• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 

Recommended Posts

hi kwekers!

Na een jaar afwezigheid terug van weggeweest.

2016: Redelijke oogst gehad maar veel last van toprot... 

2017: Helaas het veld moeten ruimen omdat er herma's groeiden. zaden waren volgens mij  particulier zaden gekocht geloof ik.  Erg jammer ! 

2018: geen kweek gedaan omdat ik op vakantie ging voor langere tijd.  

2019: we gaan weer los, en we hebben er zin in ! 

Verslag alvast gestart omdat de keuze van soort kiezen weer erg lastig is. Dus graag hulp van jullie ! 

Ik wil gaan kweken. 3 autoflowers, 2 normale !

Twijfel zit hem in de keuze tussen big autoflower of normale autoflower. Heb wat rond gekeken op het forum maar kon niet echt wat vinden over het kweken van de big autoflower, kan iemand mij hier wat over vertellen? Hoor graag de ervaringen van jullie ! 

mijn plan:

Ik wil de planten waarschijnlijk op mijn balkon zetten.  Wellicht dat er 1 in de tuin komt maar dat zien we wel wanneer het zover is. 

De soortjes die ik wil moeten  onder de 1.80 zijn. Het liefst een soort die tegen rot kan voor zover mogelijk of vroeg klaar is! 

Ook zit ik er aan te denken om dit jaar 1 plant te scroggen. 

Qua voeding voor dit jaar ga ik me  nog even inlezen. 

Graag hoor ik soortjes die jullie zijn bevallen of mij aanraden ;) 

alvast bedankt, 

Hodjob.

Hoi hodjob, welkom terug.

Veel succes met je kweek dit jaar, spijtig kan ik je niet helpen met de autoflowers.

Andere zullen dit zekers doen.

Ik ga ook aan de big autoflower dit jaar! Heb er vorig jaar wat gehad, maar vind ze niet bijzonderder dan een normale autoflower. Wel wordt er gezegd dat het handig is om ze in +-50L te zetten, wat bij normale AF onnodig is. Dit jaar heb ik 2 big amnesia's, eentje gaat in een 60L en een in een 25L. Heb ook nog normale AF in 25L dus we gaan hopelijk het verschil goed zien dit jaar.

Autoflowers ze hebben echt niet mijn voorkeur, ik zou ze dan ook alleen maar neer zetten als ik geen andere keuze heb, 

Als er op de plek een lantarenpaal zou staan of gewoon voor der bij in de moeder/stekken kast waar de lichturen langer zijn dan de 12/12 uren.. 

De reden dat ik niet graag autoflowers zet komt door dat ze de meeste autoflowers kapot hebben gekruist, niet goed geselecteerd op rot bestendigheid om de THC levels maar in de richting te krijgen van de soort waar de Ruderalis op moet gaan lijken. Ook door die basis Ruderalis plant kan in mijn ogen de soort nooit zo potent worden als de photoflower soort .. 

Waarom zou je autoflowers willen zetten? waarom kies je niet gewoon voor een vroege soort of om je planten te verduisteren? 

Ik denk daar zeker na mijn ervaring in 2018 hetzelfde over als Karel. Een autoflower zou ik alleen nog pakken als ik op een locatie zit waar de planten echt perse voor een bepaalde datum klaar moeten zijn. 

Non autoflowers leveren gewoon veel minder en rotten vaak bij het minste beetje regen al weg. 

In 2018 20 autoflowers geweekt waar heel veel werk in heeft gezeten. Op een andere plek 3 green poisons gezet ik juni pas ontkiemt, en alsnog van die 3 planten ongeveer 3 keer meer geoogst dan van die 20 autoflowers.... kwaliteit van de poisons was ook vele malen beter!

beste manier om leuke soortjes te kiezen is door heel veel buitenverslagen van de afgelopen jaren te lezen. Dan kan je mooi kijken welke planten aan jouw eisen voldoen. 

Balkon scrog lijkt me leuk om te volgen! Succes ermee 

• Like 1

2 hours ago, karel kweker said:

Waarom zou je autoflowers willen zetten?

Ik heb beperkte ruimte op mijn balkon. Qua hoogte wil ik niet dat ze ver boven het balkon uitkomen zodat de hele buurt kan zien dat er wietplanten staan. En in de breedte wil ik dat ze lekker de ruimte kunnen gebruiken die ze nodig hebben.

Maar ik zou eventueel nog eens kunnen kijken naar een normale soort die ook vrij klein blijft.  Ik zal eens even speuren ;) 

Legitieme reden :P

misschien Heribei scroggen? Heb er wel eens eerder een verslagje van gezien. Nadeel is wel dat die regulier is dus dan heb je kans dat je je ruimte zit te verpesten.

automazar is overigens de enige autoflower die ik ooit tot een leuk formaatje heb zien uitgroeien. Lekkere roker ook maar wel gevoelig voor toprot.

LST is een leuke manier om ze laag te houden .. en ja verduisteren zodat je meer controle hebt over de bloeimoment, waardoor je de groei ook kan beperken, en zelfs met een beetje rekenen 2 oogsten doen.. 

1 hour ago, boswandeling said:

automazar is overigens de enige autoflower die ik ooit tot een leuk formaatje heb zien uitgroeien. Lekkere roker ook maar wel gevoelig voor toprot.

Automazar eens gehad ! erg mooie plant. Echter kwam er veel rot in.. voor mij niet weer dus..

