• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
DeVos

Eifelgold Lavameel op guerilla...wat vinden we hiervan?

Recommended Posts

Hier vorig jaar in de achtertuin een plant van 2,5 meter weten te groeien, zonder opwaardering van de grond (vooruit, op een handje kalk na)... Stellen dat iets 'niet mag ontbreken' in je opwaardeermethode is mijns inziens uit de lucht gegrepen. 

we zitten hier in de guerilla sectie..:rolleyes:.......natuur is bijna altijd de overblijfsels waar de akkerbouw/landbouw niks mee kan.......of de natte afvoerputjes van boeren gebied....

natuur gebieden zijn er op allerlei grondsoorten....en ook beheersregiemes......bv verarming beheer ..wetlands...etc......afgeplagde heide of stuifduinen...na afplagging...

Dat begrijp ik, het punt dat ik ermee wilde maken is niet dat ik zo'n geweldige tuin heb, maar dat er géén universeel recept voor iedere grondsoort is :)

• Like 1

Gewoon de brandnetels opzoeken, verrijken de grond vanzelf & het is een goeie stikstofbron + de nodige mineralen.

Heb je zandgrond, dan zijn houtsnippers ook een goeie toevoeging, houdt vocht vast ook tijdens de droge periodes.

Eifelgold lavameel kan op elke grondsoort toegepast worden.

• Like 1

22 hours ago, DeVos said:

op arme grond neem ik aan....?

Overal wel profijt van gehad maar inderdaad op arme grond doet het nog meer. Het kost wel wat maar

is het dubbel en dwars waard.

• Like 1

1 hour ago, Janwiet said:

nou met die 100 ton doen ze maar een heeel  klein stukkie veluwe ........dus zeker niet breed opgezet...( klein test gebiedje..)

ik snap het beheer vaak niet.....hele stukken natuur worden aangewezen als verarmings- gebied....maw....alles wat er groeit maaien ze..of rooien ze en voeren het bio materiaal af.( maar bio vergisteren of pellets voor die milieuonvriendelijke kachels)....zonder te mesten......daarmee ook alle mineralen verdwijnen.........met als doel de stikstof minnende soorten tegen te werken...en andere soorten de kans te geven....

maw dit is dus een vooropgezette vorm van landuitputting.

sommige voormalige stukken boerenland worden 4 jaar ingezaaid met mais door natuurbeheerders......zonder te mesten....met opzet om de grond uitteputten....:huh:

tja....als ik mag kiezen ...geef mij maar een stikstof minnende natuur,....:lol:

• Like 1

ja ik denk echt dat er een soort bedrijfsplan is wat bomen betreft.

zo om de paar jaar (of elk jaar ) word er hier een paar ton bomen om gekapt en daar voor plaatsen ze weer een paar kleine boompjes voor. 

om de kosten te dekken waarschijnlijk :)

• Like 1

Bij mij in de omgeving alleen al 400 bomen om, deels dood of ziek door zwammen, maar sommige zagen er ook weer gezond uit.

• Like 1

je doelt denk ik op de essentak ziekte....ja daar gaat 95% van de essen aan dood.....de resistente worden gestekt....begreep ik....

ja ik heb niks tegen bosbouw.....de kachel moet branden ook voor natuur organisaties......mja....eerst gebieden aan wijzen als verarmings/vernatting/verzuring gebied...en dan klagen dat er te veel stikstof in de lucht zit...en het DUS dan slecht gaat met "" de natuur"".......tja...das ""hun"" natuur......ik vind een stikstofrijke natuur wel handig.......eindeloze brandnetelvelden...:lol:...en veel co2 is ook wel handig....:lol:

met dat lava meel....waar veel ca in zit......nou volgens  mij gaat het erg hard groeien in die bossen.....je geeft ze een groei spurt voor een paar jaar.....of dat hun bedoeling was....betwijfel ik....

tja...whats next??...je hebt kalk rijke duinen in Nederland  ( nieuwe duinen..zeeland en zuidholland  ) en kalk arme duinen ( oer-oude duinen in noord holland en de wadden eilanden ) .........gaan we nu klagen dat ze geen meer kalk bevatten :lol:

• Like 1
  • Thanks 1

4104376f-85e8-4bb4-964f-22bc8cc01aad.JPG

best apart.....een witte ring op de boom betekend...kwaliteits-- boom....:huh:

dat lijstje is wel handig....dan weet je wat er binnen kort gaat gebeuren in het bos....

