• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
DeVos

Eifelgold Lavameel op guerilla...wat vinden we hiervan?

Recommended Posts

8 hours ago, wiet61 said:

Hier een zak van rond de 30 ,kilo een paar euro , wel zelf halen natuurlijk .

http://www.agroeneveldbv.com/index.php?option=com_content&view=article&id=24&Itemid=37&lang=nl

Die bigbags laat je op de spot bezorgen?Zover ik het kan zien leveren ze alleen in het groot voor agrarische of tuinbouwbedrijven & niet zo zeer aan particulieren.

Hier nog zo filmpje

Nog ff terug te komen over het vrijkomen van de mineralen die in lavameel zitten.Tenzij je in een erg kalkrijk gebied aan het kweken bent komt het algemeen tijdens het kweekseizoen wel snel beschikbaar voor de planten.Regen heeft gemiddeld een pH dat tussen 4.5 - 5.5 ligt

• Like 1

3 hours ago, cengkeh said:

Regen heeft gemiddeld een pH dat tussen 4.5 - 5.5 ligt

waar haal je het vandaan?....welke ph meter heb jij? :huh:......keer op keer is  info die je geeft verkeerd....sorry hoor...

https://www.mijnwaterfabriek.nl/nieuws/alles-over-regenwater/

Neerslag/regenwater is met een pH van 6-7 zacht ten opzichte van drinkwater.

https://www.plagron.com/nl-GB/grow-topic/Kweken-met-regenwater.html

De pH-waarde van het regenwater is meestal neutraal. Soms is het regenwater zuur, dit is in de meeste gevallen idealer voor de groei van de plant. De plant leeft het liefste in een omgeving met een pH-waarde tussen 5.5 - 6.5.

• Thanks 1

On 24-12-2018 at 23:14, cengkeh said:

Officiële instanties vermelden dit over kippenmest.

IMG_20181224_224844.thumb.jpg.bd7b875f80e9687066ed3505a7ee7ebf.jpg

Persoonlijk gebruik ik liever alfalfameel.Heb je maar weinig van nodig.

Gebruik zelf nooit kalk trouwens.Eifelgold lavameel heeft trouwens een pH van rond de 6.8

nog even terug komen op...:rolleyes:

als bewijs voor jou stelling dat kippen mest PH verzurend werkt,     kom je met deze bovenstaande quote....:lol:

Kippen mest voert ook kalk aan. Toch is de invloed van de PH niet basisch omdat bij de nitrificatie veel zuur geproduceerd wordt.

=============================================================

begrijpend lezen is het dus.:huh:....het eerste heft de 2e op....:rolleyes:

============================================================

je gebruikt nooit kalk.....en in die lavameel zit toch echt 10-15% kalk..CaO..:rolleyes:

nogmaals de vraag....waar haal je het vandaan die info van 6.8 PH van eifelgold?...

4 hours ago, cengkeh said:

Nog ff terug te komen over het vrijkomen van de mineralen die in lavameel zitten.

Tenzij je in een erg kalkrijk gebied aan het kweken bent komt het algemeen tijdens het kweekseizoen wel snel beschikbaar voor de planten.

nou.:o......in het filmpje wat jij zelf poste..... hebben ze echt andere resultaten !!!:rolleyes:.......kijk zelf even.....

On 29-12-2018 at 02:45, cengkeh said:

Onderzoek naar het effect van gesteentemeel. 

2 min 28 sec......de resultaten....

quote:

het eerste jaar.....is op dit perceel een aanpassing- jaar van de bodem zonder eenduidige resultaten .....etc etc....

einde quote...

kweet het niet hoor..:huh:...kijk jij wel de filmpjes die je zelf post?....:rolleyes:

lava meel is dus 1 van de oplossingen met een lange adem....zo was die proef ook opgesteld....:)

maar goed.....lavameel is echt niet waardeloos....al zou het maar zijn voor de 10/15% kalk die het bevat....

maar ook op zgn zeer nieuwe natuur....( meestal vroegere minerale landbouwgrond ) hoef ik er dus geen wonderen van te verwachten op guerrilla......dat hoef je op dit soort grond toch al niet uiteraard.....:)

Dan kan je beter mineraal voeden....en wil je het je gemakkelijk maken....osmocote....wel duur maar langzaam werkend...

tja...weten waar je kweekt is essentieel...

