• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   03-12-17

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sign in to follow this  
MisterX

Stekken slaan slecht aan onder led licht.

Recommended Posts

Heren,

Ik heb gemerkt dat mijn stekken slecht aanslaan onder het LED licht en dan kleine planten het niet heel erg fijn licht vinden. Eenmaal gewent aan het licht doen ze het erg goed onder het licht met hoge opbrengsten. Ben ik de enigste die last het van slecht opstartende planten onder LED?

Ik bouw iedere keer voorzichtig op ondanks dat wordende plantjes vaak in het begin geel met rode stengels.Laatste keer heb ik ze eerst 3 weken voor laten groeien op 4 liter potten onder 150 watt TL licht. En toch merk je dat ze het nieuwe led licht dan niet lekker vinden ondanks dat het rustig opgebouwd worden. Nu ruim anderhalve week later in hun nieuwe potten trekken ze wel weer bij.

Ga het volgende ronde weer eens op aarde proberen omdat dit probleem met opstarten aan blijft houden. De luchtvochtigheid is overigens niet ideaal met 40% maar is erg lastig hoog te houden met 5 planten in een grote tent en had hier voor LED nooit last van.

Ben benieuwd wat de ervaringen hier zijn. Hieronder staat mijn LED set up

Heb 1500 m3 afzuiger en 1000 m3 inblaas die niet rechtstreeks op de planten gericht staan.

Ik kweek met omnipotent

CatchEBB6.jpg wordt weergegeven

Ik heb dat ook, paarse stengels en ze groeien niet erg hard. Opbrengst is uiteindelijk wel "prima"

Dit is wel pas mn derde ronde. En heb alleen nog maar met led gekweekt.

temperatuur van het medium is niet koud heb het niet gemeten recent. het is 22 graden in de kamer waar de tent staat

Word altijd water gegeven wat op kamer temperatuur is en naast de kachel staat is nooit koud of heel warm

Medium  is coco´s word nooit hergebruikt

Ligt dat met die paarse stengel's niet meer aan de voeding? Ik had soms ook last van paarse stelen en had het idee dat dat door een gebrek aan fosfor kwam. Wat extra fosfor erbij en ik heb er nauwelijks meer last van.

Om dat laatste beetje nog te voorkomen vevang ik ook het voedingswater (hydro DWC) wat vaker dan voorheen, want anders wil het inderdaad ook nog wel eens terug komen. Fosfor wordt sneller opgenomen en dan lopen ze uiteindelijk waarschijnlijk ook weer een fosfor tekort op.

Misschien dat een lagere temperatuur mede een oorzaak is dat het fosfor slechter wordt opgenomen? Of ook door minder verdamping. Calcium moet je daardoor ook wat meer van geven.

Overigens bouw ik niets rustig op en de planten hebben nergens last van. Merk ook niet dat de stekken minder aanslaan dan onder TL.

Heb ooit een keer de stekken zonder eigen lamp erop in de moeder tent erbij gezet. Met het idee dat ze voor wortels toch niet veel licht nodig zouden hebben. Toen duurde het inderdaad wel eeuwig voordat ze wortels kregen en het deel van de bak waar nog wel wat licht op viel was duidelijk sneller dan het donkerste deel.

Sindsdien zorg ik dus ook voor "voldoende" licht op de stekken.