• Thanks 3

kan een oude markering zijn....ze hebben in 2012...een nationale standaard afgesproken....zie de link...

bos grafitti:lol:

https://edepot.wur.nl/315373

ps: iets met wit kan ook een ecologische waarde betekenen...bv een roofvogel of eekhoornnest........dus je hebt kans dat er cams geplaatst worden door onderzoekers.......of als bescherming voor die bijzondere nesten. 

een spotje vlakbij een zeearend nest is dus nooit een goed idee.....:lol:

• Like 1

MoerascypresKLEIN.jpg

wat zitten die bordjes hoog zeg........de spuitbus markeringen zitten op ooghoogte....

er zijn pas rond de 300 bomen voorzien van bordjes voor het publiek is de bedoeling....dus zal wel rond wandelpaden zijn.....het is bedoelt om interactief de natuur te beleven door bezoekers.

de bos grafitti is meer een communicatie tussen de boswachter en de boswerkers.......dus zie je rood of oranje....dan komt er een boswerkers ploeg binnen kort....

• Like 1

Schijnt duur te zijn die bordjes.Bij mij waren ze pas andere half uur met een boom bezig om die omver te krijgen, bleef met de takken hangen.

• Like 1

7 hours ago, cengkeh said:

Zie geen gele kruizen of stippen tussen staan.

tja...dat gele heeft bij mij iets van waarschuwing of opgepast...........er zal binnen kort wel een actie ondernomen worden....verwacht ik.....

nou...zoals ik het nu zie op de foto......:huh:

of....dat geel betekend dat het oranje niet meer geldig is.....en het witte is het laatste erop gespoten zie ik.....dus dan werd het een habitat/kwaliteits  boom...

maw eerst was het vellen...oranje.....

gele stip betekend...oranje is niet geldig......en als laatste was het een witte ring...dus kwaliteits boom of habitat boom........

zoiets...:lol:

ik ben een leek...maar het lijkt me dat er nog wel een paar mooi planken uit te halen zijn.......

ik zie steeds vaker...alleen maar houtsnippers als ze ergens bezig zijn.........dus das voor de kachel of bio centrale.....dus van kwaliteits- hout in nauwelijks sprake....

Echt natuurbehoud kan ik het niet noemen, als je met een zware graafmachine door het terrein rijdt met als gevolg diepe sporen achterlatend.

Of het brandhout wordt of iets anders zou ik niet weten, maar zou wel handig zijn als ze het één & ander zouden laten liggen voor de oesterzwammen, zijn nml dol op dit hardhout.

Jammergenoeg zag ik dat ze stammetjes met de kogelhoutskoolzwam verplaatst hadden.Altijd handig voor vuur maken.

IMG_20200207_000257_893.jpg.29b9ad160104ebd337df68c280a2ce60.jpg

• Like 1

idd het ziet eruit als een slachtveld als de bos ploeg is geweest....af en toe sporen van 40 cm diep....de aarde is helemaal vastgereden...:wacko:....mja met gps tegenwoordig gebruiken ze iedere keer de zelfde rijroute begreep ik........laatst zag ik een soort rups voertuig....dat scheelt wel behoorlijk met het vastrijden van de grond.

boeren hebben daar ook steeds meer oog voor....mja...loonwerkers zijn weer gebaat bij zo groot mogelijke machines........vroeger was een boeren trekker 50 pk ofzo...:D

de voormalig minister van lnv Bleeker heeft de subsidiekraan aan sbb en anderen een beetje dicht gedraaid paar jaar geleden.....maar heeft ze wel toegestaan meer te kappen en andere commerciële zaken te doen.......dus ja....ze houden zich aan de wet.....

• Like 1