• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
psYch0

Beginnende kweker - totale grow blog

Recommended Posts

Beste kwekers,

5 jaar geleden ben ik op dit forum gekomen om te starten met kweken, ik heb toen massa's informatie ontvangen van diverse leden, maar voornamelijk van Karel (waarvoor dank). Ik heb toen kleinschalig iets begonnen, maar dat is er nooit echt van gekomen wegens verhuis, gezin, etc... 

Nu 5 jaar verder, heb ik nog steeds de passie om het te doen. De hoofdreden is, dat iemand in mijn familie met medische problemen zit, en dus nood heeft aan cannabis, echter is dit in Belgie nog steeds een taboe, en dus wil ik het zelf gaan kweken.

Ik heb de afgelopen 3-4 maanden echt misschien wel 300-400u filmpjes bekeken op youtube en research gedaan. Uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat iedereen wel zijn eigen manier heeft en iedereen de andere methode afbreekt. Daarom ga ik met mijn opstelling voor hetgeen ik denk het beste gaat zijn op lange termijn, en om de grootste "yields" te halen.

Mijn setup zal zijn als volgt :
- Gorrilla of Secret Jardin tent van 1,50 x 3,00 x 2,40m

- Actieve carbon filter van minimaal 1000m3/h

- 2 fans, 1 voor inblaas & 1 voor afzuiging (uiteraard de inblaas met een lager debiet dan de afzuiging)
- Cli-Mate Total controller
- Ontvochtiger & bevochtiger 
- Omgekeerde osmose van minmaal 500L/dag

- Heater

- BlueLab PH/EC/TEMP controller

- DIY RDWC setup met emmers van 30L en een EPIcenter, daarbij een Buffervat van 200L met osmose water.
- Voldoende luchtstenen om het water van lucht te voorzien
- Optic Led 8+ COB groeilamp

Ik heb echter een paar vragen :
1. Ik zie in de verschillende filmpjes dat ze of met GHE FloraNova Bloom werken, en in andere met GHE Flora Bloom voor dezelfde mediums. Waar zit het verschil in deze voedingen?
2. In bijna elk filmpje gebruiken ze Botanicare Cal-Mag, echter kan ik dit nergens vinden om te kopen.

3. Idem voor Botanicare Silica Blast ook iets wat ik nergens kan vinden enkel in america.

4. Ik wil autoflower amnesia haze gaan doen, hoeveel raden jullie aan om onder mijn Optic 8+ COB te zetten? 9 planten? Ik wil namelijk zo kort mogelijk tegen de "yield" van 2-2,5 pounds geraken (wellicht onmogelijk voor een eerste kweek)
5. Hoelang heeft deze autoflower gemiddeld nodig van zaad tot oogst (zonder het droogproces) is dit 12 weken?
6. Bestaat er een mogelijkheid om te clonen van autoflowers? Of is dit niet aan te raden?
7. Bestaat er een techniek om de autoflowers toch net wat langer in VEG te houden om iets grotere planten te krijgen?
8. Waar kan ik stevige 30L emmers vinden met stevige deksel en grote netpotten voor mijn RDWC systeem, ik heb me rotgezocht maar kan nergens echt wat vinden.
9. Wat te doen met toppen, fimmen, superscrog etc....bij autoflowers? De ene zegt laat ze met rust, de andere zegt LST toepassen en verder niets, wat is jullie ervaring?
10. Is er een verschil als ik de leds 24/24 de gehele cyclus laat branden? Want ik heb gelezen dat de cannabis plant een C3 plant is en dus eigenlijk geen nacht nodig heeft?
11. Is er een lid op dit forum die zijn eigen kweekwinkel heeft en bovenstaande producten kan leveren? In het verleden werd met www.greensell.nl aangeraden? is dit van 1 van de leden?

Zodra ik inkopen ga doen, en zodra ik ga opstellen maak ik foto's voor jullie om mee te volgen van dag 1 tot einde!

Alvast bedankt voor de hulp en positieve kritiek!

Waarom autoflowers?

Waarom DWC?

Dat zijn de eerste dingen die mij meteen binnen schieten.

Die optic8 ken ik persoonlijk niet maar dat lijkt me niet voldoende om 3x1,5 te belichten.