1 hour ago, karel kweker said:

LST is een leuke manier om ze laag te houden .. en ja verduisteren zodat je meer controle hebt over de bloeimoment, waardoor je de groei ook kan beperken, en zelfs met een beetje rekenen 2 oogsten doen.. 

Bedankt karel ! dat lijkt me een leuke manier om ze laag te houden ! verduisteren is voor mij geen optie helaas. 

Ik heb erg veel verhalen gelezen over herma’s bij zaad van rqs. Voor mij reden genoeg om daar niks te halen.

die autoflower zit ook skunk doorgekruist, volgens mij een aardig rot gevoelig soortje. 

Ps: waarom pak je niet gewoon een soortje waar al een kweekverslag van is? Je maakt het jezelf moeilijker dan nodig is denk ik. 

• Like 1

2 hours ago, boswandeling said:

Ik heb erg veel verhalen gelezen over herma’s bij zaad van rqs. Voor mij reden genoeg om daar niks te halen.

die autoflower zit ook skunk doorgekruist, volgens mij een aardig rot gevoelig soortje. 

Ps: waarom pak je niet gewoon een soortje waar al een kweekverslag van is? Je maakt het jezelf moeilijker dan nodig is denk ik. 

thanks voor het meedenken ik had een goed verslag gelezen van jaren terug van de speedy chile !  Vroeg klaar, mooie opbrengst. 

• Like 1

Update:

Ik heb even onderzoek gedaan en ben bij de volgende soortjes uitgekomen. Er is nog wat twijfel maar 1 soort staat vast ;) 

Schiet er aub maar op ! 

The church :

https://www.zamnesia.nl/greenhouse-seeds/2710-church-feminized.html

AFGHAN KUSH (WORLD OF SEEDS) FEMINIZED: (SCROG ?)

https://www.zamnesia.nl/world-of-seeds/3140-afghan-kush-feminized.html

DURBAN POISON (DUTCH PASSION) GEFEMINISEERD

https://azarius.nl/seedshop/brands/dutch_passion/durban_poison_dutch_passion_feminised/

de soort die ik nogmaals ga kweken dit jaar is: 

https://www.zamnesia.nl/dutch-passion/420-hollands-hope-feminized.html 

• Like 1

On 10-3-2019 at 13:10, Buitenlucht said:

Church zou ik zeker links laten liggen.  Waarom keuze op deze gevallen? Aangezien je niet verduisterd..
Hollands Hope zou kunnen maar zijn wel betere te vinden denk ik?

Durban Poison is 100% haze. Die wordt dus erg groot. 
Omdat je niet te hoog mag toch? Zou ik vooral voor wat potente indica's gaan zoals de kush inderdaad.

Autoflowers vorig jaar met 0,0 % rot kunnen oogsten. Dit jaar weer een poging wagen :D 

Church wordt indd wel erg hoog...   Hollands hope lijkt  wel wat ! maar welke opties zijn in jou ogen beter dan  ?

durban poison in niet al te grote pot dacht ik aan....

autoflowers is nog steeds een optie voor mij .. 

Ziet er goed uit hodjob, neem aan dat je nog gaten gaat boren in je speciekuip? daarna zou ik hem iets van de grond zetten 

zodat je water overschot makkelijk weg kan. Maar mss was je dat al van plan  😂😂

De hoogte lijk mij niet verkeert en de breedte ook niet ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je plant wordt.

Bedankt voor je reactie Mr. Green.  Gaten komen inderdaad nog in de speciekuip. Komt later wel. Eerst gaan we voor groeien. 

Wanneer het weer echt goed is gaan we naar buiten. 

Fijn dat je denkt dat de hoogte en breedte in orde is. Vandaag bezig geweest om 2 x afghaan fem van FSO te ontkiemen. 

• Like 2

na een aantal dagen ontkiemen heb ik ze in potjes gedaan ! 

staan lekker naast pompoen zaden :o

WhatsApp Image 2019-04-03 at 13.14.13.jpeg

WhatsApp Image 2019-04-03 at 13.14.14.jpeg

WhatsApp Image 2019-04-03 at 13.14.14(1).jpeg

• Like 1

Goed bezig hodjob, je kan er eventueel een stukje huishoudfolie overheen doen, blijft

je grond vochtig en droogt dus niet zo snel uit.

Hou er wel rekening mee dat ze zou gauw ze boven de grond komen licht willen hebben,

anders gaan ze te veel strekken.😊😉

Je kunt ze nu ook al gelijk onder de lamp doen (als je er één hebt) is beter.

Update:

Na een moeizame zijn we nu toch echt los. De afghanen hebben het niet overleefd. 

De afghanen hebben plaats gemaakt voor de Hollands Hope.  Naast de HH heb ik zaden ontvangen van @wiet61 nogmaals dank hiervoor. 

Ik zal even kijken welke soort ik wil houden.  Zoveel keus.. 

wat foto's:

de HH:HH1.thumb.jpeg.d665440482ca3ef889656158d86a0299.jpeg

HH.thumb.jpeg.c4317176f55f8111d9c213694218b589.jpeg

Soortjes van @wiet61:

wiet61.thumb.jpeg.a7430519630d511ebc41986467efda9a.jpeg

Tips zijn altijd welkom,

Hodjob :stoned-smiley:

• Like 1

Ziet er goed uit Hodjob, zie hier en daar wat strek, maar dat komt goed als je ze over poot naar hun eindpot, kan je ze in graven tot de eerste lobblaadjes, mochten ze teveel strekken kun je ze even ondersteunen tot die tijd.

Succes met je teelt.👍