voorkant van de chip.

Dit is dus een 4000K.

Dan klik ik alle cobs in hun houder goed letten op de polariteit.

Vervolgens gaan de cobs op de onvette sink .

Draai de schroeven op dit moment nog maar enkel tegen, vast zetten doe ik als ze er allemaal op zitten.

Ook nu goed opletten dat alle holders + en - steeds aan dezelfde kant zitten.

De ophang oogjes zet ik tijdelijk ff onderste boven zodat deze als pootjes dienst doen, voor je het weet .....

Tijd om wat kabels te knippen, 9 stukjes van 9cm.

Deze strippen we op de uiteinden de isolatie voor 10mm weg.

Deze gaan we gebruiken om de cobs onderling te verbinden zodat we straks 3 afzonderlijke rijen van 4 cobs hebben. 

Nu verbinden we de + van de eerste cob met de - van de volgende in dezelfde rij.

Als dit voor allemaal gebeurt is krijg je dit.

Nu heb je links dus 3 negatieve en rechts 3 positieve aansluitingen vrij.

Deze voorzien we elk van een kabel die later verbonden wordt met de driver via een wago klem.

Tijd om de driver erbij te pakken en de verdeelbox.
      Met soldeerbout maak ik 2 gaatjes in het kastje waar ik de schroeven door moet persen.

En vervolgens monteer ik de voetjes op box en driver.

Normaal gesproken zit bij de box maar 1 voetje dus 2de moet je extra bestellen. 

Dan kunnen we positie gaan bepalen, driver mooi in het midden natuurlijk. 

Als alles zijn plaats gekregen heeft gaan we de kabels van de cobs naar hier trekken. 

We doen hetzelfde met de output van de driver. Alle +en in een wago, alle -en in een wago en klaar. 

Dit leggen we mooi onder in het kastje.

Dan maak ik in de deksel een gaatje voor de dimmer en monteer deze, vervolgens trek ik de dimmer kabel van de driver tot in het kastje en soldeer deze op de knop.

Kastje dichtschroeven en ready to go 😊😊😊

Groetjes 
      Test@

• By karel kweker
      Beste Lezers, 

In deze topic mag ik een van de MCP uit de serie van rubol reviewen en testen. 
      Hiervoor heb ik de MCP 12 mogen ontvangen het is de 200 watt versie en daarmee de lamp met het minste vermogen uit de serie. 
      Op dit moment zijn er MCP 18 op 320 watt de MCP 12-M op 240 watt en de MCP 12 op 200 watt 

Volgens Rubol is de MCP serie gemaakt voor een hoge efficiëntie , De huidige versies worden geleverd met de Citizen CLU048-1212C4 chips. Door dat deze op lage vermogen te draaien (16,6 watt per cob) en door er zoveel bij elkaar zijn gezet krijg je toch een verblindende lichtbundel die volgens de specs van 2.3424 umol per watt tot wel 2.6237 umol per watt kan leveren afhankelijk welke COB´s je kiest en op welke vermogen je de lamp belast. Hoe minder watt's je gebruikt hoe meer umol je lamp per watt zal geven. 

Het leuke van de MCP vind ik het idee dat je eigen spectrum mee kan samenstellen door dat je de vrijheid hebt om bijvoorbeeld 8 COB's van 3000K en 4 4000K chips er op te zetten.

Wil je helemaal gek doen dan kan je ook in je kast de zon een beetje simuleren als je wat slim bent met een adruino of andere soort van mini pc (zelf gaat me dit nog een stapje te ver) Maar er zijn ook vast wel dimmers op de markt die deze mogelijkheden zullen bieden. Het grote probleem is dat je dan meerder kanalen wilt aan sturen en dan zal je ook meerdere drivers moet gebruiken om de verschillende lichtkleuren en intensiteit te kunnen instellen. Deze DIY set word geleverd met 1 driver wat opzicht logisch is,

De MCP is een DIY set en je krijgt dan ook een pakketje thuis gestuurd wat je zelf normaal nog in elkaar moet zetten. 
      Zelf had ik het geluk dat ik mijn lamp al voor een groot deel gemonteerd kreeg, maar de ervaring met de Josephine zegt me dat het nooit heel moeilijk kan zijn het zelf te monteren. 

De heatsink van de MCP 12 is sd21x34 cm en de plaat van de heatsink is ongeveer een 2mm dik waardoor het een stevige robuuste gevoel geeft als je de lamp in de hand hebt. en qua looks mag de lamp er ook best zijn.. ik vind dit ontwerp een stuk mooier als de Josiphine maar dat is smaak, het gaat natuurlijk om de functionaliteit.  Om de lamp op te hangen zit er op elke hoek een schroefgaatje waar je een bijgeleverde oogje in kan draaien. zodat je de lamp mooi stabiel kan ophangen. Bij mij zaten er ook nog een paar kunststof beugeltjes bij en 2 ijzeren strips zodat ik de driver makkelijk boven de heatsink kunt plaatsen. 

(ik ben een deel van de foto's kwijt geraakt op een of andere manier van het in elkaar zetten van de lamp,.. enige punt is dat je ijzeren strips wat moeilijk in gaatjes van de beugel wilde gaan, maar door wat meer kracht te gebruiken is het dan toch gelukt..   ook met het beugeltje kan je da lamp makkelijk ophangen.. ik heb hier boven de gaatjes die daar voor zijn gemaakt niet gebruikt, omdat ik weer te snel wilde. op latere foto's zal je zien dat het wel is aangepast.

lamp op vol vermogen aan..  het geeft me wel een behoorlijke licht bundel..

De test kweek.

Voor deze test kweek maak ik gebruik van de 1x1 tent en de aardezak van 248Liter die wel  bekend is uit andere kweekjes, natuurlijk gebruik ik me eigen voeding (omnipotent) en voor genetica heb ik gekozen voor een zaadje van hy-seeds en wel de Himalaya Kush Dit kweekje loopt al weer een aardige tijdje. Nu de bloei begint en de kweek echt interessant word 

Dit keer heb ik gekozen om direct op 12/12 te gaan het lijkt me een uitstekende manier om voor te doen hoe LST werkt en je de meest opbrengst uit 1 zaadje zonder dat je eerst  een groei periode te geven. 

Om met de kweek te kunnen beginnen moet eerst de oude aarde weer op smaak gemaakt worden...   

248 liter oude aarde... 

500 gram Omnipotent aardeverbeteraar voor de 248liter oude aarde 

Goed door de aarde heen mengen ik heb het in delen gedaan .. door steeds door te mengen en de onderst aarde naar boven te werken.. 

als alle aardeverbeteraar door de aarde zit verwerkt voeg ik 50 liter water toe om de aarde wat vochtiger te maken ... 

zaadje uitzoeken,.. 

en dan in de aarde er mee  

Dag of 3 onder het zeiltje laten broeien... ook zo dat de aarde niet snel uitdroogt door de CV in mijn tent.. 

19 Dec 2018 (dag 1)

22 dec 2018 (dag 3)

27 dec 2018 (8 dagen)
      De plant een douche gegeven van 1 gram pure PK per liter water om de plant wat meer fosfor te geven voor een betere wortelgroei (dit heb ik een keer of 3 gedaan om de 2 dagen) 

30 december 2018 (dag 10)

• Alchemistic Seeds
    Growers Choice
    Greensell
  • Who's Online   0 Members, 0 Anonymous, 40 Guests (See full list)

There are no registered users currently online