• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Mr. Green

10 diesel auto´s onder 4x Citizen CLU058 - 1825C4 3500K 90CRI

Recommended Posts

Gisteren 15 -12 - 2018, 10 sour diesel haze zaadjes ter ontkieming geplaatst in een koffiefilterzakje. (Voor het beste resultaat.)

10 zaadjes waarvan ik er de 9 beste ga planten. Ik heb 9 potten van 11 liter klaarstaan.

1436828865_Diesel61612.thumb.jpg.feb7a855cf67085a4776f99b01765104.jpg

Na de oude grond van de vorige teelt te hebben opgewaardeerd met grondverbeteraar van omnipotent, heb ik het fifty, fifty vermengt met

nieuwe grond ( plagron lightmix ) had niet helemaal genoeg, dus 1 pot staat met geheel nieuwe grond en 1 met een verhouding van 3 1/2 - 4 1/2 liter.

als je de litermaat dan goed afvult kan je een pot met 11 ltr bijna vullen.

De grond daarna aangegoten met afgezuurd water met een PH van 5,8

703436757_diesel11512.thumb.jpg.08240c8411e9e4d3029f9c468d5c17fb.jpg

Potten even in de badkamer gezet, grond was vrij koud dus even opwarmen voor ze de tent in gaan.

1210640910_Diesel21512.thumb.jpg.b7a2da4e2952b5249ef076d5afb85ad1.jpg

Beetje wazige foto maar vooruit het is te zien.

intussen de tent helemaal schoon gemaakt met dettol, even laten inwerken en daarna met een vochtige doek weer afnemen.

s' avonds heb ik de ledlamp versteld naar de maat voor de 80x80cm tent.

tempratuur van de grond is intussen aardig opgelopen.

631678851_Diesel51512.thumb.jpg.9098b2b6b131536167cb8152bb08e873.jpg

Dus tijd om ze alvast in de tent te plaatsen. De ledlamp heb ik intussen al opgehangen.

1968630158_Diesel31512.thumb.jpg.63ba8fefa60f5db2c5d2b990b09bb6a7.jpg

168013346_Diesel41512.thumb.jpg.b5a2bae81d726861308f4877cb704c21.jpg

Klaar voor de start, nu wachten tot de zaden zijn ontkiemt en dan kan de pret weer beginnen.

(De lamp staat gedimd op de laagste stand voor de foto's).

De twee potten met label, heb ik gedaan zodat ik weet welke grondverhouding er inzit ( kan ik kijken of dat nog 

uitmaakt ). Ik heb er weer zin in.

• Like 1

Frame zelf gemaakt? Ziet er mooi uit!

En waarom is koffiefilter het beste? Hehe grappig om steeds te zien wat de beste methode is :) Gewoon in bakje water, keukenpapier, watten, cocos plug....  Welke hebben we nog meer? :)

Ik zou geen flauw idee hebben wat het beste is hoor, watten en koffiefilter heb ik nog niet geprobeerd.... Wat ik wel begreep is dat de timing van belang is, wanneer je ze over gooit in de aarde. Dat zou iets van 30-31 uur zijn ofzo nadat ze in de watten zijn gelegd.... of koffiefilter etc :)

• Like 1

Ja iedereen heeft zijn eigen idee daar over Stoney, voor mij werkt dit het beste. ik poot ze meestal als het worteltje zo'n 1cm is, maar ja daar heeft iedereen vast ook zijn eigen mening over lol. Conclusie doe wat voor jou het beste werkt en blijf daar bij success verzekerd.

• Like 1

kijk uit met led en jonge plantjes. .mijn stekjes vinden het NIET leuk onder dit sterkte led licht zelfs gedimt worden ze geel van de stress

pas als ze goed aangeslagen zijn gooi ik ze onder het zware licht van de led

ik heb de zelfde LEDS als jouw

• Like 2

Het ligt er ook aan onder wat voor licht de planten weg komen.. als ze onder 2x 18watt weg komen dan zou ik het eerst heel rustig opbouwen.. 

Bij zaadjes is dat toch anders die ontwikkelen eigenlijk naar de licht sterkte en zullen veel meer kunnen hebben als je ze direct in de volle licht zet mag dit niet tot problemen leiden.

• Like 1

klopt zaad kan meer hebben. ik heb ze nu eerst 2 weekjes onder T-neon 150watt en dan voorzichtig opbouwen met de LED

toen ik nog met zaad werkte gingen ze 10 tot 14 dagen na het planten van het zaadje onder een 1000watter HPS

ik weet niet of dit met LED ook zo is. heb niet het idee dat jongen planten het heel erg waarderen. 

