• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Mr. Green

laatste loodjes Mazar ondre G-leds 560 w

Recommended Posts

de laatste loodjes van mijn Mazar, ik heb twee planten wat ik wel raar vind is dat de ene oogstbaar is nu en de andere misschien nog wel 1 a 2 weken moet/kan.

Ze hebben allebij h et zelfde gehad qua voeding en watergift, tikje vreemd maar misschien heeft iemand er een idee over.

298539549_Mazar412.thumb.jpg.ce739a995c5f09095dcd9aa080c3d01c.jpg

1098411420_Mazar4123.thumb.jpg.46ad9b4cab7fded798dfd3703d128c9e.jpg

De tweede foto (dus hier boven dit schrijven) heeft al heel wat amber trichomen, die op de eerste foto nog bijna geen en de haartjes zijn ook nog een stuk witter.

• Like 1

Is dit uit zaad? Dan is dit niet zo abnormaal.

Je hebt van een plant verschillende phenotypes.

Hierdoor kan het bvb zijn dat  één plant een iets meer indica is en de andere sativa.

Zo ook dat één vroeger afgebloeid is dan de andere.

• Like 3

Ik heb er momenteel twee staan (micro) en zie duidelijk verschil tussen beide.

Nou hoorde ik dat dat wellicht ook kan liggen aan de afstand tussen de planten waardoor je onderlinge concurrentie kan krijgen...

• Like 1

48 minutes ago, Rock de Braziliaan said:

Nou hoorde ik dat dat wellicht ook kan liggen aan de afstand tussen de planten waardoor je onderlinge concurrentie kan krijgen...

Dan staan ze wel in 1 pot .. 

• Like 1

Eerste omgehakt ziet er veelbelovend uit, mooie vaste toppen met redelijk gewicht. niet gewogen doe ik wel als het droog is. Maar ben ook wel een beetje nieuwsgierig.

Nat wegen is kut joh, inderdaad lekker doen als het droog is. 

Maaruh, op die foto’s die je gisteren plaatste waren bijna alle pistils nog helemaal wit toch? 

Het lijkt alsof je echt veel te vroeg geoogst hebt, of vertekenen de foto’s zo erg?

• Like 1

ik denk dat het een beetje vertekend boswandeling, ik heb ze onder de microscoop gehad en 1/3 was al amber dus.....oogsten (in mijn geval dan)

• Like 2

Flinke top man! Maar.... ik kan echt niet geloven dat hier 30% amber op zit. Deze top is echt verre van rijp man, sonde om te oogsten!

absoluut niet vervelend bedoeld dit hoor! Maar je kan veel meer gewicht, effect en smaak bereiken als je ze langer laat staan.

hoeveel rondes heb je hiervoor al gedraaid en hoe heb je het toen gedaan met oogsten? Beviel de smaak en het effect? Goed gewicht per watt gehaald?

• Like 2

Boswandeling en Karel, er zat inderdaad al heel wat amber op, maar na al het commentaar ( en dat in positieve zin) hier en op de chat ben ik er ook  bang voor.

dit zal ik zeker meenemen in de volgende teelt. En boswandeling ik heb hiervoor maar een paar teeltjes gedraaid en dat waren auto's waarvan de helft bij voorbaat al was mislukt 

2 soortjes, 1 deed het goed andere werd helemaal niks. je begrijpt dus dat ik heel blij werd van deze teelt, achteraf gezien misschien wat te. dat soortje wat het wel goed deed

(sour diesel haze) was naar mijn mening geweldig. maar ik stel alle advies op prijs, ik ben om hier om te leren dus nieuwe ronde nieuwe kansen.

• Like 1
  • Thanks 1

Ik snap het wel hoor! Je ziet de thc al komen, het begint lekker te meuren daar binnen en de toppen worden met de dag groter..... 

lesje geleerd dus volgende keer gaat het beter!

je had nu ook pas 1 van de 2 geoogst toch? Of begreep ik dat verkeerd?

• Like 1

Nee Boswandeling ik heb ze allebij geoogst:( maar les is geleerd:).

en ja misschien is de naam wisseling verwarrend, maar 1, vond het beter passen op dit forum en 2, HBredtag was eigenlijk mijn FB naam en daar hebben ze me afgetrapt omdat ik een plaatje of quote van cannabis had geplaatst dus was helemaal klaar met dat fuckbook. ik heb alleen dit forum nog dus nieuwe naam en weg herinneringen aan FB. het wend wel denk ik, over een half jaar weet niemand het meer en kennen ze alleen Mr Green nog maar.:stoned-smiley::D

• Like 1

Als jij Amber spot, op méérdere plekken op je toppen, en het is voor jouw de perfecte verhouding kan je oogsten. NIET! Kijken naar de pistels. Of die wit of bruin zijn, dat zegt helemaal niets over hoe rijp de toppen zijn. 

Pistels kunnen al vrij volt bruin worden en dan zou je véél te vroeg oogsten. Of het wordt laat bruin ('herfst') en dan zou het zomaar kunnen zijn dat je weer te laat bent, omdat je dan teveel amber hebt (tenzij je dat wilt natuurlijk).

Hadden ze dus nog wat langer kunnen blijven staan? Vermoedelijk wel, alleen niet weken. Een paar daagjes hooguit. Alleen het is geen exacte wetenschap. 

Beetje achtergrond:

Pistels zijn er om het stuifmeel op te vangen. Raken ze beschadigt om wat reden dan ook (aanraken, LV, weetikhet) dan kunnen ze gaan verkleuren.

Blijven ze lang wit, dan zijn lang aan het wachten op het stuifmeel. Dat stuifmeel komt er nooit, waardoor zij uiteindelijk zullen gaan verkleuren. Alleen dan ben je al dusdanig ver in de 'herfst' dat het inderdaad tijd is om te oogsten.

• Like 1

Het is niet puur kijken naar pistils. Maar als je deze top bekijkt zie je duidelijk dat de calyxen nog niet gezwollen zijn. Eerlijk gezegd zie ik zelfs nog helemaal geen wiet. De groene stukjes die je ziet zijn blad en verder zie je alleen pistils. 

Deze top was echt niet met een paar daagjes rijp geweest. 

• Like 1

Grtz G ;

Dit is wat ze tweede bloei noemen , deze had nog zeker twee weken nodig gehad om klaar te zijn .

Nu ga je vooral grammen missen en als ie droog is zal er weinig vlees aanzitten ...

Kom je maar een keer tegen , das gewoon lesgeld hehe

Nooit afgaan op bloeitijden bij zaad , je weet nooit wat je krijgt qua genetische mix en wat de 

prominente eigenschappen zullen zijn bij die paar zaadjes die wij maar ontkiemen .

• Like 1

Inderdaad mannen het is een leerproces, en je weet wat ze zeggen mensen die nooit fouten maken leren niets.

Dus uithuilen en opnieuw beginnen. Ik leer hier van dus kan het alleen maar beter gaan. 

en ten slotte de aanhouder wint ja toch? Over 1 a 2 weken ga ik weer zaaien dus kijken wat dat doet, dit keer auto's even

kijken wat dat doet. Soortje ken ik al maar andere lamp dus weer spannend.