• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Mr. Green

Monster Dwarf auto in een Space Bucket

Recommended Posts

Mede Growers, een beetje eerder dan de bedoeling was, maar ben toch maar begonnen

aan de teelt in de Space Bucket (kon me niet langer inhouden)😂

659078576_spacebucket18.thumb.jpg.d2f1956735f83368f50edc1c576e7281.jpg

Dit is hem, hoe ik hem gebouwd hebt zie je hier, https://www.weedforum.eu/wietforum/topic/6321-space-bucket-bouwen-klein-behuisd-toch-een-plantje/

Vandaag de zaden ter ontkieming gelegd volgens de koffiefilter methode, na ze een dag heb laten acclimatiseren

want ze kwamen uit de koelkast waar ik de zaden die ik heb bewaar. Voor het ontkiemen gebruik ik spa blauw

vanwege de gunstige Ph waarde daarvan 6.0. tot nu toe heb ik daar geen klachten over.

1826659589_MosterDwarf1.thumb.jpg.f4be5e61097a096421862e2310f705d9.jpg

757959105_MonsterDwarf3.thumb.jpg.24560607286d4f14de322be5b28967e7.jpg

Het soortje dat ik ga kweken is Monster Dwarf auto van Zamnesia Seeds.

de specificatie daarvan vind je hier, https://www.zamnesia.nl/zamnesia-seeds/4330-monster-dwarf-auto-feminized.html

Het is een snel soortje dus perfect voor een eerste teeltje 😊

De lamp is een 120 watt full spectrum lamp, heeft 36 leds onderverdeelt in, 22 rood, 8 blauw, 1 wit, 1 warm, 2 UV en 2 IR.

Lamp heb ik bij aliexpress weg voor een paar tientjes.

1502691568_spacebucket23.thumb.jpg.f7454c4bbc642ff4f9cbcd4aad590907.jpg

De lamp.

Als de zaden ontkiemd zijn gaan ze in een zelf gefabriceerde airpot, om meer wortelvolume te kunnen kweken

in een klein potje. Pot groote weet ik niet precies, maar meer als een liter of 6 a 8 is het niet.

Zo dat is het tot nu, binnenkort uiteraard meer over het verloop, fasten yore seatbelt (of zo iets😂😂).

• Like 3

Mede Growers, precies 48 uur later de twee zaden gepoot, de 1 had een wat langer worteltje als de 

ander (wat mijn voorkeur heeft) maar daar in tegen kan ik gelijk even kijken of dat qua ontwikkeling

iets uitmaakt.

448315525_MonsterDwarf7.thumb.jpg.87e549c23a113634c8766eb3347e2647.jpg

Kwam er (bij het nakijken) achter dat de grond wat ik dacht dat het light mix was, grow mix bleek te zijn. 

heb ik voor de zekerheid toch maar een paar gaten gemaakt, gevuld met light mix voor ik de zaden er in

gedaan hebt. De pot die ik gebruik heb ik zelf even een home made airpot van gemaakt.😊

554560176_MonsterDwarf5.thumb.jpg.98c98cfda78b6652b405de46071d2935.jpg

Beetje knutsel werk, maar het werk prima (eerder uitgeprobeerd met emmers)

664896106_MonsterDwarf6.thumb.jpg.9c931c8a6f5bf2f5da602f92fd680e1c.jpg

Deze gaten gevuld met light mix.

687439857_MonsterDwarf8.thumb.jpg.0194209fc2be1afab11ce533ec8270a2.jpg

De zaden gepoot en afgedekt met folie zodat het niet te snel verdampt. De grond heb ik bevochtigt met spa blauw (Ph 6.0)

1576657592_MonsterDwarf9.thumb.jpg.f02865b9d129283dcca675fcc7e9639b.jpg

Vochtigheid en temperatuur was na sluiten van de bucket bijna 23 graden met een LV van 54, kan ik voor nu mee leven.

Hou ze nu donker tot ze zich laten zien, dan gaat het licht aan en laat ik ze in de zelfde circles meedraaien als de diesels die in

de zelfde ruimte staan. Hebben ze geen last van elkaars licht. De LV zal wel zakken als het licht aangaat maar dan zet ik voor de 

luchtinlaat van de bucket een luchtbevochtiger.

Zo jullie zijn weer bij, we zijn begonnen en kijken of we het tot een bevredigend einde kunnen brengen.

Tips, opmerkingen en adviezen zijn natuurlijk van harte welkom en gewaardeerd. Het is tenslotte mijn eerste Space Bucket avontuur.

Gr. Mr. Green

• Like 2

Stoeltje er ook maar bij gezet :) 

Wat ik me afvraag zit er in die emmer geen weekmakers? 

