• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Greenfire

Bijna oogsttijd

Recommended Posts

Moeilijk te zien eerlijk gezegd, ik zie weinig detail maar het lijkt aardig milky allemaal met hier en daar wat amber. 

Laatst zei iemand dat de trichomen op de sugar leaves sneller amber worden dan de rest.

Dit klopte bij mij wel aardig, midden op de top worden ze later amber. 

Oogsttijd moet je ook zelf bepalen, zelf zou ik voor 2/3 milky 1/3 amber gaan.

• Like 1

Niet altijd simpel om foto's van de trichomen te maken.

Hier niet echt duidelijk.

En inderdaad het oogsten is iets persoonlijk.

Sowieso moeten de trichomen milky zijn. En sommige laten het verder gaan naar amber maar daar ben ik dan weer geen voorstander van.

• Like 1

Nou ik ken toch ook iemand die graag zijn wiet met heldere trichromen heeft, word ik lekker actief en high van .. het is idd erg persoonlijk :)

Als je goede foto's wilt maken van je trichromen dan moet je heel goed stil houden... als je dan een foto hebt gemaakt kan je die op de pc/laptop vergroten... gebruik het liefst de hoogste resolutie zodat je nog beter weer kan inzoomen ..

Crasn, wat hier boven al gezegd is, hangt af van de kleur van je trichomen en is persoonlijk.

aan de kleur van de bloeiharen is niet altijd duidelijk te zeggen of ze oogstrijp zijn. met een

zak microscope daar in tegen wel, maar nogmaals dat is een persoonlijk iets. de meeste

(denk ik) zullen oogsten als ze milky zijn met een gedeelte amber 2/3 milky 1/3 amber maar

nogmaals dat is persoonlijk.

• Like 1

Zoals Mr green het al aangaf.

Een microscoop heb je nodig om te zien hoe het met de trichomen is gesteld.

Hier kan je een tabel zien met wanneer je kan oogsten.

Of je nu graag meer amber hebt of nnet niet is jouw voorkeur.

when To harvest cannabis diagram

10 hours ago, Mr. Green said:

Crasn, wat hier boven al gezegd is, hangt af van de kleur van je trichomen en is persoonlijk.

aan de kleur van de bloeiharen is niet altijd duidelijk te zeggen of ze oogstrijp zijn.

Precies.

Die zogenaamde regel van 80% bruine bloeihaartjes mag je ook naast je neerleggen. Bij mij werd het pas milky toen alles al 100% was. Hangt van zoveel factoren af.....je voorkeur, genetica, afbloeien, blabla...

https://www.bol.com/nl/p/juweliersloep-30x-60x-verlichte-vergrootglas-loep-dual-lens/9200000087551603/

• Like 1

zeker buiten met regen en/of hoge lv..is de haartjes methode ronduit onbetrouwbaar...

loepje 60x  is zeker aante bevelen.......ook om voorbloei te zien....