• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Chichi Point

Belgian Neighbour seeking for tips and advice

Recommended Posts

Hi allemaal!

Even voorstellen, Chichi Point van België, 28 jaar, gevorderde blower  maar groentje in zelfkweek :wub:

Hoewel ik de tripjes naar R'dam enTilburg graag heb, blijft het natuurlijk wel een kost dus heb ik samen met m'n vriend besloten om er zelf voor te gaan, 1 geldbesparend en 2 gewoon het genot om van je zelfkweek te genieten :rolleyes:

Ik heb 5 zaadjes Critical Kush van Barneys Farm laten kiemen in koffiefilter op 6/12 en deze op 8/12 geplant in een klein potje met gewoon potgrond voor binnenhuisplanten. Deze zijn uiteindelijk op 10/12 uitgekomen.

We hebben al ons materiaal in stukjes aangekocht dus in het begin stonden de kiempjes gewoon in daglicht waardoor ze wat te veel in de hoogte zijn gegroeid, en we hierdoor ook wat achterstand hebben opgelopen.

Op 11/12 hebben we ze onder een 300w lamp gezet met schema 18/6. Ze zijn wat beter beginnen groeien maar ze stonden al te hoog, waardoor 1 jammer genoeg gebroken is maar deze is met de tijd mooi hersteld (Reda).

We hebben eindelijk onze tent aangekocht op 27/12 100x100x200 met ventilatie en koolstoffilter. De plantjes krijgen eindelijk hun vaste plek. De afstand van de lamp staat op 30cm. Temp min 24* max 28*. De plantjes hebben we verpot op 01/01.

Rond 3-4/01 hebben we onze Plagron starterskit ontvangen.

En daar begint het voor mij een beetje verwarrend te worden. Als ik het schema volg, zit ik nu (22/01) in week6 ( donderdag word dit week7) en dien ik nu al Green Sensation te geven, wat normaal hoort tijdens de bloeiperiode, maar daar zit ik helemaal nog niet.

Het schema is ook voor 11 weken, waarvan zogezegd 3 weken groei en overige bloei, ik snap er niets van! Kan iemand me schema geven voor deze toe te dienen? Ik wil ze natuurlijk niet overbemesten etc. De plantjes zijn nu ongeveer 25cm.

Ik heb ook een lamp van 600w, ik weet niet goed hoe en wanneer ik deze dien te veranderen. Ik weet dat je niet zomaar mag overschakelen van lamp omdat dit stress kan bezorgen aan de plantjes, iemand vertelde me over een afbouw systeem op basis van uren maar ik weet er niet meer van.

Ik heb nog een hoop vragen maar die zullen wel komen wanneer het er op aan komt, maar als iemand me nu al verder kan helpen zou dit top zijn! :blush:

Ik zet een aantal foto's ter illustratie, it's the first time so I gave my babies some names to identify them, don't laugh :lol:

20190122_102602.jpg

20190122_102917.jpg

20190122_102959.jpg

20190122_103059.jpg

20190122_103127.jpg

20190122_103140.jpg

20190122_103157.jpg

Hoi ChiChi, Welkom op het forum.

Je bent al een heel eind gekomen. Planten staan mooi erbij. Ze vertonen nog geen tekorten op dit moment.

Je planten zo mooi laten growen in zo een kleine potten....knap.

Wat je zal moeten doen is deze overpotten, een pot van 18L of zelfs 25L is aan te raden en kan perfect in je tent.

Als je aan Lightmix zou geraken dan zou ik deze nemen omdat die lekker luchtig is.

Anders een potgrond met witveen in is ook goed. Ik weet niet welke potgrond je nu had gebruikt?

Ze hebben zich daar in elk geval goed op gehouden dus kan je die ook verder gebruiken.

Verder je spreekt over 300W lamp en een 600W lamp. Welke lampen zijn dit juist? HPS of LED lampen?

Indien het HPS lampen zijn heb je dan ook een schakelklok met een relais in?

De HPS lampen genereren een stroompiek bij opstart en als je dit op een gewoon klokje zet dan kan deze wel eens doorbranden.

Iets dat je niet wil :blink:

Ik neem aan dat ze nu nog altijd op en 18/6 uur schema staan? Dan zou ik ze, nadat ze verpot zijn, op een lichtschema van 12/12 uur zetten.

Hierdoor gaan de planten in bloei komen te staan. En dat is wat we uiteindelijk willen  :)

Dan kan je ook beginnen met het tellen van je weken. ;)

Geef me wat info over de hardware die jullie gebruiken (of maak er een foto van) en regel al het nodige voor het verpotten.

Dan kunnen we je verder informeren.

• Like 2

3 hours ago, Chichi Point said:

00x120 m

3 weken voorgroei met zaad is het minimum. Met een beetje tegenslag, en wellicht een langzamere plant kan het zo langer duren. Ook als je maar 5 plantjes hebt is langer voorgroeien beter. Ze zijn nog mooi goedgekomen!

In het schema is denk ik maar 2 weken groei gerekend, gewoon doorgaan met groei voeding, tot je naar 12/12 licht gaat.
Dan pas gaan de 8 a 10 weken bloei in en schakel je naar die voeding. Green sensation pas gebruiken in week 4 van bloei.

Als je tent maar 1.20 hoog is, hoop ik dat je led lampen hebt, en zou ik ze zo snel mogelijk in bloei zetten naar 12/12. Je hebt dan namelijk niet veel hoogte.

• Like 1

@Tune

Bedankt! Ze moeten idd dringend verpot worden, zal deze week plaatsvinden normaal. Lampen zijn HDS, heb idd nu al een beetje laqt met die automatische klok, lampje start niet altijd wanneer het zou moeten, dan dien ik er gewoon een tikje aan te geven en springt ie aan.. ik zal je asap overige pix posten alvast bedankt voor de raad. 

@OGDread

Dankje had erger gekunt idd! Tent is 2m hoogte! Mag ik dan nog even in groei laten toch? Heb foto van de tent toegevoegd. Dus volgens de planning van plagron in groeifase geef ik dan 5ml Terra Grow en 1ml Pure Zym? En geen Power Roots meer veronderstel ik? Alvast bedankt voor de feedback

@Test@ment Thanksssss :D

20190122_173619.jpg

Als de wiedeweerga een relais kopen, of een deftige timer die er tegen kan. Als je eenmaal bloeit gaat een kapotte timer je de oogst kosten. Gewoon volgens het eind van de groei periode blijven voeden.

Roots misschien bij verpotten nog een keer. Koop flinke potten! 25 liter. Met 18 ltr pot zit je maar op 90 liter totaal, en dat mag rustig 150-200 liter totaal zijn. Je loopt anders het risico dat als ze echt flink groot worden je meerdere keren per dag moet wateren/voeden.

Ik neem aan dat iemand je advies gaf over lamp, en dat de 300 een groei en de 600 een bloiei lamp is?

Ziet er verder goed uit! Netjes zo schoonhouden, elke dag liefde en het komt helemaal goed.

• Like 1

Dan zou ik idd zo snel mogelijk een Davin kastje kopen.

Deze is voor een 1000W maar voor een 63€ zit ik toch graag veilig.

https://www.greensell.nl/a-26090506/davin/dv-1000w-schakelkast/#description

Je hebt er ook voo max 600W qua prijs ongeveer hetzelfde.

Je zou niet willen dat er ergens kortsluiting komt met mss alle gevolgen vandien. 

Ook als je ze op 12/12 regime zet dan wil je idd niet dat je lamp gaat falen.

• Like 1

Eerste belangrijke regel in het kweken, doe het veilig!

Probeer niet te beknibbelen op dingen als schakelkasten en/of relais want als dat fout gaat heb je zo de vlam in de pijp.

Wat me verder opvalt is de lucht inlaat. Deze zou 3x het oppervlak moeten hebben van je afzuiger.

Bvb ikzelf zuigen in mijn tent af door 200mm slang als lucht inlaat gebruik ik 2 x 200mm + 1 x 160mm.

Een van de beperkende factoren bij binnenkweek is de beperkte co2, dit moeten we dus bevorderen door te zorgen dat er flink wat verse lucht (al dan niet verwarmd) de tent ingezogen word zodat de dames toch wat co2 krijgen.