• Like 1

Tijd voor een update mannen/vrouwen, 1 week alweer dat de zaadjes ter ontkieming gingen.

Beetje tegenslag gehad helaas, van de tien zaadjes waren er maar 6 ontkiemt.

Snel nog 3 nieuwe zaadjes ontkiemt en ruim 1 dag later gepoot, hoop dat die ook opkomen.

En nu de foto's, niet helemaal scherp maar vooruit......

589118216_Diesel72212.thumb.jpg.06588615a93d92fedae1cfc3c42c6a37.jpg

2146634720_Diesel82212.thumb.jpg.2edcc9ddd54543693a480fb135a37dcc.jpg

Ik ben niet ontevreden, nog even kijken of ik de LV en tempratuur wat strakker krijg en dan ben ik tevreden.

Je had ze tot aan de lobblaadjes kunnen ingraven.

Als ze nieuwe bladeren aanmaken dan worden ze topzwaar. Hierdoor kunnen zo ombuigen.

Voor de rest ziet het er mooi uit.

• Like 1

Weer een weekje verder, dus tijd voor een update. ze groeien lekker maar van de drie die ik erbij gepoot had is er 

maar 1 opgekomen. de andere 2 heb ik niet meer terug gevonden:(. Dus verder met 7.

Intussen geprobeerd mijn LV en temperatuur wat strakker te krijgen, en dat valt nog niet mee.

De LV heb ik redelijk onder controle door middel van een luchtbevochtiger, en die heb ik nu tussen de 50 en 60 %

en daar kan ik mee leven (komt mede omdat ik de tent constant heb open staan vanwege de warmte). 

De temperatuur is wat lastiger, deze nieuwe lamp geeft toch redelijk wat meer

warmte af dan mijn oude G-led. maar door met de opening van mijn tent te spelen en het raam wat verder open zowel dichter te zetten

en de deur van de kamer open zowel dicht te zetten (als het licht aan of uit staat) heb ik het nu aardig onder controle (tussen de 21 en 27 graden)

Ik heb er alleen wel wat meer werk aan omdat ik het Constant in de gaten moet houden, maar je moet er wat voor over hebben:D.

Verder heb ik 1 plantje dat een paar blaadjes heeft die naar binnen krullen (zie foto) ik denk dat, dat te maken heeft met de hoge temperatuur in het begin

(boven de dertig graden). heb de lamp wat hoger hangen nu, eerst 40 cm en nu 60 cm. Als ze wat groter zijn kan ik de lamp waarschijnlijk

weer wat lager hangen. De lichtmeter geeft nu normaal aan, dus lijkt mij goed.

En dan nu wat foto's, je ziet wat bruin in het hart van de plantjes maar dat is grond, heb ik intussen verwijdert.

1547743356_Diesel92912.thumb.jpg.6a0bcb09feec0704bbab95112cd3e91c.jpg

Mijn 7 Dames.

2000270850_Diesel102912.thumb.jpg.c559efd386645f2cd9599a3c2a42347d.jpg

Aardig verschil met een week geleden.

782927401_Diesel112912.thumb.jpg.162af8918a23cf5758d900acc4fc3995.jpg

Beetje gekruld blad, denk de warmte in begin. graag jullie mening hier over.

Dit was het weer, volgende week weer een update.:stoned-smiley:

Lijkt mij niet dat het te heet is geweest,dit omkrullen zit dan aan de randjes.

En als het echt lang te heet is geweest staan ze bijna helemaal rond als een gedraaid vloeitje.

• Thanks 1

Week 3 alweer growers, tijd voor een update. planten groeien lekker weg.

LV en Temperatuur redelijk onder controle met een gemiddelde van 26.5 en een LV van 56

ben ik redelijk tevreden. heb toch een vraagje, ik heb op 1 plantje wat bruine vlekjes

weet iemand wat dat is? lijkt dat het alleen op die blaadjes zit. op de nieuwe blaadjes

zo te zien niet, lijkt op een gebrek.

Mijn EC heb ik verhoogt van 1.1 in week 2 naar 1.3 in week 3 nu dus. Ph 5.8

adviezen zijn uiteraard welkom, hier de foto's.

