• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Canna Bee

DWC vreemde bladvorm

Recommended Posts

Beste medegrowers,

Na lange tijd research ben ik voor het eerst begonnen met DWC.

Groeien onder 440W TNeon, bloeien onder 450W Cree LED.

Ik kweek op Plagron Hydro A+B in 45L bakken met een 300LPH airpomp.

Echter zien de gegroeide bladeren er uit als een krop sla, de nieuwe scheuten gaan niet echt de hoogte in maar worden dik en slap.

Iemand enig idee hoe dit komt, de moederplanten in aarde zagen er heel anders uit.

Links Bruce Banner #3, rechts Gorilla Glue #4 beiden van Anesia Seeds.

Groei week 2

LV 47%
Temp 22,5c
Ph 5,7
Ec 1.5

20181126_134818.jpg

20181126_134814.jpg

20181126_134805.jpg

20181126_134755.jpg

20181125_211554.jpg

temp van je water ? 

ik denk richting phosphor opname. ( paarse stengel rechts laatste foto. paarse bladsteelen op foto 1 2 en 3 donkere blad nerven foto 3&4 ) 

Dit heeft vooral met de mate van verdamping en het klimaat te maken in deze fase, zeker wanneer het stekken zouden zijn. 

Alle reacties van de plant zijn afhankelijk van de temperatuur in de plant. Je plant reageert op de omgeving waarin ze zit en die is niet goed.

De verdamping gaat op dit moment te hard. Die luchtvochtigheid is leuk, wanneer je midden in de bloeifase zit, maar in deze fase is die  gewoon te laag en wordt er zodoende teveel vocht uit je dames gezogen in een fase, groeiweek 2, waarin ze zich nog liever willen ontwikkelen dan nu al volop staan te transpireren, terwijl jij nu al een beroep doet op die verdampingspotentie. Je omgeving is te koud, temp te laag en rv te laag. Als de dagtemp al maar 22 graden is......je planten reageren hierop door kleiner te blijven.

Je geeft aan dat de nieuwe scheuten dik en 'slap' aanvoelen. Slap= uitdrogen. Verder kan je aan de verschillende foto's  duidelijk zien dat ze zich wil beschermen tegen dit waterverlies (overmatige verdamping). Hierbij gaan de bladranden ' kartelen'. 

Ik heb verder geen ervaring met stekken hoor, maar als het stekken zijn.... zou je concreet iets kunnen vertellen over :

* de bewortelingsfase

* intensiteit van het licht (440 watt tneon ?)

Komen deze van je eigen moederplant ...?

* Op welke plaatsen heb je deze geknipt

* Kies je voor stekken waar groot blad aan zit of klein blad ?

De paarse stelen komen in jouw situatie wellicht door...

*de stimulans van Anthocyaan produktie, omdat ook  je temperatuur te laag is. Hoe lang heb je deze paarse stelen al en wat zijn je nachttemperaturen ?

*genetica

en in andere gevallen 

* een stikstoftekort

* een zwaveltekort

Paarse stelen worden opvallend vaak gelinkt aan Fosfor, terwijl bij een gebrek ervan, dit zich pas manifesteert in een later stadium.

Een gebrek aan fosfor, of een verslechterde opname komt relatief weinig voor en ontstaat vooral door..

* een te hoge ph > 7 (geldt ook voor zwaveltekort) . 

* zure grond

Beiden lijken hier niet aan de orde te zijn, want de ph is 5,7 en hij kweekt dwc.

15 hours ago, greentjeonatrip said:

Dit heeft vooral met de mate van verdamping en het klimaat te maken in deze fase, zeker wanneer het stekken zouden zijn. 

Alle reacties van de plant zijn afhankelijk van de temperatuur in de plant. Je plant reageert op de omgeving waarin ze zit en die is niet goed.

De verdamping gaat op dit moment te hard. Die luchtvochtigheid is leuk, wanneer je midden in de bloeifase zit, maar in deze fase is die  gewoon te laag en wordt er zodoende teveel vocht uit je dames gezogen in een fase, groeiweek 2, waarin ze zich nog liever willen ontwikkelen dan nu al volop staan te transpireren, terwijl jij nu al een beroep doet op die verdampingspotentie. Je omgeving is te koud, temp te laag en rv te laag. Als de dagtemp al maar 22 graden is......je planten reageren hierop door kleiner te blijven.

Je geeft aan dat de nieuwe scheuten dik en 'slap' aanvoelen. Slap= uitdrogen. Verder kan je aan de verschillende foto's  duidelijk zien dat ze zich wil beschermen tegen dit waterverlies (overmatige verdamping). Hierbij gaan de bladranden ' kartelen'. 

Ik heb verder geen ervaring met stekken hoor, maar als het stekken zijn.... zou je concreet iets kunnen vertellen over :

* de bewortelingsfase

* intensiteit van het licht (440 watt tneon ?)

Komen deze van je eigen moederplant ...?

* Op welke plaatsen heb je deze geknipt

* Kies je voor stekken waar groot blad aan zit of klein blad ?

De paarse stelen komen in jouw situatie wellicht door...

*de stimulans van Anthocyaan produktie, omdat ook  je temperatuur te laag is. Hoe lang heb je deze paarse stelen al en wat zijn je nachttemperaturen ?

*genetica

en in andere gevallen 

* een stikstoftekort

* een zwaveltekort

Paarse stelen worden opvallend vaak gelinkt aan Fosfor, terwijl bij een gebrek ervan, dit zich pas manifesteert in een later stadium.

