• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Growers Choice
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
karel kweker

o-white onder mcp12 op omnipotent

Recommended Posts

8 hours ago, Mr. Green said:

Balen Karel, hoop dat je het onder controle kan houden/krijgen.:(

Tja het was ook te gemakkelijk geweest,... 3x in de week ff wat zwaaien met een lampje ... het zal  toch echt vaker moeten. 

7 hours ago, El Magico said:

Pfff wat een *tuuut*beesten.

Yea had ik je toch vertelt ;) 

6 hours ago, Patrick026 said:

pff die krengen zijn wel erg snel terug

Ja of nooit helemaal echt weg geweest, vergeet niet, ik heb niks schoon gemaakt, ik heb de zelfde aarde gebruikt, en alles wat niet geraakt is door het licht overleeft het gewoon.. 

Het word daarom een extra uitdaging aangezien ik nu de plant in scrognet heb. om ook onder de bladeren te schijnen. 

6 hours ago, Test@ment said:

Das idd wel poes Karel 😖 hopelijk gaat het wel lukken om ze onder controle te houden. 

gaan we zeker onze best voor doen ;) 

4 hours ago, Tune said:

Zou je ze ook niet met Neem tonic besproeien nu het nog kan?

Ik denk dat het een en-en verhaal moet worden om van die plaag vanaf te geraken.

Nou nee ik ben deze test aan gegaan om te laten zien wat uv-c kan doen.. ik zal gewoon vanaf nu 2x per dag de planten gaan belichten ... 

En ik verwacht dat verder uitbraak van de spint weg zal blijven... 

• Like 2

Zou ozon geen oplossing kunnen zijn door alles voor het opstarten van een kweek hiermee te ontsmetten?

• Like 1

On 7-4-2019 at 02:29, Baseman said:

Zou ozon geen oplossing kunnen zijn door alles voor het opstarten van een kweek hiermee te ontsmetten?

Bij het aan hebben van de uv-c lamp komt er ook ozon vrij althans wat ik begrijp uit de dingen die ik lees,.. komt ook wel een specifieke geur af als de lamp een tijdje aan is (30sec) 

maar denk niet dat dit genoeg is om een hele tent er mee te vullen.. 

Tijd voor een update :) 

Temperatuur is tussen 19c en de 25c en luchtvochtigheid is gezakt naar de 64% /51%

Ik heb 2x 10 liter water gegeven 1x met een ec van 1.6 ( EC kraantwater 0.3, EC basisvoeding 0.9, rest van de EC aangevuld met de bloeibooster 0.4 )

En ik heb 1x 10 liter water gegeven met een EC van 0.3 (EC van het kraanwater)  

IMG_20190411_111605.jpg

IMG_20190411_112821.jpg

Spint

De spint die ik heb aangetroffen is niet verder uit gebreid ik heb de plant 2x per dag bestraald met de UV-C lamp vrij langzaam over de plant heen en weer bewegen.. voor ongeveer 10 minuten per keer

IMG_20190411_111635.jpg

IMG_20190411_111628.jpg

Door het te lang of te vaak over de zelfde plek te gaan krijg je het zelfde effect als dat planten te warm staan.

Door nu minder vaak te schijnen en korter hoop ik de spint als nog weg te houden en de bladeren wat meer rust te geven.. ik zal terug gaan naar 1x per dag 3 tot 5 minuten . 

Hopelijk krijg je die rot beesten onder controle.

Bladeren krullen wel, komt dit door de UV-C lamp denk je?

Al weer veel te lang terug een update gedaan.. veel gebeurd in mijn privé leven de afgelopen 10 dagen, waardoor ik ook maar een keer of 4 op zolder ben geweest. Deze 4x heb ik eigenlijk alleen een emmer met 20 liter water met een ec van 1.3 in de grote waterdichte bak gegooid, dus ben ik ook niet verder gegaan met de uv-c lamp, vandaag voor het eerst weer ff snel weer gezwaaid... Dit is ook wel te merken de spint is zeker nog aanwezig... Maar wel minder dan ik had verwacht na zoveel verwaarlozing het zit zeker dieper in de plant, dat zie ik aan de beschadigingen op de bladeren.. maar bovenin gelukkig (nog) niet.

Foto's

IMG_20190424_123014.jpg

De plant heeft de tent aardig weten te vullen..

IMG_20190424_123023.jpg

Topje

IMG_20190424_123026.jpg

Nog topje

IMG_20190424_123030.jpg

Vanaf vandaag ga ik me weer zelf dwingen om elke dag naar zolder te gaan om de plant te verzorgen en ook verder te gaan met het voorbereiden van de volgende test ronde ..

Opzicht mag ik over de plant niet klagen zeker als ik me bedenk wat ik aan verzorging heb gedaan de afgelopen dagen/weken...

• Like 2

Weer tijd voor een update... 

Ondanks dat ik vaker met de lamp aan de slag ben gegaan de afgelopen week is de schade door de spint toch toe genomen. 