Want dit kan wel erg schadelijk zijn voor je plantje, door de dampen die dan vrij komen uit de plastic kan je plantje worden vergiftigd .. 

Als er geen weekmakers in het plastic zitten is er geen probleem hoor ;) 

Voor de rest als je plantjes een keer boven zijn direct het plastic verwijderen zodat ze mooi door kan groeien :) 

• Like 1

Deze staat in een gewone witte bloempot Karel, en idd zo gauw ze boven de grond komen

gaat het plastic er af. Bedankt voor het meedenken.👍

ja die bloempot zal het probleem niet zijn, maar die spacebucket waar je haar in wil zetten (die zwarte in de eerste post) ben bang dat daar wel eens weekmakers in kunnen zitten ;) 

• Like 1

Oké, had ik zelf niet aan gedacht. De binnenkant is wel bekleed met folie (mylar) en anders is het afwachten, kan er nu niets meer aan doen:mellow:

Ja ik heb geen idee hoor dat het er in zit, maar als je rond de 3e week onverklaarbare verschijnselen krijgt van verbranding of andere gekke trekken dan is de kans groot dat de oorzaak vergiftiging van de lucht is .  Vaak kan je de plant als nog wel gewoon afbloeien, maar ja zo als je zal begrijpen is het niet ideaal en heb je niet echt veel kans op een top opbrengst...  

Maar nogmaals misschien zie ik wel beren op de weg die er niet zijn, het is gewoon ff iets om in je achterhoofd te houden. ;) 

• Thanks 1

Wat ik al eerder zei, kan er nu niets meer aan doen, maar is het niet zo dat het alleen in zacht plastic zit en niet in hard plastic, want dat zou ik dan logischer vinden klinken.

Even een update mede Growers, kwam vanochtend bij de space bucket en zag dat de LV nog

maar 37% bedroeg😒 maar even de luchtbevochtiger geïnstalleerd.

na een kwartiertje zag ik al dit,

238195309_MonsterDwarf10.thumb.jpg.602560acdfa99e0afa5c0558e38e2775.jpg

Maar dat was vlak voor het licht uit ging, dus toen het licht weer aan ging was het aardig bij getrokken.

1293892761_MonsterDwarf12.thumb.jpg.05ab29e684782709bda1137ac7511414.jpg

koste wat sleutelwerk maar het werkt.

1711698801_MonsterDwarf11.thumb.jpg.07b7d9be669d72ff244ebc20865b5fb9.jpg

Pijpje voor de inlaat en gaan.

542055380_MonsterDwarf13.thumb.jpg.a4a867ffa27fcbb69ee567517ed8103b.jpg

nu nog een beetje finetunen en dan is het goed.

• Like 1

Mede Growers. eerste week na de zaadjes te hebben gepoot.

LV 60 a 65%,  temp. licht aan 24 graden, licht uit 20 graden.

Spuit ze nu nog dagelijks een beetje nat (ook de grond) met spa blauw.

Voeding hebben ze voorlopig nog even niet nodig. Had de temperatuur liever iets hoger gehad,

maar door de luchtbevochtiger (denk ik) blijft de temperatuur wat lager.

Rest mij voor nu alleen nog even een paar foto's,

102351018_MosterDwarf1162.thumb.jpg.13346b8f0a69b7f79c52828dec9df1e5.jpg

1469273301_MosterDwarf2162.jpg.bbe77df7235872d61cba8bfb15a9f0ac.jpg

488672282_MosterDwarf3162.jpg.f720f605d696ccac3d24180a6af62800.jpg

Had vandaag nog even een extra hydro/temp.meter toegevoegd om te kijken of op plant hoogte

de zelfde waarden worden weergegeven als meer boven in waar de vaste hydro/temp.meter zit.

Vanavond (licht is nu uit) even kijken wat het verschil is, als er verschil is.

Dit was het voor nu, opmerkingen suggesties/adviezen zijn ook hier altijd welkom.

Gr. Mr. Green

• Like 2

LV maakt altijd uit Romsel, je wilt het in de groei rond de 60% hebben.

twee in 1 pot, wil ze een beetje plat houden in het begin, dus zo laag

mogelijk tot de onderkant vol is en dan laten groeien. met 1 had ik het

ook gedaan, maar ze waren allebei opgekomen dus dan met 2, zonde

om er 1 uit te trekken kan altijd nog.

• Like 1

Luchtvochtigheid is niet zo belangrijk als bij stekken dat klopt,. dit komt door dat zaadjes al vanaf het begin wortels aan het ontwikkelen zijn. de bladeren zijn erg klein bij een zaadje en die zal dus ook minimaal verdampen en kan dan al vrij snel nieuwe vocht tot zich nemen via de wortels om niet uit te drogen.. dit lukt een stek niet omdat deze gewoon nog geen of maar heel weinig wortels heeft ten opzichte van de bladmassa, bij een lage luchtvochtigheid gaat een stek dus dood en groeit een zaadplantje wel door.. 

