• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Xplore

'stoned van het knippen'

Recommended Posts

Ik ken verschillende mensen die beweren (ervan overtuigd zijn) dat ze 'onder invloed' raken bij het knippen. Ik kan dat technisch/chemisch/biologisch niet zo goed plaatsen... Hebben jullie daar ervaring mee, of ideeen over?

In onverhitte (niet gedecarboxyleerde) wiet zit nauwelijks THC of CBD. Ook de meest temperatuurgevoelige terpenen beginnnen pas te vervliegen rond de 40 graden. Zou dit echt een psychosomatisch fenomeen zijn, of kunnen er toch terpenen zijn die dit veroorzaken? Voor zover ik weet is de opname via de huid van ThcA en CbdA ook niet heel erg groot. Kortom, worden jullie stoned van het knippen van wiet, en zo ja, waardoor komt dat dan?  Of is dat puur inbeelding?

Komt denk ik doordat je zo focust met je ogen. Als ik een paar uur flink heb zitten studeren ( boeken lezen ) dan voel ik me ook altijd knetterstoned. Zelfde inderdaad met een dagje knippen. 

Zou het niet kunnen zeggen want ik knip altijd met een jointje erbij.  :)

• Like 1

Even gekheid opzij.

Ik denk dat het te maken heeft met de geuren die vrij komen van de planten.

Als je dat voor enkele uren gaat inademen dan zou het wel eens kunnen dat je er wat lichthoofdig van gaat worden.

Wat boswandeling zegt heb ik ook....als ik me enkele uren moet focussen op iets dan ga ik ook suffer worden.

Wat ook kan zijn is dat je gaat knippen in een kleinere ruimte die afgesloten is en dat na een tijd het zuurstofgehalte naar beneden gaat.

Ik zoek het inderdaad in dezelfde hoek als Boswandeling en Tune. Ik blijf het lastig te verklaren vinden, maar misschien zorgt juist mijn vooringenomenheid ('technisch kan het eigenlijk niet') dat ik dat niet heb. Ik gok toch nog op associatie (geur-cannabis-daar word je stoned van), dus dat het meer het idee is, en dus een soort selffulfilling prophecy. Ik vind het wel interessant, vooral ook omdat die mensen er echt van overtuigd zijn. En in hoeverre bepaalt je verwachting überhaupt het effect, en in hoeverre is dat 'technisch'  (chemisch) toch te verklaren. In dat laatste geval zou ik dus op terpenen uitkomen... Ik kan me niet voorstellen dat het zuurstofgehalte in een knipkamer veel harder naar beneden gaat dan in een lege kamer(zo zwaar is het knippen nou ook weer niet ;) ). Uiteraard is er wel een zeer aanwezige geur... Het effect van uren focussen op simpel werk, dat kan ik me persoonlijk ook goed voorstellen btw. Bedankt voor het meedenken!

geen idee, dat hele trimverhaal heb ik ondertussen achter me gelaten. ik trim nu volgens het trimbag principe en dat duurt letterlijk een minuut of twee.

@mYst : Dat is mooi gemaakt en idd een stuk goedkoper.

De bodem van de rechter mayo pot is dan maar deels ingesneden? Een rand van enkele cm dan?

Dat gaas heb je met klinknagels vastgezet, zit er nog een soort van rand aan ofzo?

• Like 1

De ene emmer hou je heel op de bodem na. De andere zorgt voor een spatie van paar cm voor trim. De  naad ga ik nog afkitten met transparante (sanitair!) Silicone zodat t spul nergens heen kan

• Like 1

Die emmers krijg je overigens gratis in een frituur en een rol gaas kost 5 euro. Heb je genoeg gaas voor 5 stuks ofzo

• Like 1

Diegene die nog met een schaar trimt is compleet gék of hij/zij verveelt zich. Rendabel is het iig totaal niet en het resultaat is ook niet beter.

• Like 1

Gaan ze gewoon een superwetenschappelijk topic kapen met goedkope reclame... Daarom gaat de weg naar legalisatie zo traag, concentratievermogen van lik-me-vestje ;)

Het ziet er interessant uit. Maar vind zelf het ambachtelijke knipwerk wel echt iets toevoegen. Als je met hart, ziel, tijd, moeite en voorzichtigheid je planten grootbrengt en ze vervolgens in zo'n trimbag zo snel mogelijk even afwerkt, tsja... Dan maar een veredelde hippie, maar ik ga toch voor de liefdevolle totaalervaring als ik mag kiezen, in voor- en tegenspoed. Maar ieder zijn/haar keuze hoor, het zijn maar voorkeuren (en die zijn niet altijd rationeel). 

Je raakt dus zeker niet beneveld bij het gebruik van de trimbag? Is het luchtdoorlatend? Dan kunnen we misschien het effect van terpenen uitsluiten. 

eerst en vooral maak ik geen reclame voor trimbag als een bedrijf, ik refereerde dat ik trimde volgens het PRINCIPE ervan, zijnde frictie. Ik heb echter de werking ervan gewoon gekopieerd met 'n paar plastic emmers (food grade) die je in elke frituur gratis krijgt en wat gaas. Totale kostprijs onder de vijf euro. Wil je 't nog simpeler? neem een emmer met een deksel en schud je gedroogde toppen daarin tot ze mooi getrimd zijn en haal de getrimde toppen er handmatig uit. Jammer dat je dit opvat als zijnde goedkope reklame, want ik heb er hoegenaamd geen enkel financieel voordeel aan om een link te delen naar een how-to over mijn zelfbouw trimmer.

In de context van: "beneveld worden tijdens het knippen" lijkt het me dat je daar minder last van gaat hebben als je jezelf er minder lang aan blootstelt. Dan kan het misschien wel het overwegen waard zijn om iets te proberen dat sneller en mooier werkt dan de meesten hun handgetrimde toppen.

Dit gezegd zijnde ga ik het "superwetenschappelijke topic niet verder kapen met goedkope reclame". Doe er mee wat je wilt.

edit : om op je vraag te beantwoorden: dat is luchtdicht verzegeld met die deksels erop.

26 minutes ago, gyro gearloose said:

Speel je zo niet veel THC kwijt 

Goh, zou het? Ik zou zeggen, mag ik het afval hebben? :rolleyes:

2 hours ago, OGDread said:

Goh, zou het? Ik zou zeggen, mag ik het afval hebben? :rolleyes:

ironisch genoeg heb ik met deze methode minder afval dan met de schaar.

Nee. Je laat meer houtstelige bladsteel zitten (dus meer gewicht) en je schud 30 tot 60 seconden de hash er vanaf. Zal niet heel veel wezen, maar toch.
Dat jij met je schudden een betere kwaliteit levert, met alle respect. Ik neem het even niet van je aan.
Heb je weleens een pollinator gezien?

On topic. Effect is er best wel. Ik meen dat CBD niet langs de lever hoeft. Ook warme lampen en dergelijke zullen wel wat omzetten. Toen ik nog jong en stom was, weleens flink tintelende vingers gehad ook zonder handschoenen knippen.

6 hours ago, OGDread said:

Ik neem het even niet van je aan

Whatever