• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Rabarbarbaar

Wiet smaakt bitter.

Recommended Posts

Nu heb ik voor het eerst een serieuze voorraad wiet in glazen potten.
Een verse pot smaakt heerlijk de eerste zo veel dagen, na verloop van tijd word het echt bitter.
Komt dat door het vaak openen ?
En kan ik daar nog wat aan doen zonder meteen te gaan water-curen? (tenminste, ik dacht dat water-curen alle smaak weg haalt)

Of is er iets heel anders mis ?

Hier ook een serieuze voorraad die nu al snel minder serieus word..... shit wat rook ik veel! 

Heb nog nooit meegemaakt dat de wiet een bittere smaak krijgt. De smaak wordt hier echt met de tijd beter en beter. 

Moet ook zeggen dat ik nog nooit bittere wiet gerookt heb, ook niet van de shop of dealers oid. 

Heb je dit met al je potten? Verschillende soorten wiet? Smaak kan wel heel erg veranderen door het curen. Misschien dat na het curen de echte smaak vrij is gekomen en dat die bitter is? 

Hoelang ben je al aan het curen? En open je je pot dagelijks? Voor Hoelang? 

Geen antwoord op je vraag maar ik denk met je mee. Een giga voorraad wiet die steeds minder lekker gaat smaken is een horrorverhaal natuurlijk!

• Like 2

1 soort wiet. Eerste 2 weken elke dag open daarna eens in de week voor een 3 weken en nu om de wanneer ik wil.

Was er redelijk nat ingegaan maar is nu echt droog.

Potten zijn een ratjetoe van soorten, misschien belanrijk detail, een weckpot zonder rubber smaakt net zo goed als de potten die echt dicht zijn. De 3 potten waaruit ik rook smaken bijna even kut.

Oké duidelijk. Eigenlijk precies hetzelfde als hoe ik het heb gedaan. Bij mij ook aan de natte kant nog de pot in gegaan.

potten zonder rubber drogen wel sneller uit! Kijk over een half jaar maar eens.

maaruh, 1 soortje. Dan zou het daar aan kunnen liggen? Heb je nog andere soortjes waarbij het anders is? En hoe was het vorig jaar bij je? Toen had je ook aardig wat toch?

Hoe ruikt het als je de pot open doet? En hoe ruikt het als je een topje pakt er daar in knijpt?

niet Perongeluk een zaadje vergeten en die mee gegrind? Nasty dat dat is! Maar dat had je moeten ruiken dan. 

Weet je hoe rookervaringen van andere zijn? (Van dat soortje)

• Like 2

Heb er met northern lights ook wel eens last van gehad van die bittere smaak.

Vond het niet te roken eigenlijk qua smaak..

Sinds ik van die integra boost zakjes in mn weckpotten stop, smaken ze eigenlijk altijd lekker.

doe het ook op die manier: beetje te vochtig erin, 1e week elke dag open, integra boost erin, endan gewoon eens iedere week. (meestal om er een klein beetje uit te halen :blush:)

Grtz Eagle

• Like 1

6 minutes ago, Eagle vision said:

Heb er met northern lights ook wel eens last van gehad van die bittere smaak.

Vond het niet te roken eigenlijk qua smaak..

Sinds ik van die integra boost zakjes in mn weckpotten stop, smaken ze eigenlijk altijd lekker.

doe het ook op die manier: beetje te vochtig erin, 1e week elke dag open, integra boost erin, endan gewoon eens iedere week. (meestal om er een klein beetje uit te halen :blush:)

Grtz Eagle

Ik ben blij dat ik dat niet hoef te doen dat met die potten , dan ben ik een hele dag bezig elke keer .:stoned-smiley:

• Like 1

Zit vol met zaad haha. Ik tik het op een schaaltje voordat het een joint in gaat om zo de zaadjes er uit te vissen.

Zou aan de strain kunnen liggen maar lijkt me sterk.

Vers is de geur zoet, na even drogen is het gras, curen laat de smaak weer recht trekken, een top uit dichte pot ruikt en smaakt lekker zoet.

En ja, die ene zonder rubber zou te snel drogen en scherper moeten smaken, maar dat doet ie niet.

Zou zon integra boost nu nog werken denk je @Eagle vision ?

Ga nog eens goed googlen, vind ik daar een antwoord post ik het hier.

Heeft iemand de goude tip dan is die zeer welkom.

Wacht nog een weekje af en dan gaat het water curen worden. Liever geen smaak dan een gore plantsmaak.

2 minutes ago, Rabarbarbaar said:

Zit vol met zaad haha. Ik tik het op een schaaltje voordat het een joint in gaat om zo de zaadjes er uit te vissen.

Zou aan de strain kunnen liggen maar lijkt me sterk.

Vers is de geur zoet, na even drogen is het gras, curen laat de smaak weer recht trekken, een top uit dichte pot ruikt en smaakt lekker zoet.

