• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Baseman

Ff voorstellen

Recommended Posts

Hoi, ik ben nieuw hier en hoop veel op te steken van jullie en heb dan ook veel vragen.

Ruim 30 jaar geleden in aanraking gekomen met cannabis en kort daarna gestopt met roken dus het blowen hield ook op.

Ooit nog thee van gezet maar dat zette geen zoden aan de dijk dus nu maar een vaporizer gekocht.

Recent op het idee gekomen om in mijn ongebruikte zoldertje een kweekhokje te bouwen van 1x1x1.45m. met spullen die ik in de loop van jaren verzameld heb.

Mag weer niks kosten hé ;)

Ben al een heel eind gekomen, nu nog een ledlamp, wat zaadjes en betere temperaturen want het is daar onverwarmd....

Ik wil beginnen met één lamp voor één plant zoals de Rubol Josephine 135 Watt maar twijfel of ik niet te kort kom in de hoogte van mijn hokje.

Het zal nog veel experimenteren worden maar alle tips zijn welkom.

Welkom op WF @Baseman

Snuffel eens lekker rond tussen de verschillende topics om je licht op te steken en/of open lekker je eigen topic als je er niet uit komt.

Heb je echt niet meer hoogte beschikbaar dan die 145cm? Nu als ik ff bedenk, 40cm afstand houden + pothoogte 26cm ( voor 11liter) dan schiet er ong 80 cm over, is zeker wel te doen met wat beleid.

In elk geval maak er wat leuks van en grow your own 😉😁

groetjes

Test@

Ik heb weleens direct uit de aardezak gekweekt. Plat neerleggen zodat de zak ongeveer 10 cm hoog is, flink veel gaten onderin voor afwatering, gat voor de plant boven. 10/15 cm diepte is genoeg in mijn ervaring.
Scheelde kosten, moeite en hoogte, en het ging prima...
Andere kweeker maakte een lage bak over zijn volle lengte, en 15cm aarde erin zonder afwatering. Wel goed weten hoeveel water te geven....

Klopt @OGDread alleen is in de zak kweken risky als je moet verplaatsen om een of andere reden. Dat krijg je bijna niet voor mekaar zonder dat je de wortels beschadingd.

Maar idd het lage bak systeem werkt perfect, en als je een hoogte van 15cm aanhoud kan je deze perfect bewateren met een simpel blumat druppel systeempje.

Niet verplaatsen, inderdaad. Ik denk dat de beste Baseman geen Blumat gaat nemen, met maar 1 plant en "het mag niks kosten" :p
Overigens uitstekende dingen als je een paar dagen weg moet.
Het grootste gevaar van een dichte bak (of alles wat geen water lekt) is overwatering. Ik denk de meest voorkomende beginner fout. Handmatig wateren, is de beste manier om het te leren.

Ja haha dat water geven wil nogal eens voor gezeik zorgen. Maar ik geef altijd de gouden raad iets droger te kweken, heb al heel wat kweekjes zien foutlopen door "te nat" en nu ik erover nadenk nog geen 1 door te droog.

• Like 1

Bedankt voor het meedenken!

Helaas is het zoldertje maar 145 cm hoog, ik zal het er mee moeten doen.

Ik had gedacht om een 70x70x10 wasmachine lekbak te kopen en daar een zak grond in te "storten", als ik dan de zijkanten vrij hou krijg ik een soort airpot idee en kan ik een evt. water overschot toch opmerken.

Ik verwonder me er wel eens over dat er vaak ook een heel voeding plan bij te pas komt om een tot een goed resultaat te komen.

Is het niet mogelijk om met een zak goed bemeste kweekgrond een hele plant groot te brengen?

Natuurlijk. Het is ontzettend makkelijk om een wietplant te kweken.

Wat heel lastig is, is een zo goed mogelijk rendement in tijd/ruimte/geld.

Zonder dollen, met flink bemeste grond kom wel je een heel eind. Zeker de groei periode door. Als jij een grondmix weet te mengen met voldoende voeding voor de hele cyclus ben je een kei. Cannabis is een zeer hongerige plant.

Met je beperkte hoogte ben je beter af met zo'n MCP     kan je dicht op de plant en heb je toch een goeie spreiding  en wat buig werk doet ook wonderen en soortjes zetten die lekker laag blijven. 

Welkom Baseman.

Ik zou zekers geen schrik hebben van plantenvoeding.

Je moet de plant toch wateren en als je dan met bvb BAC bio voeding werkt moet je niet echt iets meten.

Geen gedoe met PH of EC meten, gewoon het juiste aantal ml in je water doen, even roeren en je kan de planten gieten.

Een fles bloei voeding komt op +/- 15€ en daar kom je dan echt wel lang toe zekers als je maar 1 of 2 planten gaat zetten.

• Like 1

On 28-1-2019 at 18:18, gyro gearloose said:

Met je beperkte hoogte ben je beter af met zo'n MCP     kan je dicht op de plant en heb je toch een goeie spreiding  en wat buig werk doet ook wonderen en soortjes zetten die lekker laag blijven. 

Hoi Gyro, wat moet ik verstaan onder een MCP?

Is dat een "tl" of spaarlamp systeem en is dat efficiënt?

Kun je me een voorbeeld geven van een merk en/of type?

Er zijn inmiddels stappen gezet, de Quick ones zijn een paar dagen oud en staan in kokos. Een MCP 12m is besteld. Plagron cocos a en b zorgen voor het eten. Ben benieuwd. Bedankt voor de tips zover.

• Like 1

Ga ik zeker doen Karel, nu eerst maar eens die MCP samenbouwen aan de hand van jouw handleiding. 👍😁

10 hours ago, Baseman said:

Kabeltjes tussen de cob's in dit geval 135 mm ipv 90 mm bij de versie van Test@ment

Je hebt de mcp12M daar is de Heatsink idd iets groter van en staan de cobs verder uit mekaar.