• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sunshine

Zelf super Zaden creëren?!

Recommended Posts

Hallo beste mede kwekers

ik stuitte laatst op dit YouTube filmpje en toen viel mijn mond spontaan open...

Het blijkt een Royal cheese AF te zijn van rqs die op het moment van filmen ( denk ik ) 127 dagen oud is .

zover als ik logisch kan bedenken is dit een genetische gelukstreffer..

mijn vraag is ....: 

als je met geluk een autoflower onder deze Condities erbij hebt staan. Is het dan mogelijk om zaden te maken van deze super AF?

door zelf bestuiving? Of heb ik dan al 2 van zulke toppers nodig om met de een de ander te bestuiven ?

En in hoe verre kan je dan exact de zelfde  zaden als deze plant zelf creëren? 

Is er iemand die hier veel verstand van heeft en mijn fantasie kan slopen of waarmaken😆.....

Er zit hier genoeg kennis op het forum die jou wel uit de droom kunnen helpen.... 

Het is wat je wilt,.voor het maken van normale reguliere zaden ben je zowel man als een vrouw nodig.. en dan heb je stuifmeel, nou daarmee bestuif je de vrouwelijke plant en alle zaadjes die je dan hebt zijn een kruizing tussen moeder en vader.. dit kan een zelfde soort zijn, maar met zaden is het net als bij kinderen,.. elke zaadje is net iets anders dan zijn broertje /zusje 

wil je gefemde zaden maken dan moet je zorgen dat een vrouwelijke plant alleen maar mannelijke bloei kan aanmaken.. hier heb je weer verschillende trucks voor , maar dat moet je als beginner al helemaal niet willen.. 

tnx Karel,

Zover als ik weet is het zo dat als je fem auto zaden wil creëren dat je met zilverwater (en of andere manieren )een vrouwelijke fem plant bespuit zodat deze strest en stuifmeel gaat produceren .

als je met dat stuifmeel een fem auto bestuift krijg je fem auto zaad.... Omdat het alleen maar vrouwelijke chromosonen zijn.

het gaat me er meer om in hoeverre je op deze manier de super kwaliteit van die ene monster plant kan "kopieeren"

Door de zilverwater word de opname van koper de plant ontzegd dat is wat haar dan geslacht doet veranderen.. 

Maar of je dit met al een gefemde soortje moet willen gaan doen, ik vraag me het sterk af, nu ben ik al helemaal geen fan van gefemde zaden,.. maar dat is iets persoonlijks. 

Als je van gefemde zaad weer nieuwe gefemde zaad maakt, dan lijkt me dit doorvoeren van een genetische aanpassing.. in mijn ogen zijn gefemde zaden alleen goed om af te bloeien en niet verder mee te kl*ten.. (ik zal 1 van de weinigen zijn die er zo over denkt) .. 

Hoe ver een zaadje op haar ouders lijkt ligt een beetje aan de mate van hoe ver is men door gegaan met de kruizing stabiel te maken,..biji een F1 kruizing heb je vrij stabiele zaden, maar een F2 kruizing kan je al weer dingen tegen komen van de ouders en voor ouders van je eerst zaden.. (phenotypes)  vanaf F6 kruizingen kan je zeggen dat er nog minimale verschillen zitten tussen de zaadjes,.. en bij een F8 kruizing zou het verschil helemaal niet meer waarneembaar moeten zijn.. je zou dan dus bijna kunnen zeggen dat F8 zaden alleemaal gelijke planten geven. 

wil je nou meer weten over hoe je zelf zaden kunt maken en het zit met de verschillende F kruizingen .. dan kan je best ff stukje tekst van Dokkie lezen.. Breeding basic's

• Thanks 1