• Anker en Anker Advocaten
    Omnipotent
    Hy-Seeds
    PGMC
  • Announcements

• karel kweker

Weedforum Nieuwe Leden.   12/03/2017

weedforum.eu cannabisforum voor de recreative blower en medicinale grower, op het forum vind je vele tips and tricks om wietplant te kunnen kweken voor eigen (medicinaal) gebruik...   We zouden graag nieuwe leden er op willen wijzen dat ze zich dienen voor te stellen in de wie is wie hoek. Het hoeft geen heel verhaal te zijn, maar gewoon een kleine introductie,  Je zou misschien kort kunnen omschrijven wat jou ervaringen al zijn, of dat je helemaal nieuw bent met het kweken.   Maak er wat leuks van hier op het forum 
Sunshine

Blad probleem amnesia

Recommended Posts

Beste forum leden

ik heb een beginnend blad probleem vandaag geconstateerd .

de bladeren hangen gekromd naar beneden en komen wat slapjes over

ik zou graag wat hulp van jullie willen zodat dit probleem vroegtijdig kan worden opgelost

even wat feitjes:

Opticlimate

verlichting 640 watt per m2 ( opgbouwd in stapjes)

nieuwe canna aarde

dag 2 bloei 

15 liter potten

co2 ( staat nog uit) wou ik vandaag op 600 ppm zetten maar daar wacht ik eerst nog even mee

dag temperatuur 60cm onder de lamp gemeten  28-29gr ( zonder afdakje op de temp meter dus wellicht nog iets lager , luchtvochtigheid is low low 

dag temp plant hoogte 25/26 gr 35-40 procent lv 

nacht temp 22-23gr 60 procent lv

de planten zijn ingewaterd met afgezuurd kraanwater 6,4ph zonder voeding

daarna een beurt met bionova groei voeding ec 0,9 ph 6,4

wat mijn opvalt is dat de blad temperatuur van de plant koud aanvoelt , volgens mij verdampen ze als gekke door de lage lv . Vandaar de rare bladeren??

het is ongeveer een 5 tot 10 procent van de planten die deze symptomen nu hebben zie foto's 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Zou ik het wattage moeten dimmen zodat de airco minder vaak koelt en dus de lv kan stijgen? 

Of zou de plant het wel trekken tot het gewas groter is en meer verdampt zodat de lv hoger komt?

of is er spraken van een ander probleem? 

Excuses voor de slechte foto's 

bedankt voor de hulp

Als ik zo kijk, lijkt het of je er ook een plant tussen hebt staan die aan het reveggen is,. ik kan me vergissen de foto is niet erg duidelijk.. 

image.jpeg

3 hours ago, Sunshine said:

wat mijn opvalt is dat de blad temperatuur van de plant koud aanvoelt , volgens mij verdampen ze als gekke door de lage lv . Vandaar de rare bladeren??

Denk dat dit zeker wel 1 van de oorzaken kan zijn..  Als je foto's post zonder licht kunnen we wat beter kijken ;) 

• Like 1

lijkt wel of het veel te droog staat allemaal,ruimte tussen aarde en pot,hangend blad

wellicht wat meer water geven.

5 planten regel heb je ook aan je laars gelapt :)

Tja heb je een fertometer? 

Ik vraag me af of je planten de aarde al hebben leeg gegeten.. 

Kan je proberen je LV te verhogen? een paar natte handdoeken doen vaak al een stukje verhogen, als je de onderkant van de handoek in een emmer met water legt en de bovenkant in een lichte luchtstroom blijft de handoek van zelf vocht opnemen ;) . 

• Like 1

De aarde is nieuwe  light mix en ze zijn in gewaterd zonder voeding . Het kan geen voedings probleem zijn. 

Helaas valt tegen deze opticlimate niet te bevochtigen. Tenzij je hele grofe bevochtigings apperAtuur hebt maar meestal komt dat je apperatuur weer niet ten goede...deze airco trekt makkelijk 30 liter of meer per dag uit de lucht 

Ik laat ze vanaf vandaag even onder weinig lampen staan zonder airco met een hoge lv, even kijken of het probleem afneemt.

als er iemand is die ook kweekt met opticlimate en hoog wattage en dit probleem kan herkennen hoor ik het graag

bedankt voor jullie reacties

gr

Is die airco niet wt overkill voor je ruimte? Over hoeveel m2 hebben we het dan?

12 m2 , ja de airco heeft in theorie wat overkill, maar toch moet hij constant koelen. 

Vandaar de lage lv 

ik heb zulke situatie al meerdere keren meegemaakt maar nooit iets aan de planten opgemerkt , ook toen was de lv altijd laag.

Ik laat ze even een dag of 2-3 op adem komen met een stuk minder licht en een lv van 65-75. Hoop dat het weg trekt...

On 5-4-2019 at 21:46, Sunshine said:

Ik laat ze even een dag of 2-3 op adem komen met een stuk minder licht en een lv van 65-75. Hoop dat het weg trekt...

Goeie

Je temperatuur is wat hoog, dat is niet erg. Maar dan moet je wel zorgen dat ze genoeg water en voeding krijgen. Aan je laatste foto's te zien helemaal.... ze zijn te droog.

Mocht je nou na de tips van iedereen nog problemen hebben.... er zijn blogs over bladproblemen waar je specifiek kan zoeken naar wat er aan de hand is. Met plaatjes van bladeren, heeft mij gehlopen.

On 8 april 2019 at 07:34, Ricardo van Luik said:

Je temperatuur is wat hoog, dat is niet erg. Maar dan moet je wel zorgen dat ze genoeg water en voeding krijgen. Aan je laatste foto's te zien helemaal.... ze zijn te droog.

Mocht je nou na de tips van iedereen nog problemen hebben.... er zijn blogs over bladproblemen waar je specifiek kan zoeken naar wat er aan de hand is. Met plaatjes van bladeren, heeft mij

Mocht je nou na de tips van iedereen nog problemen hebben.... er zijn blogs over bladproblemen waar je specifiek kan zoeken naar wat er aan de hand is. Met plaatjes van bladeren, heeft mij gehlopen.

Mijn temperatuur is niet hoog maar ideaal. Een voeding probleem in dit stadium kan alleen een overvoeding zijn en dat is niet aan de orde gezien lightmix met lage ec.

De kleur van de planten is goed. Amnees heeft vrij weinig voeding nodig naar mijn ervaring 

als je de foto's aandachtiger bekijkt en de Posts leest zie je dat het zeil Zelfs nat is 

potten Zijn  Lood zwaar. Amnees word hier gekweekt met natte voetjes.

Gr

De dames groeien in iedergeval goed, 

ik heb ze een dag of 3 minder licht gegeven met hogere lv . 

Daar leken Ze wat van op te knappen. Het is ook niet erger geworden .

Wel vind ik de bladeren nog steeds een klein beetje vreemd overkomen . Zowel met lampen aan als met lampen uit vind ik ze zeer gebogen naar beneden staan 

ook vind ik dat de nieuwe scheuten een lichtere kleur lijken te hebbe dan normaal. Op een van de pics waar maar een plant op staat kan je goed het kleurverschil zien tussen dekblad en nieuwe scheut

ik weet dat de nieuwe scheutjes altijd lichter zijn. Maar nu ogen ze nog lichter lijkt wel...

Ondertussen alweer 4 dagen alle lampen aan een temp van 28 gr en een lv van 30 procent. CO2 800ppm

Al deze foto's zijn gemaakt terwijl de lampen aan staan dus de plant slaapt niet op de pics

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg