• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Mr. Green

10 diesel auto´s onder 4x Citizen CLU058 - 1825C4 3500K 90CRI

Recommended Posts

Ik geef  omnipotent voeding, dus ik hoef alleen naar het eind EC te kijken en niet te letten op hoeveel EC er al in het water aanwezig is.

tot nu toe is Hydro voor mij 100x beter samen met die Clu48, eigenlijk gaat alles vanzelf en die fouten lagen niet aan mezelf alleen dat verwarming gedeelte had ik eerder moeten zien, maar je moet wel snel handelen volgens mij, ik zit er meteen bovenop en alles gaat weer goed. en ben dan mss half uurtje bezig met bezig zijn en voor de rest is het beetje Netfix en chill en beetje kijken hoe alles als een raket groeit en ze moddervet zien worden tot nu toe

• Like 1

Dus volgens die stelling heb je bij een ec van 1 geen voeding nodig? maar ec van leidingwater kwa opbouw is toch anders als voeding waar de ec van bepaalde dingen is samen gesteld, stel ik heb 12, maar 12wat? 12 bananen zijn geen 12 peren 

• Like 1

3 hours ago, Stoomboot said:

tot nu toe is Hydro voor mij 100x beter samen met die Clu48, eigenlijk gaat alles vanzelf en die fouten lagen niet aan mezelf alleen dat verwarming gedeelte had ik eerder moeten zien, maar je moet wel snel handelen volgens mij, ik zit er meteen bovenop en alles gaat weer goed. en ben dan mss half uurtje bezig met bezig zijn en voor de rest is het beetje Netfix en chill en beetje kijken hoe alles als een raket groeit en ze moddervet zien worden tot nu toe

Netflix en chill??? Gewoon neuken dus? :D 

https://nl.wikipedia.org/wiki/Netflix_%26_Chill 

Ik heb het toen aan Karel voorgelegd Stoomboot en die zei als je zeg maar een 1.5 EC meegeeft dat, dat totaal is inc. EC van kraanwater.

in mijn geval heeft het kraan water een EC van 0,3. bij zulke hoge waardes als bijv. 8 a 9 (als dat bestaat) is het misschien anders.

maar dat heb ik van het verhaal van karel begrepen.

Vandaag zag ik ineens dit bij 1 van de plantjes,

1717797193_Diesel1661.thumb.jpg.1e14f45b1e27a79aaff99e72c2636590.jpg

De puntjes beginnen lichter van kleur te worden, weet iemand wat het is en wat ik er tegen kan doen? het is tot nu toe maar 1 plant.

na omkrullend blad en bruine vlekjes nu dit.

Al weer week 4 van deze teelt, dus tijd voor een update.

Groeien lekker hard door, afstand tot de lamp is nu 40 a 45 cm temperatuur min. 21, max. 26 graden LV 65%.

Watergift 500 tot 750 ml per dag met een EC van 1.3 en een Ph van 5.8. de fertometer staat nog groen

maar ik zit er aan te denken om de EC te verhogen naar 1.4 om te kijken of de fertometer naar het rood gaat

of groen blijft.

Ik twijfel, maar denk dat de eerste bloeiharen zichtbaar zijn.

De planten heb ik even herverdeelt in de tent, nu ik er maar 7 hebt krijgen ze iets meer 

ruimte, en dat kunnen ze wel hebben zo te zien.

132565754_Diesel16121.thumb.jpg.910dfeb8849dd936d968916bddf13df5.jpg

Mijn tentje (80 x 80) groeit aardig vol, de luchtbevochtiger heb ik weer buiten de tent gezet en is steeds minder nodig.

652694106_Diesel17121.thumb.jpg.4a1e0d94fbedc93c14ff9910e2f70d58.jpg

Zien er zwaar gebouwd uit die dames. 😂👍

1998683082_Diesel18121.thumb.jpg.a64801cfbf1d27dddf9c855a433b1d7c.jpg

Zijn dat nu bloeiharen of niet? ik twijfel hier een beetje. maar komende dagen zal het wel duidelijker worden.

qua tijd zou het wel kloppen, anders zijn ze voor auto flowers laat na mijn weten. 

Ik heb natuurlijk andere lampen, dus het kan anders reageren denk ik, we wachten af.

Dit was het voor deze week, volgende week een nieuwe update.

• Like 1

ik zie dat de zijkanten van je blad iets  omhoog staan,staan ze niet te warm?

ik las 26,5 graad is dit ter hoogte van het blad?

ook heb je last van omkrullend bladpunten naar beneden,teveel voeding?

• Like 1

Ze gaan nu de hoogte ingaan.

Nu is het zaaks om ze in bedwang te houden.

• Like 1

Zou kunnen fsmidt, volgens de fertometer krijgen ze niet te veel want die geeft na een water beurt groen aan.

Maar ik zat zelf al te denken om ze een paar keer alleen afgezuurd water te geven om te kijken of ze dan in het oranje

gaan, nu jij dit zegd lijkt me dat het proberen waard, en dan weer water geven als ze in het oranje gaan van de fertometer.

de temperatuur mete ik tussen de planten (pot hoogte) maar nu op een open plek op de bodem.

is intussen wel wat lager, maar bedank voor het meedenken ik ga het één en ander uitproberen.👍

Zit te denken om onderin wat blad weg te snoeien en wat kleine scheutjes, goed plan of niet daar het autoflowers zijn.

maar mijn tent word wel erg vol zo. Misschien ook wat blad tussenin weg halen. wat denken jullie??

Mede Growers, even een kleine tussen update. vanavond mijn tent even leeg gehaald en de planten goed

bekeken. Toch besloten om de alle onderste blaadjes die op de grond lagen en hele kleine scheutjes

weg te snoeien het is minimaal maar met een goed resultaat. 

De grote bladeren bovenin heb ik wat naar beneden gebogen zodat alle zij takken licht krijgen.

De wat kortere planten heb ik op een verhoging gezet zodat de toppen weer gelijk zijn.

Zie hier het resultaat:

1292162983_Diesel19151.thumb.jpg.66d12d59e9c836c4157465396d818f65.jpg

927771569_Diesel18151.thumb.jpg.ae2264caf2ee3eb9e86403e576140e0a.jpg

Planten vind ik er iets beter uit zien, ik heb ze twee keer alleen afgezuurd water gegeven.

1 keer een liter en 1 keer een halve liter.

De fertometer geeft nu oranje dus morgen krijgen ze iets te eten, wel minder ( 1.2 in plaats van de 1.4 de laatste keer).

En dan gaan we het even aanzien en desnoods langzaam weer opbouwen.

Dit was het, Zaterdag volgende update.

adviezen en opmerkingen altijd welkom.

Onderste bladeren kan je idd al verwijderen.

Maakt het iets eenvoudiger om te gieten.

Als er uitspringers zijn dan kan je die ook altijd tussen duim en wijsvinger pletten en dan de steel naar een kant buigen.

• Like 1

Foto 3 van je update van zaterdag lijkt van hitte/ verdampings problemen te komen. Heb het afgelopen jaar ook gehad (buiten tijdens de hittegolf) 

Je meet je EC met zo’n fertometer, of in ieder geval de hoeveelheid voeding per plant in het medium. 

Gebruik je ook iets om de vochtigheid van het medium per plant te meten? Misschien dat de plant met deze symptomen een stuk meer drinkt?

Ziet er mooi uit daar! Succes met alles deze ronde!

• Thanks 1

Bedankt boswandeling, ik heb deze vraag vandaag net aan Karel voorgelegd, of hij wist wat het was.

De fertometer geeft na de waterbeurt van de net oranje aan op 1 plant na heb ze 750 ml gegeven

vanavond 500 ml afgezuurd water (5.8) en 250 ml water met een EC van 1.2 nog even uitgaande

van een te veel aan voedsel. mijn watermeter staat halve wegen het groen, dus lijkt mij ok.

hier een paar foto's van vandaag, maar je kunt wel eens gelijk hebben.

1116447176_Diesel21171.thumb.jpg.b6adff28ed4baae75266487b05287a7d.jpg

2119631195_Diesel22171.thumb.jpg.7a23d98aea0b8047cedb52f48be34083.jpg

958113176_Diesel23171.thumb.jpg.698d095077e3634731d7822a9b333108.jpg

hoop dat ik de uiteindelijke oorzaak kom te weten, kan ik er wat aan doen.

op zich gaat het verder goed.

ik denk te veel voeding ,gele bladpunten en omkrullende bladpunten wijzen hierop.

en waarschijnlijk te warm waardoor de plant meer vocht(met teveel voeding) tot zich neemt.

meet de temperatuur op het punt van het gekrulde blad.

• Like 1

Bedankt mannen. ik ga steeds meer denken dat het idd aan de warmte ligt. momenteel is het 1 plant

die nog erg naar binnen krult. (de hoogste)De rest heeft hoofdzakelijk lichte puntjes.

De fertometer geeft nog steeds oranje dus te veel voer lijkt mij niet.

Ook omdat ik de laatste dagen alleen maar (hoofdzakelijk) afgezuurd water heb gegeven.

Het is waarschijnlijk te warm geweest ten hoogte van de toppen, heb de lamp wat hoger gehangen

en iets wat gedimd omdat ik niet veel ruimte meer over heb boven de lamp. We houden het in de gaten.

Mede Growers, week 5 van de teelt.

Groeien als een gek, ben bang dat ik tent te weinig heb dadelijk lol. wat ze in 1 week groeien

ongelofelijk. Toppen beginnen nu toch echt vorm aan te nemen, binnenkort bloei voeding toevoegen.

EC heb ik nu op 1.2 en de Ph op 5.8 denk dat ik het even hou op dit moment, ze hebben de afgelopen

dagen alleen afgezuurd water gehad dus even kijken of de fertometer in het groen gaat deze week.

Temperatuur boven de toppen is momenteel 25 graden licht aan en 20 graden licht uit. LV 65%.

Moet dus echt wennen aan de nieuwe lamp en andere voeding (Omnipotent) maar na deze teelt

ben ik weer een stuk wijzer en zal de volgende teelt beter gaan. En nu een paar foto's,

375235321_Diesel27191.thumb.jpg.c572ecb32084d1d8d1e000eaae2734e1.jpg

alleen de plant midden in de tent heeft nog van die gekrulde blaadjes.

766178048_Diesel25191.thumb.jpg.a29dd4f77c49d956d48eaedf477ff705.jpg

lamp wat omhoog gehangen, en iets gedimd.

32920382_Diesel24191.thumb.jpg.74ee2d380ca6d9126c3534fc4f805d46.jpg

groeien als kool hahaha.

440489457_Diesel26191.thumb.jpg.40af1be1628f7afd59e17b81c425517b.jpg

Top begint zich te ontwikkelen.

Zo growers dit was het weer, volgende week een nieuwe update (of er moet aanleiding zijn

voor een tussen update). Opmerkingen en advies altijd welkom.

Ja dat zou kunnen Stoomboot, ik heb dit soortje eerder gehad en toen geen last maar wat ik zei

andere verlichting en andere voeding dus waarschijnlijk reageert het ook iets anders.

al met al is het dus even wennen.

Ik heb trouwens het licht nu iets gedimd dus even kijken hoe ze daar op reageren.

mijn lamp kan ook niet veel hoger meer dus ik moet ook wel.