Er kwamen eigenlijk best veel leuke zaken naar voren in die lezing.....een greep.... :

* Bij 5 min 41  wordt ingegaan op een 'strook' in een veld, waar 1 ton Eifelgold is gestrooid en na 2 maanden (na regenval) een geweldig verschil is te zien (kleine foto linksonder).

* Vanaf 7 min 28 wordt gesproken over een kiemtest van tijm in een natuurgebied, waarbij ook weer onder andere Eifelgold aan bod komt. Ook hier zijn de                     resultaten zeer opvallend.

* Vanaf 12 min 50 min wordt er aangehaald, dat in een goed gesteentemeel, meer dan 50% van de (actieve) mineralen zitten die de bodemvruchtbaarheid bepalen.

* Bij 45 min 30 wordt er even ingehaakt op de ph, een stabiliserende werking.

* Vanaf 47 min komt nog even aan bod dat de resultaten zich  júist laten zien op gronden die mineralogisch 'arm' zijn. Ik vermoed wel dat de keuze van de steensoort hier belangrijk in is, afhankelijk van de grond, wat ook uitstekend wordt blootgelegd in die lezing.

En hier nog even een leuk filmpje over het vernevelen.

Wanneer je een 'kwaliteitsvernevelaar' hebt, denk ik dat dit ook zeker outdoor zijn nut kan hebben, waarbij misschien zelfs in de vroege ochtend de toepassing effectief kan zijn, omdat het gewas dan nog vochtig is. In termen van 'handzaam naar de spot', lijkt me dit wel te doen. Met een goede verstuiver waar je een paar honderd  gram in gooit, kan je toch een  behoorlijk 'stuiffestijn' hebben.

Ik denk dat Eifelgold een mooie opwaardering is, voor de korte en lange termijn.....

• Like 2

13 hours ago, DeVos said:

kweet het niet hoor..:huh:...kijk jij wel de filmpjes die je zelf post?....:rolleyes:

lava meel is dus 1 van de oplossingen met een lange adem....zo was die proef ook opgesteld....:) 

Ik veronderstel dat je zelf wel het hele filmpje hebt bekeken, waarbij er vanaf 5 min 03, bij iemand anders weer gezegd wordt dat de opbrengsten significant, 10% hoger zijn. Zoals je zei, niet eenduidig, wordt weer later in dat filmpje ook  duidelijk......maar dus ook voor....

...... de korte adem.

Daar waar de resultaten tegenvallen, mag je in ieder geval niet uitsluiten (misschien mag je het zelfs redelijkerwijs aannemen)  dat het betreffende bedrijf of boer,  jarenlang een slechte drijfmest heeft gebruikt met kunstmest en is het ook niet ondenkbaar dat daar nog chemische bestrijding bovenop heeft plaatsgevonden.

Dat er verschillen zijn, zegt in mijn optiek meer iets over de  (verkeerde) bemesting die daarvoor decennia lang heeft plaatsgevonden bij dat bedrijf.

maar goed.....lavameel is echt niet waardeloos....al zou het maar zijn voor de 10/15% kalk die het bevat....

Nee, lavameel is zeker niet waardeloos, integendeel, een geweldige opwaardering......en echt niet, alleen maar vanwege de kalk.

Lavameel, Eifelgold heeft zich aantoonbaar bewezen.

Een zalig nieuwjaar voor iedereen en dat ook de guerilla strijders in 2019 een geweldig resultaat mogen halen !

14 hours ago, DeVos said:

2 min 28 sec......de resultaten....

quote:

het eerste jaar.....is op dit perceel een aanpassing- jaar van de bodem zonder eenduidige resultaten .....etc etc....

einde quote...

maar ook op zgn zeer nieuwe natuur....( meestal vroegere minerale landbouwgrond ) hoef ik er dus geen wonderen van te verwachten op guerrilla......dat hoef je op dit soort grond toch al niet uiteraard.....:)

Dan kan je beter mineraal voeden....en wil je het je gemakkelijk maken....osmocote....wel duur maar langzaam werkend...

tja...weten waar je kweekt is essentieel...

Wat zij gebruikt hebben is geen eifelgold lavameel.Zij hebben andere soorten gebruikt.