20 minutes ago, Test@ment said:

Waarom autoflowers?

Waarom DWC?

Dat zijn de eerste dingen die mij meteen binnen schieten.

Die optic8 ken ik persoonlijk niet maar dat lijkt me niet voldoende om 3x1,5 te belichten.

- Autoflowers zodat ik om de 3 maanden aan een nieuwe oogst kan beginnen, en het niet zo zeer belangrijk is welke tijdschema's ik ze geef.
- RDWC omdat ik niet altijd de tijd heb om ze de nodige aandacht te geven, daarnaast lees ik dat RDWC meer wortels oplevert, beter de voeding aanlever, makkelijker is voor te voeden en daarnaast dus ook meer yields geeft.
- de Optic 8+ zou ik idd enkel gebruiken voor de 1,5 x 1,5m. Met het oog om ooit een 2de bij te hangen

Dat kan net zo goed met gewone fems of reguliere zaden die je meteen kiemt onder 12/12.

Of DWC nu echt zo simpel en makkelijk is ?🤔🤔🤔🤔🤔 en zeker als je ze niet altijd de nodige aandacht kan geven lijkt dat me net GEEN goed idee, je geeft zelf aan dat je de benodigde producten niet makkelijk te vinden zijn.

• Like 1

Dus je wilt zeggen, dat ik met fem zaden ook kan oogsten van zaad tot oogst in 12 weken? Als ik ze maar vanaf het begin onder 12/12 zet? is dat dan de hele cyclus onder 12/12 of?
Wat is het voordeel van autoflowers dan? Ik dacht altijd dat ze die net namen omdat het makkelijker was en omdat ze stuk sneller waren?

Ik kan niet elke dag water geven of de PH in de gaten houden. Daarom wou ik met een RDWC werken zodat ik een buffervat kan maken, die automatisch de bakken bijvult. Let op het is geen DWC het is een RDWC dus Recirculating. Ik pomp continu rond. (Hier is een voorbeeld : 

)

Daar heeft Test@ment gelijk in psYchO, ik denk ook dat je het je eigen onnodig moeilijk gaat maken.

als je een beetje opbrengst wil ben je denk beter af met foto's dan met auto's, daar valt weinig aan te sturen

en de opbrengst valt over het algemeen tegen, wat Test@ment zegt gelijk onder 12/12 ben je bijna net zo snel

en heb je waarschijnlijk een betere opbrengst.

1 minute ago, Mr. Green said:

Daar heeft Test@ment gelijk in psYchO, ik denk ook dat je het je eigen onnodig moeilijk gaat maken.

als je een beetje opbrengst wil ben je denk beter af met foto's dan met auto's, daar valt weinig aan te sturen

en de opbrengst valt over het algemeen tegen, wat Test@ment zegt gelijk onder 12/12 ben je bijna net zo snel

en heb je waarschijnlijk een betere opbrengst.

Bedankt,

Dus VEG onder 12/12 voor hoelang is het dan gemiddeld bij femzaden? 4-5 weken?
En dan daarna de BLOOM onder 18/6?

Autoflowers zijn ook niet voor binnen dat zijn leuke dingen voor in een moederhok erbij ..en de tijd op de verpakking klopt nooit met de realiteit .. 

calmag heb je alleen nodig als RO water gebruikt omdat je kraantjeswater vol met chloor zat. Zoals in Amerika.

Met Nederlands water niet erg nodig tenzij je werkelijk alles wilt optimalizeren.

Oh zie nu dat je RO wilt gaan aanleggen. Hm, super ambitieus. Blijf weg bij Auto's. Te onvoorspelbaar. Stekken vinden of maken.

Google:

https://www.cityplants.nl/advanced-nutrients-sensi-cal-mag-xtra-250-ml?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=shopping&gclid=CjwKCAiA767jBRBqEiwAGdAOrzXGFdijNKCNpVIzcoEUHy7sb8lFfX4trMkCL77dHkkdNfzftsl7whoCM2kQAvD_BwE

2 hours ago, psYch0 said:

Bedankt,

Dus VEG onder 12/12 voor hoelang is het dan gemiddeld bij femzaden? 4-5 weken?
En dan daarna de BLOOM onder 18/6?

VEG en BLOOM 12/12.

