• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Stoney

1e x wiet olie maken. Hoort deze residu achter te blijven?

Recommended Posts

1e x dus olie aan t maken met alcohol en de rijstkoker. Heb het een paar minuten laten weken voordat ik t overgooide in de rijstkoker. Toen bijna alles erin zat zag ik ineens een residu wat op ise hasj leek.

Nu is mijn vraag: lost de alcohol de hele trichoom op? En dus als ik het door een 25micron filter gooi dan blijft er alleen troep achter?

Hiervoor zag ik het, zat nog een klein bodempje alcohol in.

15452360980336671652438204189365.thumb.jpg.bf25b9410250568107a19eb31a0edf72.jpg15452361294295044305251324763420.thumb.jpg.8f1c4c71b8d45564363481000366b7cb.jpg

toen een beetje door de 25 micron gegooid en toen bleef dit achter.

15452361484587523798117027329790.thumb.jpg.dc2025559a9715331980212b5a2dc045.jpg

toen nog wat door de 75micron gegooid en toen bleef dit nog achter

15452361625896977556940799720972.thumb.jpg.e472fceb3cd911931e44eae9583223e2.jpg

Ik vind het op ice lijken

ik heb dit ook als ik olie maak,omdat dit van buitenwiet is denk ik dat het verontreiniging is.

ik gooi het weg.

Grtz Stoney ;

Wat je daar ziet zijn de steeltjes van de trichomen , die lossen niet op 

in alkohol.

Wanneer ik tinctuur maak vind ik deze ook altijd terug op de bodem 

van mn fles .

Blijkbaar zijn ze wel net fijn genoeg om door de fijnste zeven door te raken ...

Ok ok. Testen gaat niet meer.... had t al bij de olie gedaan en zie er niks meer van terug. Ook was t te nat om te roken of ik zou de alcohol roken. Lijkt me ook niet gezond :)

In die steeltjes zit dan ook geen thc en cbd?

Ondertussen weet ik wel dat ik dit veel te duur vind. Had iets van 75gr knip en daar moest gewoon een liter alcohol bij om het net onder gedompeld te krijgen. Dus ff 30 euro voor misschien iets van 7 of 8 ml olie. Daarnaast vind t nog meer stinken dan BHO. 

Uiteindelijk 15ml olie eruit gehaald. Had minder verwacht! +/- 5ml bewaard om te roken ofzo. En de rest verdeeld over 5 x 10ml flesjes.

Pfff wat plakt die olie... :D

15453299786395380824869548501807.jpg

IMG-20181220-WA0010.jpeg

Er blijft misschien wel weinig van over, maar het is wel een goed medicijn. Wil je het meer gebruiken voor recreatief gebruik dan kan je beter een korte extractie toepassen. Zodat je niet het bladgroen in je olie krijgt

Ik heb nog een fles alcohol ovet dus kan er een nog beter medicijn van maken. Heb t zelf gelukkig niet nodig maar ken wel wat patiënten :)

hoe lang zal ik t  erin weken dan?

Kan je niet gewoon 1/3 alcohol uitkoken en dan de tinctuur in de flesjes doen, dus incl. de alcohol ?

Zo ga ik het doen.

Alcohol opkoken om dan de raw paste in olie te doen is zo .... niet nodig denk ik.

denk ik .... weet niet zeker

waarschijnlijk heb je 15ml incl alcohol ,pure wietolie krijg je niet in een pincet dat wordt een soort van pasta.

als ik olie maak dan kook ik het jam potje met olie uit de smartstill in een steelpannetje met water,je ziet dan dat de olie gaat bubbelen hier wordt de laatste alcohol verwijderd plus de laatste THCA wordt omgezet naar THC ,zodra het bubbellen over is dan heb je uiterst potente olie welke eerst verwarmt moet worden om het gietbaar te maken.

het is een gissing heh,kan het vanuit hier niet zien.

medicinaal laat ik het maanden zitten voor dabben kun je 3min spoelen met ijskoude wiet en ijskoude alcohol.

bij uitdampen destilleren krijg je een goudgeelige olie.

denk niet dat er nog alcohol in zat. het bubbelde niet meer en heb t nog een nacht laten staan. Toen weer opgewarmd om het stroperig te krijgen. Heb t denk ik dan te lang laten staan al want de olie is echt donker bruin :)

• Like 1

omdat je 15ml olie uit 75gr knip krijgt ,dat zou wiet met een 20% THC zijn,vandaar de gedachte dat er nog alcohol in zit.

maar als het stroperig is zal alles er wel uit zijn.

snel spoelen noemen ze ook wel qwet, quick wash ethanol 

Ja ik vond t ook veel. nu zaten de toppen en leafs ook wel vol met trichomen en dezelfde bak werd ook gebruikt voor t knippen vd goede toppen,  (vd tak voordat t de pot in ging ) dus daar viel natuurlijk ook wel het een en ander van af. Ook bedenk ik me ineens dat ik een rekenfout heb kunnen maken met t gewicht vd bak zelf, dus misschien dat t wel meer richting de 120 gr. 

• Like 1