14 hours ago, DeVos said:

nog even terug komen op...:rolleyes:

als bewijs voor jou stelling dat kippen mest PH verzurend werkt,     kom je met deze bovenstaande quote....:lol:

Kippen mest voert ook kalk aan. Toch is de invloed van de PH niet basisch omdat bij de nitrificatie veel zuur geproduceerd wordt.

=============================================================

begrijpend lezen is het dus.:huh:....het eerste heft de 2e op....:rolleyes:

============================================================

je gebruikt nooit kalk.....en in die lavameel zit toch echt 10-15% kalk..CaO..:rolleyes:

nogmaals de vraag....waar haal je het vandaan die info van 6.8 PH van eifelgold?...

Calciumoxide is geen calciumcarbonaat :vlieg:

Op de site van Servaplant stond of staat de pH vermeld.

Over regenwater een onderzoekje van WUV 

IMG_20190101_132919.thumb.jpg.1e7fb3b0f9bcc92817e4d22418c6869b.jpg

Op betavak.nl staat vermeldt:

Regenwater heeft vanwege het erin opgeloste koolstofdioxide van nature een beetje zuur karakter (pH 4 - 6). 

23 hours ago, DeVos said:

heel mooi...oke....je stuurt dus je bodem staal op naar USA...?...of heb je een link in Europa?

https://www.loganlabs.com/testing-services.html

je maakt  55 US Dollar over... en je krijgt de analyse....per mail.

al die getalletjes zeggen me niet echt veel...ph uiteraard wel..maar bv 9671 calcium ??..

maar belangrijker is je ziet de te korten en wat te veel is........hoe stuur je dat dan bij?...of zit er een beschrijving bij...? ..hoe stuur je bv 1044 P...bij? OF 53 mn ?

en voor situation wanted....dan moet je neem ik aan je gewas vermelden....?

Je had een behoorlijk fosfor en zwavel :huh:tekort.......heb je daar een verklaring voor?

Ik stuur inderdaad mijn bodemstalen op naar USA, ik dacht me te herinneren dat ik in Europa ook een lab had gevonden maar dat die een stuk duurder was.

Logan Labs is een optie, maar beter is https://www.spectrumanalytic.com,  De K1-test voor buiten bedden met echte grond (+- €23). De K3-test voor turf gebaseerde mediums (+- €45). Bestellen via mail, vraag naar de soil permits die je moet uitprinten en bij je douanedocumenten moet steken.

De getallen zijn allemaal in ppm (parts per million). 

Ik kan de uitleg niet allemaal doen omdat het veel te ver leidt, maar als je volgend seizoen graag eens het verschil wil testen kan ik je wel adviseren. Moet je wel niet te lang meer wachten zodat je best nog voor de lente kan bij mesten.

Bodemstaal van +- 16cm diep, best op enkele plaatsen van de spot. Daarna mengen + zeven en +-200ml opsturen.

En inderdaad Wiet61, naar de vegetatie kijken is nog steeds de belangrijkste graadmeter. Ik wil hier ook niet staan beweren dat je niet goed kan kweken zonder bodemstaal, dat zou flauwe onzin zijn, dat weet iedereen.  Wat ik wel wil beweren is dat het nog beter kan. Je plant gaat zeer gezond zijn waardoor er drie zaken gebeuren: veel beter bestand tegen schimmel etc., compactere toppen, betere geuren (vooral S speelt hier een belangrijke rol bij).

Over de filmpjes wil ik nog kwijt dat het niet is omdat er ergens een mooi filmpje over bestaat dat het ook allemaal wetenschappelijk onderbouwd is wat ze zeggen. Ik ben van mening dat de 'organische' landbouw soms durft vast te geraken in haar eigen dogma's.

Ik ben begonnen als organische/bio adapt, waar ik veel over heb gelezen. Maar nu ik meer over bodemkunde heb gelezen begrijp ik beter waar de valkuilen zitten van traditionele landbouw, maar ook deze van de organische landbouw.  Momenteel beschouw ik mezelf als een nuchtere bio-boer die zich niet halsstarrig vasthoudt aan alle organische principes

• Like 1
  • Thanks 2

Kwam nog een recept tegen van een bekende grower & veredelaar.

Here's a very simple mix that is well proven and I am comfortable recommending for those large outdoor containers. It gives about 50 cubic feet or just over 300 gallons (dry U.S), and fills a 6ft diameter container to a depth of about 18inches - perfectly. 