Maar de luchtvochtigheid is zeker wel belangrijk, als je een hoge luchtvochtigheid hebt dan kan het voor een plant heel moeilijk zijn om nog vocht aan de lucht te kunnen afgeven. 

Of bij een hele lage luchtvochtigheid zal de plant juist te makkelijk haar vocht kunnen verdampen... het is dus eigenlijk voor een stek of een zaadplantje wel degelijk van belang om een goede luchtvochtigheid te hebben. 

• Like 1

@Mr. Green & @karel kweker en dat is rond de 60%? Bij mij in de bucket is het zeer laag, onder de 40%

@Mr. Green welke voorzorgsmaatregelen heb jij voor de bucket i.v.m. brandgevaar?

Mijn vrouw vindt de bucket maar niks (onveilig) en een vriend noemt het ook een creatie waardoor je brand kan krijgen.

Wat is jouw idee hierover? 

kwa veiligheid, tja dat ligt er ook aan hoe je het bouwt natuurlijk.. 

en ja een lv van rond de 55 /60% is mooi voor de planten in het algemeen, in begin wil je ze nog wel hogere lv geven vooral bij stekken .. 

16 minutes ago, Romsel said:

@Mr. Green & @karel kweker en dat is rond de 60%? Bij mij in de bucket is het zeer laag, onder de 40%

@Mr. Green welke voorzorgsmaatregelen heb jij voor de bucket i.v.m. brandgevaar?

Mijn vrouw vindt de bucket maar niks (onveilig) en een vriend noemt het ook een creatie waardoor je brand kan krijgen.

Wat is jouw idee hierover? 

Romsel, Vooropgesteld als je met stroom werkt, werk netjes en volgens de voorschriften, als je dat in acht neemt

kan er weinig gebeuren. ten eerste al de stroomvoorzieningen van de bucket zitten buiten de bucket, zorg dat je een

stekkerdoos gebruikt die geaard is en de stroom die je gebruikt aan kan (max. belasting staat er op), zorg dat alle 

aansluitingen netjes zijn (dus geen blootliggende bedrading) dit allemaal lijkt mij vrij logisch, is dat allemaal in 

orden kan er niets mis gaan, het enige waar je dan nog mee moet uitkijken is het water geven maar ook dat lijkt mij

logisch. 

Ik heb momenteel een tent draaien en een space Bucket in de zelfde ruimte als ik maar zou denken dat het brandgevaarlijk

zou zijn, zou ik het niet doen en zou ook ik mijn vrouw op mijn nek krijgen. Nogmaals als je netjes en veilig werkt is de kans

op brand uiterst klein tot nihil.

Ik had ook in het begin een heel laag LV ik heb dit op gelost door voor de luchtinlaat een lucht bevochtiger te plaatsen, dit

werkt uitstekend. (voor mij altans)

Monster Dwarf 13.jpg

• Like 1

Mede Growers, week 2 Monster Dwarf in Space Bucket.

Temperatuur gemiddeld 25 graden lamp aan, 20 graden licht uit.

LV probeer ik rond de 60% te houden. is nu 55% (zonder luchtbevochtiger)

sproei ze elke dag een beetje en dan loopt het al snel op naar 70% dus

gemiddeld zit ik dan weer aardig. zakt het te ver naar mijn zin dan gaat de

luchtbevochtiger weer aan.

Verder sproei ik ze dagelijks met PK, zou ik alleen de eerste week doen, dus

dat is morgen afgelopen, en krijgen ze alleen nog afgezuurd water met een Ph

van tussen de 6.0 en 6.5. (voor A.F. schijnt dat het mooist te zijn).

En dan nu de foto's van de beginnende Monsters 😁,

1145742491_MonsterDwarf4222.thumb.jpg.4dffcf8ed4bb52870a9dbe6157eb91bd.jpg

LV is wat lager maar ze krijgen nog water en het bovenste gedeelte van de Bucket is er af en dat kun je gelijk merken.

Ook een dingetje, de grootste van de twee had bij het planten de kortste wortel.

872947429_MonsterDwarf5222.thumb.jpg.a687902cd1606b44dca6df44b6033185.jpg

553297799_MonsterDwarf6222.thumb.jpg.fa8f4c2bdfef5186d153d9bc1798c202.jpg

Volgende week of zo ga ik de grond aanvullen, de kleinste van de twee is wat meer gestrekt dus

het is wel nodig. Daarna ga ik (als ze lang genoeg zijn) lst toepassen. althans dat is de bedoeling.

Dit was het voor deze week, Gr. Mr. Green.