Als je tijdens BLOOM naar 18/6 gaat, gaat je planten namelijk weer VEGGEN.

Een plant heeft minimaal 12 uur donker nodig om te bloeien.

Als je dit soort basiskennis nog niet onder de knie hebt, kan je beter kleiner beginnen met kweken.

Wat jij wil doen, is denk ik niet zo makkelijk als het lijkt. 

On 19-2-2019 at 20:20, Romsel said:

VEG en BLOOM 12/12.

Als je tijdens BLOOM naar 18/6 gaat, gaat je planten namelijk weer VEGGEN.

Een plant heeft minimaal 12 uur donker nodig om te bloeien.

Als je dit soort basiskennis nog niet onder de knie hebt, kan je beter kleiner beginnen met kweken.

Wat jij wil doen, is denk ik niet zo makkelijk als het lijkt. 

Dom van me, maar het probleem is gewoon iedereen zegt wat anders. Op youtube zie ik ervaren kwekers die 24/24 doen, ander doen dan weer 18/6 de hele cyclus. Het probleem is dat iedereen wat anders aanhoudt. De ene zegt dat het beter is hoe meer licht en hoe langer hoe beter, de andere zegt dan weer van niet. Daarom dat ik op het forum kom om te kijken wat hier de meeste zeggen.

On 19-2-2019 at 20:22, Romsel said:

http://www.nomercyseeds.eu/12-12-systeem.htm

Leuk artikel van Kees over 12-12 systeem.

Ligt het aan mij of laden de plaatjes niet op die website?

4 minutes ago, psYch0 said:

Dom van me, maar het probleem is gewoon iedereen zegt wat anders. Op youtube zie ik ervaren kwekers die 24/24 doen, ander doen dan weer 18/6 de hele cyclus. Het probleem is dat iedereen wat anders aanhoudt. De ene zegt dat het beter is hoe meer licht en hoe langer hoe beter, de andere zegt dan weer van niet. Daarom dat ik op het forum kom om te kijken wat hier de meeste zeggen.

Dan heb je het over autoflowers, er zijn der idd bij die ze op 24/24 zetten (hoe meer licht hoe meer gewicht)

andere zetten ze om die zelfde reden op 20/4 en weer andere houden 18/6 aan en dat voor de gehele cyclus.

maar een plant heeft naar mijn mening toch iets van rust nodig dus als je er één uit zou kiezen zou ik voor 20/4 gaan

maar dit geld dus alleen voor autoflowers.

Heb zonet de pagina even geleden van SpeesCees (thnx @Romsel)

Dus hij beweert, dat je onder 12/12 de hele cyclus kunt afleggen binnen de 10-12 weken (afhankelijk van de soort, en dit met fem zaden)
Hij zegt wel dat je allemaal plantjes krijgt met 1 cola, dus moet ik hier dan aan begrijpen, dat ik niet moet gaan trimmen, lst, scroggen, etc...? Gewoon voeden en klaar?

Hij spreekt over 30 planten voor 600w aan licht, daar ik een 500w Led heb, die normaliter voor 1000w vergelijkbaar is met een HPS, vraag ik me af hoeveel ik er dan moet zetten?

Daarnaast met 30 planten, vraag ik me ook af, wat voor potten hij gebruikt? Dit kunnen max potten zijn van 5-10L.

Je kan een scrog maken met maar 1plant, heb je die topic van Karel nog bekeken? Dat is maar 1 plant. Dit kan je ook met 4 planten doen, heb je een een heel veld met toppen. De keuze is reuze zeg maar.

als eerst zou ik je adviseren om de grow-gids ff door te lezen.. nou alles is wel wat veel.

ik heb de meest van de info daar zelf geschreven, als je nog vragen hebt kan je me altijd vragen, denk dat je veel dingen wel duidelijker zouden worden als je 1x wat meer weet over bloei en groeien van een plant maar ook over licht. 

De lamp die jij op de chat liet zien kan echt niet een 1000watt hps vervangen.. 

• Like 1

@psYch0 in mijn post had ik het inderdaad over feminized/reguliere planten. Ik zou niet inzetten op autoflowers. Doorgaans leveren die niet maximaal op, tenzij je echt goed weet hoe het allemaal werkt. 

• Like 1