1951419807_Diesel1251.thumb.jpg.e9bd6fa8dba4e55f328b576029faac85.jpg

ze hebben er zin in:D

410510197_Diesel1351.thumb.jpg.781313a2f38e5340ba22efed22b78bdb.jpg

2028333740_Diesel1551.thumb.jpg.9cb483e31d0d5004e0c1c5637884d14b.jpg

1618121986_Diesel1451.thumb.jpg.1a738d49777da0ddb44fe9cef60acf23.jpg

Beetje onscherp maar je ziet de bruine vlekjes, op het nieuwe blad zit het niet.

dit was het weer, adviezen zijn van harte welkom, tot nu ben ik redelijk tevreden.:D

valt mee Stoomboot, als het rond de 60% zit kan ik er mee leven. moet inderdaad niet lager worden.

en het is gemiddeld, komt ook boven de 60% en dat meestal als de lamp uit is (tent dicht). kan ik het beter regelen

overdag staat de tent open vanwege de warmte en dan is de LV wat moeilijker te handhaven.

10 minutes ago, Mr. Green said:

valt mee Stoomboot, als het rond de 60% zit kan ik er mee leven. moet inderdaad niet lager worden.

en het is gemiddeld, komt ook boven de 60% en dat meestal als de lamp uit is (tent dicht). kan ik het beter regelen

overdag staat de tent open vanwege de warmte en dan is de LV wat moeilijker te handhaven.

Ik heb het gevoel dat door de hoge mols alles sneller gaat en ze van alles meer willen. want lijkt wel of ik mijne kan geven wat ze willen groeien keihard maar blijven om meer vragen zowel als in wateropname, voeding alles eigenlijk, die krengen dronken ff 5l pp weg afgelopen week 

Bij HPS temp verloor je nog veel door de hitte dit kan nergens heen als opgenomen worden over het algemeen

stammen zijn al even dik in 1ste week zichtbare bloei als normaal bij oogst

• Like 1

oke, de mijne drinken niet zoveel, krijgen nu 300 ml pp om de dag en de fertometer geeft net groen aan 

bij sommige planten. vandaar de verhoging naar 1.3, kijken hoe ze daar op reageren.

PS. zijn 11 liter potten.

ja doe voor het eerst Hydro en had vorige week vat gemaakt met 70l en die was meer als de helft leeg, zelf circulerend systeem dus drainage komt weer in het vat.

ik heb ook 11 of 18 geen idee boeit ook niet omdat me wortels gemiddeld 5cm uit me bakken groeien en denk dat ze alle ruimte gaan benutten waar de drainage loopt

ze kregen eerst 24uur water nu 8x per dag zo ongeveer denk, maar ze kunnen pakken wat ze willen en ze blijven pakken

Ik had zelfde probleem met die vlekjes even, eerst was raam openblijven staan erg koud plus lage lv, vernevelen ging weer goed

later was vatverwarming stuk kreeg ik weer die problemen en derde keer was me wederhelft die voeding had aangemaakt

maar veel te laag ec dus kreeg ik ook weer zelfde problemen, is volgens mij fosfor probleem al zou je zeggen dat je die in de groei 

niet zou hebben 

maar hoe het eruitziet en wanneer die problemen optreden gaven mij wel sterk die indruk, dus kijken wat bij jou beter kan dan, ook al is het voldoende

mijn motto is altijd ga voor perfect dat scheelt in zoek werk als het misgaat.

(Ik denk dat je lv wel omhoog kan/2x per dag even langs met de plantenspuit)

anders ph van de bodem? te laag ec?(wilt deze net wat meer als de andere) watertemp? bodem temp?

heb nu de ec omhoog gegooid naar 2.2 en alles weer mooi groen en super snelle groei, kijken wat de bloei me brengt 

ik ben verliefd op die 12stuks 048 die ik heb geplaatst op 1050ma 36w

• Like 1

oké, misschien moet ik de EC wat verder verhogen, eerst maar even kijken hoe ze hier op reageren (1.3) ik geef

een Ph mee van 5.8 maar als ik de grond Ph meet geeft hij 7.0 aan maar ja kan je daar van op aan?

vanavond na het water geven even de fertometer erin doen en kijken hoe ze reageren, anders verder verhogen.

meet ik ook de Ph even opnieuw dan staan ze wat natter misschien heeft dat invloed.

Hydro lijkt mij toch wat ingewikkelde, het luisterd allemaal wat nauwer lijkt mij 1 foutje en je ziet het meteen.

maar ik ben benieuwd naar jou ervaring na je eerste teelt.

Reken je wel je ec op bij het ec van het water zelf? wat zij had gedaan was netjes schema aangehouden hele avond bezig geweest om alles op waardes te krijgen

omdat ze steeds te hoog uitkwam, hoeveelheid tegen over ec, klopte niet