• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Sunshine

Zaad in toppen enemy of The state

Recommended Posts

De afgelopen zomer had ik een aantal enemy of de state planten uit stek op een guerilla  spot geplaatst, tijdens het oogsten merkte ik dat sommige toppen vol met zaden zaten.

Iemand enig idee of ik deze zaden gewoon kan gebruiken en een moeder kan gaan selecteren? Om

vervolgns te stekken en weer buiten te plaatsen?😀

je weet niet met welke stuif je planten zijn bevrucht,dat maakt het een beetje lastig

bij mijn buitenplanten heb ik ook wel zaad,hiervan hadden we vorig jaar 10 geplant hiervan waren er 9 stuks vrouwtjes.

na selectie zijn er 2 grote bomen van gegroeid.

dus het kan wel maar of jou zaden nog 100% enemy of the state zijn is de vraag.

dat moeder selecteren had je eerder moeten doen met 1 van jou stekjes :)

mijn advies nieuw zaad, nieuwe moeder maken waarvan je de stekken gaat planten en de zaden die je hebt gewoon zaaien en planten,kun je achteraf vergelijken en een keuze maken of die zaden nog bruikbaar zijn.

hiermee kun je een eventuele fiasco besparen door alleen te gokken op die zaden.

succes met je keuze en hopelijk een goed oogst jaar.

• Like 1

Zoals fSmidt reeds heeft gezegd. Moeilijk uit te maken.

Kan bestoven zijn van een man in de buurt maar kan ook van zelfbestuiving door herma.

Die zaden kan je planten en zien wat ervan komt maar ik zou het niet aanzien als sterke genetica. De kans op herma is dan ook zeer reëel.

Al dat stekken met buiten soorten haalt weinig uit , geeft veel zelfbestuiving , op de ene 

of andere mannier kunnen ze het niet aan , ik maak nooit geen stekken meer voor buiten , daar heb ik jaren geleden mee

geleerd .

On 16-1-2019 at 00:04, Sunshine said:

De afgelopen zomer had ik een aantal enemy of de state planten uit stek op een guerilla  spot geplaatst, tijdens het oogsten merkte ik dat sommige toppen vol met zaden zaten.

Iemand enig idee of ik deze zaden gewoon kan gebruiken en een moeder kan gaan selecteren? Om

vervolgns te stekken en weer buiten te plaatsen?😀

stekken maken van fem zaden gaat best.......ook van vroegbloeiers fem of niet fem....heribei etc etc...

maar op guerilla blijven ze (ver) achter door hun stek wortels.......maw het ontbreken van de pen wortel.......

in kas of tuin met optimale grond en bewatering....maak het stukken minder verschil....

van zaad in stekken heb ik nooit geen last gehad....

• Like 1