En ja, die ene zonder rubber zou te snel drogen en scherper moeten smaken, maar dat doet ie niet.

Zou zon integra boost nu nog werken denk je @Eagle vision ?

Ga nog eens goed googlen, vind ik daar een antwoord post ik het hier.

Heeft iemand de goude tip dan is die zeer welkom.

Wacht nog een weekje af en dan gaat het water curen worden. Liever geen smaak dan een gore plantsmaak.

Ik vrees niet dat het nu nog gaat werken..

Heb het bij die NL ook geprobeerd.. niet echt een succes.

Heb dan maar een citroen schilletje bij gedaan in de weckpot, 48 uur laten staan (heb wel de wiet eerst goed laten drogen zodat ie niet schimmelde..)

En daarna weer hetzelfde proces gevolgt.

Toen zat er wat citroen smaak aan :P

Doe het liever niet met van die schilletjes.

MAAR toch liever dat, dan die vieze bitere smaak.

Want dan had ik em echt weg gekieperd :D 

En @wiet61 Ja ik rook niet meer door de week sinds een 8 maanden geleden :D 

Vond het echt stom dat ik steeds meer en meer moest roken, en uiteindelijk eigenlijk niet zolang meer stoned bleef..

Vandaar gewoon door de week gestopt.

Nu rook ik nog maar 1-3 gram per week (hangt er vanaf of ik ga vissen :D

Vind ik persoonlijk veel leuker om dan gewoon enkele uurtjes knetterstoned te zijn :D 

• Like 1

Hebben jullie ook al eens plastic zakken geprobeerd die je dicht kan maken , zo doe ik het als hij heel lekker moet smaken .

En niet vergeten ,donker weg zetten , licht breekt ook de wiet af .

Met een omweg geprobeerd. Als ik naar maten ga vul ik een zakje met meer dan genoeg, die zakjes smaken naar bittere kak nu.

2 opties.

1 mijn smaak veranderd door continu de zelfde strain te roken.

2 de wiet begint echt naar kak te smaken.

Het zoete begin toont al aan dat de wiet niet kak is. Of heb ik het daar mis.

Hmmm, nu heb je het ook over plant smaak. Ik weet nog dat de eerste wietplant van een maatje van me 3 jaar geleden ofzo Full herma was gegaan. Dat waren dus ook bergen met toppen vol met zaad. En dan bedoel ik dat eigenlijk elke calyx wel bestoven was en toen zaten we dus zaadhulzen te roken. 

Die joint smaakte heel sterk naar plant-gras. Echt smerig was het. Maar die wiet geurde ook niet geweldig. 

Is het bij jou ook zo erg dat je alleen zaadhulzen rookt nu? 

Misschien een rare vraag, maar de wiet heeft wel de kans gehad om goed te kunnen afrijpen?

Komt het nu echt door het te droog trekken van de wiet? of kan je dat niet echt zeggen? 

Er zitten minder rijpe toppen tussen, maar over het algemeen waren ze goed klaar.

Te droog zou zeker kunnen, maar dan in combinatie met iets anders gok ik.

Qua zaad verschilt het, in een stampvolle crusher zit gemiddeld wel een zaadje.

Maar die zaad hulzen kunnen misschien wel de boosdoener zijn, zal eens goed kijken bij de volgende joint.

Als de wiet te droog is dan zou je er wat verse bladeren bij kunnen doen om, 

Zaadhoesjes kunnen de smaak van je joint wel beïnvloeden ja .. laat maar ff weten nu wel nieuwsgierig :) 

Ja ik heb eigenlijk ook alleen nog maar mee gemaakt dat de wiet wat scherper werd als het te droog word, maar dan is het ook nog eens te snel gedroogd ,. denk daarom ook aan de zaadhoesjes 

• Like 1

Ik bedoelde overigens met zaadhulzen gewoon de Calyxen eigenlijk. Mijn ervaring met die herma toen was dat aan de binnenkant van die calyx ook een soort vliesje kwam als er zaad in ontwikkeld wordt. Dus Ookal haalde we al het zaad eruit en deden we alleen de calyxen in de joint smaakte het nogsteeds naar plant. Die wiet ook gewoon weg gemikt na 2 jointjes gerookt te hebben. 

Bij het roken van die joints kreeg ik ook een soort van brok in m’n keel... beetje moeilijk uit te leggen

ken je dat?

• Like 1

Ik word ook heel emotioneel van een vieze joint, ja dat ken ik wel :P

Zal ook eens op m'n keel letten, er is me nog niets opgevallen.

Maar precies wat je zegt vermoed ik dan ook, zal straks eens gaan experimenteren.

Het waren idd de harde vliesjes, buiten dat zijn de meeste zaadjes hard genoeg om de crusher te overleven, sommigen niet en die splinters helpen ook niet mee.