Verder ziet het er wel nice uit moet ik zeggen. Mss wat fans voor de circulatie extra want als straks deze dames in grotere pot gaan dan heb je dat tentje zo vol met een stevig struikgewas 😉😉

Groetjes

Test@

• Like 1

Dit vond ik online

Met een digitale tijdklok vorig jaar ellende gehad omdat snachts de stroom uitviel en daarna meteen terugkwam.
Dit is niet goed voor een hps lamp en heeft de contacten vastgebrand hierdoor :shock: 
Dat zul je met bijvoorbeeld de Davin relaiskast niet meemaken :D

Zelf gebruik ik een Evsa van Gavita met een gewone digitale klok.
Dat kan omdat de Evsa langzaam opstart,dus niet in 1X de volle mep

• Like 1

Thanks everyone for de feedback!

@OGDread

We gaan idd voor de relais gaan. Thanks for the advice, we hebben 25l potten gekocht en de plantjes verpot, ze zien er veel happier uit :D heb er een foto bijgezet. Klopt idd, 300w groei en 600w bloei, maar hoe verander ik dit dan? Wanneer ik in bloei ga zet ik 12/12u op 300w maar hoe verander ik geleidelijk aan naar 600w om de plantjes niet te stressen? 

@Stoomboot

More feedback over wat vsa en evsa is :blink: heb een foto gezet van de timer die we nu gebruiken maar deze gaan we hoogswaarschijnlijk aanpassen naar een Davin kastje zoals vaak werd aangeraden en jijzelf ook nog hebt toegevoegd achteraf, thanks for the info.

@Tune

Bedankt voor de link, we gaan hiervoor gaan!

@Test@ment

Heb je uitleg aan mijn vriend vertaald in het frans over in en uitvoer lucht, daar gaan we ook het nodige aan doen, thanks for the tip! 

20190127_230550.jpg

20190127_230607.jpg

received_1118460618334612.jpeg

Dat kan je ook zelf beetje kiezen, sommige kwekers wachten tot er getopt is alvorens de planten op een net te maken maar je kan ook meteen netje op bovenkant van je pot maken, dus ook hier weer keuze zat in hoe je het kan aanpakken. 

• Like 1

Hoi ChiChi,

Goed dat je zsm dat kastje gaat veranderen want het klokje dat je laat zien gaat zekers met de tijd doorbranden.

Een eVSA of VSA is een voorschakelapparaat, zeg maar de blok waar je lamp is op aangesloten.

Welk model is dat?

Een regel voor de afstand tussen lamp en plant te weten bij HPS is  :

300W -> 30cm

600W -> 60cm

enz

Ik controleer altijd de stralingswarmte met mijn hand.

Leg je hand net boven de plant en als de stralingswarmte echt brand op je hand dan zou ik het iets hoger hangen. Eigenlijk heel simpel. :)

Helemaal in het begin deed ik het zo dat ik de eerste 2 weken van 12/12 nog met mijn groei lamp deed en dan pas switchte naar de bloei lamp.

Nadien ben ik ervan afgestapt en voor de harde switch gegaan. Vanaf de dag dat ik op 12/12 ging de andere lamp erin. Uiteraard opletten dat je de afstand nakijkt!

• Like 1

Hier ben ik met updates na een weekje :koffiekrant:

Plantjes zijn heel happy met hun nieuwe potten, groeien een aantal cm per dag, grootste is 62cm en kleinste 48cm.

Wanneer we ze verpot hebben (26/1) werd ons aangeraden om 1 week gewoon water zonder plagron. Vanaf 2/2 geven we voor groei zoals jullie ook hebben aangeraden. 

Nu heb ik een paar vragen :blink:

Ze zijn nu 8 weken oud van zaadje, we hebben al wat vertraging gehad, wanneer kunnen we ze nu best in bloei zetten? 

