• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
AlleenMaarHaze

Moeder op 70 liter batmix

Recommended Posts

Goedemorgen kwekerts

Heb voor me volgende ronde een moeder gemaakt die ik even met jullie wilde delen.

Het is een big buddha cheese op 70 liter batmix staat nu 7 weken en heeft enkel bodemverbeteraar van omnipotent en kraanwater gehad.

Er hangt een 250 watt hps lampje boven.

Denk dat ie een beetje uit de klauwen is gelopen maar wat geeft het.

Heb  in het begin goed geknakt en de zijtakken vaxt getaped

20181026_004332.jpg

En dit is het geworden 

IMG-20181119-WA0000.thumb.jpg.30876c3825d0adf06ddb342cbeae5645.jpg

• Like 1

euhm..... ik weet niet of wij willen weten wat jij in je volgende ronde gaat doen..........
niet bang dat de groene bak vol zit over 4 weken ? 

oke warom ik zal bijten..... warom de keuze voor hps ? 

warom 70 liter ? ......  

nou hou je wel al wat terug door een verkeerd spectrum te gebruiken ( metalhalide is beter voor moeder)  maar ik denk dat jij straks 200+ stekken per week kan weggooien ....... of je heb plannen die je beter buiten dit hoby forum om kunt doen....... 

11 hours ago, Grow Weed said:

euhm..... ik weet niet of wij willen weten wat jij in je volgende ronde gaat doen..........
niet bang dat de groene bak vol zit over 4 weken ? 

oke warom ik zal bijten..... warom de keuze voor hps ? 

warom 70 liter ? ......  

nou hou je wel al wat terug door een verkeerd spectrum te gebruiken ( metalhalide is beter voor moeder)  maar ik denk dat jij straks 200+ stekken per week kan weggooien ....... of je heb plannen die je beter buiten dit hoby forum om kunt doen....... 

Volgende ronde gewoon weer 16 x 11 ltr dan weet je dat alvast!

Omdat ik die 250 w lumatek  hps nog had liggen en als ik wil draai ik er een hpi bol in (die ik zelfs nog heb liggen) maar vondt het wel best zo zoals ik al zei minimale aandacht alleen kraanwater.

Waarom 70 liter omdat ik een mooie boom wou maken waar ik gewoon mooie stekken van een cm of 40 vanaf kan snijden en bloei em daarna gewoon af in dat kleine tentje.

Dus ga mij niet verdacht lopen maken pik alsof ik plannen heb hou ik niet zo van namelijk.......

En 200 in de week is wel een beetje overdreven op 70 liter heb em gister gesnoeid liggen ongeveer 80 in de kliko nu maarja ik zie het als een beeldhouwwerk ik ben die bitch zwaar aan het trainen 

Je zet je moeders zo groot als jij wil natuurlijk @AlleenMaarHaze om wat voor reden dan ook.

Maar denk dat @Grow Weed ook helemaal niet zo heftig bedoelde zoals jij het opneemt. Klein beetje de zin voor humor der inhouden, komt allemaal wel goed 😉😉

Al enig idee onder hoeveel licht je deze joekel nadien gaat plaatsen? ghehe zo een struik zou nog wel eens flink kunnen exploderen in der groeispurt.

Hahahhaha jz je heb gelijk 

Ik zat er aan te denken om hem gewoon te laten staan kan die lumatek boosten naar 300 watt snoei ik de hele onderkant weg voor alleen maar hoofdtoppen

Ik heb mijn geselecteerde stekken gister in de propogator gedaan met extra cold white erboven temp is 26 graden had het nog nooit gedaan.

Enige wat ik fout heb gedaan is dat die schaar niet al te scherp was dus de snede van 45 graden was hier emn daar een beetje rafelig en dat is volgens mij een no no maar ga wel zien met een paar dagen of ze geworteld zijn

On 19-11-2018 at 11:57, AlleenMaarHaze said:

Het is een big buddha cheese op 70 liter batmix staat nu 7 weken

Het is echt een flink beest op de foto's te zien.

Ik ben benieuwd of deze moeder op enige manier ruikt of stinkt?

55 minutes ago, Kees Amnees said:

Beter een stanley mes pakken dan? Ik las dat je met een schaar de stam teveel plet ofzo?

vlijmscherp scalpel en potje ontsmettingsspul steeds bij de hand om gereedschap te reinigen regelmatig.

Zal ook beetje van de soort afhangen en hoe makkelijk ze wortelt. Schone snede is natuurlijk altijd het beste , probleemke is dat luchtbellen in de sapstroom vaak zoniet altijd een killer zijn in dit stadium. Dus eerste dagen 100% lv dat ze niet gaan zuigen.

Ja ze staan in de cv ruimte  en heb een bak dus rusfig afwachten laat ze maar gewoon een paar dagen gaan 

Heb die moeder maar even onder hpi gezet had nog een 400 w bol heb die in de 250 lumatek gedraaid voltage is hetzelfde volgens mij dus moet geen probleem zijn 

In bijvoorbeeld een hydro cloner is die 100% luchtvochtigheid helemaal niet van belang.

Daar zetten de meesten er zelfs geen kap op.

Ik weet ook niet zo zeker of je ze wel per se meteen in water moet zetten.

Ik heb verschillende testjes gedaan met stekjes.

Sommigen meteen in een glas water, anderen niet. Ik kon later niet herkennen dat er van die 'niet-natten' er meer omvielen dan van de andere.

Wat me wel opviel, is dat degene die na gezet te zijn, te weinig vocht kregen, het loodje legden.

En koude temperatuur vertraagt de boel.

Waarmee ik niet wil adviseren om ze niet toch meteen in water te zetten.

Better safe then sorry, en mijn testjes zijn verre van wetenschappelijk of representatief.