Een gebrek aan fosfor, of een verslechterde opname komt relatief weinig voor en ontstaat vooral door..

* een te hoge ph > 7 (geldt ook voor zwaveltekort) . 

* zure grond

Beiden lijken hier niet aan de orde te zijn, want de ph is 5,7 en hij kweekt dwc.

Correct, wanneer ik de planten benevelde, leken zij even op te knappen. Ik kon dit haast ieder uur gaan doen.

Wanneer ik een top feed systeempje aansloot leek het iets beter te gaan.

Het stijgen en het laten dalen van het waterpeil maakte geen verschil, terwijl er al enorme witte wortels in het water hingen. Ze leken alleen niet voldoende op te nemen.

Ik draai exact dezelfde setup met dezelfde temperatuur en luchtvochtigheid op aarde, en hierin doen ze het perfect.

Ook heb ik aan wortelrot gedacht, op de luchtsteen en aan de binnenkant van de bakken was een slijmerige laag.

Echter weet ik daar niks preventiefs op te verzinnen.

@Wietefras heeft wellicht ervaring met dwc en heeft ooit  (2015) een linkje geplaatst  http://www.rollitup.org/t/dwc-root-slime-cure-aka-how-to-breed-beneficial-microbes.361430/

Temperatuur  en zuurstoftoediening zijn een eerste vereiste. Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij hield Wietefras zijn water toen op 18 graden.

Hoop dat hij je verder kan helpen

Weet niet in hoeverre de volgende opmerking zinvol zal zijn, maar  vond deze (in datzelfde topic)  ten aanzien van slijm :

"Ik ben momenteel ook bezig met een DWC systeem, en had ook last van wat slijmerige wortels. Ik heb geen chloor of die andere dingen gebruikt, gewoon een filterpompje erin met ingebouwde zuurstofpomp en heb geen last meer ervan. Mijn reservoir is wel ook kleiner maar met jouwe moet dit ook wel gaan denk ik."

https://www.wietforum.nl/topic/115962-dwc-en-wortelproblemen/

Succes man.

12 hours ago, greentjeonatrip said:

@Wietefras heeft wellicht ervaring met dwc en heeft ooit  (2015) een linkje geplaatst  http://www.rollitup.org/t/dwc-root-slime-cure-aka-how-to-breed-beneficial-microbes.361430/

Temperatuur  en zuurstoftoediening zijn een eerste vereiste. Ik weet het niet zeker hoor, maar volgens mij hield Wietefras zijn water toen op 18 graden.

Hoop dat hij je verder kan helpen

Weet niet in hoeverre de volgende opmerking zinvol zal zijn, maar  vond deze (in datzelfde topic)  ten aanzien van slijm :

"Ik ben momenteel ook bezig met een DWC systeem, en had ook last van wat slijmerige wortels. Ik heb geen chloor of die andere dingen gebruikt, gewoon een filterpompje erin met ingebouwde zuurstofpomp en heb geen last meer ervan. Mijn reservoir is wel ook kleiner maar met jouwe moet dit ook wel gaan denk ik."

https://www.wietforum.nl/topic/115962-dwc-en-wortelproblemen/

Succes man.

Bedankt. Wat dat microben betreft zover was ik ook. Ik moet zelf alleen nog een merk zien te vinden die geschikt is voor DWC.

Nederlandse Growshops hebben geen idee.

En zomaar bactetien voor aarde erin gooien lijkt me iets te riskant.

De merken die ik kan vinden zijn alleen in Amerika te krijgen.

Ik neem aan dat er nog meer mensen zijn in Nederland die DWC hebben.

www.growweedeasy.com/marijuana-root-rot#solution-root-rot

Grtz 2 all ,                                                                                                                                                                                                                                                      Grtz Canna Bee ,  mag ik vragen waar die dekplaat van gemaakt is ?

Voor zover ik het kan zien lijkt dat multiplex te zijn , of niet ….

Wanneer multiplex vocht opneemt kun je zo de verlijming oplossen 

die dan terug druipt in jouw water en zo giftige stoffen in het water brengt.

Ph en Ec veranderen wel niet maar er zitten wel stoffen in jouw water waardoor

de plant geen water meer wil opnemen ( blokkade)omdat ze anders zichzelf vergiftigd.

Als dit zo is zou je de onderkant van die plaat beter bekleden met vijverrubber of iets 

dergelijk . Ook de bovenkant van die plaat wordt nat bij het sproeien van het blad en wanneer 

dit verdampt kunnen er ongewild gassen meekomen dacht ik …

groeten Popz

Grtz Popz,

Het is multiplex geïmpregneerd met tuinbeits.

Ik heb hier aanvankelijk voor gekozen omdat dit het gewicht van een stel flinke planten kan dragen.

Ik heb uiteraard eerst voor kunststof gekeken, maar er is daarvan geen plaatmateriaal te krijgen dat makkelijk te zagen en te boren is.

Anders toch maar aflakken met dekkende alkydverf?

Update: Vandaag het multiplex licht met de hand opgeschuurd, en goed dekkend in de alkydbasis grondlak gezet.

Morgen zwarte alkyd basislak, en dan wanneer uitgehard ,moet het hout voorzien zijn van een harde waterproof laklaag.

Eventuele lijm -of beitssappen kunnen zo niet meer in het water komen.