25 bags black gold potting soil (1.5cf ea)

4 bags stutzman farms chicken manure (1 cf ea)

1 bag perlite (4 cf ea)

1 bag (50 lbs) bonemeal (steamed, not precipitated)

1/2 bag gypsum (aprox 1/2 cf)

Mix well, water thoroughly, let rest for 2-3 weeks minimum, transplant, and stand back smile.gif

Wat van zijn planten

post-106305-0-45073600-1384510472.jpg.9722d83b8edb7707be013592e8a2a24d.jpg

Zoals ik al eerder zei..
Iedere grower heeft zo zijn recept. Iedereen zweert bij zijn eigen..

Zo heb ik ook heel veel mixen geprobeerd van Jan en alleman maar blijf lekker bij mijn eigen recept :D hoe dan ook.
Beste resultaten mee. :D 

En die achterhuis kweekjes zijn geen guerilla kweekjes natuurlijk. Dat is een WERELD van VERSCHIL !!!!!!!!!!!! 
Niet te vergelijken.

California achterhuis is geen guerilla in NL..  

• Like 2

1 hour ago, Buitenlucht said:

Zoals ik al eerder zei..

Zo heb ik ook heel veel mixen geprobeerd van Jan en alleman maar blijf lekker bij mijn eigen recept :D hoe dan ook.

En die achterhuis kweekjes zijn geen guerilla kweekjes natuurlijk. Dat is een WERELD van VERSCHIL !!!!!!!!!!!! 
Niet te vergelijken.

Helemaal waar , totaal geen vergelijk .

Ik hou het ook bij mijn eigen recept , niet moeilijk doen dat is de oplossing , we laten ons

van alles wijs maken , nou deze jongen allang niet meer .

• Like 1
  • Haha 1

Just now, Buitenlucht said:

Precies :D 
Laat ze maar lullen 61 ;) 

We vergelijken wel ff eind van het jaar :D 

Zo dacht ik er ook over hahahahah 

Ik ga voor het dubbele van dit jaar ^_^, was het maar zo hahahahahb 

• Like 1
  • Haha 1

Just now, Buitenlucht said:

Alles kan :D 

Juist , we zullen ze een poepje laten ruiken , ik haal zeker weten meer , omdat ik er ook een keer zoveel zet hahahaha 

• Like 2

als ik ergens op guerilla een lekker klei grondje vind.....en het thuis gaat drogen......en dan losmaken met een koffiemolen ....kan ik het ook ook gaan verkopen als 100% natuurlijke grondverbeteraar met spoor-elemanten en natuurlijke voeding met wormenmest.

en aanbied ...dan verkoop ik echt geen nep-produkt:D

daar kan je zo 1 euro de kilo voor vragen tegenwoordig.......en dan vinden ze het waarschijnlijk te goedkoop.....vraag je 2 euro de kilo...dan trekken ze het uit je handen.....:lol:....

gooi ik dr een heel klein beetje lava bij....dan loop ik helemaal binnen...:lol:....""verrijkt"" met lava

kassa !!:D

• Haha 2

15 hours ago, Buitenlucht said:

Zoals ik al eerder zei..

Niet te vergelijken.

Die mix is ook niet echt bedoeld voor auto-soortjes, maar meer voor de langbloeiende soorten, dus ja ieder zijn eigen mix.

Guerillakweekjes hierzo zijn meer een soort moestuintjes in het wild imo.

13 hours ago, Buitenlucht said:

Zeker weten... en guerilla.. gaan niet echt samen pik :P 
Maar dubbel kans op meer is altijd goed !!

Weet ik wel hoor , ik wilde weten of je nog scherp was hahahahahah 

Altijd he , je weet het nooit er speelt veelste veel mee .

Als je niks doet oogst je ook niks .

• Like 2

1 hour ago, cengkeh said:

Die mix is ook niet echt bedoeld voor auto-soortjes, maar meer voor de langbloeiende soorten, dus ja ieder zijn eigen mix.

Guerillakweekjes hierzo zijn meer een soort moestuintjes in het wild imo.

Ik grow niet alleen auto's hoor ? zeker niet..
Maar snap je.. auto's vragen uiteraard minder voeding.

Ik maak het niet te moeilijk meer. Alles moet er ook heen gesjouwd en dat is vanaf een bepaalde schaal ook niet echt houdbaar. Zeker niet gezien het.. geringe verschil

• Haha 1