• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
Mr. Green

No mercy supply CO2 tabs

Recommended Posts

Dit kwam ik vandaag bij Online Top Garden tegen, klinkt goed maar wat is jullie mening daarover?

No Mercy Supply CO2 tabs 

Voor een snelle en uitbundige groei & bloei van planten

CO2-Tabs is een wonderlijk product speciaal doorontwikkeld voor planten op elk groeimedium. Waar vroeger (en nu ook nog) met dure en ingewikkelde systemen de lucht van extra koolzuur (CO2) werd voorzien, daar zijn deze tabs: revolutionair, goedkoop, makkelijk en erg doeltreffend!

Groeistagnatie van veel planten wordt in veel gevallen veroorzaakt door een tekort aan koolzuur (CO2). Slecht geventileerde ruimtes kunnen zelfs een ernstig tekort aan CO2 opleveren. Doordat je nu met de CO2 tabs de planten aan de wortels extra CO2 kunt aanbieden, kun je de moeilijke formules aan de kant schuiven en je planten een optimale groeisnelheid laten bereiken. Let wel, alleen planten die gezond zijn zullen deze extra impuls om kunnen zetten in groeikracht.

De tabletten zijn aangelengd met een direct opneembaar magnesiumsulfaat, e.e.a. om magnesiumtekorten door extra groeisnelheid, voor te blijven.
De tabs geven in het water CO2 af, waardoor de fotosynthese assimilatie wordt verhoogd.

CO2 is een belangrijke voedingsbron voor planten. In bedekte tuinen is bij voorbaat CO2 tekort door verminderde ventilatie ten opzichte van de open lucht.
Als je planten (of stekken) gezond zijn, gebruik dan een half uur voor de watergift 1 pil voor 100 liter water. Je kunt de tab gewoon in het vat (of emmer) gooien.
Geef minstens 2x per week je planten een extra impuls met CO2, maar bij voorkeur telkens in het drinkwater meegeven. Overdosering is niet bezwaarlijk, maar brengt ook niets extra’s.

LET OP: CO2 toevoegen kort voordat het donker wordt brengt geen resultaat! In de donkere uren neemt de plant namelijk geen CO2 op. De tabs binden de CO2 ongeveer 4 tot 6 uur aan het aangeboden drinkwater.

Het gebruik van Co2 tabletten is milieuvriendelijk en kan in voorgeschreven dosis geen gevaar opleveren voor mens, plant, dier of micro-organisme.
De watersamenstelling wordt door het gebruik van CO2 tabs niet noemenswaardig veranderd. Wel kan de pH-waarde tijdelijk een licht dalende tendens vertonen.
Gebruik Bacterial om (extra) afvalstoffen (door snellere groei) om te zetten in voedingsstoffen. Een goede biotoop is de basis om een plant een gezonde cyclus te laten groeien en bloeien. De CO2-tabs zullen door het juiste gebruik van Bacterial een optimaal effect teweeg brengen.

• Sad 1

de grootste BS everrrrrrrrrrrrrrrr

geldklopperij van de bovenste plank......:wacko:

bijna net zo erg al hij beweerde dat hij de double fun rot bestendig gemaakt had...:lol:

• Like 2

Wat nu slecht geventileerde ruimtes ???:lol:....in semi-gesloten systeem waar er 5 luchtwisselingen per uur van je hok inhoud gebeuren....is geen co2 tekort....:rolleyes:

• Like 1

2 hours ago, Mr. Green said:

Ja DeVos, als het te mooi is om waar te zijn is het meestal ook zo😁

als je c02 wil toevoegen in je hok.....ga er dan maar BETER slapen/wonen....:lol:....dat kost niks...:rolleyes:...

en als je lucht wil bij de wortels....idd erg belangrijk......zorg dan voor luchtig medium....maar dat heb je al met de speciale kweekaarde voor het plantje....;)

enne.... zijn double fun is/was niks anders als een citral x een hele vroege Dr Weedman....:P

• Like 1

hmmmm, tot dusver heb ik nog nooit het gevoel gehad dat er op dat vlak wat tekort schoot, ik denk dat ik gewoon bij mijn spreekwoordelijke schoenmakersleest ga houden :)

Dit lijkt me zo 'n beetje in de categorie  van "LED protect", nog zo 'n wondermiddeltje dat vrij veel geld kost en vreemd genoeg is er maar één fabrikant die zoiets aanbiedt.  Het beste advies dat je kan krijgen ivm voeding is het volgende: hou het zo simpel mogelijk.

• Like 1

Ja die co2 tabs helpen eigenlijk alleen maar bij planten die je op water kweekt,. rijst of zo.. en dan nog is de meerwaarde nihil je spreekt over een 3% als je dat al behaald .. 

On 3-2-2019 at 14:45, mYst said:

Dit lijkt me zo 'n beetje in de categorie  van "LED protect", nog zo 'n wondermiddeltje dat vrij veel geld kost en vreemd genoeg is er maar één fabrikant die zoiets aanbiedt.  Het beste advies dat je kan krijgen ivm voeding is het volgende: hou het zo simpel mogelijk.

Nou ja led heeft zich onder tussen toch echt wel bewezen, in mijn ogen hoor.. 

en dat maar 1 aanbieder iets aanbied dat wil ook al niet zeggen dat iets niet werkt.. ik bied bijvoorbeeld humis en fulvine zuur aan in mijn aardeverbeteraar .. en geloof niet dat je het echt in onze wereldje nog ergens anders in de voeding terug ziet,.. maar dat spul werkt echt heel goed.. :) om maar iets te noemen,.. zo waren er waarschijnlijk ook bedrijven die wel leds verkochten maar geen troep wilde verkopen en dus alleen maar een bepaalde chips wilde aanbieden.. dat waren in het begin echt niet de meeste verkopers,. sterker nog de meeste verkopers verkopen nog steeds de mindere leds ... 

• Like 1

@fsmidt 

Ik zie in het hele artikel geen verwijzing naar humis of fulvina zuur, wel naar salicylzuur maar dat is totaal iets anders,.. salicylzuur word uit de wilgenbarst gewonnen je kan het ook terug vinden in de Aspirine, dat dit de weerbaarheid van de plant versterkt dat klopt, maar dat het de plant helpt om beter om te gaan met licht, is de eerst keer dat ik hier over lees ik kom het in geen andere bron van info tegen. 

En eigenlijk doet humiszuur het zelfde als de salicyzuur maar dan plus veel meer, goede humiszuur is 40 miljoen jaar oud het word gehaald uit de laag aarde waar ook bruinkool word gewonnen, en hiervan heb ik wel gelezen dat het invloed heeft op hoe planten fotosynthese maken, alleen is er nog steeds niet een wetenschappelijke verklaring voor. Maar dat is ook niet de doel waarom ik het in de aardeverbeteraar stop. Het heeft ook een werking op je bodemleven en zorgt er voor dat niet opneembare stoffen als nog worden omgezet en ook dat ingesloten ionen vrijkomen in de aarde. Daarbij verhoogt het net als de salicylzuur de weerbaarheid van de planten, zorgt het voor betere sapstromen. 

2 hele verschillende producten dus eigenlijk ;)