Wanneer ik ze dan in bloei zet, planning plagron is voor 9 weken bloei maar ik denk niet dat ik zolang bloei heb, waar begin ik dan met die freakin planning? <_<

Mogen de blaadjes onderaan weggesnoeid worden? Heb ik over gelezen en gehoord dat deze toch zinloos zijn en weg mogen. Maar tot waar mag weg dan? En heel de steel afsnijden of enkel de blaadjes stukken af? 

Ik heb nooit een vochtigheidsmeter (heet dit zo 🙄?) Gehad maar tot nu toe zien de plantjes er voldoende gehydrateerd uit, is dit echt nodig zeker tijdens bloei?

@Tune

Ik zal misschien die 2weken methode van jou toepassen voor deze 1e keer. 

@Test@ment

Netje coming soon! Denk je dat ik deze nu al mag zetten? Ik zie dit wel zitten.

Thanksssss

20190204_180028.jpg

20190204_180045.jpg

20190204_180051.jpg

20190204_180111.jpg

20190204_180119.jpg

Leuk al die vragen! Enthousiasme en leergierig, gaat helemaal lukken!

Volgens mij zijn ze klaar om te bloeien.

Voor elke techniek vind je voor en tegenstanders, hier mijn mening over deze grow:
- Ja, verwijder de onderste 1/3 van al het blad en zijtakken. Misschien wel tot de helft, maar dat kan ook later. Dit noemen we loppypoppen, en het is binnen een goed idee, omdat het licht niet zo laag doordringt en de toppen daar erg licht zullen blijven. Beter de energie bovenin besteden.

- Begin met bloei voeding op dag 1 in de bloei. Wil je zunig zijn, dan doe je weinig voer in de eerste twee weken. Voer daarna op. Het is sowieso beter om onder te voeden dan over te voeden. Heb je te weinig op het eind, koop je bij.

- Scroggen (in het netje) kun je best beginnen een paar weken in bloei, de eerste weken bloei kunnen ze nog fors doorschieten.

Een lv meter meet lucht, dus je bedoelt zon tensio meter denk ik. Water spanning in de aarde. Als je goed op de aarde let, en vooral niet overwaterd, kun je prima zonder.

• Like 1

On 4-2-2019 at 19:05, OGDread said:

Leuk al die vragen! Enthousiasme en leergierig, gaat helemaal lukken!

Volgens mij zijn ze klaar om te bloeien.

Voor elke techniek vind je voor en tegenstanders, hier mijn mening over deze grow:
- Ja, verwijder de onderste 1/3 van al het blad en zijtakken. Misschien wel tot de helft, maar dat kan ook later. Dit noemen we loppypoppen, en het is binnen een goed idee, omdat het licht niet zo laag doordringt en de toppen daar erg licht zullen blijven. Beter de energie bovenin besteden.

- Begin met bloei voeding op dag 1 in de bloei. Wil je zunig zijn, dan doe je weinig voer in de eerste twee weken. Voer daarna op. Het is sowieso beter om onder te voeden dan over te voeden. Heb je te weinig op het eind, koop je bij.

- Scroggen (in het netje) kun je best beginnen een paar weken in bloei, de eerste weken bloei kunnen ze nog fors doorschieten.

Een lv meter meet lucht, dus je bedoelt zon tensio meter denk ik. Water spanning in de aarde. Als je goed op de aarde let, en vooral niet overwaterd, kun je prima zonder.

@OGDread

Jaaa zeg we willen echt de dingen zo goed mogelijk doen met wat we kunnen en hebben.

Nou jij bent ook echt bedankt voor je hulp en feedback, we really appreciate it!

Hier is plantje wat bijgesnoeid, moet het nog wat hoger? We durven niet echt gezien het de eerste maal is 😅

Deze week zetten we hen in bloei!

Bedankt voor de geruststelling 🙏🏽

20190205_220730.thumb.jpg.aca0610df9460a34527d915344be527e.jpg

Heb dit  verder niet gevolgd, maar je meisjes gaan nog circa 2 tot 3 weken aardig doorgroeien na het schakelen....

Ik zou denken.....nu de klok omgooien, de pot in het midden en rechtsvoor, wellicht op een verhoging, de uitlopers naar de hoeken en zelfs misschien nu  al een 'knakje' gaan geven....

• Like 1