IMG_20190502_131603.jpg

IMG_20190502_131551.jpg

Ook ben ik de uv-lamp  vergeten uit te doen toen ik hem ff weg had gelegd 

IMG_20190502_131539.jpg

Nou is het niet zo erg als het lijkt hoor.. een overzicht foto geeft een betere beeld. 

IMG_20190502_131518.jpg

Voor 200watt vind ik het best fijn gaan.. natuurlijk heb je met meer lichtdruk op de zelfde opervlakte veel grotere toppen.. das iets voor een andere keer :D. Al mag ik als nog niet echt klagen denk ik :)

IMG_20190502_131623.jpg

Nog ff schijnen ...IMG_20190430_124450.jpg

• Like 2

Ja erg jammer Karel, maar alle beetjes helpen zeggen ze altijd, als je het hiermee een beetje in bedwang 

kunt houden heb je in Principe al weer wat gewonnen. Wat ik mij wel afvraag of al die straling van die

lamp geen negatieve werking heeft op je opbrengst/top ontwikkeling, heb daar totaal geen verstand van

maar vroeg het me af 🤔verder ziet het er toch niet verkeerd uit?

Enge beesten plaatjes zo vlak voor het slapen gaan..... Brrrrr. :P

Toch maar aan de roofmijt? 

• Like 1

On 2-5-2019 at 15:22, gyro gearloose said:

Jammer dat het niet werkt een oplossing had vele kunnen helpen

Dat het niet werkt ben ik het niet mee eens, dat het minder goed werkt dan dat ik gehoopt had wel.. 

De hele kweek heb ik nog geen 1 webje gezien, de spint blijft vrijwel onderin de plant, wat ik zo aan de schade aan het blad kan zien. 

On 2-5-2019 at 15:46, Mr. Green said:

Wat ik mij wel afvraag of al die straling van die

lamp geen negatieve werking heeft op je opbrengst/top ontwikkeling, heb daar totaal geen verstand van

maar vroeg het me af 🤔

Denk een terechte vraag,.. wat ik zo kan waarnemen met het oog is er geen negatieve werking in de opbouw van de toppen of ontwikkeling ervan.. 

Wat ik vandaag wel zag is dat de trichromen een stuk sneller rijpen zijn, we zitten nu in de 8ste week van de bloei, en de trichromen zijn nu al milky en een paar amber.. 

On 2-5-2019 at 22:13, omni said:

Enge beesten plaatjes zo vlak voor het slapen gaan..... Brrrrr. :P

Toch maar aan de roofmijt? 

Sorry man... ik hoop dat je als nog wel wat hebt kunnen slapen afgelopen tijd.. 

Roofmijten gaan er na deze test zeker komen,.. maar ik wil deze kweek afronden met alleen de uv-c lamp 

• Like 1

Nou tijd voor een update .. 

Dag of 8 terug de roode led naast de MCP gehangen..

IMG_20190508_132618.jpg

Het nieuwe lampje er bij 😁

IMG_20190508_132559.jpg

Mooi rood is niet lelijk :lol: de verdeling van het licht is nu helemaal niet optimaal meer .. maar kon de lamp ook niet langer niet gebruiken, in de kast laten liggen is ook zonde.. 

IMG_20190511_104635.jpg

Rechtsvoor zie je duidelijk de beschadigingen die komt door de uv lp te lang op de zelfde plek te houden...

IMG_20190508_130742.jpg

Zoals gezegd de spint zit echt nog wel in de plant ..

IMG_20190511_104729.jpg

Maar niet echt aanwezig op de hogere liggende toppen ...

IMG_20190511_104650_1.jpg

IMG_20190511_104751.jpg

IMG_20190511_104734.jpg

IMG_20190508_130754.jpg

• Like 2

19 minutes ago, El Magico said:

Word het is niet dringend tijd dat je een tijdsklok op je UV-C lamp plaatst :D

Je zou het bijna denken..  Het probleem is dat ik de lamp op meerdere plekken gebruik, ook de groeikast hou ik op deze manier spint vrij.. 

En omdat je toch vrij dicht op de plant wilt zitten met de lamp is het niet handig om een vaste punt te maken, je krijgt van je andere lampen dan een behoorlijke schaduw plek, en de uv-licht zal niet overal in je kweektent komen,.. 

Ha op die manier.. ja nou die schade die je ziet is nog steeds van die 1e keer .. het is niet zo dat ik elke keer die lamp daar neer leg ofzo .. 

A ligt er aan waar je mee spuit, maar sommige gifstoffen gaan in je plant zitten en gaan er nooit meer uit.. 

B ook wanneer ga je spuiten,.. in de volle bloei, met neem of andere spul spuiten wil je ook niet het verhoogt je LV en als je luchtstroom niet optimaal is heb je ook meer kans op rot. 

Denk dat je UV kan in zetten om de plaag te vertragen, tot je de roofmijten binnen hebt,. denk dat ik deze conclusie van deze test wel kan trekken.