• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
L3dnov

Autoflowers en jij

Recommended Posts

nou ja ik... :)

Autoflowers zijn flink ontwikkeld de laatste jaren. Ik had alweer jaren terug de Lowryder die klein bleef en heel weinig opleverde. Tot dat ik een paar verslagen in de gauwigheid zag afgelopen jaar van autoflower soorten die behoorlijk opbrachten. En dat wil ik eigenlijk ook wel komend buitenseizoen. 

Dus de vraag is, wat zijn nou goede soorten om te zetten buiten? En om de boel wat complexer te maken,

Wat zijn goede soorten voor;

* in het begin van het seizoen? Zeg maart/april/mei

* in het midden van het seizoen? Mei/juni/juli

* aan het eind van het seizoen? juli/Augustus/september eventueel oktober.

En alle ander tips en adviezen die jullie maar kunnen geven omtrent autoflowers :)

Want nieuw jaar nieuwe kansen en ik heb er flink zin in eigenlijk, dus wil zo vroeg mogelijk beginnen. 

• Like 1

tja...je kan vroeg beginnen met auto's.....maar beste in een kas....want buiten veel zonlicht en lengte van de dag.... is warmte van belang........

met een kas is de aarde temperatuur snel boven de 15 graden.......dit lijkt me een mooie waarde om te beginnen......deed een kennis van me....in 25 literpotten in een kas...was ongeveer 15 maart in dat jaar....ook door de zwarte potten werd de aarde sneller warm denk ik...

een maand later zette hij ze in de volle grond......want hij had andere plannen met de kas...

het soortje was adh47 werden ongeveer 1.80 cm.....en bloeide netjes af....met geluk van een droge afbloei periode.

ps: ook een paar  vaten water heeft hij altijd in de kas staan in de lente....die werken als warmte buffer....de vaten warmen overdag op....en stralen het snachts weer uit....

de beste start geef je ze uiteraard binnen...bij 24/0 en bij binnen temperaturen.....mja...dat kan niet iedereen....

door de aarde temperatuur en daglengte en hoogte van de zon zullen er best behoorlijke verschillen zijn als je begint medio maart....medio april...medio mei...medio juni....ook met het zelfde soortje......ook afhankelijk van het weer uiteraard.....

het beste lijkt me afbloeien in juli....dan is ze zon op zijn sterkst....

• Like 1

Ja met Maart in een kasje is natuurlijk aan te raden, alleen dat geldt voor elke soort, ongeacht AF of niet. Truukje met de vaten (flessen!) water is een aardige! die zou ik moeten onthouden. 

Nu is maart ook erg vroeg, wellicht te vroeg, alleen kan het best zo zijn dat er soortjes zijn die in het vroegere seizoen al fijn presteren. Overigens moet het hier op een balkonnetje komen dus de 180 cm volle grond zal ik niet halen. Ik zal het in 18 liter potten zetten of anders in grotere speciekuipen. 

Mijn streven is inderdaad afbloeien in juli/augustus. Alleen het zou mooi zijn als ik dan nog een ronde ervoor zou kunnen doen :) 

• Like 1

geen flessen water hoor....hij had 6x 200 liter vaten staan...in de moestuin kas

idd...maart 2018 was nog bitter koud...

niet auto''s kunnen bij ontkiemen in maart meteen in de bloei gaan....daar zal je met AF iig geen last van hebben.....maar alle planten hebben afgezien van  warmte..veel licht nodig......licht is gewicht...

balkonnetje is altijd goed met auto's lijkt me....je hebt ze dan iig onder een afdakkie...altijd goed;)

ik ben niet echt fan van vroeg ontkiemen....er zijn planten zat die op 1 juni de grond in gingen en de eerdere planten gewoon inhaalden......alles is afhankelijk van het weer....met de buiten kweek....maar als het echt bar wordt op je balkon...dan kan je ze in potten altijd nog een nachtje binnen zetten...;)

wormen doe bij 10 graden zo goed als niks in de bodem....dus 15 graden is een mooie indicator denk ik...

niet geschoten is altijd mis..2x oogsten is leuk....als je voor het raam ontkiemd dan is de temperatuur van de aarde iig al snel goed......das ook een kas natuurlijk:D

maar gaan ze te veel strekken dan gaan de meeste er dan weer een lamp boven hangen.....voor dat je het weet ben je dan binnen aan het kweken..:D

2x oogsten kan ook met een balkon scrog.....en dan verduisteren.....je houd ze dan laag en uit het zicht.....lowgrow..rulez...:D

ja dat is het hem dus, ik wil eigenlijk niet gaan verduisteren. Een scrog is zeker wel handig voor op balkon, nooit geprobeerd. Maar een afdakje heb ik (nog) niet! Zit op de bovenste etage en dan heb je dat niet :) zit wel te brainstormen om iets maken nadat ik bij buren wat heb gezien. heb ik ook niet meer een kasje nodig die ik anders gebruikte. 

toch, je zet mij aan het denken, hoewel dat de originele vraag niet weg neemt!

• Like 1

Balkon scrog kan wel echt heel gaaf zijn ja. Heb er eens een leuk topic van gelezen met Heribei balkon scrog. Weet zo snel niet meer van wie. 

Of je doet rond begin april ( ja dat is wel heel vroeg) een ronde auto’s starten, en dan rond eind mei beginnen met foto planten te kiemen. Oogst je je AFS rond eind juni. Dan zijn de andere plantjes net een beetje gegroeid en staat het binnen de korste keren weer opnieuw vol.

• Like 1